Rood met witte stippen

22-09-2010 19:17 34 berichten
't Is blijkbaar 'n goed paddenstoelen jaar. Mijn tuin barst van de vliegenzwammen. Ontzettend gaaf om te zien!

Wow! Dat zijn er nog meer dan bij mij! Gaaf zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Garden_of_Sarah schreef op 22 september 2010 @ 21:13:

Hm. Ik herinner me dat er bij mijn mams voor de deur vorig jaar een enorme groep van vliegenzwammen stond. Zal haar eens vragen of ie er al weer staat

[afbeelding]Nou daar passen drie generaties kabouter .
Wij hebben hier een invasie van stinkzwammen in de tuin. We wonen hier pas een paar maanden en ik dacht eerst dat er een dood dier onder de struiken lag. Bij nader onderzoek bleken er wel 30 stinkzwammen te staan. Nou, dan ga je echt niet meer een middagje in de zon zitten. Je gaat over je nek!

Ik heb ze met een schep en een krokettentang in een grote plastic zak gedaan en toen met de vuilnisman mee. Die zal blij geweest zijn! En nu maar hopen dat ze volgend jaar wegblijven.

Geef mij maar vliegenzwammen, heel veel!
Op een of andere manier vind ik die krokettentang wel een leuk detail.
Ik denk niet dat afplukken afdoende is qua bestrijding Duet. Wat je kan doen is dat stuk waar ze groeien (ruim) afgraven en voorzien van nieuwe tuinaarde (mits mogelijk) of een anti-schimmel-middel kopen in het tuincentrum en daarmee spuiten.
Heli!
Met wat levendige fantasie zie ik een Duet die op pad is met haar twee vrienden, Schep en Krokettentang. Met zijn drieën gaan ze op oorlogspad
Stond jij soms achter mijn heg te lachen?

Maar het klopt dat het waarschijnlijk niet afdoende is. Ik heb behoorlijk diep geschept en zag witte draden door de grond, dus ik vrees dat ik er nog niet vanaf ben.

En die krokettentang was echt nodig! Heb je zo'n ding wel eens van dichtbij gezien? De stinkzwam groeit uit een knol die gevuld is met een heleboel slijm, echt heel vies.

En dan ben ik een echte natuurliefhebber, maar dit was me echt te veel!
Wat een mooie foto's!

Ik heb helaas nog geen paddestoel gezien, maar mss kijk ik gewoon niet goed genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven