Topografie-spelletje
vrijdag 24 september 2010 om 15:15
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.
http://www.travelpod.com/traveler-iq
Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.
Tot welk level komen jullie?
(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
http://www.travelpod.com/traveler-iq
Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.
Tot welk level komen jullie?
(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
vrijdag 24 september 2010 om 15:19
Wij hebben wereldkaartbehang in de studeerkamer, 4 meter breed en kamerhoog. Man en ik "overhoren" elkaar regelmatig.
Hij is gek op gekriebel maar dat verveelt me snel dus schrijf ik landennamen, plaatsnamen, rivierennamen, etc. op hem. Dan moet hij raden wat ik "schrijf" en vertellen waar het ligt of wat de hoofdstad is.
Als we ergens op moeten wachten dan begint 1 van ons al snel met "Hoofdstad van Macedonie?"
Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!
Hij is gek op gekriebel maar dat verveelt me snel dus schrijf ik landennamen, plaatsnamen, rivierennamen, etc. op hem. Dan moet hij raden wat ik "schrijf" en vertellen waar het ligt of wat de hoofdstad is.
Als we ergens op moeten wachten dan begint 1 van ons al snel met "Hoofdstad van Macedonie?"
Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!
vrijdag 24 september 2010 om 15:35
quote:Vl43inder schreef op 24 september 2010 @ 15:19:
Wij hebben wereldkaartbehang in de studeerkamer, 4 meter breed en kamerhoog. Man en ik "overhoren" elkaar regelmatig.
Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!Wat grappig, m'n vriend en ik doen dit ook! Topografiespelletje, en 'wat is de hoofdstad van'.
Over topo-nerds gesproken dus.....Leuk spel!Wat grappig, m'n vriend en ik doen dit ook! Topografiespelletje, en 'wat is de hoofdstad van'.
vrijdag 24 september 2010 om 15:36
Level 6 gehaald met 199.951 punten, IQ van 94. Niet slecht voor een eerste keer. Leuk spelletje!
Maar aan Hildes reactie te zien kan je ook alleen Europa spelen, dat is wel een stuk makkelijker natuurlijk. Door de schaal van de kaart is nauwkeurig prikken ook best lastig.
Goed, nu weer aan het werk, maar dit weekend nog eens proberen!
Maar aan Hildes reactie te zien kan je ook alleen Europa spelen, dat is wel een stuk makkelijker natuurlijk. Door de schaal van de kaart is nauwkeurig prikken ook best lastig.
Goed, nu weer aan het werk, maar dit weekend nog eens proberen!
quote:Minoutje schreef op 24 september 2010 @ 15:34:
Ik vind wel dat je soms op hele kleine landen moet klikken en dat zelfs als je precies weet waar Parijs ligt, je er nog 100 km vanaf zit met prikken. Of doe ik iets fout?Nee dat klopt, heb ik ook vaak. Maar 100 km is in dit spel nog heel dichtbij hoor.
Ik vind wel dat je soms op hele kleine landen moet klikken en dat zelfs als je precies weet waar Parijs ligt, je er nog 100 km vanaf zit met prikken. Of doe ik iets fout?Nee dat klopt, heb ik ook vaak. Maar 100 km is in dit spel nog heel dichtbij hoor.
vrijdag 24 september 2010 om 15:39
quote:holadijee schreef op 24 september 2010 @ 15:37:
Leuk spelletje.
Ben tot level 10 gekomen.
Traveler IQ 108. Niet slecht voor de eerste keer.
Netjes inderdaad!
Nou scheelt het al dat het land er altijd bij staat. Je weet dus in ieder geval altijd al in welk land je moet klikken. Maar als je verder komt krijg je ook de meest rare plaatsen in Rusland, en in de oceaan, en dan kan je er héél ver naastzitten.
Leuk spelletje.
Ben tot level 10 gekomen.
Traveler IQ 108. Niet slecht voor de eerste keer.
Netjes inderdaad!
Nou scheelt het al dat het land er altijd bij staat. Je weet dus in ieder geval altijd al in welk land je moet klikken. Maar als je verder komt krijg je ook de meest rare plaatsen in Rusland, en in de oceaan, en dan kan je er héél ver naastzitten.