andijvie: dweilen

15-09-2010 14:15 94 berichten
Zoals sommigen van jullie misschien al begrepen hebben, ben ik niet zo huishoudelijk ingesteld. Ben dus ook niet voorzien van de allernieuwste schoonmaaksnufjes. Toch had ik opeens 'n ingeving dat ik eigenlijk wel 'n makkelijkere manier van dweilen wil vinden en stapte in mijn lunchpauze de Marskramer binnen. Daar zag ik echter door de bomen 't bos niet meer, zoveel verschillende tools. Stokken met touwtjes, of met doekjes die uitgewrongen kunnen worden in 'n bijbehorende emmer, of stokken met 'n soort rechthoekig ding er aan wat ook samengevouwen kan worden. Ben dus zonder aankoop vertrokken, want zonder verstand van zaken iets uitkiezen resulteert bij mij ongetwijfeld in 'n aankoop die voornamelijk ongebruikt gaat staan te verstoffen.

Dus wie heeft de gouden tip die dweilen 'n feest maakt?

Liefst met plaatjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 september 2010 @ 14:15:

Dus wie heeft de gouden tip die dweilen 'n feest maakt?

Sprookjes bestaan niet!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, nooit een feest hoor.

MAar zo'n stok met 'n soort rechthoekig ding er aan wat ook samengevouwen kan worden bevalt me het best. Houd wel rekening met de maat van je emmer ivm passen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
kinderen nemen en die op hun knietjes de vloer laten poetsen (tip van fleurtje )
Gewoon een trekker met dweil. Zelf vind ik al die 'foefjes' meestal niet zo goed werken. Trektouwtje gaat los, of zo'n samenvouwding wringt helemaal niet goed uit e.d.

Muziekje erbij helpt altijd:

Ik vind dweilen eigenlijk wel leuk. Alleen de zooi aan de kant halen. Bah.

Ik heb dit set van leifheit:

Nooit meer met mijn handen in heet/vies water.

Geen gekloot met losse dweilen. En na het dweilen dweil zo in de was.

en erg handig. De statische veeghoes. tegen hondenharen in ons geval.

Ideaal.
quote:Maja82 schreef op 15 september 2010 @ 14:22:

[afbeelding]

Ideaal.Ik heb een bijbaantje voor je gevonden!!!
zelf heb ik microvezeldweilen die je op een stok met magische plakkrachten plakt. Handig, ik dweil niet echt nat ivm laminaat (als ik het al doe ), na gebruik even in de was en fris voor volgende gebruik.

Zoiets, maar dan zonder ingewikkelde touwen en andere mechanieken. Gewoon beetje vochtig maken, druppel allesreiniger erop en op houder leggen, even aandrukken en vast

Ik hou van mn SwifferT of is dat iets te overdreven...
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:Minoutje schreef op 15 september 2010 @ 14:23:

[...]

Ik heb een bijbaantje voor je gevonden!!! ruilen? kom ik dweilen, kom jij de rest doen bij mij
quote:vooroverdepasta schreef op 15 september 2010 @ 14:26:

Ik hou van mn SwifferT of is dat iets te overdreven...Dat is toch droog, en niet nat? Dus niet echt dweilen, denk ik.

[afbeelding]

Ideaal.Ik heb ook precies zo'n stok met dweilding eraan maar dan een gewone emmer zonder plastic gevaarte erop. Wat doe je daarmee dan? Vast iets waardoor je niet met je handen in het water hoeft want dat moet ik wel dus. Nou ja, de hulp moet dat wel.

(ik hoop dat de link het doet?)

Ik heb deze van Leifheit. Zoals je ziet op het plaatje knijp je zo het water eruit doordat hij dubbel klapt. Klinkt wel vaag dit.

Werkt best handig! Je kan alleen niet heel droog werken, dus ik weet niet wat voor vloer je hebt.
@Maja: die leifheit kwam ik dus ook tegen, maar lijkt me zo'n onhandige sta-in-de-weg

@Wintermuts: kun je dat ding van jou ook dubbelvouwen? of is ie echt alleen voor licht vochtig gebruik?
quote:Potjethee schreef op 15 september 2010 @ 14:32:

[afbeelding]

(ik hoop dat de link het doet?)

Ik heb deze van Leifheit. Zoals je ziet op het plaatje knijp je zo het water eruit doordat hij dubbel klapt. Klinkt wel vaag dit.

Werkt best handig! Je kan alleen niet heel droog werken, dus ik weet niet wat voor vloer je hebt.Die heb ik idd ook gezien. Ik heb 'n houten vloer, dus mag niet te nat dweilen. En dan werkt dit ding dus niet? Dan is die hele grote van Maja met emmer waarschijnlijk ook niet handig?
quote:elninjoo schreef op 15 september 2010 @ 14:32:

@Maja: die leifheit kwam ik dus ook tegen, maar lijkt me zo'n onhandige sta-in-de-weg

@Wintermuts: kun je dat ding van jou ook dubbelvouwen? of is ie echt alleen voor licht vochtig gebruik?ik doe alleen licht vochtig, ivm laminaat.
plaatje doet het nu wel.

Het kan op zich wel, als je wat langer doorgaat met wringen wordt ie wel steeds droger. En anders hebben ze ook nog een droge variant voor erna om de vloer mee droog te wrijven. Want die stoffen lap zeg maar kun je er heel makkelijk afhalen, werkt als een soort klittenband.
die emmer valt wel mee.

je het het prof sysyteem en de mini-variant. die is wat kleiner.

dat 'ding'op die emmer kan je je dweil mee uit wringen.

en als je het te hard doet issie te droog.

Ik had daar meer vertrouwen in als in zo'n dubbelklapgeval.

Tis de profi compact. ooit gekocht bij in de actie bij de marskramer.
zo dus:

quote:elninjoo schreef op 15 september 2010 @ 14:34:

[...]

Die heb ik idd ook gezien. Ik heb 'n houten vloer, dus mag niet te nat dweilen. En dan werkt dit ding dus niet? Dan is die hele grote van Maja met emmer waarschijnlijk ook niet handig?

Ik dweil daarmee zowel de tegels als de houten vloer, heb voor beide vloeren wel een ander stoffen dweil ding. Maar ik knijp de dweildingen dus met mijn handen uit.

Eea hangt bij mij onder een lage plank in een soort voorraadhok naast de keuken, vlak onder de plank zitten nog twee plankhouders en daar leg ik de stok op, staat ie niet in de weg.
quote:Maja82 schreef op 15 september 2010 @ 14:42:

zo dus:

[afbeelding]

Ik snap het niet

Plaats je het dweilding op het plastic gevaarte en druk je dan het vocht eruit ofzo?
@ Maja: En als je dan nóg harder duwt, dan krijg je de hele emmer over je heen, haha, is een keer gebeurd toen ik daarmee bij iemand aan het dweilen was

[afbeelding]

Ideaal.

Ik heb deze dus ook, maar kan jij me vertellen hoe ik hiermee werk!? Ik krijg m´n dweil dus absoluut niet uitgespoeld hiermee, terwijl ik het toch zo doe als op het plaatje die op de emmer staat. De dweil is zo ontzettend nat en ik kan dat groene ding met alle kracht die ik heb, naar beneden drukken, maar water komt er nauwelijks uit. Wat doe ik verkeerd?

Vandaag heb ik dus maar de dweil iets nat gemaakt onder de kraan, zo kan ik mn laminaatvloer dweilen zonder dat het hout gaat kromstaan.
Ik heb dit:

Kan je redelijk 'droog' mee dweilen.

Als je klaar bent moet je eigenlijk de vloer nog met een trekker nadrogen. Voordeel van het kleine beetje extra werk is dat je vloer écht schoon wordt i.p.v. dat je het vuil alleen verdeelt over je vloer.

Eerder dweilde ik alleen maar. Nu eens met een trekker nagedroogd en ik schrok van het vieze water wat er eigenlijk nog op zat.
quote:Melpomene schreef op 15 september 2010 @ 14:28:

[...]

Dat is toch droog, en niet nat? Dus niet echt dweilen, denk ik.Swiffer heeft ook natte doekjes!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven