Topografie-spelletje

24-09-2010 15:15 142 berichten
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.

Tot welk level komen jullie?

(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
Alle reacties Link kopieren
Final score: 123,166

Final level: 5

Traveler IQ: 87
kom nu tot level 4. Maar vind het kaartje erg klein hoor. zat ook 100 km van rome af. terwijl het zoekertje zowat heel italie overlapt.

maar goed we spelen verder.
Ik verras mezelf!

Level 7 gehaald, 70.372 punten, Travel iq van 98! En dan te bedenken dat ik soms dingen in Spanje zette die in Lapland lagen... En ja, als ze Bergen in Noorwegen bedoelen en ik klik Bergen NL aan...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Level 8 en Traveler IQ 115
Ik ben mijn eigen bananenschil
O, wel even erbij vermelden dat ik Europa heb gedaan hoor! Zal ook de wereld eens doen... Huilen met de pet op ben ik bang.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik speel dit spel regelmatig met veel plezier.
Oh ja, ik had ook Europa. Maar ik had van sommige dingen echt nog nooit gehoord (idd ook ergens ruim 4000 km er vanaf en dan de opmerking: this is earth, you know? ) Leuk spelletje hoor, ga straks nog wat doen!
Ik heb ook de wereld gespeeld, ging verbazingwekkend goed. Tot level 11 gekomen, met een IQ van 116
Level 10 weer....

Ik vind het kaartje ook erg klein inderdaad!
Ik vind de famous places echt lastig, met name in Europa

en bedankt trouwens, ik had net bedacht dat ik nog even wat zinnige zaken ging doen, werk technisch gezien...
Ik heb jullie gewaarschuwd
Level 8

IQ 102

Ik ben ook een topo nerd en slecht in de tropen en de VS
Ik heb nu Zuid-Amerika gedaan, heb weer wat geleerd vandaag!
Oh en je krijgt soms bonus levels, dan moet je ineens gaan weten waar de mens vandaan komt volgens de Darwin-theorie, of waar buitenlandse wezens (zgn) geland zijn etc
hoera level 8!
quote:Minoutje schreef op 24 september 2010 @ 15:55:

Oh en je krijgt soms bonus levels, dan moet je ineens gaan weten waar de mens vandaan komt volgens de Darwin-theorie, of waar buitenlandse wezens (zgn) geland zijn etc

Oh, heb ik nog nooit gehad! Maar ik doe eigenlijk alleen maar Earth altijd.

Mijn record is trouwens 3 km ergens vandaan
"Photo's of the world" is trouwens ook heel leuk, maar wel moeilijk.
Ik deed dit spelletje vroeger ook vaak. Is echt leuk om te doen.
Ga nu flags of the world doen... haha ik weet nu mijn score al..
Nieuw record voor mezelf: ruim 11.000 km ergens vandaan zitten... maar vervolgens wel maar 44 km van het van gogh museum afzitten, best knap al zeg ik het zelf!

Earth:

Level 6

163.387 punten

IQ van 90

Valt me niks tegen!
Wereld: level 7 en Traveler IQ van 96. Valt me best mee als je bedenkt dat ik Nieuw Zeeland voor Japan aanzag
europa

Final score: 92,918

Final level: 7

Traveler IQ: 112

Gaat al beter
Flags:

score: 82.989

level: 4

IQ: 90

hahaha, ik wist de vlag van rusland niet eens... Nee, niet mijn sterkste kant.
Wat een gepiel. Ik deed vroeger wel eens zo'n soort spelletje maar dan had je een helicopter en kwam je als je vlakbij was het plaatsje te zien. Die vind ik leuker. Weet alleen niet meer hoe dat spelletje heet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vlaggen: level 3 en Traveler IQ van 87. Ik weet dus niks van Aziatische vlaggen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven