Geld & Recht alle pijlers

geen bovaglid

22-09-2010 10:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In juli hebben wij de distributieriem en aanverwante zaken laten vervangen bij een autobedrijf welke aangeeft aangesloten te zijn bij de bovag. Dit staat op de gevel, factuur en e-mails van hun.

Vorige week heeft onze auto een grote beurt gehad bij een andere garage. De monteurs van deze garage hebben gekeken naar de distributieriem en vertelden dat deze niet vervangen is.

Nu komen we er achter dat de garage waar we de distributieriem hebben vervangen (was tenminste de bedoeling) niet aangesloten is bij de bovag sinds juni 2007.

We proberen contact te zoeken met de eigenaar van het bedrijf maar deze is tot nu toe nog niet aanspreekbaar.

Hints/tips over onze rechten zijn welkom!

Alvast bedankt.
www.juridischloket.nl en/of schakel je rechtsbijstandverzekering in.
In elk geval melden bij de Bovag, dan krijgen ze geloof ik een boete en moeten alles van de gevel afhalen.
Update: we zijn erachter gekomen dat het bedrijf in week 32 failliet verklaard is Is bevestigd door de curator.
Heh jakkes. Heb je rechtsbijstand? Zij kunnen je wellicht helpen mbt de vraag of je nog iets kan ondernemen tegen ze?
Als ze failliet zijn, ben jij de allerlaatste schuldeiser. Je kunt wel fluiten naar je geld, ben ik bang.

Bij faillisementen zijn banken en de belastingdienst preferente schuldeisers. En die krijgen al niet waar ze recht op hebben.
Tip, bij het vervangen van de distributiesnaar wordt er een sticker geplakt ergens daar in de buurt (vraag me niet precies waar!!) Dit weet ik, oom is monteur en attendeerde mij erop nadat ik ooit een auto hbe gehad waarvan de snaar brak/vastliep = einde auto

Heb je waarschijnlijk nu weinig meer aan.

Succes
Er wordt altijd een sticker onder de motorkap geplakt wanneer de laatste keer de distrubutie is gewissseld. Maar tussen zeggen en doen zit eengroot verschil.

TO, je hebt echt pech. Je sluit achteraan in de rij van schuldeisers.
Wellicht dus het verschil tussen een "goede" garage met BOVAG dan een die zegt dat ie BOVAG is (was het waarschijnlijk ooit wel) en nu failliet.
quote:Pure_ schreef op 22 september 2010 @ 11:10:

In elk geval melden bij de Bovag, dan krijgen ze geloof ik een boete en moeten alles van de gevel afhalen.

Idd, want die Bovag club zelf controleert vrijwel niets is mijn ervaring. Zo'n bordje op de gevel van een garagebedrijf zegt niks, er zitten vele malafide bedrijven in de Bovag organisatie. Dus staar je er svp niet blind op: zo'n bordje betekent net zo weinig als een sticker die ze ergens onder je motorkap plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven