Eerlijkheidstest
donderdag 23 september 2010 om 11:15
Dit filmpje zag ik gisteren op Youtube, ik vind dit zo ongelofelijk genant, ik zat hier gewoon met kromme tenen naar te kijken. Is het echt zo triest gesteld met de eerlijkheid van de gemiddelde Nederlander?
http://www.youtube.com/watch?v=j350Mcc7kww
http://www.youtube.com/watch?v=j350Mcc7kww
donderdag 23 september 2010 om 11:27
Man laat expres geld vallen, mensen pakken het op en worden later geconfronteerd met dat die man geld is verloren. En mensen zeggen keihard "nee heb ik niet" Totdat er wordt verteld dat het is opgenomen.
Heb t destijds ook op tv gezien, belachelijk hoe mensen gierig worden van gevonden geld!!! 2 dames (moeder en dochter) bleven maar volhouden dat ze niets hadden ook al hadden ze verteld dat het was opgenomen. En "om maar van het gezeur af te zijn" hebben ze t teruggegeven. Echt idioot...
Heb t destijds ook op tv gezien, belachelijk hoe mensen gierig worden van gevonden geld!!! 2 dames (moeder en dochter) bleven maar volhouden dat ze niets hadden ook al hadden ze verteld dat het was opgenomen. En "om maar van het gezeur af te zijn" hebben ze t teruggegeven. Echt idioot...
donderdag 23 september 2010 om 11:28
Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.
Blijkbaar is liegen nodig.
Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.
Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.
Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.
Blijkbaar is liegen nodig.
Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.
Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.
Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.
donderdag 23 september 2010 om 11:30
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 23 september 2010 @ 11:28:
Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.
Blijkbaar is liegen nodig.
Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.
Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.
Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, maar wat een onbegrijpelijk bericht..
Ik zag gisteren op de tv dat we zonder allemaal eerlijk zouden gaan zijn, het niet goed zou komen met de wereld.
Blijkbaar is liegen nodig.
Heb ik zelf nog veel te leren betekend dat.
Maar nu begrijp ik wel waarom men mij altijd zo raar vind. Ik ben te eerlijk.
Zouden er cursussen bestaan om te leren liegen.Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, maar wat een onbegrijpelijk bericht..
donderdag 23 september 2010 om 11:32
donderdag 23 september 2010 om 11:35
quote:Primabella schreef op 23 september 2010 @ 11:32:
[...]
Huh? Dat snap ik niet..wat zag je dan?
Een tv programma.
Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).
Ook werd gezegt dat als vanaf vandaag iedereen altijd eerlijk zou zijn, de waarheid zou zeggen. Dat er dan vele oorlogen en ruzies zouden worden veroorzaakt.
Nu begrijp ik dus waarom mensen vaker kwaad op me zijn. Ik ben gewoon te eerlijk.
Vraag me dus echt oprect af of er daarvoor een cursus bestaat.
[...]
Huh? Dat snap ik niet..wat zag je dan?
Een tv programma.
Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).
Ook werd gezegt dat als vanaf vandaag iedereen altijd eerlijk zou zijn, de waarheid zou zeggen. Dat er dan vele oorlogen en ruzies zouden worden veroorzaakt.
Nu begrijp ik dus waarom mensen vaker kwaad op me zijn. Ik ben gewoon te eerlijk.
Vraag me dus echt oprect af of er daarvoor een cursus bestaat.
donderdag 23 september 2010 om 11:44
Is het wel echt?
Ik zag toen ooit een stukje op tv dat ze wouden laten zien dat er in nederland gediscrimineerd werd door een nederlandse vrouw in een drukke straat te laten lopen en dan liet zij haar boodschappentas vallen en dan kijken of zij werd geholpen.
De nederlandse vrouw werd geholpen, toen werd het zelfde gedaan maar dan met een vrouw met een hoofddoek. Zij werd niet geholpen.
Maar dat kwam omdat er een regisseur zat te schreeuwen dat mensen gewoon moesten doorlopen en niks mochten doen.
Ik zag toen ooit een stukje op tv dat ze wouden laten zien dat er in nederland gediscrimineerd werd door een nederlandse vrouw in een drukke straat te laten lopen en dan liet zij haar boodschappentas vallen en dan kijken of zij werd geholpen.
De nederlandse vrouw werd geholpen, toen werd het zelfde gedaan maar dan met een vrouw met een hoofddoek. Zij werd niet geholpen.
Maar dat kwam omdat er een regisseur zat te schreeuwen dat mensen gewoon moesten doorlopen en niks mochten doen.
donderdag 23 september 2010 om 11:46
quote:dubiootje schreef op 23 september 2010 @ 11:39:
Je zegt serieus altijd de waarheid, WorldOfMakeBelieve (grappige nick trouwens)? Wat vermoeiend lijkt me dat.
Met veel moeite vertel ik wel eens iets wat niet helemaal klopt.
Maar verder zeg ik altijd de waarheid.
Maar ik merk dat de waarheid altijd zeggen vaker voor problemen zorgt.
Je zegt serieus altijd de waarheid, WorldOfMakeBelieve (grappige nick trouwens)? Wat vermoeiend lijkt me dat.
Met veel moeite vertel ik wel eens iets wat niet helemaal klopt.
Maar verder zeg ik altijd de waarheid.
Maar ik merk dat de waarheid altijd zeggen vaker voor problemen zorgt.
donderdag 23 september 2010 om 11:47
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 23 september 2010 @ 11:35:
[...]
Een tv programma.
Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).
De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.
[...]
Een tv programma.
Daarin werd verteld dat we gemiddeld zeker twee leugens per dag vertellen. En nog meer als de leugen "goed" op de vraag hoe gaat het, mee geteld word. (die leugen vertel ik trouwen nooit).
De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.
donderdag 23 september 2010 om 11:50
quote:Surface2 schreef op 23 september 2010 @ 11:47:
[...]
De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.
Ik geef altijd eerlijk antwoord op die vraag.
Ik ga er vanuit dat iemand die die vraag steld ook een echt antwoord wilt horen. Want ik ben van mening dat je anders die vraag achter wegen kan laten.
[...]
De vraag "hoe gaat het ermee" is niet altijd bedoeld om een eerlijk antwoord te krijgen. Dat soort vragen beantwoord je eerlijk aan een dokter en een goede vriendin, maar niet een vage kennis die je toevallig in het voorbijgaan aanspreekt.
Ik geef altijd eerlijk antwoord op die vraag.
Ik ga er vanuit dat iemand die die vraag steld ook een echt antwoord wilt horen. Want ik ben van mening dat je anders die vraag achter wegen kan laten.
donderdag 23 september 2010 om 11:55
WOMB: Zeg je nooit dat je te laat bent door file? Dat je project goed gaat/veel voortgang vertoont? Dat je iemands telefoontje hebt gemist (terwijl hij naast je lag en je hem op had kunnen nemen)? Zeg je direct dat iemands haar/kleding lelijk is? Als je iets niet hebt voorbereid, vertel je het dan?
Er zijn vast wel cursussen liegen. Als je het echt wilt leren zijn er ook boeken over. Verder veel oefenen Hier alvast een link
http://www.lichaamstaal.nl/manager/liegen.html
Er zijn vast wel cursussen liegen. Als je het echt wilt leren zijn er ook boeken over. Verder veel oefenen Hier alvast een link
http://www.lichaamstaal.nl/manager/liegen.html