troost kado?

20-09-2010 13:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een goed idee? Wij komen er hier niet uit. Zit nu op m'n werk en we willen graag wat geven aan een collega waarvan zijn kindje nu drie weken in het ziekenhuis ligt met een ernstig ziekte-syndroom.

We zouden hem graag iets willen overhandigen voor hemzelf en zijn gezin (nog 3 kinderen thuis) als gebaar van troost en medeleven. Hij is christelijk, dus (troost-)edelstenen, een beschermengeltje of hoefijzer met tekst vallen al af. Een sterkte kaartje vinden we zo weinig, bloemen zo afgezaagd. hebben jullie ideeen?
Een mooi beeldje voor in de kast, wat geborgenheid / bescherming symboliseert?

Of een boekje met christelijke gedichten.
Of misschien hele praktische hulp aanbieden, zoals vervoer van/naar het ziekenhuis, of een overnachting in een hotel in de buurt als het ver weg is. Of een dagje uit voor andere kinderen, als hij meer kinderen heeft?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh wat erg. Kan het kindje nog beter worden? Ik ben aan het meedenken....Heel veel sterkte, ik ben meer een persoon met de gedachte, wat recht uit het hart komt heeft de meeste waarde, er gewoon voor hun zijn is meestal beter dan een kado
Misschien een knuffelbeest; er bestaan ook hele mooie kaarten met kerkelijke teksten/gedichten; of eventueel gewoon een ouderwetse fruitmand? Ook kan je ze aanbieden om een keer voor ze te koken, op de kinderen te passen enz.

Succes er mee!
Wat spijker dus zegt..
Een fles wijn of favoriete drank, een dinerbon of 'n tegoedbon om 'n avondje op hun kinderen te passen zodat ze er even samen tussenuit kunnen

En waarom vallen gelukssymbolen af omdat 't christenen zijn? Of zijn ze van de zwartekousen?
Het is een kind, een heel ziek kind dat behoefte heeft aan troost en hoop natuurlijk maar daar zijn vooral papa en mama voor denk ik. Ik kan me goed voorstellen dat dit kind misschien gewoon het liefste een DS (o.i.d.) wil. In een ziekenhuis verveel je je vaak verschrikkelijk als kind.
Ik denk dat het niet uitmaakt wat je ze geeft, al zijn ze christelijk. Het lijkt mij dat wanneer je in een dergelijke situatie verkeert dat je alle warmte kunt gebruiken die je maar mag ontvangen.
Hoe oud is het zieke kindje?
Dankjullie wel voor het meedenken! Het kindje is nog heel jong, 6 maanden en heeft een ernstige vorm van epilepsie, wat waarschijnlijk voor verschillende handicaps gaat zorgen. Praktische hulp hebben ze voldoende, uit de familie en de kerk. Ze zijn vrij zwaar gelovig, vandaar dat ik dit noemde, de dingen die ik opsomde zijn bijgeloof namelijk. Ik vind een mooi knuffeltje, misschien met tekst erop wel mooi. Christelijk gedicht hebben we ook aan zitten denken, misschien ergens op gedrukt ofzo. We willen graag iets tastbaars geven, waar ze naar kunnen kijken of in hun handen kunnen houden en waar dan een troostend gevoel van uitgaat. Naast uiteraard onze woorden van medeleven, het luisteren naar zijn verhalen en hem hier op kantoor alle ruimte te geven om er wel of niet te zijn.
Heb je bij Artihove punt nl gekeken?

Hier heb je kunstwerkjes in alle prijsklasses voor verschillende gelegenheden.

Misschien vind je hier een mooi beeldje oid tussen
Als ze zwaar gelovig zijn dan geloven ze ook vast dat dit de wil van god is. Wellicht dus maar niet teveel mee bemoeien.
Wat goed dat jullie eraan denken!

Ik denk dat je met een kaart sturen al heel goed zit, persoonlijk zou ik niet op beeldjes zitten te wachten. (Smaakgevoelig en wil je echt een aandenken van die nare tijd in je boekenkast zetten?). Hulp bij hen thuis of een keer oppassen of een uitstapje met de andere kinderen indien aanwezig, is denk ik een van de beste dingen die je kunt aanbieden.
quote:elninjoo schreef op 20 september 2010 @ 13:28:

Als ze zwaar gelovig zijn dan geloven ze ook vast dat dit de wil van god is. Wellicht dus maar niet teveel mee bemoeien.Maar al zou het de wil van God zijn, dan heb je toch ook troost nodig, naast de troost die die mensen van God zouden kunnen krijgen. Dan is dit toch ook een mooi idee
Wintermuts, daar heb je ook wel gelijk in.
Misschien is dit een idee:

Baby in Engelenhanden.

Zie: http://www.religieshop.nl/
Misschien een christelijk cadeau zoals een speeldoosje met religieuze muziek
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:elninjoo schreef op 20 september 2010 @ 13:28:

Als ze zwaar gelovig zijn dan geloven ze ook vast dat dit de wil van god is. Wellicht dus maar niet teveel mee bemoeien.

Lastig hoor! Ik zou een grote knuffelbeer ook wel mooi vinden, kunnen alle kids ook lekker mee knuffelen...

Ik zou een grote knuffelbeer geven, in z'n handen een kaart van jullie, met in de ene kant een persoonlijk schrijven (sterkte, we zijn er voor jullie, etc.etc.) en jullie namen, en aan de andere kant een christelijk gedicht waar ze allicht steun aan hebben. Via google is vanalles te vinden... kijk maar eens hier:

Klik voor christelijke gedichten
Misschien een mooi boek maken waarin alle collega´s een bladzijde vullen met een mooi gedicht waaruit troost en hoop kan worden gehaald, aangevuld met een persoonlijke tekst.
Als je een knuffel wilt geven, denk dan aan zo'n knuffel van Kika. Steun je meteen een goed doel mee!

Wij hebben een collega een keer een mand met kleine aardigheidjes gegeven: lekkers, gezond, drinken, boekje voor de kindertjes, tijdschrift voor beide ouders, een cd'tje, een kinderfilm. Werd heel erg gewaardeerd.

Wij hadden allemaal een opdracht gekregen om iets te kopen. Maximaal Euro 3,50 en dat is helemaal goed gelukt!

Denk anders ook aan een kinderbijbel of zo'n gelovig boekje. Er zijn zulke leuke en ook mooie van.

Ontzettend lief dat jullie dat doen!
Volg je hart. Dat klopt.
check bijvoorbeeld deze site eens...

http://www.whitedovegifts.nl/
Volg je hart. Dat klopt.
Een kika beer zou ik persoonlijk alleen maar verdrietiger van worden. Zoveel kindjes die ziek zijn.

Mijn mening een ongeschikt cadeau voor ouders die een kind (zonder kanker) in het ziekenhuis hebben. Ze hebben al genoeg aan hun eigen verdriet.
Ja, dat vind ik echt.
Elninjoo heeft wel een punt hoor. Als ze echt zwaar op de hand zijn, dan kan dit rustig de wil van God zijn. En daar put deze groep mensen dan ook nog troost uit. De mens wikt en God beschikt. En God geeft geen zwaardere last dan de mens kan dragen. Dat soort uitspraken...

Maar goed...

Ik vind het reuze lief dat jullie zo je best doen en ook nog rekening houden met wat de familie wel en niet op prijs stelt. Is er bij jullie in de buurt een christelijke boekhandel ofzo, daar hebben ze vaak beeldjes, boekjes, kaarten, ophangsels die allemaal de toets kunnen doorstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven