Ex en weer niet

15-09-2010 22:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik (35) zit met een probleem voor mezelf. Ik heb een lat-relatie.

Nu is het probleem het volgende. Hij (33) komt echt alleen wanneer het hem uitkomt, als wij afspreken op bijv vrijdag dan zegt ie de helft van de tijd af (vergeet dan te bellen naar mij en laat me gewoon zitten) omdat een familielid hem uitgenodigd heeft, omdat ie met zijn auto bezig moet, omdat zijn vrienden koffie willen drinken enz enz enz.

Nu vind hij het teveel gevraagd dat als ie met mij een afspraak heeft, om die na te komen.

Hij hoeft echt niet elk weekend hier te zitten, not at all maar afspraak maken, die moet je dan nakomen.

Daarnaast laat ie doordeweek niks van zich horen en als ik hem dan vraag of ie af en toe een teken van leven wil geven dan zeur ik. Ik mag hem niet smsen want dat vind ie storend.

Zaterdag heb ik gezegd dat ik ermee wilde stoppen. Verdriet enz je kent het wel en dan...ga ik hem missen en heb ik spijt. Ik heb zo'n enorme zwak voor hem, dat is gewoon niet grappig meer.

Haat liefde...op en top. Kan niet met en niet zonder.

Wat moet ik hier nou mee? Hij zegt dat wij gewoon levenslang hebben samen omdat we toch elke keer weer bijelkaar komen maar ik heb het gevoel dat ik totaal vast zit nu.

Iemand hier ervaring mee?
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 22:35:

Wat moet ik hier nou mee? Hij zegt dat wij gewoon levenslang hebben samen omdat we toch elke keer weer bijelkaar komen maar ik heb het gevoel dat ik totaal vast zit nu.

Hij zegt wat jij wil horen maar zijn acties (of gebrek aan positieve acties) tonen het tegenovergestelde. Als jij een gezellige, warme, liefdevolle relatie wil hebben: this is not the one.

Kan er helaas niets mooiers van maken.
Je haat liefde, maar dit is toch geen liefde? Dat wil zeggen, als hij je werkelijk vergeet (te bellen) en het niet nodig vindt jullie afspraken na te komen.

Hij komt afspraken niet na en jij laat zien, keer op keer, dat je dat oke vindt. Zo krijg je het in ieder geval niet voor elkaar dat hij respect voor je gaat hebben.

Wat dacht je van het uit te laten? Of als je toch weer samen verder gaat (en ik zeg bewust je, en niet jullie) dan eens goed praten over hoe jullie samen gaan afspreken? Misschien is hij meer van de spontane afspraken en ligt daar de oplossing, misschien is ie gewoon wel makkelijk en passen jullie niet bij elkaar.
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 22:35:

Iemand hier ervaring mee?

Ah nou als hij dat zegt dan zal het wel waar zijn hé?

Nee serieus, waarom zou die man in godsnaam veranderen als het toch geen consequenties voor hem heeft....

En neem jezelf ook eens serieus als jij jezelf niet zo wil laten behandelen dan moet je het stoppen.

Dat betekent ook echt, dus geen praat sessies na afloop geen contact meer gewoon klaar.
JE kan niet met, en je kan niet zonder

Maar leg me eens uit dan....wat heb je dan precies?

Want zoals ik het lees is er een man die aan komt waaien wanneer het hem uitkomt, gaat wanneer het hem uitkomt, joouw gedrag bepaald (je mag niet smssen) en jij noemt dat een LAT relatie?

Sorry voor mijn harde woorden maar ik noem het een booty call!

Aan de andere kant...jij laat het gebeuren

Ook wel iets om over na te denken vind ik!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dumpen en aan je eigenwaarde werken.

Is moeilijk

Duurt lang

Is wel mogelijk

Anders blijf je in deze situatie

Maar dan moet je ook niet 'zeuren'

( even heel kort door de bocht maar

You get the point)

Wat een loser, hij gaat niet voor je.
Iemand een bitterbal voor bij mijn kilo mosterd?
quote:Summerdance schreef op 15 september 2010 @ 22:41:

Iemand een bitterbal voor bij mijn kilo mosterd?

geniet!
Jullie hebben ook helemaal gelijk en ik laat het gebeuren maar misschien zijn er succes story's...NOT!

Hoe hij in elkaar zit, ja hij is makkelijk, mag alles tegen mij zeggen, bij voorkeur dat ik niet zo moet zeiken en nu zie ik ook dat ie daar gelijk in heeft. Ik moet niet zeiken, laat het zelf gebeuren dus...

Ik kan gewoon moeilijk echt afscheid van hem nemen, vind het gewoon lastig. Terwijl ik echt wel weet wat ik wil en dat is niet een "relatie" op deze manier.

Thanks...voel me niet beter maar goed, duidelijke taal van jullie. Soms nodig om weer met beide benen op de grond te komen.
Lekker, bitterballen.

TO, je hebt geen relatie, jij bent gewoon zijn neukertje voor als hij weer eens zin heeft en zijn vriendin voor als hij zich herinnert dat hij er 1 heeft. En zo te horen is dat laatste niet zo vaak.

Als de hele wereld voor jou gaat, heb je geen relatie.
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 22:46:

Jullie hebben ook helemaal gelijk en ik laat het gebeuren maar misschien zijn er succes story's...NOT!

Hoe hij in elkaar zit, ja hij is makkelijk, mag alles tegen mij zeggen, bij voorkeur dat ik niet zo moet zeiken en nu zie ik ook dat ie daar gelijk in heeft. Ik moet niet zeiken, laat het zelf gebeuren dus...

Ik kan gewoon moeilijk echt afscheid van hem nemen, vind het gewoon lastig. Terwijl ik echt wel weet wat ik wil en dat is niet een "relatie" op deze manier.

Thanks...voel me niet beter maar goed, duidelijke taal van jullie. Soms nodig om weer met beide benen op de grond te komen.en nu? ga je het laten blijven gebeuren of ga je zorgen dat het nooit meer gebeurd?

Thanks...voel me niet beter maar goed, duidelijke taal van jullie. Soms nodig om weer met beide benen op de grond te komen.

Ja, sorry, klote voor je, maar gelukkig is hij niet de enige man op deze aardkloot. Er zijn er die wel de moeite waard zijn, verspil jouw energie niet meer aan deze.

Snap dat het moeilijk afscheid nemen is. Sterkte daarmee.
quote:stukje_cake schreef op 15 september 2010 @ 22:47:

TO, je hebt geen relatie, jij bent gewoon zijn neukertje voor als hij weer eens zin heeft en zijn vriendin voor als hij zich herinnert dat hij er 1 heeft. En zo te horen is dat laatste niet zo vaak.

Als de hele wereld voor jou gaat, heb je geen relatie.

Is ook zo...heb dat ook al naar zijn hoofd gesmeten afgelopen weekend. Maar nee ik kletste weer onzin

Veeleisend noemt ie mij, omdat ik ook weleens leuke dingen wil doen. Oh wat dom zeg... Ik ga mezelf even schamen

Die zijn er wel maar die werken alleen als beide partijen grenzen aangeven en die van de ander ook respecteren

Naar mijn bescheiden mening hoeft hij niets te accepteren want jij geeft niets aan, dat maakt hem in dit geval alleen een ontzettend lompe zak hooi!

Wat ik belangrijker vind is, hoe zit jij in elkaar?

Waarom laat je over je heen lopen als een stuk vuil?

Waarom vind je het dan precies zo lastig?

Wat levert deze hele toestand (want echt een relatie noem ik dit niet) je voor positief gevoel op dan?

Maar ja.....en nu?

Je wilt zo niet verder, maar je wilt ook niet stoppen...

Tis kiezen of kabelen denk ik hoor....
quote:liselore schreef op 15 september 2010 @ 22:50:

[...]

en nu? ga je het laten blijven gebeuren of ga je zorgen dat het nooit meer gebeurd?Moet er maar netjes een einde aan maken...Doet me nu al weer pijn.
Doe dat (jezelf schamen), zolang je maar daarna besluit dat je niet veeleisend bent en echt iets aan de situatie gaat doen.

Een deurmat lijkt me niet precies wat jij wilt zijn, toch?
anoniem_95705 wijzigde dit bericht op 15-09-2010 22:57
Reden: Lidwoord erbij
% gewijzigd
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 22:55:

[...]

Moet er maar netjes een einde aan maken...Doet me nu al weer pijn.wat betekent dat? netjes een einde aan maken? het spijt me voor je dat het je verdriet doet, misschien helpt het dat als je bedenkt de huidige situatie je ook verdriet doet en dat je daar een einde aan maakt en ldvd hoe kut het ook is, gaat gelukkig over...
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 22:53:

[...]

Is ook zo...heb dat ook al naar zijn hoofd gesmeten afgelopen weekend. Maar nee ik kletste weer onzin

Veeleisend noemt ie mij, omdat ik ook weleens leuke dingen wil doen. Oh wat dom zeg... Ik ga mezelf even schamen

Hmmm...misschien is een gesprek een idee?

IK noem maar iets geks hoor...

Maar als ik me van geen kwaad bewust ben (let wel, jij was degene die geen grens aangeeft) en er begint ineens iemand dingen naar mijn hoofd te gooien....ja, dan vind ik je misschien ook wel een zeur.

Klinkt gek, maar jij bent degen die in dit geval het roer kan omgooien.

Je gaat rustig (das dus zonder schreeuwen en ruzie) een gesprek aan en dan kijk je of hij veranderd..

Doet hij dat niet dan heb je nog een keuze

Stoppen, wat ik zelf zou doen denk ik

Of doorgaan maar dan ook niet meer zeuren....
Summerdance, ik laat over me heenlopen omdat mijn eigenwaarde naar de klote is door hem. Hij pepert er gewoon steeds weer in: wij horen bij elkaar en je komt toch niet van mij af en ik niet van jou als ik zou willen, zijn term: Tweelingzielen oid.

Punt is dat het zo niet werkt, na praten, ruzie enz enz gaat het paar weken goed en begint het weer van voren af aan.

Hoe ik verder inelkaar zit. Ben geen watje in het dagelijks leven, voed 4 kids alleen op, niks is me teveel, werk, huishouden, andere ellende maar hij...hij maakt van mij een zwakke trut.

Ja ik baal nu enorm van mezelf en ben pissig op mezelf.

En ik heb hem al zo vaak aangegeven dat ie te ver gaat en dan word hij boos en gaat weer naar huis. Want "Hier heb ik geen zin in, kom voor de gezelligheid"

(Nu ik teruglees, nog dieper schamen)
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 23:00:

Summerdance, ik laat over me heenlopen omdat mijn eigenwaarde naar de klote is door hem. Hij pepert er gewoon steeds weer in: wij horen bij elkaar en je komt toch niet van mij af en ik niet van jou als ik zou willen, zijn term: Tweelingzielen oid.

Punt is dat het zo niet werkt, na praten, ruzie enz enz gaat het paar weken goed en begint het weer van voren af aan.

Hoe ik verder inelkaar zit. Ben geen watje in het dagelijks leven, voed 4 kids alleen op, niks is me teveel, werk, huishouden, andere ellende maar hij...hij maakt van mij een zwakke trut.

En ik heb hem al zo vaak aangegeven dat ie te ver gaat en dan word hij boos en gaat weer naar huis. Want "Hier heb ik geen zin in, kom voor de gezelligheid"

je gaat het pas zien als je het door hebt

Hopelijk geeft het je de moed, hem daadwerkelijk uit je leven te bannen alleen al omdat hij niet je je allerbeste zijn helpt te zijn maar je je juist naar beneden praat....

Dan blijft de andere keuze over toch?

je spullen pakken en vertrekken.

Tweelingzielen....rot toch op....(sorry)

Jullie komen best van elkaar af, maar hij zegt het wel goed....als jullie maar willen

En ergens heb ik het idee dat je het helemaal niet wil

En dan mijn beste TO gaat het je inderdaad niet lukken!

Nee sorry....jij LAAT Je een zwakke trut maken

JIJ hebt de regie over je eigen leven, zolang je dat niet geloofd, dan kom je nergens!

En dat bedoel ik niet lullig, niet lelijk maar hij kan je niet wijs maken wat jij wel en niet zou moeten voelen en/of doen

Das een recht wat aan jou toebehoort

Dus....waar komt hij voor?

Voor jou? nee!

Voor de liefde....nee!

Voor zijn behoeftes?...ja!

Das geen relatie, das gebruik maken van iemand anders

Je hoeft je niet te schamen, je moet een actie plan maken voor jezelf!

Je kan het,,,,echt,want geef toe, je verdiend toch 100x beter dan dit???
quote:Summerdance schreef op 15 september 2010 @ 23:06:

[...]

Je hoeft je niet te schamen, je moet een actie plan maken voor jezelf!

Je kan het,,,,echt,want geef toe, je verdiend toch 100x beter dan dit???

Ja, ik verdien beter! Ik ga maar eens bedenken hoe ik er nu echt voorgoed "vanaf" kom. Niet weer een snelle "Rot op, ben er klaar mee" want dat werkte de vorige keer ook niet.

Thanks allemaal voor de reacties en het openen van mijn ogen. Jullie hebben stuk voor stuk gelijk, voor de volle 100%

Hoe ik verder inelkaar zit. Ben geen watje in het dagelijks leven, voed 4 kids alleen op, niks is me teveel, werk, huishouden, andere ellende maar hij...hij maakt van mij een zwakke trut.Een leuke vent zou trots op je zijn dat je zo'n stoere, sterke vrouw bent. En bij zo'n leuke vent voel jij je ook stoerder, sterker en trotser.
quote:thewickedone schreef op 15 september 2010 @ 23:10:

[...]

Ja, ik verdien beter! Ik ga maar eens bedenken hoe ik er nu echt voorgoed "vanaf" kom. Niet weer een snelle "Rot op, ben er klaar mee" want dat werkte de vorige keer ook niet.

Thanks allemaal voor de reacties en het openen van mijn ogen. Jullie hebben stuk voor stuk gelijk, voor de volle 100%

Waarom werkte dat de vorige keer niet?

Natuurlijk werkt dat wel, alleen moet jij hem dan niet gaan bellen, smsen of opzoeken, en niet op hem reageren als hij dat ineens wel gaat doen.

Dat werkt als een tiet joh. Geloof mij.
Hij komt alleen voor de gezelligheid? Oke, das duidelijk dan he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven