alleen staande moeder

23-09-2010 13:07 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

iets meer dan een week geleden had ik mijn verhaal hier op het forum geplaatst dat ik zwanger ben en mijn vriend wilt dat ik het weg laat halen als ik dat niet doe is het uit.( nu is het wat mij betreft zoiezo uit want zo behandel je iemand niet als je zegt ervan te houden en kinderen te willen)

Nu heb ik uit mijn eerste relatie een zoontje van bijna 8 en mijn zijn vader heb ik nog een hele goede band.

maar als ik dit kindje hou krijgt die dat niet.

De afgelopen week is echt een hel geweest nu nog steeds eigenlijk.

Ik wil het kindje aan de ene kant heel graag laten komen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik in een zwart gat val ipv een roze wolk.

nu is mijn vraag zijn er hier moeders die alleenstaand zijn met 2 kinderen en dan ook nog van verschillende vaders?

pff klinkt allemaal echt verschrikkelijk en dom maar ik zit nu in deze situatie en ben wanhopig op zoek naar een oplossing

thanks
Zelf een keer voor die beslissing gestaan.

Vriend wilde dat ik kind zou laten aborteren, anders was het over.

In gesprek gegaan met maatschappelijk werkster, werd een echt welles/nietes iets..

Totdat de maatschappelijk werkster door de gesprekken de conclusie trok dat ik persoonlijk een abortus niet zou trekken.

Ik voelde mij al teveel moeder. Laten weghalen zou grote psychische gevolgen hebben. (wist ik zelf natuurlijk ook wel, maar een derde persoon kon zo dit nog een benadrukken)

Toen heb ik zelf ook echt gezegd: Ik ga voor dit kind, omdat ik niet anders kan.

Financieel stond ik er misschien nog slechter voor dan t.o.

Vriend heeft zich er toen vrijwel meteen bij neergelegd, het was ervoor gaan óf mij kwijt zijn, dat zag hij toch niet zitten.

Uiteraard wel op mijn strepen gestaan en duidelijke afspraken gemaakt, want het feit dat hij mij voor die keuze stelde vond ik ronduit schokkend, en was ik ook niet snel vergeten... (bleek echt een noodsprong te zijn geweest van hem. Het is belangrijk om daar dan wel op door te gaan zodat de partner zich gehoord voelt. De reden dat hij dat kind niet wilt komt ergens vandaan. Bij ons was het dat mijn vriend zich zorgen maakte om m'n gezondheid.)

Uiteindelijk kan ik zeggen dat het alleen maar positief heeft uitgepakt. Het krijgen van een 3e kind bleek voor mij juist heel goed om m'n lichaam weer te vertrouwen. En m'n vriend is gék op het kindje dat er tóch kwam...

Dit zijn mijn ervaringen, jullie situatie kan behoorlijk anders zijn.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt.

Wat is voor hem de reden om het niet te willen?
Wat ik veel vreemder vind dan de adviezen vóór of tégen abortus (is toch TO's eigen keuzen) is het feit dat de TO door een poster kansloos wordt genoemd. Wie weet wat TO nog bereikt in haar leven als ze straks op zichzelf is? Soms kan dat juist een nieuwe start zijn. TO denk goed na over wat voor jou als de beste keuze voelt en laat een ander je daar niet in beïnvloeden.
quote:eefje1980 schreef op 23 september 2010 @ 14:45:

Wat ik veel vreemder vind dan de adviezen vóór of tégen abortus (is toch TO's eigen keuzen) is het feit dat de TO door een poster kansloos wordt genoemd. Wie weet wat TO nog bereikt in haar leven als ze straks op zichzelf is? Soms kan dat juist een nieuwe start zijn. TO denk goed na over wat voor jou als de beste keuze voelt en laat een ander je daar niet in beïnvloeden.Nou..... Na een aantal postings gelezen te hebben op andere topics... Ok, ik zou het eerder kansarm willen noemen. Denk dat ze even wat dingen in eigen hand moet gaan nemen.
quote:mamaden schreef op 23 september 2010 @ 13:07:

Nu heb ik uit mijn eerste relatie een zoontje van bijna 8 en mijn zijn vader heb ik nog een hele goede band.

maar als ik dit kindje hou krijgt die dat niet.

Ik wil het kindje aan de ene kant heel graag laten komen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik in een zwart gat val ipv een roze wolk.

Ik zou niet voor dit kindje gaan. Hoe hard dit ook lijkt. Ten eerste heb je voor deze zelfde man jaren geleden ook al een abortus gedaan; hoe verhoudt zich dat dan tot dit kindje? Bovendien heb je nu geen relatie meer met hem.

Het nieuwe kindje zal dus geen vader hebben terwijl zijn/haar oudere halfbroer wel heeft..dat lijkt mij schrijnend voor het nieuwe kindje.

Verder geef je aan dat je bang bent voor een zwart gat; daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar dat is reden te meer om het niet te doen, om te voorkomen dat je je kind(eren) opzadelt met een depressieve moeder.

Zoals gezegd, focus je eerst op jezelf en je zoon van 8 en het verwerken van het verlies van je vader. Je bent nog hartstikke jong! Je hebt nog voldoende jaren voor de boeg voor meer kinderen en dan bij voorkeur binnen een stabiele relatie. Maar in ieder geval vanuit een stabiele moeder.
Oh gezellig een discussie over Elninjoo.

Je mag posten wat je wil en ze mag een afwijkende mening hebben zoveel ze wilt maar een beetje meer tact en onderbouwing van haar post zou wel handig zijn.

Jij twijfelt wellicht geen seconde maar je inleven in een ander die dat dus wel doet is blijkbaar een beetje moeilijk voor je. Het woord empathie komt inderdaad niet echt vooraan in je woordenboek Elninjoo. Jammer want zo wordt je afwijkende mening niet gewaardeerd en zeker niet ter harte genomen. En dus hebben je posts dan geen enkele toegevoegde waarde.
quote:Scuba schreef op 23 september 2010 @ 14:57:

Oh gezellig een discussie over Elninjoo.

Je mag posten wat je wil en ze mag een afwijkende mening hebben zoveel ze wilt maar een beetje meer tact en onderbouwing van haar post zou wel handig zijn.

Jij twijfelt wellicht geen seconde maar je inleven in een ander die dat dus wel doet is blijkbaar een beetje moeilijk voor je. Het woord empathie komt inderdaad niet echt vooraan in je woordenboek Elninjoo. Jammer want zo wordt je afwijkende mening niet gewaardeerd en zeker niet ter harte genomen. En dus hebben je posts dan geen enkele toegevoegde waarde.Inleven in mijn point of view lukt de leden van de anti-elninjoo club anders ook niet. Zou niet weten waarom ik me in zou moeten houden wat mijn mening betreft terwijl andermans -in mijn ogen- tenenkrommende meningen wél gewoon gezegd zouden mogen worden.
Is er ergens een anti-Elninjoo club? Waar dan dan sluit ik me even aan

Je mening mag je zoveel geven als je wilt mits deze enigszins is onderbouwd en er sprake is van empathie. Overal maar neerknallen dat je anti-kind bent enz enz is niet echt constructief te noemen. En ja, als jij een sterke afwijkende mening hebt moet je niet raar opkijken als andere mensen eenzelfde andere sterke mening hebben. Mijn sterke mening is dus dat jouw posts op deze pijler nooit echt een goed onderbouwd advies is maar meer alleen het ventileren van je eigen mening en je gelijk halen.
Nee, ik vind best dat je je mening mag geven zonder empathie. Dat wil echter niet zeggen dat je het empathisch vermogen van een amoebe hebt.

Persoonlijk barst ik van de empathie, maar in sommige gevallen gewoon niet. En misschien is dat ook het geval bij Nienjoo.
elninjoo

tjonge je kon wel een echte kinderhaater zijn,deze vrouw vraagt om hulp en of het nou goed of slecht is wat ze doet dat zijn haar keuzes,waar zij mee moet leven.

Een abortus onderga je niet zomaar,maar dat kan jij niet weten aangezien je zelf dit vast nooit hebt ondergaan.

En als je niks nuttigs kan toevoegen dan iemand maar kansloos noemen,die jij niet kent kan je maar beter niet meer reageren.
quote:Scuba schreef op 23 september 2010 @ 15:04:

Is er ergens een anti-Elninjoo club? Waar dan dan sluit ik me even aan

Je mening mag je zoveel geven als je wilt mits deze enigszins is onderbouwd en er sprake is van empathie. Overal maar neerknallen dat je anti-kind bent enz enz is niet echt constructief te noemen. En ja, als jij een sterke afwijkende mening hebt moet je niet raar opkijken als andere mensen eenzelfde andere sterke mening hebben. Mijn sterke mening is dus dat jouw posts op deze pijler nooit echt een goed onderbouwd advies is maar meer alleen het ventileren van je eigen mening en je gelijk halen.Ik kijk er niet van op dat andere mensen 'n andere mening hebben, maar als anderen 'n kansloze/arme pushen om maar vooral 'n kind te laten komen, dan vind ik dat ook niet getuigen van empathie voor het belang van dat toekomstige kind. Er is tenslotte nog 'n weg terug en degenen die abortus afraden en 't laten komen van 'n kind rooskleurig afspiegelen, die zijn er niet als TO zometeen onder de armoedegrens moet zien te overleven met nog 'n extra mond te voeden.
Elninjoo: Als ik op een kattenPIJLER mijn mening ga geven dat bijv alle kattenliefhebbers belachelijk zijn omdat alle katten milieu vervuilend zijn en ze eigenlijk alleen maar dood moeten omdat er al een overschot aan is enz enz (het is maar een voorbeeld zo denk ik dus niet) dan kan je uiteraard verwachten dat mensen over me heen gaan vallen. Dus ga nu niet zo zielig lopen doen dat mensen hier op de kinderPIJLER over je heen gaan vallen en ze geen empathie hebben voor jou. Je opmerkingen zijn vaak alleen om te provoceren en dat is zo jammer.

Fleur: Klopt jij hebt ook het inlevingsvermogen van een amoebe Maar je hetb wel humor waardoor je post vaak nog grappig zijn en om gelachen kan worden, dat is al heel veel meer dan die van Elninjoo.
Niet om het een of ander, maar TO was zélf degene die van de week nog vroeg of ze moest kiezen tussen vriend of kindje.
quote:fleurtje schreef op 23 september 2010 @ 15:07:

Nee, ik vind best dat je je mening mag geven zonder empathie. Dat wil echter niet zeggen dat je het empathisch vermogen van een amoebe hebt.

Persoonlijk barst ik van de empathie, maar in sommige gevallen gewoon niet. En misschien is dat ook het geval bij Nienjoo.Klopt. En in theoretische discussies waarbij je de hoofdpersonen niet irl kent dan kun je ook gewoon objectief je mening geven. Denk dat dat juist verhelderend kan werken voor iemand die met 'n dilemma zit. Als sterke tegengestelde meningen je niet van je eigen mening af brengen, dan weet je immers zeker dat je achter die mening staat.
.
anoniem_94761 wijzigde dit bericht op 23-09-2010 15:14
Reden: laat maar
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 15:08:

[...]

Ik kijk er niet van op dat andere mensen 'n andere mening hebben, maar als anderen 'n kansloze/arme pushen om maar vooral 'n kind te laten komen, dan vind ik dat ook niet getuigen van empathie voor het belang van dat toekomstige kind. Er is tenslotte nog 'n weg terug en degenen die abortus afraden en 't laten komen van 'n kind rooskleurig afspiegelen, die zijn er niet als TO zometeen onder de armoedegrens moet zien te overleven met nog 'n extra mond te voeden.Kijk en bovenstaande post is al een veel beter onderbouwd verhaal. Je bent gewoon vaak erg kort door de bocht wat gewoon niet lekker valt. Ik vind de situatie van TO ook niet erg positief en ben zeker niet anti abortus maar jouw reactie op dergelijke OPs zijn vaak zo voorspelbaar en gemakkelijk.
quote:Helianthus2106 schreef op 23 september 2010 @ 15:13:

Er is geen kattenpijler.Goh echt? Wordt tijd dat die er komt dan
Iedereen mag toch zelf weten hoe hij of zij reageert? Met of zonder onderbouwing? Je kunt verhelderende vragen stellen. Of je laat het gewoon zo.

En een TO doet er mee wat hij of zij wil. Ik vind het altijd wel prettig als TO ook nog meedoet in haar eigen topic.
quote:Scuba schreef op 23 september 2010 @ 15:11:

Fleur: Klopt jij hebt ook het inlevingsvermogen van een amoebe Maar je hetb wel humor waardoor je post vaak nog grappig zijn en om gelachen kan worden, dat is al heel veel meer dan die van Elninjoo.Lieve lieve Scuba, hoop oprecht dat je een grapje maakte, want geloof me: ik héb inlevingsvermogen. En soms meer dan mij lief is.
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 15:12:

[...]

Klopt. En in theoretische discussies waarbij je de hoofdpersonen niet irl kent dan kun je ook gewoon objectief je mening geven. Denk dat dat juist verhelderend kan werken voor iemand die met 'n dilemma zit. Als sterke tegengestelde meningen je niet van je eigen mening af brengen, dan weet je immers zeker dat je achter die mening staat.Mits je die sterk afwijkende mening goed onderbouwt en niet elke keer klakkeloos je mening neer plempt. Dat heeft niks met objectiviteit te maken. En snap je dan echt niet dat het helemaal niet verhelderend werkt? Dat het alleen maar irritatie opwekt? Daar bereik je echt niks mee.
quote:fleurtje schreef op 23 september 2010 @ 15:16:

[...]

Lieve lieve Scuba, hoop oprecht dat je een grapje maakte, want geloof me: ik héb inlevingsvermogen. En soms meer dan mij lief is.

Ik ken je toch en daarom staat er ook een achter. Dus ja, ik maak in jouw geval een grapje.

Maar ondanks dat jij ook vaak een afwijkende mening hebt wordt deze vaker opgepikt omdat je in eerste instantie ook humor gebruikt. Dat werkt dus vele malen beter dan elke keer maar weer je kont tegen de krib te gooien.
quote:Helianthus2106 schreef op 23 september 2010 @ 15:16:

Iedereen mag toch zelf weten hoe hij of zij reageert? Met of zonder onderbouwing? Je kunt verhelderende vragen stellen. Of je laat het gewoon zo.

En een TO doet er mee wat hij of zij wil. Ik vind het altijd wel prettig als TO ook nog meedoet in haar eigen topic.Tuurlijk mag dat, maar ga dan niet zielig lopen doen als mensen om opheldering vragen of je vertellen dat jouw mening of post kwetsend is of totaal niet ter zake doende.
quote:Scuba schreef op 23 september 2010 @ 15:16:

[...]

Mits je die sterk afwijkende mening goed onderbouwt en niet elke keer klakkeloos je mening neer plempt. Dat heeft niks met objectiviteit te maken. En snap je dan echt niet dat het helemaal niet verhelderend werkt? Dat het alleen maar irritatie opwekt? Daar bereik je echt niks mee.Ik lees anders ook vaak genoeg mensen die mijn (tegengestelde) mening verfrissend vinden. Dus als je 't niet erg vind blijf ik gewoon mezelf ipv me naar de wensen van iemand anders te voegen.
quote:Scuba schreef op 23 september 2010 @ 15:20:

[...]

Tuurlijk mag dat, maar ga dan niet zielig lopen doen als mensen om opheldering vragen of je vertellen dat jouw mening of post kwetsend is of totaal niet ter zake doende.Waar doe ik zielig? Ook weer 'n interpretatie van jouzelf. Want zoals je had kunnen weten heb ik meestal schijt aan wat anderen van mij vinden en al helemaal als het vreemden betreft.
quote:toydinky schreef op 23 september 2010 @ 15:07:

elninjoo

tjonge je kon wel een echte kinderhaater zijn,deze vrouw vraagt om hulp en of het nou goed of slecht is wat ze doet dat zijn haar keuzes,waar zij mee moet leven.

Een abortus onderga je niet zomaar,maar dat kan jij niet weten aangezien je zelf dit vast nooit hebt ondergaan.

En als je niks nuttigs kan toevoegen dan iemand maar kansloos noemen,die jij niet kent kan je maar beter niet meer reageren.Pleur het dan niet op een openbaar forum.
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 15:22:

[...]

Waar doe ik zielig? Ook weer 'n interpretatie van jouzelf. Want zoals je had kunnen weten heb ik meestal schijt aan wat anderen van mij vinden en al helemaal als het vreemden betreft.

Dat je schijt hebt aan iedereen dat merk ik duidelijk in jouw posts ja en dat is wellicht de welbekende spijker. Het gaat jou alleen maar om jouw mening. Als die maar nog een keer verteld wordt dan is het in jouw ogen goed. En ja ik vind je post over het feit dat er een zogenaamde anti-elninjoo club zou zijn vrij zielig klinken.

En hoeveel mensen zijn er die jouw mening verhelderend vinden. Hooguit een stuk of 6 hier op het forum? Nou fijn voor je, alleen denk ik dat er zeker 600 zijn die jouw mening niet zo op prijs stellen. Als jij je hele eigenwaarde op die 6 vriendjes hier op het forum wil gooien moet je dat zeker doen en moet je je zeker zo op blijven stellen.

En nu kap ik ermee want je hebt toch schijt aan alles en iedereen dus ik ben mijn tijd aan het verdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven