kraamcadeau

16-09-2010 19:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje voor de kenners onder ons.

Wat vinden jullie een normaal bedrag voor een kraamcadeau.

Ik wou een bon halen. We doen met drie personen samen.
Zelf koop ik altijd wat wat de ouders graag hebben willen als ik op kraamvisite kom. Ik kijk niet echt naar de prijs.

Met een groep vriendinnen lappen we altijd een tientje de vrouw, en een van ons stelt daar een leuke mand met een groeiboek en allerlei andere leuke spulletjes van samen.
Dat ligt eraan om wie het gaat. Kennissen/vrienden zo'n 15-20 euro (met z'n tweeën). Bij broers/zussen is dat anders. Bij collega's vind ik het ook weer wat anders.

Dus, voor wie is het?
Ik dacht zelf aan een bon van 45 euro ong. Vind je dat veel?
¤ 16,87
Ik vond het wel fijn om bonnen te krijgen van de prenatal of hema. Gaandeweg heb je soms toch spulletjes nodig die handig zijn, die je nog niet hebt, en dan kun je dat van die bonnen halen.
Stressed is just desserts spelled backwards
een familieid die ik alleen op verjaardagen spreek.

Ik vind zelf 20 euro met 3 man erg weinig.

Ik zie dat ik met mijn ouwe naam nog ingelogd ben.

Kan het niet wijzigen zie ik.
Waarom geen kadootjes? Wil de kraamvrouw dat niet of vind je het moeilijk iets uit te kiezen?

Alleen met een bon aankomen zou ik niet doen. Als je bijvoorbeeld 15 euro pp doet zou je een bon van ¤ 30 kunnen halen. Dan kan je nog wat kleins erbij geven en kom je niet met 'lege' handen aan. Een knisperboekje misschien? Klein, fijn en altijd leuk! Ik vind sowieso dat je met boeken nooit mis schiet. Helemaal leuk als jein een 'echt' boek voorin wat schrijft voor de kleine.
Wat veel topics hier met dit soort vragen...

Gewoon wat je kan missen! Is dat maar 5 euro, dan geef je 5 euro!

Zie je een geweldig kado van 50 euro en kan je dat missen en wil je dat graag geven, dan doe je dat ook gewoon!

Een rompertje van de Zeeman van 2,50 zou ik ook best vinden, als je maar gezellig doet op de kraamvisite en niet alles gaat afkraken.
quote:oesje schreef op 16 september 2010 @ 19:33:

Waarom geen kadootjes? Wil de kraamvrouw dat niet of vind je het moeilijk iets uit te kiezen?

Alleen met een bon aankomen zou ik niet doen. Als je bijvoorbeeld 15 euro pp doet zou je een bon van ¤ 30 kunnen halen. Dan kan je nog wat kleins erbij geven en kom je niet met 'lege' handen aan. Een knisperboekje misschien? Klein, fijn en altijd leuk! Ik vind sowieso dat je met boeken nooit mis schiet. Helemaal leuk als jein een 'echt' boek voorin wat schrijft voor de kleine.Oesje we zijn met 3 personen he. Volgens mij wou ze het liefste een bon.
een bon van 45 euro met zn 3tjes lijkt me prima!
quote:oesje schreef op 16 september 2010 @ 19:27:

¤ 16,87Ghe ghe
Ik zou een bon van 45,00 doen! Zou daar zelf heel blij mee zijn geweest Vooral bonnen van de HEMA vond ik geweldig!
ohja, misschien kun je er ook nog iets kleins bij doen voor de moeder. Iets lekkers of een bos bloemen ofzo. Vond het super attent toen ik een lekkere parfum voor mij kreeg van een familielid.
Voor vrienden / collega's doen wij bij dit soort dingen rond de ¤ 15,-. Binnen ons gezin doen wij ¤ 25,- maar voor de geboorte van het kind van mijn zus zou ik ¤ 50,- ook wel geven. Ligt dus echt aan voor wie het is.
Voor een collega lappen we Euro 5 p.p. bij en dat voegen we toe aan het cadeau van het bedrijf zodat we echt iets groots en blijvend kunnen kopen.

Voor mijn schoonzus en haar man hebben we een wipper van Euro 50 gekocht.

Voor vrienden doe ik vaak iets van Euro 20.

Het ligt er dus echt aan voor wie het is.
quote:Margheritaa schreef op 16 september 2010 @ 19:36:

[...]

Oesje we zijn met 3 personen he. Volgens mij wou ze het liefste een bon.

als je dan een bon haalt van ¤ 30 heb je nog precies... even rekenen hoor, ¤15 'over' voor een boekje of des noods zelfs een bloemetje. Ik zou zelf nooit met alleen een envelop/bon aan komen zetten.

Wat ik trouwens heel leuk vond: een fles champagne. Die heb ik bewaard tot ik klaar was met de borstvoeding en er eens lekker rust in huis heerste. Een moment om van te genieten! Luxe hoor, stilte én bubbels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven