Geld & Recht alle pijlers

Wat zou jij doen? vergoeding ja/nee

24-09-2010 15:42 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een webwinkel en onlangs heb ik een klant 15 dozen krijtjes verkocht die hij kennelijk nodig had voor een workshop. Ik heb deze krijtjes besteld bij groothandel en geleverd (ik had er zelf nog een paar op voorraad van hooguit een jaar geleden, de rest bijbesteld)

NA het gebruiken van de krijtjes, is hij tot de ontdekking gekomen dat niet elk doosje dezelfde kleuren heeft. (de krijtjes zijn dus gebruikt en niet meer geschikt voor verkoop)

de doosjes met krijtjes kosten incl. EDIT PRIJZEN WEGGEHAALD

Ben ik nalatig geweest door niet te checken of alle doosjes dezelfde kleuren hadden (dit heeft hij niet specifiek gevraagd maar had hij wellicht wel mogen verwachten)?

als ze NIET gebruikt waren, had ik uiteraard de spullen teruggenomen en nieuwe besteld er zeker van zijnde dat hij 15 keer dezelfde kleuren had...

Wat zou jij doen?

EDIT: Hij had krijtjes ruim een week in huis voor het geven van workshop.

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 50

De foutieve krijtjes terugnemen, en vervangen voor nieuwe (18%)
Gedeeltelijke vergoeding aanbieden (28%)
niks aanbieden, tis gebruikt (54%)
He Five, zin om te krijten:) Grapje, ik geloof dat ik je begrijp gezien je eerdere post
Die groothandel heeft er toch niks mee te maken? Die heeft gewoon x maal een doosjes met dezelfde kleuren geleverd toch?
Nee Cora, die heeft doosjes geleverd waarbij in elk doosje wel een rood krijtje zat, maar de kleur van de verschillende rode krijtjes week af qua tint.
668, the neighbour of the Beast
Ik zou geen tegemoedkoming doen, dit is echt normaal bij die krijtjes: Dan moet hij andere bestellen.
quote:dutskop schreef op 24 september 2010 @ 17:22:

He Five, zin om te krijten:) Grapje, ik geloof dat ik je begrijp gezien je eerdere post Maar steeds als ik post, verdwijnt TO
quote:gelukkigmeisje schreef op 24 september 2010 @ 16:35:

@wuiles

in hoeverre kan ik het eisen als het gebruikt is?

om het nog complexer te maken....er zit nog een schakel tussen mij en stockmar

Op hun website vermelden ze het als volgt:

stockmar krijtjes

Mag je van krijtjes van natuurlijke materialen (licht) kleurverschil verwachten??Ja, dat mag je verwachten.
Five, misschien moet je even Of Trekt wellicht haar aandacht.
Dammit, Dutskop ziet dingen die ik niet zie. En ik heb Vijf nog wel gevergrootglasd.
668, the neighbour of the Beast
Als de klant een week de tijd had om de krijtjes te controleren voor de workshop, dan zou ik ze nu niet (gebruikt) terugnemen. Als je iets besteld en het komt binnen dan controleer je dat toch?
De groothandel zegt nu idd dat ze 12 willekeurige kleuren leveren en dat ze dat altijd doen. (aangezien ik nooit meer dan 1-2 doosjes tegelijk verkoop, heb ik er nooit problemen mee gehad)

Ik heb niet vermeld op de website dat de kleuren altijd hetzelfde zijn, maar dus ook niet dat de kleuren NIET hetzelfde zijn.

uiteindelijk heb ik klant een korting van 20% gegeven, dat was zijn voorstel. (Groothandel kan nu ook niet meer het goeie leveren, aangezien zij stoppen met het leveren van Stockmar)

Klant was ervanuit gegaan 15 keer dezelfde kleuren te krijgen

Ik was ervan uitgegaan dat de kleuren hetzelfde waren

De groothandel was ervan uitgegaan dat het voor verschillende klanten was, dus de exacte kleuren niet uitmaakte.
Nou, ik heb nu bij alle producten van stockmar een waarschuwing gezet...dure les laten we maar zeggen...hopelijk wordt mijn 'goede daad' beloond door meer bestellingen van die klant
@GM heb je een knutselwebwinkel? Verkoop je ook mooie glanzende vouwblaadjes of weet je waar die verkrijgbaar zijn?

Ze waren altijd verkrijgbaar bij Flo..... in het centrum van G (we wonen in dezelfde plaats) maar nu niet meer.
@nostradame

ja ik heb een webwinkel, en ik snap wat je met flo bedoelt...maar nee, ik verkoop ze niet...hebben ze ze niet bij pipoos? of op de vismarkt heb je zon boekendump die ook veel papier dingen hebben...of de grote action in L'borg heeft ook veel papier achtige dingen, anders de maxx in de O'straat (sorry, ik weet niet precies wat voor soort vouwblaadjes je bedoelt...)

als je viltdingen of antroposofisch getinte producten zoekt....dan ben je bij mij aan het juiste adres
@Gelukkigmeisje, heb je de Angel nu al gemaild? Zij vraagt het niet voor niets namelijk. Het lijkt me handig als je dat even doet.

@Haha, Marels, ik was er toevallig snel bij
@dutskop ik heb haar gemaild..had er overheen gelezen...ik heb vast iets fout gedaan dat ik haar moet mailen??
Oke dan is het goed.
Ehh misschien een beetje nieuwsgierig aagje, maar waarom moet TO mailen naar VA5?

Ik zie nergens iets gebeuren wat niet mag?

Verder niets te zeggen over krijtjes hoor
Ik heb nav het bericht van 5 geporbeerd te googlen, maar ik heb de webshop van TO niet kunnen vinden, dus volgens mij valt het met de herkenbaarheid nog wel mee.
@gw

ach tis maar hoe je googelt maar idd...het is voor mij een heel klein bijproduct dus word er idd niet heel goed op gevonden. Misschien heeft het met de inkoop.verkoopprijzen te maken...die heb ik maar ff weggehaald...

@dutskop

vind je niet heel erg vriendelijk overkomen..je hoeft me niet te betuttelen hoor!

@donut

geeeen idee maar kennelijk is het niet heeeeeeeel erg anders had ze me allang teruggemaild... en ik heb in verschillende topics wel mijn emailadres gezet voor het een of ander...
ik kan je shop wel vinden en vind hem erg mooi en goed georganiseerd.

Ik hou hem zeker in mijn achterhoofd als ik tijd heb om creatief te doen (oftewel: weer een beetje afkick van forummen)
@wintermuts

dank je, mijn vriend heeft m gemaakt..hij is ICT'er (haha, als je tenminste mijn webwinkel bedoelt :D )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven