Topografie-spelletje

24-09-2010 15:15 142 berichten
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.

Tot welk level komen jullie?

(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
Wij hebben wereldkaartbehang in de studeerkamer, 4 meter breed en kamerhoog. Man en ik "overhoren" elkaar regelmatig.

Hij is gek op gekriebel maar dat verveelt me snel dus schrijf ik landennamen, plaatsnamen, rivierennamen, etc. op hem. Dan moet hij raden wat ik "schrijf" en vertellen waar het ligt of wat de hoofdstad is.

Als we ergens op moeten wachten dan begint 1 van ons al snel met "Hoofdstad van Macedonie?"

Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!
Alle reacties Link kopieren
Final score: 139.595

Level: 5

Traveler IQ: 88

Dat kan beter!
Ik kom niet verder dan level 3.. pff... voel me nu echt een loser..
quote:Buzzie schreef op 24 september 2010 @ 15:23:

Ik kom niet verder dan level 3.. pff... voel me nu echt een loser..

Het leuke is dat je op een gegeven moment dingen leert en onthoudt en dan steeds verder komt!

Ik kom nu meestal tot level 10/11.
haha ok, dat geeft de burger moed, zit op mijn werk dus kan niet uitgebreid oefenen maar ga dat thuis maar even oppaken! of valt dit ook onder studie uren??
Vroeger op school had ik alleen maar tienen voor topografie. Nu ben ik echt een topo nitwit. Alles vergeten en daar schaam ik me voor Bedankt voor de link, kan ik eens gaan trainen
Nou ben nu een level verder... Het valt me vies tegen van mezelf hoor! Was vroeger echt erg goed in topo. Merk echt dat ik door die tijdsdruk veel sneller klik en minder goed nadenk...

Verslavend dit!
Oh jee, verslavend spelletje ;)

Ik heb Europa gespeeld en de volgende scores gehaald:

Your final score: 77.941

Your final level: 6

Your traveller IQ: 102
level 6 gehaald

IQ 99
Dat ik lissabon in spanje plaatste vond ik wel erg slecht van mezelf...
Haha Maja
Ik vind wel dat je soms op hele kleine landen moet klikken en dat zelfs als je precies weet waar Parijs ligt, je er nog 100 km vanaf zit met prikken. Of doe ik iets fout?
quote:Vl43inder schreef op 24 september 2010 @ 15:19:

Wij hebben wereldkaartbehang in de studeerkamer, 4 meter breed en kamerhoog. Man en ik "overhoren" elkaar regelmatig.

Hij is gek op gekriebel maar dat verveelt me snel dus schrijf ik landennamen, plaatsnamen, rivierennamen, etc. op hem. Dan moet hij raden wat ik "schrijf" en vertellen waar het ligt of wat de hoofdstad is.

Als we ergens op moeten wachten dan begint 1 van ons al snel met "Hoofdstad van Macedonie?"

Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!Wat grappig, m'n vriend en ik doen dit ook! Topografiespelletje, en 'wat is de hoofdstad van'.
Level 6 gehaald met 199.951 punten, IQ van 94. Niet slecht voor een eerste keer. Leuk spelletje!

Maar aan Hildes reactie te zien kan je ook alleen Europa spelen, dat is wel een stuk makkelijker natuurlijk. Door de schaal van de kaart is nauwkeurig prikken ook best lastig.

Goed, nu weer aan het werk, maar dit weekend nog eens proberen!
Oeh, heb toch niks nuttigs te doen, en ben heeeeeeel slecht in topo, ben benieuwd of ik verder kom dan 1....
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Je doet niks fout. Ik zat ook 81km van Amsterdam... Tja, vind het knap van mezelf, want ik klik toch echt wel aan de linkerkant van ons ienieminilandje daar op de kaart... Misschien toch wat beter de tijd nemen om daadwerkelijk secuur te prikken?
quote:Minoutje schreef op 24 september 2010 @ 15:34:

Ik vind wel dat je soms op hele kleine landen moet klikken en dat zelfs als je precies weet waar Parijs ligt, je er nog 100 km vanaf zit met prikken. Of doe ik iets fout?Nee dat klopt, heb ik ook vaak. Maar 100 km is in dit spel nog heel dichtbij hoor.
quote:Ste_ schreef op 24 september 2010 @ 15:36:

[...]

Nee dat klopt, heb ik ook vaak. Maar 100 km is in dit spel nog heel dichtbij hoor.Dat is waar hahaha! Had net 4000 km Met de melding erbij: This is world, you do know that?
Leuk spelletje.

Ben tot level 10 gekomen.

Traveler IQ 108. Niet slecht voor de eerste keer.
Dat spelletje ken ik al jaren. Wel leuk trouwens.
Cum non tum age
quote:holadijee schreef op 24 september 2010 @ 15:37:

Leuk spelletje.

Ben tot level 10 gekomen.

Traveler IQ 108. Niet slecht voor de eerste keer.

Netjes inderdaad!

Nou scheelt het al dat het land er altijd bij staat. Je weet dus in ieder geval altijd al in welk land je moet klikken. Maar als je verder komt krijg je ook de meest rare plaatsen in Rusland, en in de oceaan, en dan kan je er héél ver naastzitten.
Level 11 45119 punten. Ik ben het slechtst in de tropische eilanden. Die in de Stille Oceaan, de Caraiiben en die in de Indische Ocean, dacht dat de Malediven veel verder bij Sri Lanka vandaan lagen. Moet dit ook in een andere kamer spelen.

IQ = 118
Dan heb ik het trouwens wel over wereldwijd hoor! Met zoveel kilometer er naast. Wanneer ik Europa speel dan zit ik natuurlijk niet 81km naast Amsterdam

Ik moet nu ook echt maken dat ik weg kom!
Ok.. bij mij is het echt dramatisch
anoniem_86765 wijzigde dit bericht op 24-09-2010 15:43
Reden: en ook nog eens de smiley verkeerd..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven