Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Nou jaaaaaah Innova, dát is klote!
How annoying is thát, Innova!!!!
@ ik1972: heel bijzonder, vertel vooral meer (mag ook morgen hoor...). Lijkt me vreselijk om maar te moeten wachten of je iets hoort! Heel vreemd! Onderneem je ook wel eens met het kind iets alleen of altijd samen met de moeders?

@anderen: dit is jullie kans dames, hier kun je een donor bevragen op alles wat je je eigen (potentiele) donor zou willen vragen, 'but are too afraid to ask' ... Doen dus! En dank 1972 voor ook je bijdrage hier..

@ Vinyl/Chilles: Ja raar toch, zat sperma, geen verpakkingsmateriaal. Tja, ik zie het maar als tekenen van het universum, want ik ga nog tien dagen op vakantie en twijfelde al of het slim was ervoor nog een poging te doen (en daar dus te stressen met zwangerschapstesten). Dus .. nou ja...
@Ik1972, waarom zou je je niet welkom voelen hier? Er is immers meerdere malen gevraagd om je ervaringen. Misschien dat je op andere pijlers het gevoel kan krijgen, maar in dit topic ben je welkom hoor!

@Vinyl, je mag mij ook wel op de lijst zetten hoor, 31 jaar, nee, gesprekken met gevonden donor en sta op wl Geertgen, nee, overig; vind het doodeng!

Nog even over de donor. Hij komt heel betrouwbaar over en heeft ook al 2 dames geholpen, maar ik heb zoveel twijfels. Ik weet dat die er bij horen, maar toch. Ik haat twijfels... Ben nu maar begonnen met lijstjes maken met voors en tegens. Zucht.
@ Vinyl, mij mag je ook gerust in het schema zetten:

Sun76, 34, op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St Geertgen, (nog...) geen kinderen
Gefeliciteerd, ik1972! Wat???
@ ik1972, gefeliciteerd!!
Wauw, wat goed, gefeliciteerd!!
Van harte ik1972!!! Wat fijn!!!

Natuurlijk ook de felicitaties voor de mamma's!
Vanavond tóch de knoop doorgehakt & een mailtje gestuurd naar de donor die ik "op het oog had". Poeh... volgens mij heb ik 'm wel twintig keer over gelezen voordat ik op het knopje verzenden durfde te klikken!

Ben zó benieuwd óf en zo ja wat voor reactie ik terug zal krijgen! Spannend!!!!!!!!!!
Wauw, spannend!! Ik duim!
@ik1972 gefeliciteerd. Is alles goed gegaan. Kindje gezond, en met mama ook alles goed. Maar de grote vraag WAT IS HET GEWORDEN?

En nog even over je opmerking of je op dit topic welkom bent nou echt wel voor mij is het prettig om ook eens de kant van een vader te horen die al een ervaring heeft. Dus idd blijf gezellig meelezen en schrijven. Misschien dat de mama's ook een x hun kant van het verhaal kwijt willen? Weet niet of jij dat wil natuurlijk maar misschien een idee.

@snoezeltje000 ooooo wat spannend ik ken het ik heb pas ook een x gereageerd op een oproep van een mannelijk stel (logisch dat het een mannelijk stel was natuurlijk) maar ik ken het 6 x lezen 20x tekst veranderen.
Ha Vinyl, kom zomaar dit topic tegen.... omdat ik dit zelf jaren geleden overwogen heb. En ik zie herkenning. Ik was zo oud als jij toen je dit topic opende (een jaar geleden dus) toen ik op een dag wakker werd en dacht: als ik over een jaar die man nog niet gevonden heb doe ik het alleen. En ja, ik heb toevallig dan wel in dat jaar die man ontmoet, maar voordat de relatie gestabiliseerd was.... ik ben nu 38 en 4,5 maand zwanger. Heerlijk dus maar niet jouw droomscenario zo oud ( was het mijne ook niet). Toen ik dit voorjaar las dat je op je 38e nog maar 40% kans hebt om binnen een jaar in verwachting te raken (teruglopende vruchtbaarheid) schrok ik me rot. Het is echt slim om vaart te maken boven je 30e.

Ik heb een paar stukjes van je gelezen, begrepen dat je nu serieus bezig bent, niet meer met het 'of'maar meer met het 'hoe'. Je noemt het vinden van een leuke man zelfs een nachtmerriescenario :-) stel je voor! En inderdaad, een echt leuke man laat zich niet afschrikken.

Gewoon even om je te laten weten dat ik het erg dapper van je vind en ook een verstandig besluit. Van het krijgen van een kind krijg je nooit spijt denk ik (kan ik natuurlijk eigenlijk nog helemaal niet beoordelen).

Zet'm op!
Zo, gaat goed hier! Ben even niet komen kijken en nu moet ik helemaal bijlezen.

Gezien ik ook nog redelijk "nieuw" hier ben op het forum heb ik nog wat moeite met iedereen uit elkaar houden (handig dat schema), dus ik hoop dat ik vergeven word als ik wat dingen door elkaar haal of dingen dubbel vraag!

@Vinyl: ik wil ook graag in het schema: Sokpop, 33, nee/oriënterend/eind oktober naar workshop, liefst zi met bekende donor, nee, -. Alvast bedankt.

@Chilles: hoera! Ik duim voor je dat alles goed gaat! Hoe voel je je verder?

@ik1972: Allereerst natuurlijk gefeliciteerd, ook voor de moeders. En wat leuk om eens de andere kant van een verhaal te lezen. Dus vooral blijven komen en meer vertellen, je bent hier zeker welkom!

@Snoezeltje000: Heb je al reactie van je potentiële donor? Spannend hoor!

@Innova: Geen tanks op voorraad...? Inderdaad OMG! Wat nu? Afwachten?

@Malaika2: wat vervelend weer allemaal. Wel goed dat je naar de gyn bent geweest. Maar was dat propje iets wat was blijven zitten of een soort littekenweefsel of zo? Hoop dat je snel weer klaar bent voor een inseminatie, maar goed naar je lichaam luisteren!

@Mama03: ik maak me er eigenlijk nooit druk om of ik in de tussentijd een leuke man tegenkom. In de oriëntatie fase maakt dat ook nog niet zo veel uit natuurlijk. Maar al was ik al zwanger, wat gebeurt gebeurt... Ik ben er dan ook van overtuigd dat de man je neemt zoals je bent. Ik geloof er zeker in dat er op ieder potje een dekseltje past, maar kom je hem ook tegen? En wat als je hem tegenkomt als je 50 bent? Heb je dan deze droom laten schieten? Dat zal ik niet doen, vandaar dat ik nu in dit proces zit. Je krijgt spijt van dingen die je niet doet, niet van wat je wel doet.

En over een kindje wat niet gezond is denk ik wel eens na. Dat lijkt me heel zwaar (al met een gezond kindje lijkt het me zwaar). Maar zoals Vinyl ook al zei: dat vormt zich dan wel.

Werk is een lastiger verhaal. Ik werk nu heel hard en kan me financieel goed redden. Maar ik wil geen kind op de wereld zetten en er dan nooit zijn. Dus zou eigenlijk maar max. 3 dagen willen werken. Weet niet of dat financieel haalbaar is en of ik dan bij dit bedrijf kan blijven werken.

Inmiddels houd ik een soort kladblok bij waar ik al mijn vragen/onzekerheden/stappen opschrijf. Het houdt me zo bezig, terwijl ik eigenlijk nog niks concreets doe. Herkennen jullie dat?

Ik ga morgen een weekje ertussenuit, ik kom snel weer kijken als ik terug ben!
@iedereen. Ik zie het stukje financiën en werk (ook omdat ik er zelf om heb gevraagd) nogal eens voorbij komen.

Ik heb al 1 kind die is 50 / 50 bij papa en mama. Zelf werk ik 3,5 dag voorheen altijd 3 dagen. Het is geen vetpot maar goed haalbaar. Moet ik er wel bij zeggen heb een huurwoning dat maakt misschien wel verschil.

Door alle extra's die je krijgt wordt salaris prima aangevuld.

Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag, kinderopvangtoeslag, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting (dit omdat kind op mijn adres staat ingeschreven) en kinderbijslag. Een 3 weekse zonvakantie zit er voor mij niet in maar via een site voor alleenstaande ouders al 2 jaar een hele leuke vakantie in eigen land gehad ze hebben ook vakanties in het buitenland. Misschien dat jullie het iets helpt/wijsmaakt. Maar volgens mij is dat ook wel een onderwerp wat tijdens de workshop wordt besproken.

Oja als je parttime werkt betaal je ook minder loonbelasting in verhouding hou je netto dus meer over.
Zo... weer even een berichtje van mij. Ik had me voorgenomen om de computer uit te zetten en pas de volgende dag weer te gaan kijken. Maar ja, ik kon er gewoon niet van slapen! Dus even na middernacht toch even op m'n iPod gekeken of er misschien toch een mailtje gekomen was. En ja hoor!!! Ik had al een mailtje terug!!! Geloofde m'n ogen niet!!!

Het mailtje was positief en begripvol. Qua wensen zitten we ook aardig op één lijn, dus ik heb goede hoop! Ik hoop dat hier een fijn contact uit voort zal komen en uiteindelijk natuurlijk.................................

Bedankt voor het duimen allemaal!!!

@ik1972: bedankt voor de tip!
Pff, oh ja, financiën... zo onromantisch, maar zo belangrijk. Moet ik me ook echt serieus mee bezig gaan houden als het blijft lopen zoals het nu loopt... Hoe parttime ga je werken? Eh... Hoeveel dagen opvang heb je nodig? Eh... Ik stel het nog even heel struisvogelig uit tot na de echo.

@Sokpop: ik voel me wel oké, maar ben slaperig en in vlagen misselijk. Toch denk ik bij elke gaap en vlaag: "Ah! Goed teken!"

En idd, Kwikzilver/Vinyl: nu een man tegenkomen zou de boel alleen maar compliceren. Ik was net in de oriënterende fase toen ik een leuke man tegenkwam. Oorlog in mn hoofd en ik merkte dat ik het proces dat ik in gegaan was, niet meer wilde terugdraaien. Wat als de relatie stuk zou lopen na een jaar en ik mijn donor "af had gezegd"? Het heeft dus geen echte kans gekregen van me... vooralsnog geen spijt van! ;)
@snoezeltje000. ooooooooooo wat spannend. Ben benieuwd of het wat wordt. Hou ons op de hoogte. Welke site heb jij ze gevonden?
@ Vinyl: ik wil graag ook in je leuke tabel!

Superwoman22 / 37 jaar / ja, bekende donor en Denen als back-up via Geertgen / nee / ik wed graag op meerdere paarden

Zo, wat viel er veel bij te lezen!!!! Leuk hoor. Al die verschillende verhalen. Ik zal niet op iedereen gaan reageren, anders blijven we bezig. Ik ben in ieder geval blij dat er een zwangerschap is, een donor die praat, dat er goede moed is, openheid en eerlijkheid en dat alle neuzen best wel dezelfde kant op staan op dit forum.

Ik ben me maandag een hoedje geschrokken. Beetje naief van mij, maar als ik IUI met mijn bekende donor ga doen (ZI kan bij ons niet wegens een reden die ik liever niet uitleg wegen privacy) zullen daar hormonen aan te pas komen wat de kans op meerlingen vergroot.... Donor en ik keken elkaar verschrikt aan en moesten toen een beetje zenuwachtig lachen. "Nou, dan kopen we 2 etages boven elkaar en gaan we soort van half samenwonen" was zijn reactie. En die reactie beviel me heel goed. Niet dat ik wil samenwonen met hem en een tweeling wil krijgen, maar wel dat hij nuchter blijft en oplossingen zoekt. Fijn!

Maar laten we hopen dat het bij 1 kind blijft, want 2... Oef! Wel leuk, maar super zwaar natuurlijk als BAM. Maar alles kan...

De fase waarin ik nu zit is dat zijn zaad wordt getest of het snel genoeg zwemt voor IUI en dan zien we weer verder. Stapje voor stapje komen we dichterbij....

Ik krijg er vlinders van in mij buik!
@mama03: Ja tuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden! Dit is voor mij ook wel een fijne uitlaatklep... je ervaringen kunnen delen met mensen die (ieder op hun eigen manier) hetzelfde doel voor ogen hebben. Elkaar steunen, tips uitwisselen... ik vind het mooi dat het zo kan!

De website van 'verlangen naar een kind' is voor mij heel nuttig (geweest). Veel informatie, de mogelijkheid om zelf oproepjes te plaatsen en aardig wat berichtjes van donors. Daar heb ik er dus ook ééntje tussen uit geplukt!

Ben zó benieuwd hoe dit verder zal gaan... zit al met smart te wachten op een nieuw mailtje! We zullen zien!

@Superwoman22: Wow spannend zeg! Ik hoop dat het zaad "goedgekeurd" wordt en je weer een stapje vooruit kunt!
@Superwomen22, de ervaringen van een BAM met een tweeling kun je eventueel lezen op het web-log van Bammarlies.

Misschien kende je haar web-log al? Zij vertelt heel open & eerlijk over haar gevoelens en ervaringen.
@superwoman: voor IUI hoef je geen hormonen te nemen. Het is makkelijker, want je kunt dan vrij goed timen. Het gaat overigens alleen om 1 injectie zodra de eicel groot genoeg is, om te zorgen dat ie springt en dan 36-40 uur na de injectie is de IUI. Je hebt dan met een echo ook al kunnen zien of er meerdere eicellen klaar staan, dus je kunt er ook dan nog voor kiezen een maand over te slaan. Bovendien bij iets oudere vrouwen (ik dus, jij misschien nog niet), zal de arts voorstellen bij een dubbele bevruchting een van de twee eicelblaasjes aan te prikken. Die groeit dan niet verder. Een raar idee als je er zoveel voor over hebt om een kind te krijgen, maar de risico's zijn ook echt wel groot als je het niet doet. Is een persoonlijke afweging voor eenieder denk ik.

Zonder hormonen is het net als met ZI, je test met ovulatietestjes tot je de piek meet en dan heb je een dag later de IUI in de kliniek. Lastiger te plannen, want iedereen moet dan een paar dagen in de startblokken staan, omdat de natuur het moment bepaalt.

Ik heb de eerste twee keer met injectie gedaan, maar ik krijg er migraine-aanvallen van, en ben daar dus mee gestopt.

Hoop dat je binnenkort kunt starten!

Sjuus!
Haaaa!

Nou, ik ben ineens heel actief! Heb een verwijsbrief gehaald bij de huisarts en heb 6 oktober een gesprek bij Geertgen.

Baal van de lange wachtlijst daar, maar heb ook gebeld met Arnhem, en daar is de wachtlijst voor een gesprek al 10 maanden, en dan nog minstens 10 maanden voor je aan de beurt bent.

OEF!

Super hoe goed dit topic al loopt zeg, moet je ons lijstje eens zien!

Wauw!

Ik kan best iemand vergeten zijn, maar trek gerust aan de bel!
Hey Vinylleke, wat lees ik. Een verwijsbrief gehaald.

Meid wat goed en spannend enzo tegelijk
Je wil niet weten hoe ik die brief openmaakte... trillend enzo... Brr....

Ben een beetje een jojo geloof ik, maar wel eentje die langzaam vooruit jojo't!

Wachtlijsten in Arnhem zijn heel erg lang, deze kliniek moet ik nog horen, maar ook lang geloof ik.

Dus of het een kliniek wordt weet ik niet, maar dan doe ik in elk geval wat he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven