Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Hallo dames,

Ik ben vandaag bij Geertgen geweest en aangezien ik niet aan wederkerigheid doe, duurt het zeker 2 jaar voor ik aan de beurt ben en dan nog kunnen ze geen garanties bieden. Dat is best lang... Te lang voor mij.

Ik vind de Deense bank dan een betere optie. Hoe denken jullie daarover? Zaad uit een commerciele bank? Traceerbaar, dus niet anoniem, net als in NL. Ik voel er wel wat voor. Enige verschil is dat het niet Nederlands en wat duurder is.

Maar ik zie dat op dit moment wel als plan B, want ik wil eerst het traject met mijn bekende donor optimaal volgen. Als dat niet werkt, kan ik altijd nog terugvallen op de 'Denen'. Fijne back-up in mijn ogen.

Wat leuk dat er zoveel nieuwe dames zijn op het forum. Gezellig! En welkom natuurlijk.
Nou, ik kan het toch maar niet loslaten. Ben net een jojo...

Het verhaal van de donor hier bij mij thuis was geen succes, dus ik begin toch meer te neigen naar Rijnstate...

Maar nu lees ik dat er 8 maanden wachttijd is voor dat je op intake mag, en 9 mnd tot een jaar tot je aan de beurt bent?

Sun76, hoe is dat bij jou gegaan?

Die Denen, dat vind ik ook een fijn idee!

Daar kun je zo bestellen he? Zou dat niet als wederkerigheid kunnen dienen? Dat je een Deen inbrengt bij hen?
Mijn ervaring tot dusverre met Rijnstate is goed. Ook ik heb zo'n 3/4 jaar gewacht op de uitnodiging voor het intake-gesprek. Dit vond plaats in April. Vanaf dan was de wachttijd inderdaad nog zo'n half jaar tot een jaar.
Hallo allemaal,

Ik heb ook al heel lang niets meer geschreven, dus mss een update van mijn kant ook wel fair.

Elke dag kan de brief van Geertgen bij mij in de bus vallen. Nadeel is alleen dat ik niet aan wederkerigheid kan voldoen. Ik heb namelijk geen donor in mijn omgeving die wederkerigheid wil doen. Dat is dus lastig.

Gister heb ik een afspraak gehad met een potentiele donor die ik via internet had gevonden. Het klikte wel en hij lijkt me eigenlijk wel geschikt.

Nu maar eens goed nadenken dus wat ik wil.

Ik las zojuist iets over Deense donoren. Deze moet jezelf bestellen en dan door een kliniek (bijv. Geertgen) laten insemineren. Per kliniek verschilt het of je zelf de donorregistratie moet doen of dat de kliniek dat doet. De kosten voor een Deense donor zijn vrij hoog (ik meen iets van 600 euro per rietje) al is er wel een klein verschil in het wel of niet bewerkt zaad. Bij Geertgen kan je met onbewerkt zaad aan komen zetten, dan bewerken zij dit weer. Hier zitten echter ook weer kosten aan verbonden. Ik meen 300 euro eenmalig.

Vinyl, wat vervelend dat je zo heen en weer geslingerd wordt in je emoties en wens. Uiteindelijk denk ik dat je nooit weet of je de juiste keuze maakt. Waarom laat je je toch niet op een wachtlijst plaatsen? Dan loopt het traject stilzwijgend door en kan je nog bedenken wat je wil ondertussen. En natuurlijk alsnog je droomman tegen komen
Precies, die wachtlijst wil ik nu ook gaan doen. Droomman kan me wat

Alleen is Rijnstate wel héél lang! Al valt het misschien mee als je zelf zaad bestelt?

En de Denen zijn echt geen 600 euro per keer hoor! Valt reuze mee voor zover ik het zie?

http://dk.cryosinternational.com/home.aspx
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje met veel belangstelling mee op dit forum! Ik ben zelf ook een jonge meid met een enorm grote kinderwens. Na een hele vervelende periode in het verleden weet ik voor 100% zeker dat ik bam-mama wil worden.

De eerste stapjes heb ik al gezet; gestopt met de pil, begonnen met foliumzuur, cyclus bijhouden en geïnfomeerd bij klinieken. Helaas is dat een doodlopende weg gebleken. Dus zat er niets anders op dan zelf op zoek te gaan naar een donor. Na vele berichtjes te hebben gelezen ben ik één berichtje tegen gekomen die me wel aansprak.

Maar ja... ik durf niet zo goed te reageren... vind het zó spannend!!! Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie misschien tips voor me? Dingen waar ik op moet letten... aan moet denken?

Groetjes Snoezeltje
Ik heb er even een tabel ingeknald. Voor het overzicht enzo...

Ben het echt kwijt wie waar mee bezig is op het moment!

Dus... wil je er in, kom maar door!
Dag allemaal,

Ik heb even een tijdje niet geschreven, en zelfs een eisprong overgeslagen om mezelf wat rust op dit thema te gunnen. Met succes, want ik ben weer begonnen en heb er weer zin in. Maar ik zie hieronder wat vragen over de Denen en daar weet ik inmiddels wel wat van. :-) Ik heb inmiddels drie pogingen IUI gehad met Deense input, die zijn niet geslaagd. De vierde poging zit er aan te komen, maar geloof het of niet, bij het bestellen vrijdag haperde mijn creditcard en ik kan de bank maandag pas bellen met de vraag waarom... Zo zie je maar... Het zou zomaar kunnen dat het niet op tijd goed komt en dan gaat het deze eisprong over. Wat meteen een van de nadelen is van de methode die ik heb: elke maand bestel ik apart de kant-en-klaar variant. Dat is de duurste bestelwijze en het levert stress op: eerst onderzoeken of er eicellen groeien, dan bestellen en ja hoor, altijd in het weekend, afwachten of de eisprong niet eerder komt dan Fedex.... Nog los van de grote grijns van de bezorger en een iets te neutraal ' Wilt u hier even tekenen' als je een tien kilo wegende tank aanpakt ...

Ik relativeer me dus drie slagen in de rondte, en moest de zinnen wel even verzetten...

Vwb de kosten:

Er zijn twee banken: europeanspermbank en cryos international. Cryos richt zich op de amerikaanse markt en is een stuk duurder. ESB is naar mijn ervaring een erg fijne instelling, die al mijn stress en vragen op een hele nette manier afhandelen. De kosten van 670 euro per maand hebben te maken met de verzendkosten (300E per keer) en met de kwaliteit die je koopt (kant en klaar, of nog te bewerken door de kliniek). Bij mijn ziekenhuis kunnen ze niet opslaan, dat betekent per keer bestellen en ook de kantenklaar variant. Kun je voor meerdere keren tegelijk bestellen en kan de kliniek nog bewerken (geertgen kan dat), dan ben je een veel lager bedrag kwijt. Voor mij speelde mee dat Geertgen ver weg is en de tijd die ik daaraan kwijt zou zijn me vele malen meer geld kost (zelfstandig ondernemer) dan die verzendkosten. Bovendien vond ik de benadering in mijn ziekenhuis heel aangenaam. Fijne mensen die snappen wat er met je gebeurt. En dat is me voor dit traject ook wat waard.

De kwaliteit van de Denen schijnt heel goed te zijn, hoorde ik in Geertgen en in mijn ziekenhuis. Bij de IUI kun je dan weer kiezen voor natuurlijk ritme of voor geforceerde eisprong met behulp van een eenmalige hormooninjectie. Dat laatste heb ik de eerste twee keer gedaan (dat timet lekker), maar ik kreeg er migraine van.

Ik ben nog steeds positief, maar inmiddels ook realist. Dit kan best nog wel eens een zwaarder en langer traject worden dan ik dacht. Ook de verhalen hier op het forum laten dat zien. Ik ga er voor, maar heb gemerkt dat een pauze, of je zinnen verzetten gezond is. Het is op vele niveaus ingrijpend, kost tijd en energie, en het begrip 'raar' krijgt doorlopend nieuwe definiering. Het is ook interessant, fascinerend en spannend. De eerste keer was ik gefascineerd toen ze de tank open maakten, enorme bak, en uiteindelijk komt daar dan een rietje uit ter grootte van wat op een appelsap-pakje zit ... Ik ben van de gyno-stoel gesprongen en heb foto's gemaakt in mijn blote kont. Zo raar kan het zijn ... :-)

Een van de tips uit de workshop was ' documenteer je proces' , en ik vind die heel waardevol. Ik hou (niet heel vaak) een dagboek bij, niet alleen over gevoel, maar ook over praktische feiten. foto's als van de tank, en een echo van de eicellen zitten daar ook in.

Terug naar de Denen... je kunt voor 100 euro drie maanden lang alle profielen bekijken en documentatie downloaden: geluidsfragmenten, babyfoto's, medische geschiedenis. Kleine investering om een beeld te krijgen van wat er zoal tussen zit ...

Heeft iemand een vraag? Laat het dan weten of stuur een bericht!

Fijne avond!
Oh en volgens mij zijn de wachtlijsten overal ook heel lang omdat iedereen dubbel inschrijft. De kliniek kan dus niet inschatten hoe snel ze door de lijst heen kunnen werken, omdat de helft vermoedelijk elders al wordt geholpen ...
En nog een advies ... of meer een inzage in hoe ik het doe. Ik realiseerde me toen ik de eerste grap maakte over een van de donorprofielen tegen een vriend, dat daar iets niet goed zat. Ik heb toen meteen besloten om alle donorinformatie voor mezelf te houden. Ik heb een mapje met alle gegevens gemaakt, dat gaat naar degenen die voogd worden als ik zwanger raak, en daarnaast heb ik mijn vriendinnen uitgelegd dat ik dat niet zal delen, en dat ze er ook liever niet naar vragen. Ik wil dat het kind dat wat er te weten valt over de donor van mij hoort, en zo heb ik daarover meer controle. Het klinkt bedacht, maar ik merkte - waarschijnlijk omdat het kind er nog niet is - hoe makkelijk ik die informatie de wereld in wilde gooien en heb er dus heel bewust in moeten beslissen.

Dat was het voor vnv, heel verhaal zeg!

Dag!
Wauw, wat een leuk verslag Innova!

Wel jammer dat jouw ziekenhuis (welke ga jij?) niet kan opslaan. Het is inderdaad best duur, maar de moeite waard!

Als je snel een CC nodig hebt, mail me dan hoor!

Enne, spannend verder, hoop dat het raak is deze keer!

Ga je dan met tank en al naar het ziekenhuis? En hoe houd je het intussen koel?

*is niet nieuwsgierig hoor*
@Vinyl hoe vul je die tabel kan ik daar gewoon invoegen of zo?

Ik weet niet meer wie het schreef maar volgens mij hebben meerdere van jullie het daar al wel eens overgehad. Over het zoeken van donoren op internet. Waar zoeken jullie op welke site of met welke zoekterm?

Hier net weer de verjaardag van mijn zoon achter de rug hij is vorige week 7 jaar geworden maar toen was hij bij zijn vader. Dus dit weekend hier gevierd. Dan bedenk je wel dat de tijd vliegt. Ik ben inmiddels al bijna 2 jaar bezig met het jojo gevoel wel niet wel niet, Tussendoor ook nog een relatie gehad en het hele verhaal dus even in de ijskast gezet. Maar voor mezelf ben ik er wel uit. Maar wat ik al eerder schreef dat ik het eerst nog even voorleg bij mijn ouders. Dat wil ik rond oktober november gaan doen en dan per januari echt gaan zoeken naar een donor/vader.

Waar ik nog wel altijd een beetje bang voor ben is dan ben je net begonnen/zwanger en kom je een hele leuke man tegen. Hoe die er dan op zou reageren... Maar dat houdt me niet tegen.

Hebben jullie er al eens over nagedacht hoe jullie het qua werk gaan regelen. En wat als het kindje niet gezond is?
Ha!

Nee, omdat het de OP is kan ik hem alleen aanpassen. Maar als je er in wil, zet je gegevens dan even in een post, dan zet ik het er in!!

Het leuke man tegenkomen is ook mijn nachtmerrie. Hoe dan?

Maar goed, ik hoor van alle kanten: als hij het echt is, vindt hij je ook met zwangerschap leuk!

Qua werk: ik denk dat ik 4 dagen zou moeten blijven werken. Heel misschien 3, maar dat red ik niet denk ik...

Niet gezond... daar denk ik niet over na. Niet omdat ik mijn kop in het zand steek, maar omdat ik er nu toch niks aan kan doen en mee kan. Dan is het zo... en dan vormt zich dat vast!
@ vinyl: het zit in een stikstoftank, grote lelijke bak, waar het zo koud is dat je er niet met blote handen aan mag zitten ... :-)

Lief van je creditcard trouwens ... Ik heb een vriendin standby, ga zo bellen naar Denemarken.

Voor iedereen die twijfelt ivm de grote liefde: Er is net een boekje uit 'Op de valreep' , verhaal van drie amerikaanse vriendinnen die elkaar rietjes donorsperma doorgeven en uiteindelijk alledrie zwanger worden van hun grote liefde ...

Het idee daarvan is niet jullie er van af te houden, maar juist te laten zien dat het ook wel eens zou kunnen gebeuren doordat je er mee bezig bent, omdat je dat andere dan loslaat (lekker boedhistisch op de vroege ochtend). Bovendien: van inschrijven word je niet zwanger, en het is ook niet de eerste keer altijd raak.

@ik1972: ik ben in ieder geval wel benieuwd, een kant die nog onderbelicht is wat mij betreft. Bring it on!
Sssst, niet verder vertellen, ik typ heel zachtjes: ik had een positieve test! Maar ik vind het nog heel eng om zwart op wit te zetten, aangezien het de vorige keer misging en ik daarin ook niet de enige ben... daarom ook even een poosje nx durven laten horen. Dus: nog niet van de daken schreeuwen, maar voorzichtig optimistisch zijn!

Malaika, ben zo benieuwd hoe het bij jou is, want 'I get you totally' wat betreft de spanning van het wachten...

Vinyl, je mag me in de tabel knallen, als je wilt...

Chilles, 37, ja, Geertgen/eigen donor, nee, --
Jeetje wat gaaf Chilles!! Ik ga voor je duimen.

Met mij gaat het wat minder. Ik ben vandaag ongesteld geworden. Geen positieve inseminatie dus, maar dat had ik ook al verwacht. Had het weekend alleen enorme buikkrampen. Geen menstruatiekrampen, maar dezelfde krampen die ik na mijn curettage had. Vertrouwde het echt niet, dus vandaag naar de gynaecoloog. Inwendige echo gehad en toen bleek er allemaal bloed in mijn baarmoeder te zitten. Was dus al ongesteld geworden, maar er bleek een propje in mijn baarmoedermond te zitten waardoor het bloed niet weg kon. Waarschijnlijk nog iets van de curettage. Hebben ze doorgeprikt ofzo en toen kon het bloed eruit en waren mn krampen weg. Gatverdarrie, wat een gedoe weer. Eerst al acht weken moeten wachten voor ik weer ongesteld werd en nu dan dit weer. Nou ja, nu wel hopen dat mijn lichaam nu weer klaar voor een inseminatie is.

Wat ontzettend leuk trouwens dat er weer allemaal nieuwe meiden op dit forum zitten.
Oh, en voor het schema:

Malaika2, 40, ja, donor via internet, nee, 1e inseminatie geëindigd in miskraam.
*juicht zachtjes voor Chilles*

Wanneer heb je de test gedaan? Spannend zeg, kan me voorstellen dat je niet te vroeg wil juichen, maar het is wél positief!!

En Malaika: wat balen dat het niet is gelukt deze keer, en dat met dat propje klinkt raar. Maar dat kan voor de komende keer verder geen kwaad?
Voor het overzicht

Mama03 31 nee oriënterend liefst bekende donor ja 1

Wat leuk om ook eens het verhaal ook eens van de kant van de man te horen. Vooral omdat ik zelf zoek naar ongeveer die variant. Heb al met een collega afgesproken voor over een half jaar. Geen verkeerde collega trouwens. Maar moet nog wel e.e.a. besproken worden dan. En hopelijk wil hij dan ook nog.
Hmmm, wat dubbel k#, Malaika. Hopelijk gaat je lijf nu wel weer in z'n (of beter: haar) gewone ritme... We duimen hier voor je volgende keer.

Vorige week getest en bijna iedere dag wel met jullie meegelezen, maar mn vingers durfden nog niet richting toetsenbord. Nou ja, vanaf nu zal ik jullie op de hoogte houden, over 2 weken mag ik voor een echo komen. Leuk trouwens om wat van je te lezen, Vinyl. Sinds mijn eerste bericht een poosje terug had ik je nog niet gezien. Vroeg me al af hoe t ging en of je het gevoel had dat je topic ingepikt werd, haha! Maar daar was je weer...
Oh nee, ik vind het heerlijk dat het topic zo leeft en dat er zoveel zijn die er zo instaan, geeft een supergoed gevoel!!

Ik ben er inderdaad even uit geweest, maar hier ben ik weer!
"Fluisterend" @ Chilles:

wow... wat fijn een positieve test! Spannend zeg... ik hoop echt voor je dat het dit keer goed mag gaan!

@ Malaika2:

Hè, wat jammer van je inseminatie... wat een teleurstelling! Kop op hè!!!

@ Mama03:

Wat spannend dat je een collega bereid hebt gevonden om je te helpen! Ik hoop dat jullie er uit komen samen! Spannend hoor!

Wat bijzonder om hier ook eens een verhaal van een donor te lezen! Dat zie je niet vaak.. Bij de klinieken had ik weinig succes, dus ben ik ook op zoek naar een donor, maar dan puur en alleen voor de donatie... geen co-ouderschap ofzo... Via internet heb ik een optentiele donor op het oog... maar ja, zoek maar eens contact met diegene... ik vindt het veel te spannend allemaal.
Tja... weet je wat het is...

Ik weet wat ik wil, maar ik weet niet wat me te wachten staat...

Ben me nu maar eens aan het verdiepen in een donorcontract, dat vind ik wel heel erg belangrijk. Maar ja, zal binnenkort toch maar eens die knoop door moeten gaan hakken want mijn kinderwens is echt ENORM!!!
Dag allemaal,

Ja hoor de vaart zit er weer in hier op het forum.

@ chilles: goed! duim voor je

@ ik1972: wat ik zou willen weten is inderdaad meer gevoel en ervaring. De feiten is natuurlijk 1 ding, maar hoe is het voor jou de eerste keer iemand te ontmoeten, en als je vadergevoelens krijgt, hoe sta je dan tegenover de moeder. en hoe is het om je bijdrage in een potje te doneren en af te geven en weg te gaan en te weten dat zij er mee aan de slag gaat? Vind je het eng, bv als er iets zou zijn met het kind? Hoe heb je het aangepakt toen je merkte dat je meer betrokken wilde zijn? Heb je een relatie? Wat vindt die er van? Zo fijn denk ik voor veel dames om te horen hoe het aan de andere kant wordt beleefd, en ook wel goed om de donor ook als ' mens ' te leren kennen ipv als bijdrage... :-))

Voor de rest, wie denkt dat met een weigerende creditcard geen online sperma in het weekend te kunnen bestellen, raar is ... Vandaag hoorde ik dat er deze week niet uitgeleverd wordt omdat er geen tanks meer op voorraad zijn, de zaken gaan te goed ... OMG!! En voor mij dus deze maand geen inseminatie, terwijl ik al wist na de echo dat er goede kansen waren ...

Sjuus!
Nou spannend hoor ik1972!!! Laat je het ons weten als 'het' geboren is? Denk dat we allemaal best nieuwschierig zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven