Zilvervisjes; what to do?

15-09-2010 09:08 46 berichten
Beste mensen,

Volgens mij heb ik zilvervisjes in huis Heb al wat gezocht op het internet maar lees vooral dat je ze kan bestrijden door een opengesneden aardappel in je huis te leggen, maar dat vind ik dus niet echt een smakelijk idee. Iemand tips om die beesten weg te krijgen? Een of ander spulletje wat ik ergens (waar?) kan kopen?

Bedankt vast!
Oma weet raad
Met een spuitbus tegen kruipende insecten kan je j plinten etc inspuiten. Maar dat kan je absoluut niet gebruiken als je vissen in huis hebt, want die leggen dan allemaal het loodje.

(Dat geldt dan ook voor mottenpapier, daar zit datzelfde gif in)
Alle reacties Link kopieren
Nee, zijn weinig tips voor.

Je moet ze allemaal dood maken zo gauw je ze ziet.

De enige manier om er af te komen is met een bepaald soort gas.

Dan moet je hele huis leeg en dan pompen ze dat door je huis.

En je hebt 2 soorten van die beestjes.

De zilvervisjes houden van vochtig en de papiervisjes van droog.

Hier vreten ze me het behang in de slaapkamer van de muur.

Allemaal witte plekken en er komt dus geen behang meer in huis als dat er straks af is.

Heel Veel Succes dus!!
volgens mij moet je zilvervisjes professioneel laten bestrijden.

Maar als je in een huisblok woont en je buren doen daar niet aan mee, heb je binnen no time die beesjes weer terug.

Zorg er wel voor dat je fotoalbumes en dierbare spullen in afgesloten plasticbakken zitten.
ik had ze ook. Wist niet eens wat ze waren.

Vond ze toen vreemd en raar maar had er geen last van, zag ze af en toe.

Uiteindelijk ben ik verhuist. Niet om de beestjes maar omdat ik weg moest.

Sinds vorige week weet ik dat het zilvervisjes waren en ik ben dik jaar geleden verhuist.

Het was bij mij extreem vochtig.
Ze houden van vochtige plekken, dus zorg dat je huis goed geventileerd is. Ongediertespray van Bayer helpt hier tegen.

Over het algemeen zijn ze heel moeilijk te bestrijden. Daar zijn veel verhalen over bekend. Maar het hoeft niet: ik had er eens een stel op mijn WC in mijn oude huis. Alle exemplaren die ik aantrof heb ik met een papiertje vermorzeld en daarna waren ze weg en bleven ze weg.
Hmm, klinkt niet erg hoopgevend. Misschien eerst maar eens insectenbestrijder proberen dan. Maar waar koop je dat? Kruidvat ofzo? Heb het daar nog nooit gezien
ik heb er laatst ook een geplet in mijn washok

zo de dop van wasmiddelfles erop......SPLUT!!!

Wat geeft dat een prutzooi zeg.

Brrrrr
Mmm lekker visjes voor op de bbq.

Sorry heb geen serieuze tip.
O nu weet ik eindelijk wat die dingen zijn die ik af en toe op de wc zie....

Zie er wel es 1 voorbij glippen, maar heb er verder geen last van eigenlijk, zie ze ook nergens anders.
goede insectenbestrijder bij de Welkoop of Boerenbond ofzo?

Daar koop ik ook eens per jaar heel goed spul om spinnen te bestrijden (raam en deurkozijnen insprayen en ze komen ook niet meer binnen)
Misschien een stomme vraag maar kan je insectenspray gewoon op hout (deurposten enzo) sprayen?
Hebben jullie dan last van die beestjes vroeg ik me af?
Meestal zijn die sprays bij dierenspeciaalzaken te koop.
volgens mij wel steenbokje.

Dat doe ik nl met die spinnenspray ook (niet van heel dichtbij,zoals het op de bus staat...va 30 cm vernevelen ofzo)

en dat is echt meuk wat normaal alleen door proffesionals gebruikt mag worden in stallen enzo
afgezien van de stoffige substantie die ze achterlaten veroorzaken ze meestal geen waarneembare schade.

Bron Wiki

Als ze geen kwaad kunnen zou ik niet met chemische middelen aan komen zetten.
last..last..last..dat is een groot woord.

Ik vind ze vies en het schijnt wel dat ze eten nodig hebben en dat dus uit je interieur halen.

Ik wil ook gee muggen en vliegen en vlooien in huis.

Zelfde categorie voor mij.
quote:steenbokje77 schreef op 15 september 2010 @ 09:27:

Hebben jullie dan last van die beestjes vroeg ik me af?

Ik wist toen ik nog in dat huis woonde niet wat ze waren en had er ook geen last van. Ze leken op wandelende visjes.

Wat wel logisch was want mn huis was extreem vochtig.
Insectenbestrijder bij de dierenspeciaalzaak? Hmm daar was ik nou nooit op gekomen. Dacht dat ze daar alleen schattige diertjes verkochten maar blijkbaar ook spulletjes om dieren te vermorzelen. Mooi:)
Bij de Gamma/Karwei verkopen ze ook ongediertebestrijdingsmiddelen.
Milieucentraal
nou ben ik ze in elk huis dat ik heb gewoond tegengekomen. Ik plet ze altijd.

Bij veel last moeten je idd insectenbestrijder gebruiken maar ik heb ook gehoord dat een busje niet help. je hele woning zou moeten woprden leeggehaald en een prof zou langs moeten komen. wil je er echt vanaf komen!
Bij mij loopt er af en toe een in de badkuip. Die is dan uit het ventilatierooster gevallen, en kan het bad niet uitkomen. Dan haal ik de kat, zet hem in de kuip, en die eet hem vrolijk op. Kgggk kgggk
Wij hebben ze ook en zo ook de rest van de straat.

Ze houden van donkere ruimtes en van een temperatuur van rond de 22 graden.

Ideale huisdieren voor nieuwbouwwoningen.

Ze kunnen heel oud worden.

Ik heb geen last van ze id zin dat ze gevaarlijk zijn of bijten ofzo , ik vind ze vooral GOOR!

En ze laten me altijd schrikken.

Er was ooit al een topic over hier en daar was een link en kwam ik op een forum terecht wat.

Sinds ik dat gelezen heb weet ik dat het een onbegonnen strijd is en hebben we ze maar geaccepteerd.

Behalve dat als ik er een tegenkom die meteen het loodje legt, maar het schijnt niets uittemaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven