Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Ja dat heb ik ook al bedacht, dat is een mogelijkheid, andere mogelijkheid is dat het iets is in de interactie tussen haar en mij (maar ik moet zeggen dat man ook niet meer met haar grillen om weet te gaan, hij is wat geduldiger dan ik dus heeft wat minder snel aanvaringen met haar, maar hij weet ook niet wat hij met haar grillen moet). Dus ja, ik moet er iets mee, ik ga het morgen proberen.
Citro, het gedrag van Mini zien ze op school ook niet. De gastouder wel (een fractie) en thuis gaat ze los. Bij haar weet ik wel zeker dat het afreageren is maar ik weet ook (lang) niet altijd hoe ik er mee om moet gaan. Overigens heeft Mini ook heel lang gehad dat ze niet alleen naar de wc durfde en ben ik er pas sinds kort achter waarom ze het zo erg vond om op de mat te zitten (dan gaat de deur dicht en die straf voelt voor haar zwaarder dan de straf die Mannie krijgt, in de hoek - sindsdien laten we de deur open als ze daar zit en voila, ze accepteert haar straf veel beter). Maar goed, ik snap je dagelijkse strijd en twijfel

En nu ga ik naar bed. Het onweerde en daar is Mini heel bang voor. Naast haar gekropen en dat lag toch eigenlijk wel heel erg lekker. Dus ik kruip er definitief in.

Ank, sterkte met het geregel.

Trusten.
Gastouder zag laatst inderdaad ook een kleine feeks, toen ze nog niet mee naar huis wilde, ik zag haar echt kijken van, wat krijgen we nou?! zo ken ik jou helemaal niet, zei ze tegen Limoen. Ze is naar buiten toe inderdaad een lief, ietwat verlegen, maar vrolijk meisje.

Na ja, gedeelde strijd is halve strijd

En nu ga ik nog wat papieren opsnorren, ben belastingaangiftes van eerdere jaren kwijt dus moet jaaropgaves uit de papierzooi te voorschijn toveren.
Het was weer een leuke ochtend, not. twee jankende kinderen en één woedende moeder Ze luisteren zó slecht, ik word er helemaal gek van.
balen Pammie hier ging het overigens ongeveer net zo, maar dan met 1 kind

huisarts kan ik woensdag pas terecht en dan is het nog niet mijn eigen huisarts maar gelukkig wel 1 van de andere artsen die ik ken en waar ik wel mee kan praten
Alle reacties Link kopieren
'lekker dan. duidelijk vrijdag. Hier gelukkig geen drama's: Slof was zelfs, ondanks z'n pesthumeur gisteren en eergisteren, supervrolijk.

Fijn dat je terecht kan, Citro! en goed dat je het doet, je hikt er nu al zo lang tegenaan en ik heb het gevoel dat die neerwaartse spiraal zonder hulp niet naar boven draait.

Sokman had een tijdje wakker gelegen vannacht, omdat Poek zo hoestte en ik snurkte. Toen hij er uiteindelijk uitging om Poek te laten puffen (was niet nodig, het kind sliep), werd ik wakker en vroeg wat-ie aan het doen was. Toen hij antwoord gaf, draaide ik me direct weer om en snukrte keihard verder.
goed stuk in Parool over BV trouwens:Borstvoeding
Achje, Citro, niet leuk. Maar wel goed dat je toch een stap gaat nemen - hopen dat jullie hulp krijgen. En Pammie ook al een nare ochtend.

Hier een engelachtige ochtend (ongekend) na inslaapdramas gisterenavond. Je kunt niet alles hebben. Volgende week is oudste jarig, en ik moet broodnodig een "solidariteitskado" voor jongste kopen. Die snapt niet dat hij dan niet ook jarig mag zijn. Ik voorzie grote problemen. Wat zei Slof eigenlijk van Poek's verjaardag?

Verder is de (onduidelijke) situatie hier op werk slopend, merk ik wel, ik doe niet veel anders dan anders en ben verschrikkelijk moe s'avonds. De bedrijfsraad weigert de voorlopige plannen van werkgever bekend te maken (ze vrezen dat het anders als acceptatie over komt), en ze hopen deze toestand zolang mogelijk in stand te houden zodat er pas heel laat ontslagen kan worden. Maar op deze manier zullen we dus wel weken/maanden in spanning zitten en weet je niet of je nou al moet gaan solliciteren (wil ik eigenlijk niet, want zo'n leuke baan vind ik niet meer). Grom. In Nederland weten de collegas al min of meer wat ze te wachten staat.
Joehee, A-man is weer in NL. Als nu alles goed verloopt kan hij net op tijd zijn om de kinderen te halen en dan hoef ik niets op werk te regelen met afspraken afzeggen enzo. Zou heel mooi zijn.

Hopelijk luisteren alle lastige kinderen vanavond bij het eten en naar bed gaan wat beter. Nu weer snel aan het werk (en hard duimen dat A-man om 16 uur bij school staat).
Hej Anky, eindelijk eens goed nieuws zeg. Wat hadden jullie een pech de laatste dagen. We duimen mee!
Goed zo Citro, dat de afspraak staat.

Het was echt niet leuk vanmorgen; Mini zat te brullen, Mannie zat te brullen met zijn handen voor zijn oren en ik stond op het punt volledig te ontploffen. Toen maar even diep ademgehaald en met z'n drieën proberen te bedenken wat we anders kunnen doen. Maar goed, ik heb er nog steeds een rotgevoel over want het gaat al een tijdje zo. Pamman is ook niet veel hulp want die klaagt alleen maar over hoe geïrriteerd ik wel niet ben. Dat helpt niet

Nitro, een solidariteitscadeau? Daar heb ik nooit aangedaan. Jongste is toch 3? Dan kun je hem volgens mij prima uitleggen hoe dat nou werkt jarig zijn en dat Oudste op verjaardag van Jogste ook geen cadeautjes krijgt (of koop je voor hem ook een solidariteitscadeau?). Ik heb het niet jarige-kind wel altijd een cadeau laten geven. Toen Mini jarig was kreeg ze van ons een fiets en van Mannie een barbie. Andersom hetzelfde principe.

Vanmorgen gesprek gehad met leidinggevende en weer een lading dingen erbij gekregen. Ze vindt me te intelligent om bij te springen op de afdeling waar ik officieel toe behoor en wil me meer betrekken bij het voorbereiden van beleidsstukken en de commmunicatie van onze afdeling naar de rest. Erg leuk om te horen allemaal maar ja, toen was mijn dag weer voorbij. En nu heb ik allemaal werk-energie die ik niet kwijt kan

Vanmorgen ook even de juf van Mini gesproken die meteen zei dat Mini zo'n lekker ding is en zo'n gevoel voor humor heeft. Dat Mini altijd zo moet vreselijk lachen om subtiele taalgrapjes en dat juf dat zo leuk vindt. Fijn om te horen
Ze vinden het vast niet erg als je je werkenergie in het weekend nog even uitleeft, Pammie

Nitro, dat solidariteitscadeau zou ik ook niet doen. Wij hebben de afgelopen tijd natuurlijk heel veel kraamcadeautjes gekregen voor Nino, en Pluis (net zo oud als jouw jongste) snapt het prima. Hij vindt het heel erg leuk dat bezoek soms ook iets voor hem meeneemt, maar dat dat niet standaard is, hebben we hem eigenlijk niet eens met zoveel woorden uitgelegd. Alleen een beschuit met muisjes (of een stuk taart) krijgen is ook al leuk.

Wat voor omweg heeft Aman uiteindelijk meten nemen, Anky? Fijn dat 'ie er weer is!

Ik ben wel blij dat ik niet zes weken van te voren met verlof gegaan ben, want dan was mijn verlof nu afgelopen. Met nog een weekje vakantie erbij ben ik nog drie weken thuis met Nino, die ik nu toch wel echt een beetje denk te gaan snappen. 't Is nu een heel stuk gezelliger met hem dan toen hij nog last had van krampjes.

Citro, fijn dat je in elk geval een afspraak hebt.

Iemand Koeky nog gezien de laatste tijd? Die is volgens mij al sinds haar vakantie niet meer hier geweest.
Inderdaad, Koek hebben we al lang niet meer gezien. Zal d'r is smsen of ze nog leeft

De kindertjes waren allebei weer uitspelen dus ik ben naar de bieb geweest en heb boodschappen gedaan. Mini bleek met de zoon van de overblijfjuf af te hebben gesproken en toen overblijfjuf erachter kwam dat Mannie mijn zoon is, holde ze acuut naar buiten om hem gedag te zeggen. Hij heeft haar óók al ingepakt Ik kende haar niet maar zij heeft er ook voor gezorgd dat er een binnenactiviteit is gekomen voor de kinderen die geen zin hebben om buiten te hollen (zoals Mini, die liever even fröbelt om te relaxen en heel blij was dat ze niet meer naar buiten moest). Ik heb haar hartelijk bedankt. Leuke vrouw is dat.

Ik ga even tafeldekken, Pamman is bijna thuis.
Om te voorkomen dat ik haar achter het behang zou plakken ben ik vanmiddag met ze naar de kinderboerderij geweest, Limoen helemaal op d'r gemakje tussen de geiten en de kippen, heel leuk om te zien hoe ze met dieren omgaat, Mandarijn zet het op een gillen zodra een kip zijn kant op kijkt, de held bij de geiten wilde hij al helemaal niet.

Verder heeft ze nog een broek of 3 ondergeplast, maar tegen de avond moest ze zo vaak en begon het pijn te doen dus ik denk dat ze weer een blaasontsteking heeft.

Ook nog wat nieuwe krijspartijen dus heel gezellig is het hier niet meer geworden, maar dat had ik ook niet verwacht, ik was vanmiddag zo klaar met haar dat ik me niet in kon houden, tegen haar heb staan schreeuwen en vervolgens was ik de rest van de middag verdrietig.

Lekker Miffy, dat je nog een paar weekjes hebt.

Ik koop zelf geen solidariteitskadootjes voor de kinderen hoor Nitro, meestal nemen opa en oma nog wel een kleinigheidje voor het andere kind mee, maar verjaardag is gewoon echt het feestje van de jarige.

En balen van die onzekerheid zeg, ik zou denk ik sowieso maar vast gaan soliciteren, ook al wil je niet, mocht je kunnen blijven dan is het ook geen ramp als je wat sollicitaties hebt lopen.

Lief trouwens Pammie, van juf, om wat te regelen voor de binnenblijfkindjes.
he, Citro, wat jammer dat het zo moest lopen! vervelend voor jullie allebei, want jouw schuldgevoel en verdriet is ook niet leuk. wel leuk btw dat Limoen zo goed met dieren is!

hier ook geen solidariteitscadeautjes, hoor. Poek kan ontzettend jaloers zijn, maar ze moet leren dat het niet altijd om haar draait. Wel ontzettend vervelend van je werk en ik begrijp die bedrijfsraad ook niet helemaal. Strategisch misschien wel handig, maar al die onzekerheid voor de collega's is killing.

en wat een lieve overblijfjuf, Pammie! Kan me voorstellen dat je blij was met haar activiteiten!
Hier ging het vanavond beter, heb ontzettend mijn best gedaan om rustig te blijven. Lukte aardig ondanks wat rotstreken van Mini (die wel zelf sorry kwam zeggen en me spontaan hielp met boodschappen opruimen en was vouwen, dat dan weer wel).

Moest vreselijk lachen om Mannie die me namens de juf (weer eens) iets vroeg om me vervolgens toe te vertrouwen dat de juf denkt dat iedereen haar hulpje is. Wat een mensenkennis!
D'n Koekster leeft nog

En nu ga ik lekker in bed lezen, heb 'Die laatste zomer' van Tatiana de Rosnay gekocht.

Trusten
quote:Pammie schreef op 24 september 2010 @ 23:10:

D'n Koekster leeft nog

En nu ga ik lekker in bed lezen, heb 'Die laatste zomer' van Tatiana de Rosnay gekocht.

Trustenfijn dat de koekster het nog doet! en die laatste zomer is fijn boek; speelt op plaats waar ik vorig jaar ben geweest op vakantie, en Citro dit jaar. Vond ik toch wel leuk, maakt het 'levend' zeg maar. veel plezier!
Ik ben daar ook in de buurt geweest heur, vorige zomer. Maar ik heb pas 16 bladzijden gelezen.

Ik heb Remma ook maar meteen gesmst maar zij heeft nog niet gereageerd. Remmaaaaatje... bendegaidoar?
Doe Esmee dan ook meteen maar

Weltrusten!
Dat durf ik niet meer om half 12
Met Remma gaat het ook goed, alleen drukdrukmoemoe
oooooo, ik kreeg een sms. Terecht hoor. Maar het is wel van drukdruk en moemoe. Leuk druk, dat wel. Leuke klassen op school, thuis ook nog steeds leuk, maar kost energie enzo. Plus veel verjaardagen her en der.
what else is new? (moe, druk) bedoel ik niet onaardig. ik ga ook zo slapen.

Bij ons is het altijd zo dat ik door de weeks later naar bed ga en in het weekend Sokman. Snap ook nooit zo goed waarom.
heeey Remma! had je bericht nog niet eens gelezen voor ik reageerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven