Help, ik lijk op mijn moeder!

16-09-2010 20:30 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ik mijn zoon vanmorgen voor zijn leven getraumatiseerd heb. Waar ik altijd van gegruwd heb bij mijn eigen moeder, daar heb ik mezelf vanochtend op betrapt. Zoon had nog een pindakaasstip in mondhoek. Voor ik mezelf kon bedwingen riep ik heel enthousiast naar hem. "Kom eens lieverd"! Ik steek m'n vinger in m'n mond, lik er eens goed aan en veeg het vlekje met mijn vinger weg.

Moet ik mijzelf melden bij het AMK? Moet ik hulp zoeken? Kinderpsycholoog voor zoon? Dit was 1 van de dingen die mezelf bij aanvang van het moederschap had voorgenomen dat ik het noooooooooooit zou doen!

Komt het ooit goed met zoon?

Enneh, herkenbaar?
En of herkenbaar!!!

Precies hetzelfde "trauma" en ook ik betrap mezelf er wel eens op dat ik met een natte vinger iets wegpoets, probeer het echt niet te doen.
Tja genen zijn sterker dan je eigen wil.

Zou meteen hulp voor zoon en jezelf zoeken
Krokus!

Wat afschuwelijk.

Misschien meteen naar de eerste hulp?

Jemig zeg, dit had ik toch echt niet van je verwacht. De rillingen lopen over mijn rug. Doe er iets aan! Dit kun je je kind niet aandoen!
Ik doe niet anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sosofie schreef op 16 september 2010 @ 20:33:

Krokus!

Wat afschuwelijk.

Misschien meteen naar de eerste hulp?

Jemig zeg, dit had ik toch echt niet van je verwacht. De rillingen lopen over mijn rug. Doe er iets aan! Dit kun je je kind niet aandoen!Ja eh, sorry.... Zoon trok al wat bleekjes weg na HET incident. Hij slaapt nu ook nog niet. Ligt al een uur wakker in bed...
Sorry? Sorry?

Dat zeg je tegen mij?

Dat moet je tegen je zoon zeggen. Het arme ding.

Zie mijn andere topic over pleegzorg... dan weet ik weer waar ik het voor doe.

Pfff...
Haha, heel herkenbaar. En nu je het zegt, ik vond dat vroeger idd ook helemaal niet leuk. En nu doe ik het volgens mij ook regelmatig...'krabt zichzelf achter de oren'...Maar heel veel dingen vergeet je en doe je idd exact hetzelfde als mams en op een bepaald moment slaat dat dan idd in als een bom. Ik vind het eigenlijk wel schattig
enne van wie hou je het meest? Je moeder!

Nooit meer piekeren over je eigenwaarde, heerlijk dat je in je moeder bent veranderd.

Geniet er maar fijn van
ach gossie, je moeder heeft je gewoon geïndoctrineerd! Je moet jezelf niet aanmelden bij het AMK, maar hulp zoeken om van die neigingen af te komen!

En misschien een pakje snoetenpoetsers in je tas stoppen, dan hoef je geen natte vingers meer te gebruiken.
haha, zo zijn er nog wel meer dingen hoor. Ik kwam laatst met nieuwe kleding thuis voor mijn man. Ook zo'n schokkend moment.
zoooooo herkenbaar!!!!
hahahahahahhahaha. ik doe het ook, maar dan de neus afvegen met de binnenkant/onderkant van een shirt (bij gebrek aan poetsers of zakdoek-> note aan mezelf, altijd een pakje zakdoeken bij de hand hebben) of dat ik een hoekje nat flieber en daarmee in de weer ga!

*is blij dat ze niet de enige ontaarde, trauma bezorgende moeder is*
hmmm ik loop altijd en overal met pakken "snoetenpoetsers"... m'n man roept dan al heel enthousiast "daar komt mama smetvrees!" Ben benieuwd wanneer de peuter me ook zo gaat noemen; maar ja, heb de natte vinger nog kunnen onderdrukken
Miekie, beter mama smetvrees genoemd worden dan huissloof.. Die titel heb ik ook al eens voor een moeder uit de mond van een 5 jarige gehoord! En de vader beaamde dat moeder zo genoemd werd.
whahahaha!

Echt grappig, mijn mams deed dat vroeger ook.. Nu zie ik het nog steeds gebeuren op straat whaha zie je die kinderen hun neus ophalen haha!!

Ik zweer het nog steeds, en zeg wel eens tegen mn ma DAT DOE IK LATER NOOIT BIJ MIJN KINDEREN.

(Ze hoeven ook hun neus niet te snuiten in de zakdoek van pa.....ook zoiets.....)
Mijn zoon duikt al met z'n gezicht in de holte van z'n arm als ik m'n duim naar m'n mond beweeg.....

Hoe, oh hóe maak ik dit in vredesnaam weer goed???
ieuwwww mn ma is een schat. Maar ik voel en ruik het nog steeds (en mn ma stonk echt niet uit haar giecheltje hoor)

Wat een lucht heeft een mens toch bij he?? HAHA
Zeg Krokusje?? Lik je ook aan zn ijsje als hij druipt?? Dat doen moeders ook altijd.
o jee daar maak ik me ook schuldig aan
heel die lap tong over zo'n ijsbolletje.
quote:Veronicas schreef op 16 september 2010 @ 20:57:

Mijn zoon duikt al met z'n gezicht in de holte van z'n arm als ik m'n duim naar m'n mond beweeg.....

Hoe, oh hóe maak ik dit in vredesnaam weer goed???Niet geloof ik.. Geef het maar op!
quote:Emaiden schreef op 16 september 2010 @ 20:59:

Zeg Krokusje?? Lik je ook aan zn ijsje als hij druipt?? Dat doen moeders ook altijd.Hahaha, dat probeerde ik afgelopen zaterdag wel realiseer ik me nu ineens. Zoon werd bloedsjacherijnig want "mama neemt een likje van mijn ijsjuuuhhhhh!!!"
Kijk dat dacht ik al..
mn ma zegt nu altijd: Daar krijg je weerstand van. Niet te flauw..

(dus als ik iemand in zijn gezicht rochel......dan.....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven