Eerlijkheidstest

23-09-2010 11:15 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit filmpje zag ik gisteren op Youtube, ik vind dit zo ongelofelijk genant, ik zat hier gewoon met kromme tenen naar te kijken. Is het echt zo triest gesteld met de eerlijkheid van de gemiddelde Nederlander?

http://www.youtube.com/watch?v=j350Mcc7kww
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik hem vanaf hier niet kijken, ben nieuwsgierig...

Samenvatting misschien?
Geweldig. Zie je, die vrouwen die naar de Huishoudbeurs gaan, zijn gewoon niet te vertrouwen.
Presentator laat zogenaamd 50 euro vallen uit zn zak, veel mensen rennen achter hem aan om het terug te geven, maar ook veel steken het snel in hun eigen zak. Ook al zien ze dat hij het net heeft laten vallen.. En dan glashard blijven liegen.
Man laat expres geld vallen, mensen pakken het op en worden later geconfronteerd met dat die man geld is verloren. En mensen zeggen keihard "nee heb ik niet" Totdat er wordt verteld dat het is opgenomen.



Heb t destijds ook op tv gezien, belachelijk hoe mensen gierig worden van gevonden geld!!! 2 dames (moeder en dochter) bleven maar volhouden dat ze niets hadden ook al hadden ze verteld dat het was opgenomen. En "om maar van het gezeur af te zijn" hebben ze t teruggegeven. Echt idioot...
Hmmm, eigenlijk valt het me alles mee. Hij krijgt het bijna altijd meteen terug...
Uitgebreidere mosterd
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.



Blijkbaar is liegen nodig.

Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.

Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.



Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.
Ja, die moeder en dochter zijn wel erg...

Die opa vond ik nog wel grappig, die stopt het gewoon in z'n portemonee waar die man bij staat
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 23 september 2010 @ 11:28:

Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.



Blijkbaar is liegen nodig.

Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.

Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.



Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, maar wat een onbegrijpelijk bericht..
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg zeg! Sta je ook voor lul, als dat op camera staat...
Alle reacties Link kopieren
Sjezus, die moeder en dochter (?) gênante vertoning inderdaad.
Dat hebben ze toch bij een of andere EO bijeenkomst gedaan? Die waren nog erger dan de Huishoudbeurs.
Alle reacties Link kopieren
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 23 september 2010 @ 11:28:

Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.

Blijkbaar is liegen nodig. Huh? Dat snap ik niet..wat zag je dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 23 september 2010 @ 11:32:

[...]



Huh? Dat snap ik niet..wat zag je dan?



Een tv programma.

Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).



Ook werd gezegt dat als vanaf vandaag iedereen altijd eerlijk zou zijn, de waarheid zou zeggen. Dat er dan vele oorlogen en ruzies zouden worden veroorzaakt.



Nu begrijp ik dus waarom mensen vaker kwaad op me zijn. Ik ben gewoon te eerlijk.

Vraag me dus echt oprect af of er daarvoor een cursus bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja die moeder en dochter, wat een vieze gemene wijven. Die moeten echt een rotschop hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt serieus altijd de waarheid, WorldOfMakeBelieve (grappige nick trouwens)? Wat vermoeiend lijkt me dat.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Is het wel echt?

Ik zag toen ooit een stukje op tv dat ze wouden laten zien dat er in nederland gediscrimineerd werd door een nederlandse vrouw in een drukke straat te laten lopen en dan liet zij haar boodschappentas vallen en dan kijken of zij werd geholpen.

De nederlandse vrouw werd geholpen, toen werd het zelfde gedaan maar dan met een vrouw met een hoofddoek. Zij werd niet geholpen.

Maar dat kwam omdat er een regisseur zat te schreeuwen dat mensen gewoon moesten doorlopen en niks mochten doen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkheid wordt overschat..zéker de hele waarheid.



en ja, met dat geld is gênant.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 23 september 2010 @ 11:39:

Je zegt serieus altijd de waarheid, WorldOfMakeBelieve (grappige nick trouwens)? Wat vermoeiend lijkt me dat.



Met veel moeite vertel ik wel eens iets wat niet helemaal klopt.



Maar verder zeg ik altijd de waarheid.

Maar ik merk dat de waarheid altijd zeggen vaker voor problemen zorgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 23 september 2010 @ 11:35:

[...]

Een tv programma.

Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).

De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Surface2 schreef op 23 september 2010 @ 11:47:

[...]





De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.



Ik geef altijd eerlijk antwoord op die vraag.

Ik ga er vanuit dat iemand die die vraag steld ook een echt antwoord wilt horen. Want ik ben van mening dat je anders die vraag achter wegen kan laten.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_111824 wijzigde dit bericht op 23-09-2010 11:54
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sommige vragen zijn een sociaal smeermiddel, niet meer en niet minder. Als iemand me elke keer op de vraag hoe gaat het ermee? een eerlijk antwoord zou geven, dan zou ik die vraag bij de persoon in kwestie snel achterwege laten...
Alle reacties Link kopieren
WOMB: Zeg je nooit dat je te laat bent door file? Dat je project goed gaat/veel voortgang vertoont? Dat je iemands telefoontje hebt gemist (terwijl hij naast je lag en je hem op had kunnen nemen)? Zeg je direct dat iemands haar/kleding lelijk is? Als je iets niet hebt voorbereid, vertel je het dan?



Er zijn vast wel cursussen liegen. Als je het echt wilt leren zijn er ook boeken over. Verder veel oefenen Hier alvast een link

http://www.lichaamstaal.nl/manager/liegen.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven