De breimodelletjes van nu

15-09-2010 11:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er nog leuke breipatronen? Lijkt me enig om te breien! Nooit gedaan, dus ik zou wel eens wat willen zien of iemand me wegwijs kan maken?
Bedoel je zoiets?

Hoe kom je op het idee?!
Zou je niet eerst beginnen met een shawl ofzo? Om direct met patronen te beginnen als je het nog nooit gedaan hebt. Weet het niet hoor, maar zo'n feestje is het niet om te breien.
Eens met Tuorrebout, niet meteen te hoog inzetten. Begin met een das of gewoon een proeflapje. Ik zou niet eerder aan een trui o.i.d beginnen als wanneer je de basis een beetje onder de knie hebt.
The time is now
Ik zeg: Ga haken!

En nee, daar is niks mutserigs meer aan hoor, heel hip

En verslavend

Kijk anders eens op www.ravelry.com, wel even gratis registeren, staan ook vast wel breipatronen op.
quote:Eva82 schreef op 15 september 2010 @ 12:12:

Ik zeg: Ga haken!

En nee, daar is niks mutserigs meer aan hoor, heel hip

En verslavend

Kijk anders eens op www.ravelry.com, wel even gratis registeren, staan ook vast wel breipatronen op.

Van de patronen op Ravelry is ongeveer 25% haken, de overgrote meerderheid is dus breipatronen. Gelukkig doe ik allebei

Dit is verder de beste tip die je kunt krijgen trouwens, maak daar een account aan en er gaat een wereld aan patronen voor je open!

Haken vond ik overigens inderdaad veel makkelijker te leren dan breien. Maar het is allebei leuk!
quote:saprestie schreef op 15 september 2010 @ 11:53:

Wie heeft er nog leuke breipatronen? Lijkt me enig om te breien! Nooit gedaan, dus ik zou wel eens wat willen zien of iemand me wegwijs kan maken?Brei en haakpatronen

Lekker hip, maar ook patronen van een aantal jaren terug
@Castorella, haha zie je, zo verslaafd ben ik, heb alleen maar oog voor de haakpatronen
Ik ben ook net begonnen met breien, omdat ik zo'n leuk boekje heb voor babymodelletjes.

Namelijk een uitgave van Marie Claire. Zij brengen samen met Phildar hele leuke uitgaves uit waarin patronen staan om zelf te breien.

Zelf heb ik het boekje "Leren breien" besteld, om eerst maar eens te oefenen.

Via 't Trendje (webwinkel) heb ik mijn boekjes besteld...

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven