Koffie!!

19-09-2010 20:43 102 berichten
Hai hai!

Een gezellige kletstopic over koffie en alles wat met koffie te maken heeft. Ik ben wel benieuwd naar een aantal dingen. Zoals wanneer je begonnen bent met koffie drinken, hoe je je koffie drinkt en wat je erbij eet etc etc.

En voor de leuk; een polletje

Ik heb van de week een Senseo (ja, is niet te zuipen lees ik overal hier ) gekocht. Voor mijn bezoek, aangezien ik zelf geen koffie drink.....Nog Heb wel Lavazza koffiepads gekocht voor mijn bezoek

Ik ben een echte theedrinker, maar ben o.a door werk in aanraking gekomen met koffie en sindsdien drink ik heeeeeeeeeeeel af en toe een koffie verkeerd of een latte machiato. En ik ben ook fan van de frappucino (als ik zin heb maak ik ze zelf ) Met name met een reep mars erin is het errug lekker!

Maar nu ik een Senseo heb, heb ik het gevoel dat ik vaker koffie ga drinken en een koffiedrinker ga worden. Hadden meer mensen dat ook?

Klets maar los

Waar zet jij je koffie mee

Totaal aantal stemmen: 91

Ouderwets koffiezetapparaat (24%)
Senseo, zooooooooo lekker!!! (21%)
Nespresso, what else? (15%)
Perculator (2%)
Cafétiere (3%)
Oploskoffie (9%)
Anders.... (25%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een senseo en een koffiezetapparaat.

Toch drink ik het niet heel vaak. Meestal iedere avond maar de laatste tijd neem ik toch liever thee.

Er zit bij mij niks in.

Ik ben trouwens koffie gaan drinken na de ijskoffie. Daarna warm met melk en nu doe ik er niks meer in.
Ik dronk vroeger veel koffie, tegenwoordig alleen nog caffeinevrij. Werd een beetje trillerig en naar van te veel koffie.

Behalve als ik in Italië ben, dan drink ik 'gewone' cappuccino en caffè macchiato.

Thuis maak ik voor mezelf espresso (van caffeinevrije espresso-koffie van Kaldi) in zo'n ding:
Everytime you make a typo, the errorists win.
O, en ik heb een Senseo, voor visite of een snel bakje leut.
quote:Lovestar schreef op 19 september 2010 @ 21:22:

Hangmat!!!

Mijn mede-Bzv schrijfster!!

Zou je niet meer koffie per dag willen drinken? Het klinkt alsof je wel meer zou willen drinken....?

Lovestar! jij klinkt of jij wel zou willen dat ik meer koffie zou willen drinken , en jij dan? jij klinkt of je eigenlijk mijn koffie wel zou willen lusten.

Koffie doet me verder niets kwa dat ik het nodig hebt om wakker van te worden ofzo. Ik vind het gewoon even een "geniet" momentje *braak*
quote:infojunk schreef op 19 september 2010 @ 21:24:

Ik dronk vroeger veel koffie, tegenwoordig alleen nog caffeinevrij. Werd een beetje trillerig en naar van te veel koffie.

Behalve als ik in Italië ben, dan drink ik 'gewone' cappuccino en caffè macchiato.

Thuis maak ik voor mezelf espresso (van caffeinevrije espresso-koffie van Kaldi) in zo'n ding: [afbeelding]

Wow

Wat is dat dan?? Uitleg!
quote:dangeensuus schreef op 19 september 2010 @ 21:22:

De enige echte koffie voor thuis is nespresso koffie.wat een statement op de late zondagavond
Ik ga voor deze en andere smaakjes. Maar deze is veruit de favoriet

quote:Hangmat schreef op 19 september 2010 @ 21:27:

[...]

Lovestar! jij klinkt of jij wel zou willen dat ik meer koffie zou willen drinken , en jij dan? jij klinkt of je eigenlijk mijn koffie wel zou willen lusten.

Koffie doet me verder niets kwa dat ik het nodig hebt om wakker van te worden ofzo. Ik vind het gewoon even een "geniet" momentje *braak*

Hmm, ik vind koffie niet zo lekker....En eigenlijk ergens ook weer wel.... Ik weet niet waarom ik nauwelijks koffie drink. Heb er niet echt wat mee, maar dan ook weer wel

Snap je het nog wel??
Iik wil al een tijdje een heel duur espresso-apparaat, maar ben ook wel weer verknocht aan mijn nog-ouderwetser-dan-een-ouderwets-koffiezetapparaat- manier. Bedacht door mijn toenmalig vriendje, omdat we niks in huis hadden om koffie te zetten. Men neme een glazen pot en een trechter, maakt daar gaatjes in, want dat loopt lekkerder door, zet een filter in de trechter, daar de koffie in, de trechter op de glazen pot en schenkt daar de koffie op.

Maw, ouderwets met de hand, maar dan met wat creatievere middelen. Werkt prima en ik vind het wel knus eigenlijk, lijkt wel wat op kamperen.
quote:Lovestar schreef op 19 september 2010 @ 21:28:

[...]

Wow

Wat is dat dan?? Uitleg! Dat is een eenpersoons caffetiere van Bialetti. Werkt net zoals zo'n dichte:

Alleen hierbij zet je het kopje op dat plateautje en daar stroomt de koffie dan in door dat buisje.
en op vakantie en soms ook thuis gebruik ik een perculator. Maakt ook lekkere koffie.

Volgens mij is dat ding hierboven ook zoiets? ziet er geinig uit
quote:Mevrouw75 schreef op 19 september 2010 @ 21:31:

Iik wil al een tijdje een heel duur espresso-apparaat, maar ben ook wel weer verknocht aan mijn nog-ouderwetser-dan-een-ouderwets-koffiezetapparaat- manier. Bedacht door mijn toenmalig vriendje, omdat we niks in huis hadden om koffie te zetten. Men neme een glazen pot en een trechter, maakt daar gaatjes in, want dat loopt lekkerder door, zet een filter in de trechter, daar de koffie in, de trechter op de glazen pot en schenkt daar de koffie op.

Maw, ouderwets met de hand, maar dan met wat creatievere middelen. Werkt prima en ik vind het wel knus eigenlijk, lijkt wel wat op kamperen.Wauw!!! Hier zou ikzelf nooit op gekomen zijn!! Maar waarom kochten jullie toen niet gewoon zo'n "standaard" koffiezetapparaat?? Die kosten toch ook niks?
quote:Lovestar schreef op 19 september 2010 @ 21:20:

[...]

Hihi

Ik had een bijbaantje vroeger waar ik achter de bar stond. Ik weet niet eens hoeveel koffie ik zette op een dag Ik heb gewoon veel affiniteit met koffie

Heb overigens getwijfeld of ik daar niet verder in wilde....Als barista. Lijkt me een uitdaging! Ik kan ook een beetje latte art. Zoals een hartje, een appel en een rozetta.

Voor als je nog eens (digitaal) wil oefenen (leuk, als je je verveelt!):

Maak je eigen Latte Art!

http://www.de.nl/Pages/PureLuxe.aspx
Leuk, nooit gezien. Ik heb dus zo'n ding als hierboven staat. Voor veel kopjes schijnt, maar ik giet hem leeg in 1 mok :-)
quote:infojunk schreef op 19 september 2010 @ 21:31:

[...]

Dat is een eenpersoons caffetiere van Bialetti. Werkt net zoals zo'n dichte:

[afbeelding]

Alleen hierbij zet je het kopje op dat plateautje en daar stroomt de koffie dan in door dat buisje.
quote:infojunk schreef op 19 september 2010 @ 21:32:

[...]

Voor als je nog eens (digitaal) wil oefenen (leuk, als je je verveelt!):

Maak je eigen Latte Art!

http://www.de.nl/Pages/PureLuxe.aspxWhoehahaha!!! Leuk!!
Infojunk, waar hejje dat ding vandaan? ik vind hem erg leuk. (google say's no)
Hm... We hebben hier een caffetiere, een perculator en een nespresso.. Dus altijd keuze zat en afwachten welke koffie partnerlief mee aan komt zetten.

Als mijn lief koffie maakt, krijg ik een latte macchiato. Hij schuimt de melk op met de aerochino van nespresso. Zaaaaalig. Laatst was de melk op en kreeg ik een choco latte macchiato. Oftewel met chocomelk ipv gewone melk.

Erg aan te raden als je eens iets anders wilt.

De senseo staat hier al jaren in de kelder, zit me nu af te vragen waarom dat ding niet gewoon weg is gedaan.

Infojunk, wat een gaaf ding.. waar haal je zoiets??
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
hier wel een senseo liefhebster...allen erger ik me soms aan dat het niet goed door loopt als de pad schreef erop ligt..kan je opnieuw beginnen.drink koffie vanaf mijn twaalfde...alles erin.maar meestal één bakje dus niet meer erachter aan.in ochtend,rond vier en acht uur als laatste.
quote:Lovestar schreef op 19 september 2010 @ 21:32:

[...]

Wauw!!! Hier zou ikzelf nooit op gekomen zijn!! Maar waarom kochten jullie toen niet gewoon zo'n "standaard" koffiezetapparaat?? Die kosten toch ook niks?ja, dat weet ik eigenlijk niet, omdat dit ook goed werkt en echt wel goedkoper is dan een apparaat, je hebt wat in huis en daar speel je wat mee.. En ja, hij is creatief (ik wat minder, maar steel graag goede ideeën) en omdat iets werkt, blijf je het gewoon gebruiken?
@ Hangmat, zoeken op camping espresso. Ze zijn waarschijnlijk wel te koop bij de Bever of bij de Vrijbuiter. Ze zijn namelijk speciaal voor kampeerders.
Heb ik een een paar jaar geleden een keer gekocht bij Kaldi. Weet niet of ze ze daar nog steeds verkopen.

Ze bestaan trouwens ook voor twee kopjes:

quote:niekes schreef op 19 september 2010 @ 21:38:

Laatst was de melk op en kreeg ik een choco latte macchiato. Oftewel met chocomelk ipv gewone melk.

Erg aan te raden als je eens iets anders wilt. Ga ik zeker een keer doen!!
Hier staan 2 Bialetti espresso makers voor op het fornuis (grote 6 kops en kleine 3 kops), een groot filterkoffieapparaat en een kleine voor 2 mokken. En raad eens wie er koffie drinkt? Ik dus niet, Pepermint-Vent drinkt koffie.

Ik drink granenkoffie met suiker en melk en thee, veel thee.
ja die had ik gezien voor twee kopjes, voor 6 euro... alleen een tientje om te versturen.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven