Koffie!!

19-09-2010 20:43 102 berichten
Hai hai!

Een gezellige kletstopic over koffie en alles wat met koffie te maken heeft. Ik ben wel benieuwd naar een aantal dingen. Zoals wanneer je begonnen bent met koffie drinken, hoe je je koffie drinkt en wat je erbij eet etc etc.

En voor de leuk; een polletje

Ik heb van de week een Senseo (ja, is niet te zuipen lees ik overal hier ) gekocht. Voor mijn bezoek, aangezien ik zelf geen koffie drink.....Nog Heb wel Lavazza koffiepads gekocht voor mijn bezoek

Ik ben een echte theedrinker, maar ben o.a door werk in aanraking gekomen met koffie en sindsdien drink ik heeeeeeeeeeeel af en toe een koffie verkeerd of een latte machiato. En ik ben ook fan van de frappucino (als ik zin heb maak ik ze zelf ) Met name met een reep mars erin is het errug lekker!

Maar nu ik een Senseo heb, heb ik het gevoel dat ik vaker koffie ga drinken en een koffiedrinker ga worden. Hadden meer mensen dat ook?

Klets maar los

Waar zet jij je koffie mee

Totaal aantal stemmen: 91

Ouderwets koffiezetapparaat (24%)
Senseo, zooooooooo lekker!!! (21%)
Nespresso, what else? (15%)
Perculator (2%)
Cafétiere (3%)
Oploskoffie (9%)
Anders.... (25%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd al een koffie-barbaar geweest... Het liefst drink ik instant koffie (korrels van Nescafé) en dan graag koud - met ijsblokjes. Zo drink ik m al bijna 20 jaar; nu is het hip om koude koffie met ijsblokjes te drinken en betaal je zo'n ¤3 voir een bekertje bij een hippe koffietent
Ik ben een echte koffieleut,man zegt vaak dat ik de koffiepot om mn nek moet hangen.

S morgens drink ik 3 bakken om wakker te worden,dan doe ik het huishouden , en dan vaak even een pauze, met weer een koffie.

S avonds na het eten koffie,maar na 8 uur s avonds niet meer.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Als ik een Senseo had, zou ik juist steeds minder koffie gaan drinken. Blegh, dat is echt geen koffie wat daaruit komt hoor
quote:Lizzl schreef op 19 september 2010 @ 20:48:

Ik ben altijd al een koffie-barbaar geweest... Het liefst drink ik instant koffie (korrels van Nescafé) en dan graag koud - met ijsblokjes. Zo drink ik m al bijna 20 jaar; nu is het hip om koude koffie met ijsblokjes te drinken en betaal je zo'n ¤3 voir een bekertje bij een hippe koffietent Ach in Griekenland drinken ze niet anders dan instant koffie en hun koude koffies zijn vaak heerlijk (met vanille-ijs erin, hmmm).
Ik heb een koffieapparaat waar bonen ingaan. Heerlijke koffie!

Sinds ik aan het lijnen ben, geniet ik juist extra van een lekker bakkie.
yum yum, ik leef op koffie. Wil niet weten wat mijn maag daar ten diepste van vindt. Senseo is hier ook aanwezig, vind ik niet vervelend, en vele malen lekkerder dan uit een ouderwetse pot. Maar het allerliefst een espressoautomaat met melkopschuimer. Dat zou pas feest zijn!
Ik heb een jaar of 5 een Saeco en ik ben sinds die tijd verslaafd!

Eerst had een Senseo, dat vond ik toen prima maar dat vind ik nu echt slootwater.

Ik begin de dag met 2 of 3 espresso's en dan ga ik naar mijn werk waar ze een ouderwets koffiezetapparaat hebben, daar drink ik 2 bekertjes en dan 's avonds thuis weer 1 of 2 bekertjes koffie. Heerlijk, zonder melk of suiker.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Senseo = bagger.

Met iemand die serieus denkt dat het aanschaffen van een Senseo apparaat een stap voorwaards is ga ik niet kletsen

Sorry.
Ik zet het nog steeds met een ouderwets apparaat maar ik vind de Nespresso machine van een vriend van mij ook geweldig, al die smaakjes, mm! Als ik 's ochtends snel wil zet ik even een filter op een koffiemok. Heb ik een lekker heet, sterk en snel bakkie.

Ik kreeg volgens mij al koffie met heel veel melk in de fles, ongelooflijk eigenlijk en altijd al een koffiedrinker geweest. Af en toe een speciale koffie vind ik ook erg lekker.
Ik ben vroeger begonnen met oploskoffie in warme melk. Nog steeds vind ik dat lekker.

Ik heb een tijdje gehad dat ik niet kon leven zonder koffie en ik dronk met gemak 20 koppen op een dag en als frisdrank nam ik red bull.

Inmiddels ben ik afgekickt en drink alleen nog cappuccino, max 2 koppen per dag, uit mijn dolcé gusto.

Eigenlijk wil ik een nespresso, maar ben bang dat ik dan weer zo een junk word.

quote:Petrokia schreef op 19 september 2010 @ 21:00:

Senseo = bagger.

Met iemand die serieus denkt dat het aanschaffen van een Sensop apparaat een stap voorwaards is ga ik niet kletsen

Sorry.Oh jee, da's idd nogal een belemmering
Er wordt mij ook nogal eens gevraagd waarom ik, als allenigerd geen senseo heb. want dat is zo handig. Nou ik weet niet wat er onhandig is aan mijn koffieapparaat

water filterzakje, koffie , knopje om en klaar. genoeg om een grote mok te vullen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij hebben een espresso machine, volautomaat. Wordt iedere dag gebruikt. Alleen voor verjaardagen komt het filterapparaat tevoorschijn.

Mijn man is een echte espresso drinker, ik vind een koffie verkeerd of nog beter een Latte Machiato niet te versmaden!

Als ik weet dat ze ergens Senseo koffie serveren, kies ik thee...

Senseo = bagger.

Met iemand die serieus denkt dat het aanschaffen van een Senseo apparaat een stap voorwaards is ga ik niet kletsen

Sorry.Ja, dat dus. *steekt verwaand neus in lucht* (behalve dan dat het voorwaarTs is. )
Ik wilde eigenlijk een Nespresso kopen....Al die lekkere smaakjes!! Maar ik vond het overdreven om dat nu al te doen terwijl ik (nog) geen echte koffiedrinker ben.

Tis toch een beetje raar, geen koffiedrinker, maar wel een Nespresso.

@Eefje

Wat voor speciale koffie drink je dan?

*herinnert zich opeens dat ze nog 3 flessen Bailey's heeft staan en een fles Disaronno*

Maar ik drink ook geen alcohol....
Overigens denk ik dat ik over 3 jaar een koffiedrinker ben....Weet niet, op gevoel. Ik geniet van de koffiegeur, echt heeeeeerlijk!!! Maar een kopje koffie zwart vind ik niet lekker, een koffie verkeerd of latte machiatio 's ochtends ook niet. Drink 's ochtens liever thee of jus d' orange. Met een croissantje

Maar ik zie me wel zitten over een paar jaar: kopje Nespresso, croissantje met jam en een krantje
quote:Lovestar schreef op 19 september 2010 @ 21:13:

Overigens denk ik dat ik over 3 jaar een koffiedrinker ben....Weet niet, op gevoel. Ik geniet van de koffiegeur, echt heeeeeerlijk!!! Maar een kopje koffie zwart vind ik niet lekker, een koffie verkeerd of latte machiatio 's ochtends ook niet. Drink 's ochtens liever thee of jus d' orange. Met een croissantje

Maar ik zie me wel zitten over een paar jaar: kopje Nespresso, croissantje met jam en een krantje Wat grappig, je denkt dat je over 3 jaar een koffiedrinker bent, maar opent nu vast een kletstopic over koffie. Hahaha.

Senseo = bagger.

Sorry.

Ehh, oké. Fijn dat je dat komt melden.

Overigens heb ik het nergens gehad over een stap voorwaarts.... Wat bedoelde je hiermee precies?? (oh nee, je kwam niet kletsen hier. Sorry hiervoor)

En ik vind het heel wat hoor om een Senseo aan te schaffen voor alleen bezoek. Dat zie ik menig ander student niet doen...
Ah voorwaarts. Weer wat geleerd !
quote:krokusje schreef op 19 september 2010 @ 21:16:

[...]

Wat grappig, je denkt dat je over 3 jaar een koffiedrinker bent, maar opent nu vast een kletstopic over koffie. Hahaha.

Hihi

Ik had een bijbaantje vroeger waar ik achter de bar stond. Ik weet niet eens hoeveel koffie ik zette op een dag Ik heb gewoon veel affiniteit met koffie

Heb overigens getwijfeld of ik daar niet verder in wilde....Als barista. Lijkt me een uitdaging! Ik kan ook een beetje latte art. Zoals een hartje, een appel en een rozetta.
Ik heb een espressomachientje van DeLonghi.

Relatief goedkoop en zet echt fantastische koffie. Ik gebruik er espressokoffie van AH Exellent in.

Lekker Espresso met een heleboel schuimmelk. Daar heb ik dan weer een Lattemento melkopschuimer voor.

Ik maak maar 2 koppen per dag eigenlijk, maar daar geniet ik dan ook wel verschrikkelijk van. Heerlijk!

Ik droom nog wel van zo'n fantastische Jura machine van heeeel veeel euro.

Deze heb ik nu:

quote:dutchsuzanne schreef op 19 september 2010 @ 21:06:

Wij hebben een espresso machine, volautomaat. Wordt iedere dag gebruikt. Alleen voor verjaardagen komt het filterapparaat tevoorschijn.Waarom haal je met verjaardagen het filterapparaat uit de kast?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
De enige echte koffie voor thuis is nespresso koffie.
Hangmat!!!

Mijn mede-Bzv schrijfster!!

Zou je niet meer koffie per dag willen drinken? Het klinkt alsof je wel meer zou willen drinken....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven