Help, ik lijk op mijn moeder!

16-09-2010 20:30 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ik mijn zoon vanmorgen voor zijn leven getraumatiseerd heb. Waar ik altijd van gegruwd heb bij mijn eigen moeder, daar heb ik mezelf vanochtend op betrapt. Zoon had nog een pindakaasstip in mondhoek. Voor ik mezelf kon bedwingen riep ik heel enthousiast naar hem. "Kom eens lieverd"! Ik steek m'n vinger in m'n mond, lik er eens goed aan en veeg het vlekje met mijn vinger weg.

Moet ik mijzelf melden bij het AMK? Moet ik hulp zoeken? Kinderpsycholoog voor zoon? Dit was 1 van de dingen die mezelf bij aanvang van het moederschap had voorgenomen dat ik het noooooooooooit zou doen!

Komt het ooit goed met zoon?

Enneh, herkenbaar?
Ik vond het vroeger vreselijk smerig als mijn moeder dat deed, en ik doe het zelf ook niet bij mijn zoon. Brrr...
Ik heb het met bepaalde dingen die ik uitspreek.....dan hoor ik mijn moeder. Misschien te maken met een bepaalde intonatie of de woorden/uitspraken die je overneemt.

Mijn moeder had een stopwoordje als ze een klus geklaard had.

Sow kloar!! (Achterhoeks dialect)

Bij mij glipte het er in een keer uit toen ik de sopemmer leegde...sow kloar!!!

Mijn moeder is al 12 jaar geleden overleden dus daar schrok ik heel erg van. Ook omdat ik merk dat ik bepaalde klanken in mijn stem heel erg op die van mijn moeder vind lijken.

Kortom, als ik mijzelf hoor praten hoor ik soms mijn moeder en dat is soms eng.
quote:Emaiden schreef op 16 september 2010 @ 20:59:

Zeg Krokusje?? Lik je ook aan zn ijsje als hij druipt?? Dat doen moeders ook altijd.Oeh dat doe ik wel Om vervolgens weer met een snoetepoetsdoekje aan te komen kakken want die plakhandjes overal
Haha herkenbaar Krokusje maar ik vind kleren voor je man kopen schokkender . Maar ik beken, ik doe het ook....vinger wordt hier regelmatig nat gemaakt en ik schaam mij niet eens. Maar dat komt omdat mijn moeder het volgens mij nooit bij mij deed en dus geen slechte ervaringen heb waardoor ik niet in de gaten heb wat voor trauma dit kan geven bij een kind. Al zeg ik ook altijd "ieder kind heeft recht op 1 trauma ".

Wat ik ook beken is dat ik bij snotneuzen van mijn kind en bij gebrek aan zakdoekjes ook weleens mijn vingers gebruik en het af veeg aan de onderkant van mijn sok. Jaaaa ik weet dat het smerig is (verder ben ik heel rein en proper ) maar denk ook dat het een beetje luiigheid is.

Bij deze beloof ik minder vaak mijn kind te bedoezelen met mijn gelikte vinger en Krokusje...jij ook sterkte
Wacht maar, voor je het weet zit je aan de vriend/ vriendin van je kind alle genante verhalen te vertellen, met de bijbehorende cliche naakte baby foto`s.

En geloof mij, dat gaat echt nog is gebeuren

Ik heb mij heeel lang tegen de vinger kunnen verzetten, en inderdaad op een onbewaakt ogenblik was tie er ook ineens

Ik heb wel sorry gezegt.

Later liet ik kind vinger in eigen mond doen en dan veegte ik het met die vinger af.
Brrr, mijn moeder deed dat vroeger ook en ik vond dat zooooo vies! Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar heb me altijd voorgenomen dat nóóit te gaan doen.
Mijn moeder deed dat ook ja. Vreselijk...
Vroon
ach zolang je maar niet z'n speen in je eigen mond doet(om m schoontemaken? )en m dan in de mond van je zoon vind ik het allemaal wel meevallen hoor...
quote:eefjewentelteefje schreef op 16 september 2010 @ 22:04:

ach zolang je maar niet z'n speen in je eigen mond doet(om m schoontemaken? )en m dan in de mond van je zoon vind ik het allemaal wel meevallen hoor...eh....
Dat van al dat snot vind ik echt veul viezer dan zo'n vinger. bah!
quote:krokusje schreef op 16 september 2010 @ 22:05:

[...]

eh....jaha , nooit gezien?
quote:Francisca_ schreef op 16 september 2010 @ 21:40:

Vroon Ghe, ja vanmorgen in de auto nog... 't Kind helemaal opgepoetst, doet 'ie tegenwoordig zelluf want "verloofd" (hij's echt nog maar 8 hoor!) en moet goede indruk maken.... Haartjes in de plooi, stoere jas aan, nee niet die maar díe spijkerbroek want die vindt "zij" zo leuk... dan laat je zo'n jong toch niet uitstappen met 'n chocovlek op z'n snoet??? Dus ik stop m'n duim in m'n mond om die vlek weg te kunnen poetsen, en plop hoofd onder z'n arm weggestopt....

Nja, dan zoekt 'ie 't maar uit
quote:eefjewentelteefje schreef op 16 september 2010 @ 22:04:

ach zolang je maar niet z'n speen in je eigen mond doet(om m schoontemaken? )en m dan in de mond van je zoon vind ik het allemaal wel meevallen hoor...Uhoh....
En nu moet ik ook aan het snotuitzuigverhaal van Mamzelle denken

Mag die kostsmiley nu wel Zes?
Ik zeg in zulke gevallen tegen mijn dochtertje: Lik eens aan m'n vinger? Dat doet ze braaf en dan poets ik haar dus met haar eigen spuug schoon. Maar geen idee of dat minder traumatiserend is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven