Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 7 september 2010 om 16:24
zondag 12 september 2010 om 09:43
quote:diesel3 schreef op 06 september 2010 @ 22:09:
@La_Vie: De heelmeesters heb ik ook gelezen, het is heel mooi, maar je moet goed je aandacht erbij houden vind ik.
Ben benieuwd hoe jij het vindt.Ik ben nu al een eindje op weg en het heeft even geduurd voordat ik er goed in zat. Het is inderdaad geen lichte kost en je moet er zeker je aandacht bij houden. Maar ik vind het tot nu toe heel mooi en ben erg benieuwd naar het verdere verloop van het boek!
@La_Vie: De heelmeesters heb ik ook gelezen, het is heel mooi, maar je moet goed je aandacht erbij houden vind ik.
Ben benieuwd hoe jij het vindt.Ik ben nu al een eindje op weg en het heeft even geduurd voordat ik er goed in zat. Het is inderdaad geen lichte kost en je moet er zeker je aandacht bij houden. Maar ik vind het tot nu toe heel mooi en ben erg benieuwd naar het verdere verloop van het boek!

zondag 12 september 2010 om 12:28
Heb Versplinterd van Karen Slaughter uit. Stond op Schiphol met Genesis in mijn handen, maar lees liever niet 2 boeken van dezelfde schrijver achter elkaar. Dus heb uiteindelijk mijn eerste dwarsligger gekocht. Wilde ik toch al een keer uitproberen. Het is IJsprinses van Camilla Läckberg geworden. Ben ruim over de helft en zit er helemaal in. Hoorde dat het haar eerste boek is en dat ik ze toch het beste op volgorde kan lezen. Wilde laatst in de bieb Zusje lenen, maar die was gereserveerd, is dus eigenlijk maar goed.
Dwarsligger leest trouwens lekker. Ideaal voor reizen en backpacken.
Dwarsligger leest trouwens lekker. Ideaal voor reizen en backpacken.

maandag 13 september 2010 om 15:47

woensdag 15 september 2010 om 13:28
Heb Vluchtgedrag van Loes den Hollander gelezen, maar vond het juist een minder boek van haar. Het kon me niet echt boeien.
Ook de laatste Karin Slaughter viel me wat tegen. Die Sara Linton vind ik zo'n zeveraar....
De nieuwste van Elizabeth George daarentegen las weer heerlijk weg. Altijd een fijne dikke pil van haar!
Ook de laatste Karin Slaughter viel me wat tegen. Die Sara Linton vind ik zo'n zeveraar....
De nieuwste van Elizabeth George daarentegen las weer heerlijk weg. Altijd een fijne dikke pil van haar!
anoniem_6547df2a5e90a wijzigde dit bericht op 15-09-2010 13:29
Reden: Typfout
Reden: Typfout
% gewijzigd
woensdag 15 september 2010 om 19:41
Ik heb na lang speuren op internet een boek teruggevonden dat ik toen ik een jaar of acht was stiekem uit de boekenkast van mijn moeder had geplukt.
Eva van Meyer Levin, gepubliceerd in 1959.
(Mijn Nederlandse editie is knalgeel met rode letters en prikkeldraad.)
Ik heb dit boek altijd onthouden. Komt vast ook omdat ik eigenlijk te jong was toen ik het boek voor het eerst las en het toen echt indruk heeft gemaakt. Het gaat over een vrouw die in Auschwitz terechtkomt en het overleeft. Ik had altijd het idee dat het een waargebeurd verhaal was en na wat googlen kwam ik erachter dat dit klopt. Meyer Levin geeft zelf de naam van de vrouw achter het verhaal hier naar aanleiding van dit artikel En ik heb ook hier een bericht gevonden van hoe deze vrouw uiteindelijk is overleden in 1991 in Tel Aviv door het verkeerd gebruik van een gasmasker bij een aanval van Sadam Hussein.
Ik vind de uitspraak van Meyer Levin "[...] but nowadays truth is no stranger to fiction." zo ontzettend waar.
Kent iemand dit boek toevallig?
Ik heb dit boek altijd onthouden. Komt vast ook omdat ik eigenlijk te jong was toen ik het boek voor het eerst las en het toen echt indruk heeft gemaakt. Het gaat over een vrouw die in Auschwitz terechtkomt en het overleeft. Ik had altijd het idee dat het een waargebeurd verhaal was en na wat googlen kwam ik erachter dat dit klopt. Meyer Levin geeft zelf de naam van de vrouw achter het verhaal hier naar aanleiding van dit artikel En ik heb ook hier een bericht gevonden van hoe deze vrouw uiteindelijk is overleden in 1991 in Tel Aviv door het verkeerd gebruik van een gasmasker bij een aanval van Sadam Hussein.
Ik vind de uitspraak van Meyer Levin "[...] but nowadays truth is no stranger to fiction." zo ontzettend waar.
Het Viva forum is papaja.
vrijdag 17 september 2010 om 09:57
Meiden, ik zal wel wisselvallig overkomen maar kom. Ik had zondag nog 20 euro gevonden in portefeuille waarvan ik dacht dat ik die niet had en dus toch naar boekenmarkt geweest.
Heb 3 boeken gekocht voor 19 euro.
-geheugenspel - Nicci French
-wat te doen als iemand sterft - Nicci French
-echte mannen eten geen kaas - Maria Mosterd.
Ze hadden veel boeken van Nicci French aan 5 euro het stuk.
Boek van Mosterd kostte 8.99 euro en was nog nieuw.
Heb 3 boeken gekocht voor 19 euro.
-geheugenspel - Nicci French
-wat te doen als iemand sterft - Nicci French
-echte mannen eten geen kaas - Maria Mosterd.
Ze hadden veel boeken van Nicci French aan 5 euro het stuk.
Boek van Mosterd kostte 8.99 euro en was nog nieuw.

vrijdag 17 september 2010 om 14:35
quote:NymphadoraTonks schreef op 15 september 2010 @ 19:41:
Ik heb na lang speuren op internet een boek teruggevonden dat ik toen ik een jaar of acht was stiekem uit de boekenkast van mijn moeder had geplukt.
[afbeelding]
De linken werken niet!
Geloof dat ik het boek ken, ik ga het even zoeken op het net.
[afbeelding]
De linken werken niet!
Geloof dat ik het boek ken, ik ga het even zoeken op het net.
zaterdag 18 september 2010 om 15:17
zaterdag 18 september 2010 om 15:22
Heb nog niet het hele topic gelezen,maar ik vraag me af,wat doen jullie met de boeken die jullie gelezen hebben? Bewaren jullie die of geef je ze weg. Verkopen via Marktplaats?
De mooiste boeken staan bij mij in de boekenkast. En de boeken die ik vele malen heb gelezen en me niet meer boeien geef ik of door aan mijn vriendinnen/kenissen/moeder óf ik doe ze bij het oud papier..
De mooiste boeken staan bij mij in de boekenkast. En de boeken die ik vele malen heb gelezen en me niet meer boeien geef ik of door aan mijn vriendinnen/kenissen/moeder óf ik doe ze bij het oud papier..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

zaterdag 18 september 2010 om 15:55
Staan hier in de kast, dubbele rijen op een plank. Er moet idd wat weg, maar ik las laatst dat als er in huis 300 boeken zijn, het kind 3.2 jaar langer onderwijs volgt dan kinderen waarbij dat niet zo is. Er staan in de woonkamer een stuk of 900 boeken, wat dus 9.6 jaar langer onderwijs betekent
Je begrijpt, ik laat de boeken lekker staan
))))

anoniem_6491bdc7537f8 wijzigde dit bericht op 18-09-2010 23:51
Reden: Kan niet rekenen ;-)
Reden: Kan niet rekenen ;-)
% gewijzigd

zaterdag 18 september 2010 om 17:22
Afgelopen week op vakantie geweest en drie boeken gelezen:
* 206 botten van Kathy Reichs: over de hoofdpersoon van de tv serie Bones, een patholoog-anatoom / archeologe. Ofzo. Wat ze precies is weet ik niet, maar het was best spannend en onderhoudend. Geen hoogvlieger echter, beetje een Patricia Cornwell-achtig boek.
* De Regelaars van Stephen King: superspannend!! Moest het af en toe wegleggen omdat het zo eng was en ik was bang er nachtmerries door te krijgen. Ik vond dat je je goed kon verplaatsen in de hoofdpersonen. Maar je moet wel van horror houden natuurlijk, anders is het niks voor je.
* Lowboy van John Wray: een boek (deels) geschreven vanuit de ogen van een 16-jarige jongen met schizofrenie. Erg goed boek, ik heb jaren in de psychiatrie gewerkt en het boek maakt heel inzichtelijk hoe een psychose werkt en hoe de hoofdpersoon zijn psychoses en de wereld ervaart. Aanrader dus.
* 206 botten van Kathy Reichs: over de hoofdpersoon van de tv serie Bones, een patholoog-anatoom / archeologe. Ofzo. Wat ze precies is weet ik niet, maar het was best spannend en onderhoudend. Geen hoogvlieger echter, beetje een Patricia Cornwell-achtig boek.
* De Regelaars van Stephen King: superspannend!! Moest het af en toe wegleggen omdat het zo eng was en ik was bang er nachtmerries door te krijgen. Ik vond dat je je goed kon verplaatsen in de hoofdpersonen. Maar je moet wel van horror houden natuurlijk, anders is het niks voor je.
* Lowboy van John Wray: een boek (deels) geschreven vanuit de ogen van een 16-jarige jongen met schizofrenie. Erg goed boek, ik heb jaren in de psychiatrie gewerkt en het boek maakt heel inzichtelijk hoe een psychose werkt en hoe de hoofdpersoon zijn psychoses en de wereld ervaart. Aanrader dus.
zaterdag 18 september 2010 om 18:10
quote:fleurtje schreef op 18 september 2010 @ 15:55:
Staan hier in de kast, dubbele rijen op een plank. Er moet idd wat weg, maar ik las laatst dat als er in huis 300 boeken zijn, het kind 3.2 jaar langer onderwijs volgt dan kinderen waarbij dat niet zo is. Er staan in de woonkamer een stuk of 900 boeken, wat dus 9.4 jaar langer onderwijs betekent
))))
Ha,ha!! dan moet ik nog veel boeken gaan kopen...
ben nog niet eens op de helft..
Staan hier in de kast, dubbele rijen op een plank. Er moet idd wat weg, maar ik las laatst dat als er in huis 300 boeken zijn, het kind 3.2 jaar langer onderwijs volgt dan kinderen waarbij dat niet zo is. Er staan in de woonkamer een stuk of 900 boeken, wat dus 9.4 jaar langer onderwijs betekent

Ha,ha!! dan moet ik nog veel boeken gaan kopen...
ben nog niet eens op de helft..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...