Wat wil ik met mijn leven??
maandag 20 september 2010 om 14:21
Ik voel me al een tijd niet echt gelukkig.. ben erg ontevreden.. over alles.
Vind me werk niet meer leuk.. werk nu 5 jaar in de mode..
heb een eigen flatje.. maar wil een gewoon huis met tuin... ben alleen.. dus krijg niet zo;n hoge hypotheek..
Zou een (grote)hond willen hebben.. maar dat kan niet als je fulltime werkt en geen tuin hebt..
Qua werk zou ik ook wel iets anders willen.. maar wat.. dat weet ik niet.. Weer naar school gaan is bijna geen optie als je al 5 jaar werkt en een huis hebt gekocht, en niet in de horeca wilt werken in het weekend.
Ben nu bijna 27 en denk echt af en toe.. is dit het nou..
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.
Vind me werk niet meer leuk.. werk nu 5 jaar in de mode..
heb een eigen flatje.. maar wil een gewoon huis met tuin... ben alleen.. dus krijg niet zo;n hoge hypotheek..
Zou een (grote)hond willen hebben.. maar dat kan niet als je fulltime werkt en geen tuin hebt..
Qua werk zou ik ook wel iets anders willen.. maar wat.. dat weet ik niet.. Weer naar school gaan is bijna geen optie als je al 5 jaar werkt en een huis hebt gekocht, en niet in de horeca wilt werken in het weekend.
Ben nu bijna 27 en denk echt af en toe.. is dit het nou..
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.
maandag 20 september 2010 om 14:31
maandag 20 september 2010 om 14:32
Kijk eens naar wat je wel hebt ipv naar wat je niet hebt en maak daar het beste van.
Werk is bittere noodzaak. Kan je enigzins veilig switchen? Doen! Anders accepteren. Knap je flatje wat op, koop wat kaarsjes en maak de boel gezellig. Nope, hond kan niet. Shit happens, mss in de toekomst. Is een kleiner huisdier een optie? Weer naar school gaan kan best hoor. Mss werken en leren om die twee te combineren? Avond studie via NCOI of iets dergelijks?
Je wil van alles, maar daar staat een bepaalde inzet tegenover. Voor niets gaat de zon op. En count your blessings.
Werk is bittere noodzaak. Kan je enigzins veilig switchen? Doen! Anders accepteren. Knap je flatje wat op, koop wat kaarsjes en maak de boel gezellig. Nope, hond kan niet. Shit happens, mss in de toekomst. Is een kleiner huisdier een optie? Weer naar school gaan kan best hoor. Mss werken en leren om die twee te combineren? Avond studie via NCOI of iets dergelijks?
Je wil van alles, maar daar staat een bepaalde inzet tegenover. Voor niets gaat de zon op. En count your blessings.
maandag 20 september 2010 om 14:34
maandag 20 september 2010 om 14:35
Je huis kun je verkopen (als dat lukt). Ga eens ter informatie bij je bank op gesprek om te kijken wat je aan hypotheek kunt krijgen en wat je eraan uit wilt geven. Of ga lekker huren (en kijk wat je daaraan kunt/wilt uitgeven). Ga dan met die informatie eens rondkijken. Je kunt echt wel ergens een huisje met tuin vinden. Alleen misschien niet op die A-locatie midden in de binnenstad. Dan moet je misschien bedenken wat je liever wilt.
Vraag is alleen of je met die veranderingen je je wél gelukkig voelt...want zo klinkt het namelijk niet...
Vraag is alleen of je met die veranderingen je je wél gelukkig voelt...want zo klinkt het namelijk niet...
maandag 20 september 2010 om 14:38
ja school kan best wel.. heb me er al is in verdiept.. maar heb eigenlijk geen zin om weer te gaan studeren.. bvb HBO rechten.. vond ik leuk.. maar je moet daarvoor toch echt wel 15 tot 20 uur per week studeren.. heb gaan eigenlijk echt geen zin meer in.
Huren kan niet waar ik woon.. is duur.. veel duurder dan mijn hypotheek nu.. en er zijn bijna geen huurhuizen beschikbaar.
Veel minder kan ik niet werken want dan kan ik niet meer sparen...
Ik probeer ook het positieve te zien.. heb een huis een baan een auto.. leuke vrienden.. maar toch.. verveel me heb het gevoel dat ik geen uitdaginng meer heb..
Huren kan niet waar ik woon.. is duur.. veel duurder dan mijn hypotheek nu.. en er zijn bijna geen huurhuizen beschikbaar.
Veel minder kan ik niet werken want dan kan ik niet meer sparen...
Ik probeer ook het positieve te zien.. heb een huis een baan een auto.. leuke vrienden.. maar toch.. verveel me heb het gevoel dat ik geen uitdaginng meer heb..
maandag 20 september 2010 om 14:43
maandag 20 september 2010 om 14:44
Eigenlijk moet je dus de loterij winnen om te krijgen wat je wil?
Ik gooi em er maar weer eens in...
Alles wat de moeite waard is in het leven, kost effort.. whatever it is. Steek je het er niet in, komt het er ook niet uit. Zo simpel is het leven.
En dat maakt het ook voor een groot deel maakbaar. Dat is fijn voor de mensen die controle nemen over hun leven. Dat is kut voor diegene wie het liefste wil dat hen alles overkomt.
Ik gooi em er maar weer eens in...
Alles wat de moeite waard is in het leven, kost effort.. whatever it is. Steek je het er niet in, komt het er ook niet uit. Zo simpel is het leven.
En dat maakt het ook voor een groot deel maakbaar. Dat is fijn voor de mensen die controle nemen over hun leven. Dat is kut voor diegene wie het liefste wil dat hen alles overkomt.
maandag 20 september 2010 om 14:48
Weer eens met schattekop.
Op dit moment woon ik in een oud huis met een ieniemienie kleine tuin, echt een postzegel.
Daarbij heb ik 3 kinderen.
Tuurlijk wil ik graag een grotere tuin, maar ik wil ook thuisblijven bij mijn meiden.Tweede is veeeeeeel belangrijker.
Dus ga ik maar vaak naar buiten, speeltuintjes bezoeken, ook al heb ik geen zin. Over een jaar of 5 zal ik weer werken, dan hebben we het ook een stuk ruimer.
Keuzes keuzes keuzes.
Dezelfde keuzes die jij ook hebt.
Maw: u zeikt.
Op dit moment woon ik in een oud huis met een ieniemienie kleine tuin, echt een postzegel.
Daarbij heb ik 3 kinderen.
Tuurlijk wil ik graag een grotere tuin, maar ik wil ook thuisblijven bij mijn meiden.Tweede is veeeeeeel belangrijker.
Dus ga ik maar vaak naar buiten, speeltuintjes bezoeken, ook al heb ik geen zin. Over een jaar of 5 zal ik weer werken, dan hebben we het ook een stuk ruimer.
Keuzes keuzes keuzes.
Dezelfde keuzes die jij ook hebt.
Maw: u zeikt.
Ja, dat vind ik echt.
maandag 20 september 2010 om 14:48
ja dat is ook zo...
staatslot kopen dan maar
...
zit al 2 jaar te denken om me huis te koop te zetten..
Maar dan.. tuurlijk moet ik het eerst verkopen.. voordat ik wat anders kan..
Maar in mijn stad heb je gewoon niks voor 100.000 -150.000.
ja een klein flatje in slechte buurt.. dan zit ik nu ook goed..
Eensgezinswoningen zijn er niet in die prijsklasse...
Geen zin om dan bij me ouders weer in te trekken...
staatslot kopen dan maar

zit al 2 jaar te denken om me huis te koop te zetten..
Maar dan.. tuurlijk moet ik het eerst verkopen.. voordat ik wat anders kan..
Maar in mijn stad heb je gewoon niks voor 100.000 -150.000.
ja een klein flatje in slechte buurt.. dan zit ik nu ook goed..
Eensgezinswoningen zijn er niet in die prijsklasse...
Geen zin om dan bij me ouders weer in te trekken...
maandag 20 september 2010 om 14:51
maandag 20 september 2010 om 14:53
Nee geen andere functie mogelijkheden.
Zitten nu ook maar met 3 man op kantoor.
Ja tuurlijk is het wel mogelijk om een studie te gaan doen.
Maar ik weet ook niet echt wat.. er is niks ... in mijn vakgebied.. waarmee ik door kan studeren.. of aan vullende cursussen.
Het zou dus een heel ander vakgebied worden.. maar wat dan..weet ik ook niet..
Zitten nu ook maar met 3 man op kantoor.
Ja tuurlijk is het wel mogelijk om een studie te gaan doen.
Maar ik weet ook niet echt wat.. er is niks ... in mijn vakgebied.. waarmee ik door kan studeren.. of aan vullende cursussen.
Het zou dus een heel ander vakgebied worden.. maar wat dan..weet ik ook niet..
maandag 20 september 2010 om 14:56
quote:Schattekop schreef op 20 september 2010 @ 14:53:
Eens met Saaar
En nu gaat ik wat nuttigs doen om mijn veel te kleine huis waar mijn kind op mijn slaapkamer moet slapen te bekostigen
Ha! Ik slaap met 2 kinderen bij me op de kamer
*nog heel eventjes dan, ik word langzaam gek van het speenzoeken 's nachts *
Eens met Saaar
En nu gaat ik wat nuttigs doen om mijn veel te kleine huis waar mijn kind op mijn slaapkamer moet slapen te bekostigen
Ha! Ik slaap met 2 kinderen bij me op de kamer
*nog heel eventjes dan, ik word langzaam gek van het speenzoeken 's nachts *
Ja, dat vind ik echt.
maandag 20 september 2010 om 14:59
maandag 20 september 2010 om 15:05
Je wilt van alles, maar eigelijk ook weer niet zorg eerst maar dat je weet wat je wil doen, het komt zo klaagelijk op mij over dit verhaal.
En ga anders vrijwilligers werk ergens doen ,mischien kom je zo wel op leuk idee.
Of ga in een dierenasiel aan het werk kan je ook met hondjes lopen,er is genoeg te verzinnen.
En ga anders vrijwilligers werk ergens doen ,mischien kom je zo wel op leuk idee.
Of ga in een dierenasiel aan het werk kan je ook met hondjes lopen,er is genoeg te verzinnen.