Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Zo, nu nog even wat snelle reacties van wat ik onthouden heb:

Frutje: wanhoop niet! Daar heb je helemaal geen reden voor. Ik zou juist hoop putten uit het feit dat er hier en op het andere topic mensen zo snel zwanger worden. Dat kan jou dus ook overkomen. Verder doe je er gewoon alles aan om het te laten gebeuren, dus laat het los, stress is niet goed voor het proces denk ik Maarre, ik kan me voorstellen dat dit voor een controlfreak een lastig proces is, daar weet ik alles van!

@Springstof: ach meisje, dikke tranen dus. Nou dat is heel herkenbaar hoor. Wat ik heb gedaan toen me duidelijk werd dat het nog lang niet ging gebeuren is afleiding zoeken en alle negatieve gevolgen van het kinderen hebben bedenken. Nu heb je je handen nog vrij en kun je nog gaan en staan waar je wil. Geniet daarvan. En gebruik deze tijd om nog lekker even in je relatie te investeren. Wie weet is hij dan des te sneller om!

@Ach Assie, nog een paar maandjes toch? Voor je het weet zijn ze voorbij. Of heb je stiekum geen vertrouwen dat het echt januari gaat worden?

voor jullie allemaal!
Hehe, even weer helemaal bij gelezen

@Boefje: wat is jouw babyboef toch een schatje. Maakt me niet uit hoeveelst is ben, maar mag ik ook? Laat die bus maar komen

@Janine: goed dat je zo onder controle staat, en er zelf positief bij blijft. Lijkt me ook het beste om te doen, stress van de moeder is slecht voor kindjes in de buik! Duim heel hard voor je...

@Pipo: wat een heerlijk gevoel, dat je vriendinnen je zo in het zonnetje hebben gezet. En nou aftellen! Ga je door de weeks trouwen of komend weekend? In ieder geval lijkt het een beetje te gaan nazomeren, da's positief!

@Springstof, Frutje en Assie: ik snap jullie helemaal! Wij zijn op dit forum nou eenmaal een beetje de achterhoede... Laat de tijd maar snel gaan!!!! Als ik nou toch in ieder geval wist dat ik wel vruchtbaar ben en dat ik snel zwanger zou worden, dan is dat wachten nog draaglijk. Maar wie weet ben je nadat je bent begonnen nog wel een jaar bezig voor het lukt... Dat lijkt me zo erg...

@nukje: heerlijk die positieve energie, laat het maar stromen hier!

Ik had afgelopen zaterdag de bruiloft van mijn vriendinnetje. Zo leuk! Ik bleef samen met een andere vriendin slapen bij de bruid, net als vroeger op haar meisjeskamer, zo gezellig! Daarna dus het hele circus van dichtbij meegemaakt. De transformatie van net-wakker-hoofd naar stralende bruid. Het was zo mooi!

Nog tot diep in de nacht doorgefeest, dus nu ben ik niet helemaal fit. Je moet er iets voor over hebben .

Ben wel echt MOE. Baan is superleuk, maar keihard werken (ook al heb ik maandags vrij. Dat betekent: van half 9 tot 6 lessen voorbereiden etc) (oja, en forummen...). En dan had ik alle weekends vanalles te doen, meestal tot diep in de ochtend. Dus, om gewoon even te zeuren: mijn leven is hartstikke leuk, maar wel vermoeiend. Ben blij dat er nu in ieder geval geen kindje is...

Zal zo een foto sturen van de fotoshoot, gewoon omdat ik wel blij was met het resultaat

@ de anderen die ik gemist heb: ook groetjes aan jullie!
Pipo: wat fijn dat je vrijgezellenfeest zo geslaagd was! Geldt dat ook voor pipoman??

Nu idd snel detoxen en naar het echte feest!

Janine: wat goed dat je erin blijft geloven en vertrouwd op een goede afloop. Volgens mij de beste insteek, maar niet altijd even makkelijk om er zo in te staan! Op naar de 28 weken en vanaf dan is elke week extra mooi meegenomen. Wel een fijn gevoel dat je dan 24 uur per dag in de gaten gehouden wordt......hoewel het voor jou echt zwaar zal zijn om zo'n lange tijd in het ziekenhuis te liggen.

Orchis: idd het de achterhoede zijn, is niet altijd even makkelijk. Natuurlijk gun ik het alle vrouwen hier, maar ondertussen denk ik wel steeds van "tjee, het zoontje van ..... is alweer ruim 1jaar".....toen zij zwanger was, speelde het onderwerp bij mij al. Dan lijkt het allemaal wel lang stil te staan.

Daarnaast heb ik er niet echt veel vertrouwen in dat het direct januari zal worden.....2011 is natuurlijk een ruim begrip, dus heb zo'n vermoeden dat Assieman er op een andere manier mee omgaat dan ik. Dus, afwachten maar.....ik heb ook geen zin om er steeds over te beginnen, dus heb dat sinds de zomervakantie (juni) niet meer gedaan. pfftt....

Voor mij geldt ook: als ik maar zou weten dat ik vruchtbaar ben en straks niet nog jaren bezig ben met het medische circuit erbij om zwanger te worden. Weet niet of ik dat zou trekken.....wacht voor mijn gevoel nu al zo lang, dat ik hoop dat de positieve vibes van dit forum nog aanhouden totdat iedereen hier zwanger is.
@Springstof

O, wat stom van me, je hebt natuurlijk al een baan!

@Janine

Heel goed om te lezen dat je er positief instaat en er goed met anderen over kunt praten. Het wordt geen makkelijke tijd de komende weken. Hopelijk wordt alles bekroond met twee fantastische, schattige, lieve en gezonde babymeisjes.

En in een keer raak? Hihi, ik hoop het. Ben bijna toe aan mijn vruchtbare periode en hoewel ik eigenlijk deze ronde nog wil laten schieten, merk ik dat ik daar heul veul moeite mee heb deze keer. Misschien dat ik/we dus wel stout ga(an) zijn. En dan beslist het lot.

@pipo

Heerlijk om te lezen. En je krijgt goed weer he! O, wat spannend allemaal. Jullie dag is nu echt in zicht. Enne, ik laat het losss... Zennn....

@orchis

Idd, als iemand me nou op een briefje kon geven dat we vruchtbaar zijn en dat de aanhouder wint enzo. Dan vind ik het al prima. Die bruiloft klinkt helemaal super en ik ben heel benieuwd naar de foto!

@Assie

2011 is idd een breed begrip. Ga je er binnenkort weer over beginnen bij Assieman? Geeft hij al andere signalen af?
@Janine, wat goed dat je er zo positief instaat! Een hele dikke Het zullen wel een aantal hele lange en spannende weken worden, hopelijk zal het allemaal goed gaan. En we duimen ervoor dat je over een maand of drie (toch?) twee wolken van dochters in je armen mag sluiten.

@Orchis: Wat een supercoole foto's! Wow, zulke foto's mogen ze van mij ook wel een keertje maken

@Frutje, ja dat wachten en dan maar hopen dat het allemaal lukt zoals jij dat graag wilt, dat is wel echt superirritant! Maar we gaan er vanuit dat het gewoon in 1 keertje raak is, dat schijnen de mannen ook te denken dus wie weet

@Pipo: klinkt alsof je een supergezellig vrijgezellenfeest hebt gehad! En binnen een week staan jij en Pipo-man weer volop in de schijnwerpers! Superleuk! Ik zal duimen dat je een stralende dag zal krijgen, in alle opzichten!

@Assie, Frutje en Spingstof: het stomme is dat het me niet eens zo uitmaakt dat ze zwanger is (hoewel ik wel een beetje jaloers ben hoor), maar gewoon dat het nergens anders meer over kan gaan dan over hun kindje en haar zwangerschap. En dat is niet eens door haar, maar door mijn schoonmoeder. Die is zo totaal gefocust op dat kindje, echt niet meer normaal, als je ze ziet lopen zou je denken dat het haar eigen kind is. En (we wonen vlakbij) als ze in de straat lopen en ik loop er toevallig ook, dan mag ik hem niet eens oppakken om hem te knuffelen. Neeneenee, stel je voor dat je ook een band opbouwt met je neefje. Aargh!

En ik weet gewoon dat het straks niet hetzelfde is als ik zwanger zou zijn. Mijn moeder zal niet zo enthousiast zijn, dat weet ik al, dus ja, ik zal wel jaloers zijn. Gaat wel over. Of niet...

En nee, ik heb er ook niet zo'n vertrouwen in dat we er in oktober wel voor zouden kunnen gaan. Het hangt nu af van de verbouwing, waar ik niets tegenin kan brengen, maar ik ben ook bang dat het straks weer een ander excuus is om er niet voor te gaan. Bijvoorbeeld: Pauley-man wilde reserveren voor een duur diner met wijn-pakket om onze eerste wettelijke trouwdag te vieren, dat is eind december. Ik met big smile: maar dan mag ik misschien helemaal niet meer drinken! Nou, dat zag hij toch niet zo zitten, het liefst zou hij me zeggen dat we dan maar moesten wachten want dat zou zonde zijn van het wijnpakket!

Sorry voor het hele verhaal, ik word er af en toe helemaal gek van...
@Pauley

Jaloers zijn mag. Het is geen afgunst neem ik aan, maar meer een soort 'had ik ook maar zo'n enthousiaste moeder tzt'. Alleen weet je natuurlijk niet precies hoe je eigen moeder gaat reageren. En hun zwangerschap en kindje confronteert je wel met het feit dat jullie nog niet zover zijn. Wat ben ik blij trouwens dat mijn zus niet zo moeilijk is met mijn neefje. Die vindt het alleen maar leuk als ik me over hem ontferm!

Enne, dat wijnpakket. Ik heb zelf zoiets gezegd! We hebben voor onze bruiloft een luxe diner gekregen. Dus ik vraag wanneer we gaan reserveren. Zegt man: januari, dan hebben we na de feestmaand nog iets om naar uit te kijken. Dus ik: maar dan kan ik misschien niet drinken. Hij: dan drink ik ook niet. Lief he!
Pauley wat klinkt dat bekend.......dat er bijna niet meer over iets anders dan zwangerschap en kleinkinderen kan worden gesproken. Mijn schoonmoeder doet gelukkig wel haar best om over andere dingen te praten, maar dat is vaker het geval als wij er alleen zijn. Je merkt dat als schoonzus met neefje er is, dat direct alle aandacht daar naar uit gaat. Eigenlijk best erg om te zien hoe de "opa en oma generatie" haast nog meer vastklampt aan een baby dan onze generatie. Niet normaal zeg! Er is echt nog wel wat anders dan dat......

Gelukkig mogen wij ons neefje gewoon vasthouden en de hele avond vermaken...

Assieman zou ook steeds weer redenen verzinnen om de startdatum uit te stellen, denk ik. 2011 staat in ieder geval, maar ik hoop nog steeds dat hij me met mijn verjaardag gaat verrassen........of dat we in ieder geval in begin 2011 gaan beginnen. Tja, moet binnenkort de berekeningen er maar eens bij pakken. Kunnen jullie je vast nog herinneren dat hij daarom had gevraagd (juni) en er nog steeds niet naar heeft gekeken....
@Frutje: Ja, wij hebben het inderdaad ook voor ons trouwen gekregen, inclusief een passende wijn bij elke gang. Daarom vind-ie het ook zo zonde om daar geen gebruik van te maken. Maar ja, we zullen wel zien, misschien zijn we dan nog helemaal niet begonnen, of lukt het niet zoals ik het graag zou willen...

Enne, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb een sterk vermoeden dat mijn moeder niet al te enthousiast zal zijn. Mijn man heeft namelijk een bepaalde genetische afwijking waar ze het heel moeilijk mee heeft, en ze gelooft me niet echt als ik zeg dat ze er tegenwoordig achter zijn waar het aan ligt, en dat er wat aan gedaan kan worden.

@Assie: Ja, ik kan me herinneren dat je er iets over hebt gezegd, hoewel ik in juni nog niet actief was op het forum. Wel jammer dat hij er nog niet naar heeft gekeken... Wanneer ben je dan jarig? Ik heb Pauley-man wel al gezegd dat ik in elk geval voor mijn 31ste verjaardag wil gaan beginnen, dat is in februari...

Ach, en mijn schoonzusje is niet zo erg, alleen schoonmams. Als het kind een kik geeft, krijgt schoonzusje zelf al niet de kans om haar eigen kindje te verzorgen, dan neemt oma het allemaal wel over. *diep ademhalen, niet weer beginnen...*

Zo, nu echt even doorwerken, moet woensdag een presentatie geven en heb het nog steeds niet af.
Ik ben in november jarig........en ik zou echt niet veel langer willen wachten met beginnen. 32 is een prima leeftijd (als het redelijk snel lukt ben ik op m'n 33e moeder), maar er hoeft maar iets niet te lukken en je bent minstens 3 jaar verder.....en daarbij komt dat ik graag meer dan 1 kind zou willen hebben. Ik heb wel een keer gezegd dat hij me heel blij zou maken als ie me zou verrassen op mijn verjaardag Maar of hij dat nog weet.....nog 2 maanden afwachten en ik weet het. Maar stiekem weet ik wel dat ik niet teveel moet verwachten.....

Pauley, hopelijk is de genetische afwijking niet al te erg? En zou dat betekenen als jullie kinderen willen, dat het automatische op IVF achtige methoden neerkomt om het gen te vermijden?
O, ja.....nu ik toch aan het spuien ben.......hij is er ook echt zo een die denkt dat als we beslissen ervoor te willen gaan, dat er zo ongeveer a la minute een baby is. Dat we dan op z'n vroegst over 2012 (wat klinkt dat ver weg!!!!) spreken, snapt hij niet helemaal.

Sorry.....word er af en toe echt moedeloos van.
@assie: ik zou toch assieman stiekem, sneaky... heel lief willen vragen of hij er uberhaupt al aan toe is... en dan op je verjaardag beginnen...!
Assie: ik ben het met Janine eens. Misschien helpt het om nog eens met Assieman te praten. Het onderwerp verzwijgen zet denk ik geen zoden aan de dijk en 'dit soort' mannen gaan niet overstag door er niet over te praten (dat is mijn theorie). Het herhalen van de argumenten (kan lang duren, kans op afwijkingen als je ouder zwanger wordt, meerdere kinderen willen, etc.) heeft bij P-man juist geholpen. Ik vind ook dat je echt wel van Assieman kan verlangen dat er meer duidelijkheid komt (dus harde afspraken over de startdatum). YOU GO ASSIE !!

Ik vind trouwens dat er een verschil is tussen zeuren en het onderwerp af en toe ter sprake brengen (omdat je ermee zit).
@Pauley

Hmm geen enthousiaste moeder? Het blijft nog altijd jullie keuze en hij klinkt weldoordacht.

@Assie

Eens met Pipo en Janine. Breng het weer eens ter sprake, dat mag wel weer eens.
mmmm, misschien moet ik het idd maar weer eens ter sprake brengen.....maar dan vraag ik me toch weer af hoe ik dat het beste kan doen.

1. De recht voor z'n raap-methode: hem vragen wanneer hij graag een mini Assie/Assieman zou willen hebben/ ermee wil beginnen.

2. Op een subtielere manier.......weet even niet hoe.

Tips?

Bij mij schiet eigenlijk alleen methode 1 te binnen.....maar ik schakel graag een hulplijn in!
@Assie: is hij vatbaar voor wetenschappelijke argumenten? Die zijn er namelijk te over. Ook schijnt het zo te zijn dat de afwachtende houding van mannen (en vrouwen) en het laat beginnen aan kinderen de staat tegenwoordig veel geld kost. Er moeten namelijk steeds meer stellen hun toevlucht tot IVF nemen, omdat ze gewoon te lang hebben gewacht en verminderd vruchtbaar zijn.

Als ik jou was: wel over beginnen. Mannen kennende zijn ze niet zo van het subtiele trouwens (in het algemeen dan). Dat je bijna 32 bent, is gewoon het sterkste argument dat je kunt geven! Of hij moet helemaal niet aan de kinderen willen, maar dan moet hij duidelijk zijn. Je komt nu in de leeftijd dat je niet meer 'later' kunt zeggen, want dat is het nu al...

En wil je dan tegen de 40 zijn als de tweede eindelijk komt of zo?!

Dat moedeloze: ik ken het. Al is het nu deels mijn eigen schuld dat we later beginnen. Soms ben ik zo bang dat het gewoon nooit gaat lukken!

@pauley: wat een lastige situatie! Hopelijk is het niet iets heel ernstigs? Wel raar dat je moeder jullie dan het kindergeluk niet zo lijkt te gunnen om iets waar ze het fijne niet van weet... Beter uitleggen misschien?

@frutje: hadden we al genoeg gezegd dat we soms jaloers zijn op jouw frutteman? Hij gaat niet drinken als jij ook niet mag... wat lief!

pfff, wat was is lam en chagrijnig vandaag. Heb echt zin in een paar dagen niks, maar de drukke werkweek is weer begonnen, en het komende weekend zit (voor de zoveelste op rij) weer helemaal vol... Mag niet klagen, want op zich zit ik vol met dingen die leuk zijn, maar alles moet wel gebeuren. Een keer niets moeten is ook wel eens fijn... *pakt maar weer het zoveelste stuk troostchocolade*
Wow, heb je al sinds juni je mond kunnen houden? Wat knap van je, zeker omdat je het zo graag wilt! Ik ben het ook helemaal eens met Janine, Frutje en Pipo.... Begin er weer eens over! Ik heb Pauley-man eens duidelijk moeten zeggen dat hoewel ik het er niet meer zo vaak over had, dat niet betekende dat ik er niet elke dag aan denk! Dat had-ie niet door... En je hebt natuurlijk ook wel recht op duidelijkheid van zijn kant, zoals Pipo ook al zei.

Euhm, en verder kan ik niet zo heel veel tips geven, ik ben meestal niet zo subtiel. Ik ben een heel erg emotioneel mens, dus als iets me hoog zit, en ik praat erover, dan gaat het meestal gepaard met de nodige oog-lekkage.

Trouwens, moeten er niet binnenkort nieuwe condooms gekocht worden? Misschien kun je dan vragen hoe vaak hij nog van plan is ze te halen, of dat hij er al zat van is?

Enne, die genetische afwijking van Pauley-man is niet echt ernstig, hij heeft er zelf geen last van. Ik wil het niet tot in detail uitleggen, omdat het zeldzaam en dus heel herkenbaar is, maar als iemand het graag wil weten zet ik het wel eens op de mail. We hoeven ons ook geen zorgen te maken over IVF o.i.d., maar als het kindje het ook blijkt te hebben heeft het bepaalde stoffen extra nodig die een normaal mens via de voeding voldoende binnen krijgt. Maar goed, het krijgen van kinderen met hem is me door mijn ouders meermalen ontmoedigd, om het maar subtiel uit te drukken. Is allemaal uitgepraat, maar toch zal ze niet zo blij zijn.

Zo, nu afsluiten en naar huis! Fijne avond nog dames!
Orchis, de meeste wetenschappelijke argumenten heb ik al eens op tafel gegooid.....al wacht ik wel met smart op een mooi stuk in het NRC. Die leest hij altijd uitvoerig, dus zou mooi zijn om het dan nog eens aan te halen. Maar buiten hoe duur het is om acute hulp bij bevallingen te realiseren, staat er helaas vandaag niets in

Over het algemeen doen leeftijdsargumenten hem niets......hij snapt uiteraard wel dat de vruchtbaarheid afneemt enzo, maar kan ook met een kinderachtig argument aankomen als "kijk zij (bekende NL'er) heeft net een kind gekregen en is al 41.....zie je wel dat we nog jong zijn!" Ja, zo kan ik ook generaliseren. Op het argument dat de vruchtbaarheid van vrouwen rond je 40-ste praktisch 0 is, komt dan geen reactie.

Heb je genoten van de troostchocolade? Ik heb me ook al vol lopen stoppen met allerlei lekkers......heb voorlopig nog geen zin in avondeten. Komt goed uit, want ik eet alleen vanavond....haha.....hoef ik misschien wel helemaal niets te maken!
Pauley, fijn dat de genetische afwijking niet ernstig is......kan me voorstellen dat je moeder bezorgd zou zijn, maar als het iets is waar je goed mee kan leven.....tja.....dan moet ze maar heeeel snel aan het idee wennen! Volgens mij draaien de meeste ouders met eventuele bezwaren ontzettend snel bij als het eenmaal zover is. Dan blijken de opa en oma hormonen nog erger aanwezig te zijn dan de papa en mama hormonen

Hopelijk gaat dat ook voor jullie goed uitpakken.

Die condooms is idd ook een goed idee. *is snel even gaan kijken en zitten er nog 2 in*.

Zal er eens over nadenken hoe ik het ga aanpakken. Ik ben namelijk ook een super emotioneel iemand en bij dit onderwerp komen heel snel tranen en pakken de goed onderbouwde monologen toch ineens anders uit dan van te voren bedacht

Fijne avond allemaal!
Oei Assie, lastig. Ik ken zelf alleen maar de recht voor z'n raap methode. Ben niet zo subtiel Maar voor mij is dat ook het meest duidelijk, anders zou ik me in zo'n gesprek alleen maar afvragen: "En waar gaat dit naartoe?".

2011 staat, zeg je. Dat is dus met hem "afgesproken"? Dan zou ik, op een rustig moment, onder het eten ofzo, erover beginnen. Zeg gewoon eerlijk dat je het prettig vindt om te weten waar je aan toe bent, dat dat je rust geeft. Jullie hebben 2011 afgesproken, maar dat is een heel jaar. Heeft hij een periode in zijn hoofd waar hij aan denkt? Hangt dit nog ergens vanaf? Vertel hem dat je bang bent dat het misschien zomaar een paar jaar duurt voor het lukt. En dat je met 9 maanden zwangerschap al snel een jaar verder bent. Wanneer jullie op jouw 32e starten, je op zijn vroegst op je 33e moeder wordt. Maar wie zegt dat het zo snel lukt?

Deze onzekerheid maakt je onrustig en je zou graag van hem willen weten wanneer hij denkt aan beginnen.

Dit zou voor mij werken, maar ik weet natuurlijk niet wat voor jou en voor Assieman werkt.

Trouwens, wij zijn gestart net na mijn 30e verjaardag, en wanneer het kindje geboren wordt, ben ik nog een paar maanden 30. Maar zulke informatie (net als dat de meeste schrijfsters hier snel zwanger worden), moet je gewoon even voor je houden

Vertel hem iig maar niet over de plannen van het kabinet om de kosten van de kinderopvang flink omhoog te schroeven...

Bovendien vind ik die kinderopvang sowieso stressgevend...

Wij hadden ons meteen opgegeven toen ik zwanger was, en willen graag vanaf februari een plek voor de woensdag of donderdag. Redelijk op tijd en redelijk flexibel, zou ik zeggen. Woensdag is een drama, voor de donderdag hebben ze plek vanaf maart. Nou ja, een maand is wel te overzien, daar kunnen we wel iets voor regelen. Maar de locatie waar ze plek hebben, gaat pas om kwart voor acht open! Dat gaat dus gewoon niet, dan sta ik te laat voor de klas en als mijn vriend het kindje dan moet wegbrengen, is hij zo laat op zijn werk dat zijn vrije dag erbij inschiet. Normaal gesproken gaat hij namelijk al om kwart voor zeven rijden, voor de files uit... Ik weet nog niet zo goed hoe we dit moeten oplossen hoor. We hebben al contact gehad en gevraagd of we niet op de locatie terechtkonden waar ze om half acht opengaan.

Maar wij hadden dus zelf als oplossing dat ons kindje dan maar eerst tijdelijk naar het kdv zou gaan dat om kwart voor acht open gaat, en wanneer er plek is op de andere locatie, dan naar die. Maar dat doen ze in principe niet, want niet alle baby's kunnen daartegen. Dat moet eerst uitgebreid besproken worden met de pedagogisch medewerker. Dat ze goed kijken naar wat het kindje nodig heeft, logisch. Maar dit gaat wel ver, hoor. Baby's verhuizen toch ook wel eens?!

En deze wachtlijsten en openingstijden zijn dan nog gewoon in een dorp! Niet eens in een grote stad ofzo...

Poeh, ik hoop dat dit allemaal goed komt, maar het is wel een lastig verhaal.

Frutje, lekker starten! Gewoon even proefdraaien, warmlopen, de laatste keer oefenen om het af te leren enzo.

Wat leuk dat je vrijgezellen zo goed bevallen is, Pipo! En inderdaad, het is een goed begin voor je bruiloft, die wordt alleen maar leuker! Lekker ouderwets stappen tot half 5, genieten! Straks als je zwanger bent of een kindje hebt, wil je wel anders, dus nu kan het nog!

Fijn Janine, dat je zo positief bent. Dat moet je helpen om je meiden hier gezond doorheen te slepen. Tot nu toe gaat het heel goed met ze, dus waarom die laatste weken niet? En daarna ben je in het ziekenhuis, misschien vervelend omdat je niet thuis bent, maar daar zijn ze wel in de meest veilige handen. Regel je vast een laptop voor in het ZH? Kun je ons iedere dag op de hoogte houden

Orchis, is dat normaal op deze school, dat je je vrije dag gebruikt om je lessen voor te bereiden enzo? Ik heb woensdag en compensatieverlofdagje, maar dan ga ik toch echt even babyspullenshoppen (niet dat we nog niet genoeg hebben, maar toch). Die dag heb je toch ook een beetje nodig om weer bij te komen?
Ik heb wel dit stuk kunnen vinden:

http://www.wijlimburg.nl/ ... idsbehandelingen---/13396

Ik wist wel dat ik daar laatst in de wandelgangen iets over had gehoord... Misschien kun je dat voor hem uitprinten?

En trouwens, het beste argument dat je toch hebt is dat dit iets is wat jij graag wilt, en dat daarover te praten moet zijn. Dat het voor jou nu moeilijk is, en dat het voor jou zwaarder zal zijn om zwanger te zijn (niet alleen om het te worden!), en ook om moeder te zijn hoe ouder je bent. Nachten opblijven omdat je baby huilt is nu eenmaal makkelijker als je eind 20 bent, dan als je halverwege de 40 bent.
quote:Pauley schreef op 20 september 2010 @ 17:58:

Maar goed, het krijgen van kinderen met hem is me door mijn ouders meermalen ontmoedigd, om het maar subtiel uit te drukken. Is allemaal uitgepraat, maar toch zal ze niet zo blij zijn.

He??! Hoe kan dat nou? Dat kun je toch niet maken, naar je dochten toe? Sorry, maar daar heb ik niet zoveel begrip voor... Je wil dat je dochter gelukkig is, dat ben jij met deze man (neem ik aan), dan hoort zijn ziekte daar toch gewoon bij? Of had je alleen een gezonde man mogen kiezen? En wat als daar op latere leeftijd iets mee gebeurt? Trouwens, twee gezonde mensen krijgen ook heel vaak een kindje waar iets mee is...

Sorry, misschien ben ik wat fel, maar ze mogen in mijn ogen alleen maar heel dankbaar zijn dat ze dit mee mogen gaan maken! En ze mogen vervolgens alleen maar blij voor jullie zijn!

Misschien valt het trouwens nog wel mee met je schoonouders. Ik heb zelf geen ouders meer (vandaar mijn felle reactie), en was ook een beetje bang dat zij na hun eerste kleinkind van mijn schoonzus minder blij voor ons zouden zijn. Gelukkig is daar niets van waar en kwamen ze gisteren bijv. heel nieuwsgierig de babykamer kijken. En toen we mijn schoonvader even kwijt waren, was hij in de gang aan het rijden met de kinderwagen

Hopelijk heb je dit straks ook, want dit zijn dingen die je gewoon heel graag wilt delen, het is zo'n belangrijke stap in je leven!
@janine: wat goed dat je je zo positief houd.

dat zullen de meiden zeker merken dat moeders zo positief is in hun kunnen en dat zullen je ze dan ook zeker willen laten zien.

wel goed dat je nu in lke geval onder controle blijft en dat ze je vanaf 28 weken opnemen om alles goed in de gaten te kunnen houden.

@pipo: zo te lezen een ontzettend gezellig vgz geweest. super heerlijk om even helemaal in het middelpunt te staan.

nu op naar de grote dag!

@assie kan me jouw situatie helemaal voorstellen. knap eigenlijk dat je je al zo lang ingehouden hebt.

en als er idd nog maar 2 condooms zijn zou ik de tip van pauley zeker uitproberen.

hier ben ik van 't weekend nog bezig geweest met uitleggen hoe een cyclus in elkaar zit. lavenderman dacht dat het allemaal nog wel werkte want ik was toch netjes met de pil elke maand ongesteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het is hem nu in lke geval duidelijk dat dat dus totaal niet het geval is.

nu maar hopen dat de pil in elk geval binnenkort de deur uitkan.

@vkmeisje: je verlof komt nu wel erg dichtbij. en wat heerlijk dat je schoonvader zelfs al een proefritje maakt met de kinderwagen.

@romo: hoe was je weekendje parijs?

@pauley: het belangrijkste is dat jij in elk geval tevreden bent met je eigen pauleyman en dat jullie samen een kindje willen. gelukkig is medische wereld er niet voor niets. en je moeder zal ongetwijfeld straks veel oma hormonen aanmaken en dan wil ze er echt wel alles van weten als je dan eenmaal zwanger bent

hier toch erg druk. krijg een beetje het heen en weer van de cursus. eerst de boeken in dan naar buiten dan weer de beken in dan moet er een roteind hardgelopen worden om vervolgens weer de boeken in te duiken.

komend weekend in elk geval een lekker dinertje voorbereiden voor mijn ouders broertje en zijn vriendin en kleine en onszelf. heb er zin in.

en natuurlijk toch weer eens een de pil de deur uit gesprek. hopelijk met iets meer effect na mijn betoog van afgelopen weekend
Ja, joehoe! Nog maar 3 weken en 3 dagen werken. Ben echt aan het aftellen. Net de mevrouw van de kraamzorg aan de telefoon. Die snappen ook niet helemaal dat je werkt en niet zomaar een dag vrij kunt nemen... Of ik niet een uurtje later kon beginnen. Tuurlijk mevrouw, vangt u mijn 29 pubers op? Ik ben al iedere twee weken naar het ziekenhuis, ik durf dan echt niet bij mijn directeur aan te komen of ik vrij mag vanwege een intake met de kraamzorg. Dus maar heel netjes verteld dat het helaas niet gaat in mijn beroep.

Nu maar op een woensdagmiddag gedaan, dan ga ik wel wat eerder naar huis. Zijn er iig geen kinderen die ik achter laat. Ze vond het trouwens ook wel een risico dat ik doorging tot vier weken van tevoren, want dan was ik misschien al bevallen wanneer de intake was. Maar goed dat ze niets weet van mijn hoge bloeddruk en het "we gaan kijken of je al kan bevallen bij 37 weken-verhaal".

Oh, en hardlopen... Daar kijk ik wel weer naar uit! Hopelijk herstel ik snel na de bevalling en kan ik mijn conditie weer een beetje opbouwen, heb er echt zin in!
Lavender: tjongejonge.....dat hij echt dacht dat alles gewoon werkte,omdat je met de pil elke maand ongesteld wordt. Gelukkig heb je hem kunnen bijbrengen dat het echt anders werkt Ik hoop ook voor jou dat de pil snel de deur uit kan! Heeft hij er al iets over laten vallen?

Het artikel van Pauley heb ik maar open laten staan op de computer haha....met als doel dat hij het ziet en hopelijk ook leest. Weet hij in ieder geval dat ik er nog steeds mee bezig ben.... Binnenkort eens vragen wanneer we met de condooms stoppen. Dit weekend is een mooi moment, al zeg ik het zelf. De subtiele hints werken toch niet al te goed.....

Verkademeisje: tjee....wat komt jouw verlof al snel in de buurt zeg! Is vervanging al geregeld? Kan je dingen overdragen of begint er pas iemand als jij weg bent?

Op zich natuurlijk niet jouw probleem, maar wel een fijn gevoel als je je klassen goed achterlaat. Als jij nou gewoon een paar dagen later bevalt kunnen verkadebaby en ik dezelfde verjaardag hebben!
@vkmeisje: het klinkt net alsof de verloskundige maar even wil bepalen hoe het bij jullie in de war steekt. volgens mij gaat het om jullie en bepalen jullie zelf wel hoe het loopt(of niet)

3weken en 3 dagen dat is wel echt te overzien zeg!

@assie: moet zeggen dat ik er zelf wel even van schrok dat hij het niet wist. vroeger niet echt goed opgelet bij biologie denk ik. hij weet het nu in elk geval. en nu moet hij nog begrijpen dat ik zo langzamerhand voordat ik de 33 passeer eind van het jaar toch wel wil weten of het werkt of niet.

ik zou zeggen you go girl van ,t weekend niet alles hoeft altijd even subtiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven