Werk & Studie alle pijlers

is het verstandig om alweer te solliciteren?

14-09-2010 09:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja domme vraag mischien.

maar ik heb sinds 1 maand nieuw werk,en dit werk vind ik echt superleuk om te doen.

alleen had ik graag meer uren gewild,en heb ik reistijd.wat ik niet super erg vind.

echter nu is er een interne vacature voor een nieuw bedrijf.

dit levert me het aantal uren op dat ik graag zou willen werken,meer loon,en het bedrijf is in mijn eigen plaats.

het werk is in principe hetzelfde als wat ik nu doe,dus helemaal ideaal.(is ook allemaal van dezelfde werkgever)

nu vraag ik me alleen af of het verstandig is om hier nu op te gaan solliciteren.

want wil mijn nieuwe baan ook niet op het spel zetten,of hebberig overkomen.

maar aan de andere kant heeft deze baan wel alles wat ik graag zou willen.

mijn ene kant zegt,joh niet doen je hebt een superleuke baan nu.

en aan de andere kant denk ik...joh doen! wanneer krijg ik weer zo'n kans.

wat zouden jullie doen?

gr heaven
"maar aan de andere kant heeft deze baan wel alles wat ik graag zou willen"

Dit is je antwoord. Ga ervoor! Misschien lukt het niet, maar dan heb je het toch geprobeerd. En dan heb je altijd deze superleuke baan met minder uren en meer reistijd nog.

Succes!
In je motivatie kun je prima aangeven dat je het érg naar je zin hebt bij dit bedrijf en dat je juist daarom reageert op die interne vacature. Dus noem de positieve overeenkomsten en de pluspunten die de andere baan extra heeft.
Ik zou het wel doen. Als het meer in jouw richting is en bij dezelfde werkgever, dan is dat toch top?!
Wat Nostradame zegt.

Doen!

Succes
Ja, ik zou het ook doen.
ja hoor doen! Het zou op mij ( als ik de werkgever was) overkomen als : zoo die heeft het echt naar haar zin.. wil graag meer uren werken.. zo iemand moet je hebben...

go for it!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Op mijn vorige werk was ik supervisor (-achtig iets). Er kwam een groep nieuwe collega's. Bij het voorstelrondje gaf één meisje aan dat ze ambities had voor zus en zo en dat ze daar binnen dit bedrijf kansen voor zag. Een paar dagen later werd bekend dat er nieuwe vacature was voor dezelfde functie als ik had. Ik heb dit tegen haar gezegd, ze heeft gesolliciteerd en werd aangenomen. Dus die stroomde ook al na een maand door naar een andere functie. Was ze het niet geworden, dan was er ook niets aan de hand geweest. Maar bij dat bedrijf werd je sowieso erg gestimuleerd om door te stromen naar andere functies met meer verantwoordelijkheden, en als je hier serieuse interesse in toonde werd dat ook zeer op prijs gesteld ook al werd de kandidaat niet (direct) geschikt geacht.
Zeker doen. Het komt zeker positief over. Je geeft hiermee aan dat je het bedrijf leuk vindt, de baan leuk vindt en dat je graag meer uren wilt werken.

Misschien is het een idee om persoonlijk met de nieuwe leidinggevende er over te praten. Zo heb ik het ook gedaan. Persoonlijk aangegeven veel interesse te hebben in een interne vacature en daarna ben ik op gesprek geweest. Ik heb geen brief hoeven schrijven.
bedankt voor jullie reacties!

ik zal van het weekend eens aan de slag met een sollicitatie.

en dan maar hopen dat ik word uitgenodig voor een gesprek.

maar net als jullie al zeggen,ik ga het gewoon proberen.

nooit geschoten is altijd mis tenslotte.

nostradame ik ga dat zeker in mijn motivatie toelichten.

tuarrebout ik weet niet of ik het nu al aan mijn leidinggevende wil zeggen.

aan de ene kant wel,maar aan de andere kant vind ik dat ook weer raar.

weet ook niet zo goed wat ik u wel of niet kan doen hoor.

heb hiervoor 12 jaar bij 1 bedrijf gewerkt,en wou eens iets compleet anders.

die stap heb ik nu genomen,en ga nu alleen nog maar voor leuk en goed betaald werk...vandaar dat deze vacature me ook zo aantrekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven