Madrid en omgeving eind oktober
maandag 20 september 2010 om 10:19
Na heel lang wikken en wegen over de bestemming hebben mijn vriend en ik 5 daagjes weg geboekt. Eind oktober hebben we tickets geboekt naar Valladolid en zijn we van plan om daar een auto te huren om een beetje rond te touren.
Vanuit daar willen we naar Madrid(200 km) en misschien naar Salamanca of iets anders leuks in de omgeving.
Wat mogen we niet missen in die regio? Ervaringen met Madrid en/of Salamanca zijn ook heel welkom.
Vanuit daar willen we naar Madrid(200 km) en misschien naar Salamanca of iets anders leuks in de omgeving.
Wat mogen we niet missen in die regio? Ervaringen met Madrid en/of Salamanca zijn ook heel welkom.
I choose happy!
maandag 20 september 2010 om 10:30
Altijd als iemand naar Madrid gaat roep ik meteen EL ESCORIAL! Als je van cultuur houdt is dat geweldig. (google). Ik vond het helemaal super. Ben je echt een dag zoet.
Salamanca is ook mooi trouwens hoor. En in Madrid zelf kun je je ook best een paar dagen vermaken met shoppen, eten en musea (Prado).
Salamanca is ook mooi trouwens hoor. En in Madrid zelf kun je je ook best een paar dagen vermaken met shoppen, eten en musea (Prado).
maandag 20 september 2010 om 10:47
El Escorial is het paleis van Philips de 2e. Het ligt dichtbij Madrid in de bergen. Wij dachten dat we het paleis zouden bekijken en binnen 2 uur weer weg zouden zijn. Maar het blijkt één groot museum met prachtige kunst (El Greco, Velasquez, Goya, maar ook Titiaan, Bosch). Het gebouw is op zich al mooi. Heel 'streng'. Maar er is ook een heel barokke bibliotheek met oude middeleeuwse handschriften. En je kunt het mausoleum van de Spaanse koninklijke familie in. Is nog in gebruik. Ik vond het paleis met alles erin en de omgeving echt heel bijzonder.
klik
Als je gaat, laat even weten wat je ervan vond. Veel plezier. Ik Spanje.
klik
Als je gaat, laat even weten wat je ervan vond. Veel plezier. Ik Spanje.
maandag 20 september 2010 om 10:54
Ook erg mooi: Segovia, een prachtig middeleeuws stadje met een overweldigend aquaduct, prachtige kathedraal, en een sprookjeskasteel. Kasteel dateert weliswaar uit de negentiende eeuw, maar is niet minder mooi.
Ook Ávila, met de prachtige stadsmuren is een trip waard.
Salamanca is inderdaad ook heel erg mooi, en heeft een fijne sfeer.
Ávila en Segovia liggen beide in de driehoek Madrid, Salamanca, Vallodolid, dus dat moet haalbaar zijn
Ook Ávila, met de prachtige stadsmuren is een trip waard.
Salamanca is inderdaad ook heel erg mooi, en heeft een fijne sfeer.
Ávila en Segovia liggen beide in de driehoek Madrid, Salamanca, Vallodolid, dus dat moet haalbaar zijn
maandag 20 september 2010 om 10:57
maandag 20 september 2010 om 13:34
dinsdag 2 november 2010 om 21:02
quote:EssentialBliss schreef op 20 september 2010 @ 13:34:
Meer dan genoeg dus om uit te kiezen voor 5 daagjes! Leuk! Ik heb er helemaal zin in als ik dit zo hoor.
Vanzelfsprekend laat ik achteraf weten wat we hebben gedaan en wat we ervan vonden. Ik ga overigens van 24-10 tot 29-10.Ik ben heel benieuwd hoe jullie het hebben gehad.
Hoe was Madrid? Over een paar maandjes ga ik.
Meer dan genoeg dus om uit te kiezen voor 5 daagjes! Leuk! Ik heb er helemaal zin in als ik dit zo hoor.
Vanzelfsprekend laat ik achteraf weten wat we hebben gedaan en wat we ervan vonden. Ik ga overigens van 24-10 tot 29-10.Ik ben heel benieuwd hoe jullie het hebben gehad.