andijvie: dweilen
woensdag 15 september 2010 om 14:15
Zoals sommigen van jullie misschien al begrepen hebben, ben ik niet zo huishoudelijk ingesteld. Ben dus ook niet voorzien van de allernieuwste schoonmaaksnufjes. Toch had ik opeens 'n ingeving dat ik eigenlijk wel 'n makkelijkere manier van dweilen wil vinden en stapte in mijn lunchpauze de Marskramer binnen. Daar zag ik echter door de bomen 't bos niet meer, zoveel verschillende tools. Stokken met touwtjes, of met doekjes die uitgewrongen kunnen worden in 'n bijbehorende emmer, of stokken met 'n soort rechthoekig ding er aan wat ook samengevouwen kan worden. Ben dus zonder aankoop vertrokken, want zonder verstand van zaken iets uitkiezen resulteert bij mij ongetwijfeld in 'n aankoop die voornamelijk ongebruikt gaat staan te verstoffen.
Dus wie heeft de gouden tip die dweilen 'n feest maakt?
Liefst met plaatjes.
Dus wie heeft de gouden tip die dweilen 'n feest maakt?
Liefst met plaatjes.
woensdag 15 september 2010 om 14:49
woensdag 15 september 2010 om 14:52
quote:Iloveholiday schreef op 15 september 2010 @ 14:46:
[...]
Ik heb deze dus ook, maar kan jij me vertellen hoe ik hiermee werk!? Ik krijg m´n dweil dus absoluut niet uitgespoeld hiermee, terwijl ik het toch zo doe als op het plaatje die op de emmer staat. De dweil is zo ontzettend nat en ik kan dat groene ding met alle kracht die ik heb, naar beneden drukken, maar water komt er nauwelijks uit. Wat doe ik verkeerd?
Vandaag heb ik dus maar de dweil iets nat gemaakt onder de kraan, zo kan ik mn laminaatvloer dweilen zonder dat het hout gaat kromstaan.
Simpel toch?
dweil los klikken (1 kant, andere kant zit vast met haakjes)
door de emmer flotsen
dweil in wringer laten zakken. Met de dweilkant naar buiten. (als je begrijpt wat ik bedoel)
handvat naar beneden drukken. de beugel valt dan tussen de tanden van de wringer. Bij de compact moet dat wel met de hand. Met de voet gaat het zoals Potjethee schrijft.
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar!
[...]
Ik heb deze dus ook, maar kan jij me vertellen hoe ik hiermee werk!? Ik krijg m´n dweil dus absoluut niet uitgespoeld hiermee, terwijl ik het toch zo doe als op het plaatje die op de emmer staat. De dweil is zo ontzettend nat en ik kan dat groene ding met alle kracht die ik heb, naar beneden drukken, maar water komt er nauwelijks uit. Wat doe ik verkeerd?
Vandaag heb ik dus maar de dweil iets nat gemaakt onder de kraan, zo kan ik mn laminaatvloer dweilen zonder dat het hout gaat kromstaan.
Simpel toch?
door de emmer flotsen
dweil in wringer laten zakken. Met de dweilkant naar buiten. (als je begrijpt wat ik bedoel)
handvat naar beneden drukken. de beugel valt dan tussen de tanden van de wringer. Bij de compact moet dat wel met de hand. Met de voet gaat het zoals Potjethee schrijft.
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar!
woensdag 15 september 2010 om 14:52
quote:Iloveholiday schreef op 15 september 2010 @ 14:46:
[...]
Vandaag heb ik dus maar de dweil iets nat gemaakt onder de kraan, zo kan ik mn laminaatvloer dweilen zonder dat het hout gaat kromstaan.Het is een ideaal ding, je moet alleen met je voet die hendel naar beneden trappen, dus niet met je handen duwen, dan gaat het niet. Ik heb hem zelf ook en ben er verslaafd aan....
[...]
Vandaag heb ik dus maar de dweil iets nat gemaakt onder de kraan, zo kan ik mn laminaatvloer dweilen zonder dat het hout gaat kromstaan.Het is een ideaal ding, je moet alleen met je voet die hendel naar beneden trappen, dus niet met je handen duwen, dan gaat het niet. Ik heb hem zelf ook en ben er verslaafd aan....
woensdag 15 september 2010 om 14:55
quote:Maja82 schreef op 15 september 2010 @ 14:52:
[...]
Simpel toch?
door de emmer flotsen
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar! Zo dus, alleen doe ik het met de voet, kan je hem ook droger maken als met de hand..
[...]
Simpel toch?
door de emmer flotsen
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar! Zo dus, alleen doe ik het met de voet, kan je hem ook droger maken als met de hand..
woensdag 15 september 2010 om 14:55
quote:Zuigstengel schreef op 15 september 2010 @ 14:52:
[...]
Het is een ideaal ding, je moet alleen met je voet die hendel naar beneden trappen, dus niet met je handen duwen, dan gaat het niet. Ik heb hem zelf ook en ben er verslaafd aan....
heb je dan de profi compact of de profi?
profi
de mijne is de compact
[...]
Het is een ideaal ding, je moet alleen met je voet die hendel naar beneden trappen, dus niet met je handen duwen, dan gaat het niet. Ik heb hem zelf ook en ben er verslaafd aan....
heb je dan de profi compact of de profi?
profi
de mijne is de compact
woensdag 15 september 2010 om 15:02
quote:Maja82 schreef op 15 september 2010 @ 14:52:
[...]
Simpel toch?
door de emmer flotsen
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar!
Ja, dat lukt mij ook nog.
Maar echt droog wordt ie niet. Dweilkant naar buiten ga ik nog even proberen.
[...]
Simpel toch?
door de emmer flotsen
loslaten
ding weer op de grond
beugel terug
en dweilen maar!
woensdag 15 september 2010 om 15:03
quote:Zuigstengel schreef op 15 september 2010 @ 14:55:
[...]
Zo dus, alleen doe ik het met de voet, kan je hem ook droger maken als met de hand..En ik maar denken dat ik met m´n handen veel meer kracht kan zetten. Ga het nog even proberen. Hoop dat het lukt want heb best veel spijt van deze aankoop.
[...]
Zo dus, alleen doe ik het met de voet, kan je hem ook droger maken als met de hand..En ik maar denken dat ik met m´n handen veel meer kracht kan zetten. Ga het nog even proberen. Hoop dat het lukt want heb best veel spijt van deze aankoop.
woensdag 15 september 2010 om 15:06
quote:Iloveholiday schreef op 15 september 2010 @ 15:02:
[...]
Als je hem verkeerd om heb kan je de wringer niet diep genoeg naar beneden drukken.
Ik heb de profi compact omdat ik de profi een giga ding vond, die past niet in mijn kast.
[...]
Als je hem verkeerd om heb kan je de wringer niet diep genoeg naar beneden drukken.
Ik heb de profi compact omdat ik de profi een giga ding vond, die past niet in mijn kast.
woensdag 15 september 2010 om 15:06
woensdag 15 september 2010 om 15:24
Ik heb hetzelfde wat ratteke ook heeft, de ouderwetse Mop?! (heet toch zo) je kan er best droog mee dweilen en het is super handig, ik heb ook het andere geval die met dat platte brede stuk, maar persoonlijk vind ik het een onhandig geval en inderdaad hij pluurt altijd om.....
btw. mag je je laminaat niet dweilen?
maar dweilen + leuk? dat gaat echt NIET samen!
je moet er veel werk voor doen, dingen verschuiven eerst stofzuigen anders verplaats je je eigen troep alleen maar wachten tot het droog is... Bleghh t is niet leuk gewoon niet....
btw. mag je je laminaat niet dweilen?
maar dweilen + leuk? dat gaat echt NIET samen!
je moet er veel werk voor doen, dingen verschuiven eerst stofzuigen anders verplaats je je eigen troep alleen maar wachten tot het droog is... Bleghh t is niet leuk gewoon niet....
woensdag 15 september 2010 om 15:52
Ik heb datzelfde ding van Leifheit als Potje Thee heeft. En je kan er verschillende dweil-dingen bij kopen, dat bepaalt hoe nat je dweilt. Heb er dus een andere dan de standaard-versie bij gekocht, aangezien wij alleen een houten vloer hebben. We hebben overigens wel speciaal schoonmaakspul voor onze houten vloer, waarmee we ook meteen de wasolielaag weer een beetje herstellen.
Na het dweilen gaat het losse ding overigens samen met alle schoonmaakdoekjes de wasmachine in. Wel zo makkelijk!
En ja, de houder staat wel in de weg. Maar dat doen de stofzuiger en de bezem en het ding om de ramen mee schoon te maken ook...
En de gouden tip: manlief dweilt hier altijd
Na het dweilen gaat het losse ding overigens samen met alle schoonmaakdoekjes de wasmachine in. Wel zo makkelijk!
En ja, de houder staat wel in de weg. Maar dat doen de stofzuiger en de bezem en het ding om de ramen mee schoon te maken ook...
En de gouden tip: manlief dweilt hier altijd
woensdag 15 september 2010 om 15:57
Zo'n mop ding lijkt me super onhandig en mij lijkt dat daar vanalles in blijft hangen. Een trekker is al helemaal 'n no go omdat ik 'n houten vloer heb met groefjes. Het mag uberhaupt niet zo nat worden dat 'n trekker nodig zou zijn dus.
Dat ding van Wintermuts, wat voor merk is dat?
Misschien is Swiffer idd ook wel 'n idee...
Dat ding van Wintermuts, wat voor merk is dat?
Misschien is Swiffer idd ook wel 'n idee...
woensdag 15 september 2010 om 16:04
Ik heb er zo een
met zo een
die het droog, vochtig en nat doet. Kwestie van wel of niet lang onder de kraan houden.
Van albert heijn voor 12 euro. En soms bij bijv Aldi voor 8 euro.
Ik vind een mop (touwtjesdweil) en een spons sjmeeeerig. En alles met een emmer ook.
Hier haal ik de doek effe vanaf, spoel het om, dweil weer verder. Waarna hup in de wasmachine.
Of ik gebruik het droog, en dan doet het net zoveel als een goede bezem of swiffert (makkelijk als er bezoek komt en je doet effe het middenpad zegmaar ).
met zo een
die het droog, vochtig en nat doet. Kwestie van wel of niet lang onder de kraan houden.
Van albert heijn voor 12 euro. En soms bij bijv Aldi voor 8 euro.
Ik vind een mop (touwtjesdweil) en een spons sjmeeeerig. En alles met een emmer ook.
Hier haal ik de doek effe vanaf, spoel het om, dweil weer verder. Waarna hup in de wasmachine.
Of ik gebruik het droog, en dan doet het net zoveel als een goede bezem of swiffert (makkelijk als er bezoek komt en je doet effe het middenpad zegmaar ).