Egypte in november.....tips??
zondag 19 september 2010 om 12:56
Okee, we zijn er eindelijk uit, we gaan in november naar Egypte!! Heb gezien dat de dagtemperatuur dan nog lekker is. 's Avonds is het wel wat frisser (ik heb gelezen 14 graden.....maar je kunt niet alles hebben). Egypte is relatief dichtbij. We zoeken een resort vanwaar we uitstapjes en excursies kunnen boeken. We zijn niet van plan om 's avonds de straat op te gaan. Gewoon een lekker weekje chillen en relaxen. Als het even kan met een "huisrif" zodat we mooi kunnen snorkelen voor de deur. O ja, lekker eten is ook belangrijk....wie heeft er tips?? Wie is er ooit in november in Egypte geweest? Ben erg benieuwd!!
vrijdag 24 september 2010 om 09:37
Neele, Sharm Plaza ook al bekeken?? waar ik trouwens ook een keer ben geweest en ook super was, ook leuk voor kinderen:
http://www.jaz.travel/des ... ikh/jaz_mirabel_beach.asp
geen russen gezien
http://www.jaz.travel/des ... ikh/jaz_mirabel_beach.asp
geen russen gezien
vrijdag 24 september 2010 om 11:35
quote:elninjoo schreef op 23 september 2010 @ 10:36:
[...]
Nee. En ik zou zelf veel liever 'n paar uur langer in 't vliegtuig zitten voor 'n écht leuke bestemming zoals bijv. Thailand, maar het probleem van veel vraagstellers hier is dat ze zo graag dicht bij huis blijven en 4 uur al lang vliegen vinden. Maar 't probleem is dat je daar ook niet echt top weer hebt in de winter en bovendien zijn Arabische landen nu eenmaal 'n stuk minder gezellig dan ZO-Aziatische of Caraibische en dan vind ik Gambia dan nog 't minst slechte alternatief.Ik ben het helemaal met Elninjoo eens. Ik snap het niet: je wil persee naar de zon. Waarom dan niet gewoon 4 uur verder vliegen? Weet je zeker dat je heerlijk weer hebt. En of je nou 6 of 10 uur in vliegtuig zit: die eerste vakantie dag ben je toch wel kwijt.
[...]
Nee. En ik zou zelf veel liever 'n paar uur langer in 't vliegtuig zitten voor 'n écht leuke bestemming zoals bijv. Thailand, maar het probleem van veel vraagstellers hier is dat ze zo graag dicht bij huis blijven en 4 uur al lang vliegen vinden. Maar 't probleem is dat je daar ook niet echt top weer hebt in de winter en bovendien zijn Arabische landen nu eenmaal 'n stuk minder gezellig dan ZO-Aziatische of Caraibische en dan vind ik Gambia dan nog 't minst slechte alternatief.Ik ben het helemaal met Elninjoo eens. Ik snap het niet: je wil persee naar de zon. Waarom dan niet gewoon 4 uur verder vliegen? Weet je zeker dat je heerlijk weer hebt. En of je nou 6 of 10 uur in vliegtuig zit: die eerste vakantie dag ben je toch wel kwijt.
maandag 15 november 2010 om 14:39
Ik wil in februari graag op vakantie en het liefst naar de zon, maar ik heb maar een week... Dus zat ik aan Egypte te denken, ook omdat ik erg van duiken hou. Heeft iemand ervaring met Egypte in februari, is het dan wel een beetje lekker weer? Het hoeft van mijn niet snikkend heet te zijn, geen probleem om 's avonds warme kleren aan te trekken, als het overdag maar goed vertoeven is in zomerkleding. Ik hoorde dat Dahab wel een leuke plaats is, kan je daar gewoon makkelijk op de bonnefooi heen en een beetje voor een schappelijke prijs een hotel/hostel vinden?
Ik lees al allerlei reacties hierboven van mensen over Thailand etc: daar ben ik al vrij vaak geweest en vind ik voor een weekje toch wel wat ver (en duur) vliegen.
Alle tips welkom!
Ik lees al allerlei reacties hierboven van mensen over Thailand etc: daar ben ik al vrij vaak geweest en vind ik voor een weekje toch wel wat ver (en duur) vliegen.
Alle tips welkom!
vrijdag 19 november 2010 om 18:41
Hallo Dido.
Dido schreef:
Ik wil in februari graag op vakantie en het liefst naar de zon, maar ik heb maar een week... Dus zat ik aan Egypte te denken, ook omdat ik erg van duiken hou. Heeft iemand ervaring met Egypte in februari, is het dan wel een beetje lekker weer?
Wij gaan al meerdere jaren in December of Januari naar Egypte. Zijn in Sharm el Sheik en Hurghada geweest. Overdag heerlijk vertoeven in de zon bij het zwembad of het strand. S'middags kan er tegen vieren een windje op komen zetten waardoor het frisser wordt. Het is dan wel een graad of 25 of zelfs iets hoger, verschilt per jaar, ligt aan de hoeveelheid wind. Qua kleding overdag lekker zomerkleding aan en voor sávonds een vestje of trui, lange broek meenemen. Komen na een weekje altijd lekker bruin gekleurd terug. Vind het heerlijk in de koude wintermaanden ff naar Egypte, even de accu opladen, hahaha.
Dido schreef:
Ik wil in februari graag op vakantie en het liefst naar de zon, maar ik heb maar een week... Dus zat ik aan Egypte te denken, ook omdat ik erg van duiken hou. Heeft iemand ervaring met Egypte in februari, is het dan wel een beetje lekker weer?
Wij gaan al meerdere jaren in December of Januari naar Egypte. Zijn in Sharm el Sheik en Hurghada geweest. Overdag heerlijk vertoeven in de zon bij het zwembad of het strand. S'middags kan er tegen vieren een windje op komen zetten waardoor het frisser wordt. Het is dan wel een graad of 25 of zelfs iets hoger, verschilt per jaar, ligt aan de hoeveelheid wind. Qua kleding overdag lekker zomerkleding aan en voor sávonds een vestje of trui, lange broek meenemen. Komen na een weekje altijd lekker bruin gekleurd terug. Vind het heerlijk in de koude wintermaanden ff naar Egypte, even de accu opladen, hahaha.
zaterdag 1 januari 2011 om 11:13