Zilvervisjes; what to do?
woensdag 15 september 2010 om 09:08
Beste mensen,
Volgens mij heb ik zilvervisjes in huis Heb al wat gezocht op het internet maar lees vooral dat je ze kan bestrijden door een opengesneden aardappel in je huis te leggen, maar dat vind ik dus niet echt een smakelijk idee. Iemand tips om die beesten weg te krijgen? Een of ander spulletje wat ik ergens (waar?) kan kopen?
Bedankt vast!
Volgens mij heb ik zilvervisjes in huis Heb al wat gezocht op het internet maar lees vooral dat je ze kan bestrijden door een opengesneden aardappel in je huis te leggen, maar dat vind ik dus niet echt een smakelijk idee. Iemand tips om die beesten weg te krijgen? Een of ander spulletje wat ik ergens (waar?) kan kopen?
Bedankt vast!
woensdag 15 september 2010 om 09:13
Nee, zijn weinig tips voor.
Je moet ze allemaal dood maken zo gauw je ze ziet.
De enige manier om er af te komen is met een bepaald soort gas.
Dan moet je hele huis leeg en dan pompen ze dat door je huis.
En je hebt 2 soorten van die beestjes.
De zilvervisjes houden van vochtig en de papiervisjes van droog.
Hier vreten ze me het behang in de slaapkamer van de muur.
Allemaal witte plekken en er komt dus geen behang meer in huis als dat er straks af is.
Heel Veel Succes dus!!
Je moet ze allemaal dood maken zo gauw je ze ziet.
De enige manier om er af te komen is met een bepaald soort gas.
Dan moet je hele huis leeg en dan pompen ze dat door je huis.
En je hebt 2 soorten van die beestjes.
De zilvervisjes houden van vochtig en de papiervisjes van droog.
Hier vreten ze me het behang in de slaapkamer van de muur.
Allemaal witte plekken en er komt dus geen behang meer in huis als dat er straks af is.
Heel Veel Succes dus!!
woensdag 15 september 2010 om 09:14
woensdag 15 september 2010 om 09:17
ik had ze ook. Wist niet eens wat ze waren.
Vond ze toen vreemd en raar maar had er geen last van, zag ze af en toe.
Uiteindelijk ben ik verhuist. Niet om de beestjes maar omdat ik weg moest.
Sinds vorige week weet ik dat het zilvervisjes waren en ik ben dik jaar geleden verhuist.
Het was bij mij extreem vochtig.
Vond ze toen vreemd en raar maar had er geen last van, zag ze af en toe.
Uiteindelijk ben ik verhuist. Niet om de beestjes maar omdat ik weg moest.
Sinds vorige week weet ik dat het zilvervisjes waren en ik ben dik jaar geleden verhuist.
Het was bij mij extreem vochtig.
woensdag 15 september 2010 om 09:19
Ze houden van vochtige plekken, dus zorg dat je huis goed geventileerd is. Ongediertespray van Bayer helpt hier tegen.
Over het algemeen zijn ze heel moeilijk te bestrijden. Daar zijn veel verhalen over bekend. Maar het hoeft niet: ik had er eens een stel op mijn WC in mijn oude huis. Alle exemplaren die ik aantrof heb ik met een papiertje vermorzeld en daarna waren ze weg en bleven ze weg.
Over het algemeen zijn ze heel moeilijk te bestrijden. Daar zijn veel verhalen over bekend. Maar het hoeft niet: ik had er eens een stel op mijn WC in mijn oude huis. Alle exemplaren die ik aantrof heb ik met een papiertje vermorzeld en daarna waren ze weg en bleven ze weg.
woensdag 15 september 2010 om 09:30
woensdag 15 september 2010 om 10:10
woensdag 15 september 2010 om 10:13
Wij hebben ze ook en zo ook de rest van de straat.
Ze houden van donkere ruimtes en van een temperatuur van rond de 22 graden.
Ideale huisdieren voor nieuwbouwwoningen.
Ze kunnen heel oud worden.
Ik heb geen last van ze id zin dat ze gevaarlijk zijn of bijten ofzo , ik vind ze vooral GOOR!
En ze laten me altijd schrikken.
Er was ooit al een topic over hier en daar was een link en kwam ik op een forum terecht wat.
Sinds ik dat gelezen heb weet ik dat het een onbegonnen strijd is en hebben we ze maar geaccepteerd.
Behalve dat als ik er een tegenkom die meteen het loodje legt, maar het schijnt niets uittemaken.
Ze houden van donkere ruimtes en van een temperatuur van rond de 22 graden.
Ideale huisdieren voor nieuwbouwwoningen.
Ze kunnen heel oud worden.
Ik heb geen last van ze id zin dat ze gevaarlijk zijn of bijten ofzo , ik vind ze vooral GOOR!
En ze laten me altijd schrikken.
Er was ooit al een topic over hier en daar was een link en kwam ik op een forum terecht wat.
Sinds ik dat gelezen heb weet ik dat het een onbegonnen strijd is en hebben we ze maar geaccepteerd.
Behalve dat als ik er een tegenkom die meteen het loodje legt, maar het schijnt niets uittemaken.