Koffie!!

19-09-2010 20:43 102 berichten
Hai hai!

Een gezellige kletstopic over koffie en alles wat met koffie te maken heeft. Ik ben wel benieuwd naar een aantal dingen. Zoals wanneer je begonnen bent met koffie drinken, hoe je je koffie drinkt en wat je erbij eet etc etc.

En voor de leuk; een polletje

Ik heb van de week een Senseo (ja, is niet te zuipen lees ik overal hier ) gekocht. Voor mijn bezoek, aangezien ik zelf geen koffie drink.....Nog Heb wel Lavazza koffiepads gekocht voor mijn bezoek

Ik ben een echte theedrinker, maar ben o.a door werk in aanraking gekomen met koffie en sindsdien drink ik heeeeeeeeeeeel af en toe een koffie verkeerd of een latte machiato. En ik ben ook fan van de frappucino (als ik zin heb maak ik ze zelf ) Met name met een reep mars erin is het errug lekker!

Maar nu ik een Senseo heb, heb ik het gevoel dat ik vaker koffie ga drinken en een koffiedrinker ga worden. Hadden meer mensen dat ook?

Klets maar los

Waar zet jij je koffie mee

Totaal aantal stemmen: 91

Ouderwets koffiezetapparaat (24%)
Senseo, zooooooooo lekker!!! (21%)
Nespresso, what else? (15%)
Perculator (2%)
Cafétiere (3%)
Oploskoffie (9%)
Anders.... (25%)
quote:Pepermint_Patty schreef op 19 september 2010 @ 21:43:

Hier staan 2 Bialetti espresso makers voor op het fornuis (grote 6 kops en kleine 3 kops), een groot filterkoffieapparaat en een kleine voor 2 mokken. En raad eens wie er koffie drinkt? Ik dus niet, Pepermint-Vent drinkt koffie.

Ik drink granenkoffie met suiker en melk en thee, veel thee.Enlighten me
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bonen in de volautomaat. Heerlijk!

Bij elke supermarkt te verkregen.

Bodempje melk, 2 schepjes suiker, 2 scheppen koffie en aanvullen met heet water. Kan ook zonder suiker en melk. Het is caffeine vrij en ik vind het heerlijk.
Proeft iemand een verschil trouwens de Lavazza koffiepads??

quote:Pepermint_Patty schreef op 19 september 2010 @ 21:48:

[afbeelding]

Bij elke supermarkt te verkregen.Wat is het eigenlijk?? Wel van koffiebonen of van granen (zoals de naam het zegt)?? En je doet er thee erbij/in??
Oh, muts dat ik ben!!!!!!!!! Je bedoelt dat je gewoon veel thee drinkt Ik snap het nu
Oploskoffie of filtermaling??

Is dit een blonte-vraag??
Oh, dit is wel grappig om te proberen

@ Lovestar, het is gemaakt van: granen(mout, gerst, rogge) en cichorei.

Ik ben het gaan drinken als vervanging voor koffie omdat mijn maag begon te protesteren tegen de koffie.

Ik verdraag nu nog bijna geen koffie, helaas moet ik het soms wel drinken uit fantsoensnormen of omdat mensen geen thee hebben. Ik moet dan ook altijd bezuren met hevig brandend maagzuur. Best wel jammer want ik vind koffie wel lekker!

Maar hier in huis wordt alleen filterkoffie gedronken, op vakantie moet arme Pepermint-vent het met oploskoffie doen of we nemen de kleine gas espresso mee. Een senseo komt er niet in, P-V wil het niet hebben! Voor hem is dat geen koffie met slootwater met een koffiesmaakje.
Oh, dat is eigenlijk best jammer!! Maar waarom uit fatsoensnormen?? Gewoon niet doen toch?? Of water drinken. Want als je het moet bekopen met brandend maagzuur...

Waar smaakt granenkoffie naar?? Wel naar koffie?
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 19-09-2010 22:07
Reden: Onnodige quote
% gewijzigd
Toevallig heeft onze ouderwetse koffiezetapparaat het gisteravond begeven! Moet dus een nieuwe (heb nu een oudje van m'n schoonouders staan, maar zoooo stylish niet verantwoord ;) )

Wil absoluut geen senseo, dat vind ik echt niet te drinken.

Zit wel te denken aan een iets luxer model, met melkopschuimer.

En een cafetiere is ook nog een optie, vind ik erg lekkere koffie geven! Weet alleen niet of je zo'n ding hebt die op inductie werkt, zal 'ns gaan googelen.
's Ochtends thuis drie mokken filterkoffie met volle melk (gewone melk, geen koffiemelk, iew!). Op m'n werk 4 kopjes uit de DE-automaat, zwart. En 's avonds thuis na het eten een Nespresso espresso, zwart.

Op ongeveer m'n twaalfde begonnen met koffie, zwart.
Ik drink 's ochtends koffie verkeerd, van oploskoffie van Nescafe uit Italie, ik heb deze nog nooit in Nederland gezien, en lekker dat hij is...

'S middags een Ginseng koffie, en na het eten een espresso. Soms maak ik een cappuccino.
Tja, uit fantsoensnormen. Heb oudere familieleden die niet snappen dat je ook water zonder koffie kunt drinken of alleen hele oude of juist smaakjesthee hebben.

Die blijven dan echt het hele koffie uurtje aandringen, moet je echt geen koffie? Weet je het zeker? Dan maar 1 kopje drinken en naderhand een handvol rennies nemen.

Granenkoffie smaakt niet als koffie, meer als hartige chocolademelk zoals ik hem dan maak. Het is een smaak waar je aan moet wennen als je echte koffie gewend bent, het is echt wel anders.
Vroeger vond ik koffie niet te drinken, maar sinds mijn 19e drink ik koffie. Ik ben dol op mijn senseo en de DE automaat op mijn werk.

Om de dag te beginnen heb ik echt koffie nodig. 'S middags verander ik in een theeleut.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik ben verslaafd aan koffie, begin 's morgens met 4 a 5 kopjes en drink het de hele dag door.

Ik ben het een beetje aan het afbouwen, zit nu ongeveer op 10 a 12 kopjes per dag nog ( waren er 15 ).

Ik drink het met koffiemelk en een zoetje.

Hier een koffiemachine met elk kopje vers gemalen bonen......mmmm..
Ik drink alleen Simon Levelt, en dan ook nog alleen biologisch.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 september 2010 @ 22:13:

En een cafetiere is ook nog een optie, vind ik erg lekkere koffie geven! Weet alleen niet of je zo'n ding hebt die op inductie werkt, zal 'ns gaan googelen.Bedoel je een moka?

Want voor zover ik weet zet je een cafetiere niet op het vuur:

Je kan een moka gebruiken op inductie maar dan moet je een nieuwe kopen en hij moet niet te goedkoop zijn, zodat hij een mooi rechte onderkant heeft. (de goedkope zijn wel eens bobbelig) En dan nooit op vuur gebruiken, dan gaat t prima.

Ik ben coffee-addict.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mijn naam en avatar spreekt voor zich

En ik drink al vanaf zeer jonge leeftijd, 6 of 7 iedere morgen koffie.

Tegenwoordig meestal zonder suiker en met gewone melk.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 20 september 2010 @ 08:14:

Mijn naam en avatar spreekt voor zich

En ik drink al vanaf zeer jonge leeftijd, 6 of 7 iedere morgen koffie.

Tegenwoordig meestal zonder suiker en met gewone melk.6 of 7? waren jouw ouders van lotje getikt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
's ochtends voordat ik ga werken zet ik een halve pot koffie die ik in mn eentje opdrink. Gewoon lekkere filter koffie gezet op het standaard koffiezetapparaat.

Ik heb al veel geprobeerd (had vroeger ook een senseo oO) maar filter koffie vind ik toch het lekkerste! En dan zwart.

Ik denk dat ik pas koffie drink sinds mijn 18e of zo

Op mijn werk is de koffie niet te drinken, veel te sterk (ik hou niet van sterke koffie) en gewoon geen lekkere smaak
quote:Pepermint_Patty schreef op 20 september 2010 @ 05:40:

Tja, uit fantsoensnormen. Heb oudere familieleden die niet snappen dat je ook water zonder koffie kunt drinken of alleen hele oude of juist smaakjesthee hebben.

Die blijven dan echt het hele koffie uurtje aandringen, moet je echt geen koffie? Weet je het zeker? Dan maar 1 kopje drinken en naderhand een handvol rennies nemen.

Granenkoffie smaakt niet als koffie, meer als hartige chocolademelk zoals ik hem dan maak. Het is een smaak waar je aan moet wennen als je echte koffie gewend bent, het is echt wel anders.

Gewoon niet meer op bezoek gaan, "probleem" opgelost

Hartige chocomel, check. Misschien dat ik het een keer ga proberen
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 20-09-2010 10:22
Reden: Chocomel natuurlijk!
% gewijzigd
Ik heb zelf een senseo apparaat. Deze koffie is prima te drinken, als je de goede pads uit zoekt. Wel ben ik het er mee eens dat Nespresso enorm veel lekkerder is. Als ik ooit het geld heb, wil ik wel een echt koffiezet apparaat kopen...of misschien wel de Nespresso.
[quote]Lovestar schreef op 20 september 2010 @ 10:14:

[...]

[quote]

Hé, ik moet wel mijn erfenis veilig stellen natuurlijk. Vandaar dat ik 2 keer per jaar bij die mensen langs ga. (verjaardag en kerst)
quote:Pepermint_Patty schreef op 20 september 2010 @ 11:19:

[quote]Lovestar schreef op 20 september 2010 @ 10:14:

[...]

[quote]

Hé, ik moet wel mijn erfenis veilig stellen natuurlijk. Vandaar dat ik 2 keer per jaar bij die mensen langs ga. (verjaardag en kerst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven