***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Volgens mij yoghurt pas na 7 maanden lara. Max eet veel! Robbie heeft ook een tijd zoveel gegeten maar dat was toen hij jonger was dan Max nu. Nu eet hij bizar weinig, behalve het warme eten, dat schept hij met groot genoegen naar binnen. Ja, hij pakt zelf de lepel, maar ik stuur hem nog wel :-0

Punkie, het enige wat gaat werken denk ik is kleine pop in de kinderwagen en daar laten slapen. Is lastig!
Gefeliciteerd Lievelust!!! Zal de tabel aanpassen!!!

Ole's eetschema: (ongeveer hoor, met name de snack en het fruithapje varieert nogal eens in tijd!)

09.30 uur bv ongeveer 150 cc

12.00 uur halve boterham

13.00 uur bv 150 cc

15.00 uur fruithapje

16.30 uur snackje, rijstwafel, stuk soepstengel, halve babyliga

17.00 uur bv 150 cc

18.30 uur groentehapje, ongeveer 3 el en 2 el yohurt

19.30 uur bv 150 cc

23.30 uur bv 150 cc

02.30 uur beetje bv 50 cc

06.30 uur beetje bv 50 cc

Ik vind het alleen zo moeilijk in te schatten hoeveel bv ik in een flesje moet doen als ik er niet ben, die cc's zijn dan ook een schatting, het is zo'n gok en bij fachatman drinkt hij weer anders als bij R. en bij mij als ik live voed is het ook weer anders. Dan is kv een stuk makkelijker, want je hebt gewoon een maximum en minimum, bij bv ligt dat toch weer anders.. vind het maar lastig hoor!

Ga dadelijk met groep vrijwilligers van mijn werk uiteten, heb er wel zin in! We gaan Turks eten.

Wat goed Xaloy, dat R al weer de nacht heeft doorgeslapen!
oh, die fles van 17.00 uur vervalt meestal!
Oh, die bijvoeding is bij jou maar 3 el groente en 2 el yohurt. Ik dacht dat Max weinig at aan groente (maar hij is pas net begonnen, dus maakte me niet druk hoor), maar dat valt dus reuze mee.

Xaloy: ja, hij eet inderdaad veel. Het is dat hij zo licht is, dus het maakt niet uit. Och, hij zal het wel nodig hebben...

Lekker dat Robbie het warme eten zo goed naar binnen werkt!

Ik heb het laatste restje van de melk met rijstebloem-fles bij Max naar binnen gelepeld. Vond hij vreselijk ineteressant en wilde het vooral zelf doen. Was allemaal heel erg leuk, totdat hij bedacht dat blazen op een volle lepel heel grappig is... vond ik iets minder leuk... Gisteren was het met een tandpastamond heel hard P zeggen. Spettert ook behoorlijk.
Xaloy: waarom zou dat zijn me die yoghurt? Ik zie in het cb-boekje trouwens 9 maanden staan. Gek. Ik ga nog even googelen.
Pas met negen maanden yoghurt? Bij mij op het cb kreeg ik vorige week op mijn kop dat ik nog geen yoghurt gaf! Wat is het toch fijn dat al die cb's hetzelfde zeggen! (sarcastisch bedoeld)

Steijn en Huug hebben het volgende eetschema:

05:30 Pap 200 ml

08:00 Fruit

09:00 Nutrilon ongeveer 120 cc

10:30 Boterham plus flesje diksap

13:30 Nutrilon 200 cc

16:00 Warme prak. Per persoon krijgen ze 3 el en nog 1 el yoghurt

17:15 Flesje Nutrilon 120 cc

Ze worden helemaal blij van Liga, maar moeders wordt er wat minder blij van. Jesses, wat een plakspul is dat zeg!
Lara,

Leuk, morgen de bruiloft van je broer! Is het je tweelingbroer? Ben je ook getuige/ ceremoniemeesteres oid?

Heel veel plezier! Heb je een mooie outfit gescoord?

Ohja, krijgt Max nog Nutrilon 1? Lijkt zoveel wat ie krijgt qua melk.....Deed ik in het begin ook (na de bv) totdat ik erachter kwam dat Nutrilon 2 maar 3 tot 4 flessen aangeeft.

Frambooske,

Beterschap schatje.Komt extra hard aan als je zieke bent en een kleintje hebt, maar als je ook nog eens zwanger bent... Ik heb met je te doen!

Enne, ga zondag bij de inkoopster van Katvig Nederland shoppen tegen gereduceerd tarief. Nog iets voor je meenemen? Moet je even je wensen en maten enzo doorgeven.

Xaloy; woehaaaaaa, oost best thuis best!!!!

Heerlijk vrouw!

Heb jij voorspellende dromen?!

Lievelust: Congratulations and celebrations!!!! Fijne avond, ik drink er eentje op je verjaardag.

Muisje,

Scha-tig dat Steijntje zo uitgesproken zijn boterhammetje appelstroop weigerde. Ik heb hier iemand met onderontwikkelde smaakpapillen geloof ik, want ik heb niet de indruk dat hij iets ofwel heel lekker ofwel heel vies vind.

Dropneus,

Zie je nou wel, Fleurtje gaat gewoon opeens zitten. Die hoeft niet meer leren rollen, ze wordt gewoon een kontschuivertje.

Fachat,

Was vanmiddag in Sneek en moest aan je denken. Als je weer eens in de buurt bent moet je t even laten weten dan doen we een minimeet, ok?

Mich,

Ge-wel-dig! Ik had Morris wel eens willen zien in de box. Van een snellert zeg! Kan ie al praten?

Toevallig van dat gedoe met je moeder, ik had afgelopen twee weken net zo iets. Gisteren belde ze me na 1,5 week radiostilte (normaal belt ze iedere dag) doodleuk op alsof er niets aan de hand was.Grrrrr....

Hoe gaat het nu tussen jullie? Ben je er echt even klaar mee?

En waar zou je op willen/gaan promoveren in Engeland als ik vragen mag?

Layla,

Heb jij nog last gehad van het stoppen met de BV? Ik heb echt geen druppel meer ontdekt na de laatste voeding/kolfsessie. Heb nu dus paar zakken compressen over (die bewaren we maar gewoon voor OOIT) en helaas ook twee theezakjes. De laatste wil ik graag verwennen met een mooi nieuw bh'tje (nouja, laat dat verkleinwoordje maar weg inmiddels) maar weet niet wanneer dat kan. Jij? Hoelang zal het duren voordat de boel voldoende geslonken etc is?

even posten want internet heeft weer kuren
Ohja,

Hier is een hoektand in aantocht. Vampiertje!
Icke, een hoektand? Waaaa!

Wat betreft m'n moeder, ik denk niet dat ze mij gaat bellen. Meestal ben ik degene die de stilte doorbreekt, maar dit keer doe ik het niet hoor. Ze zal namelijk nooit schuld bekennen, terwijl ik best wil toegeven dat een ruzie net zo goed mijn fout is als die van haar. Maar goed, kerst bij m'n ouders zit er niet in, ik pieker er gewoon niet over. Ik kom er nog wel eens op terug, voel me net zo relaxed vandaag en wil er niet over nadenken.

Niet dat ik echt in Engeland ga wonen hoor, maar ik wil promoveren op iets wat te maken heeft met toegepaste taalwetenschap. Bijvoorbeeld een bepaald verschil als het gaat om taalverwerving van jonge kinderen die eentalig en tweetalig opgevoed worden. Of zo. Ik heb nog contact met een van m'n scriptiebegeleiders en ze weet dat ik misschien wil gaan promoveren (maar dan wsl gewoon in Amsterdam).

Ik heb vandaag een reepje peer en een gekookt worteltje aangeboden aan Morris bij wijze van snack, maar hij sloeg het beleefd af. En yoghurt kan volgens mij ook vanaf 7 maanden hoor, wat raar dat dat altijd zo tegenstrijdig is.

Xaloy, wat gek dat je dat droomde! Misschien dacht ik net aan jou, en zag jij wat ik op dat moment zag!

Punkie, ik had hetzelfde probleem als jij 's middags. Eerst sliep Lars van 1 tot 3, vervolgens Morris van 3 tot 5. En zat ik de hele middag binnen! Nu slapen ze meestal allebei ergens tussen 2 en 4 en kan ik ervoor of erna weer wat doen gelukkig. Hopelijk verschuift kleine pop haar slaapje ook snel.
Wow een hoektand Icke, heeft Ruben daar niet vreselijk veel last van?

Finn ligt lekker in dromenland. Heb net een uurtje met hem op de grond zitten spelen. Eerst heeft hij even gezeten!?! Daarna rolde hij op zijn buik en heeft met een bal liggen spelen. Erg leuk, want die bal rolde regelmatig een stukje weg waarna hij erweer achteraan moest kruipen. Goede beweging zo voor het slapengaan. Finn's ritme is ongeveer zo

7 uur bv

9.30 fles 200 ml

12 groentehap (grote pot)

4 fles 200 ml

6 fruithap

8 bv

soms zijn de tijden wat anders, soms krijgt hij 's avonds laat nog een fles.

Af en toe wil hij gewoon meer drinken. Vanavond maak ik hem ook nog even wakker voor een fles.

Zo, ben weer een beetje bijgekomen van mijn bekeuring verhaal. Ik hoop dat die advocaat morgen terugbelt, dan kan hij het verder oppakken.

Getuigen zijn er volgens mij niet. Gelukkig hebben we een rechtsbijstansverzekering. Sorry als ik een beete kwaad overkwam, niet persoonlijk ofzo, moest gewoon even agressie kwijt en man, zus en ouders waren niet te bereiken.

Lara dat PPPP zeggen doet Finn ook continu. De hele avond is hij zo aan het spugen. En een lol dat hij heeft! Hij voelt met zijn vingers aan zijn tong en lippen, want die bewegen dan zo grappig.

Ook is hij continu nee aan het schudden. Dat is echt de grote hit. Ik moet toegeven dat ik ook meestal moet lachen, want het is zo grappig. Wil ik hem net een laatste lepel eten geven, schud hij ineens heel hard "nee". En dan krijg ik er ook niks meer in. Eigenwijsje.
Micha, je kunt ook gewoon richting CH komen. Xaloy zit er straks ook.

Hier worden heeeeeeeel veel kinderen tweetalig opgevoed.

Hou je van skieen? Houdt Lars al van sleeen? Als je hier ook nog een Zwitsers salaris weet te regelen heb je het helemaal voor elkaar.
Lievelust, gefeliciteerd!!!!!

Swissie, dat is ook een goed idee ja! Lars is in de sneeuw geboren (nou ja, buiten sneeuwde het, wij waren gelukkig binnen) en hij heeft daarna nooit meer sneeuw gezien volgens mij. Ik zal het eens overleggen hier, haha! Zou ik daar aan de bak komen? En zijn de salarissen op de universiteiten daar ook goed?
Icke: had ik al gezegd dat ik zo blij ben dat het weer wat beter gaat? Ik denk vaak aan je hoor! (maar heb het geheugen van een zeef, dus als ik niet direct reageer ben ik het weer eens kwijt geraakt...).

Pfoe, een hoektand! Waar? Boven? En heeft hij er nu twee tandjes onder? Grappig! Foto's!

Ik geef inderdaad Nutrilon 2. Ik heb het gevraagd op het cb en ze zeiden dat Max vanzelf een fles zal laten vallen en dat het niet erg is omdat hij realtief licht is. Micha zei ook dat die Nutrilon voor een heel jaar is, dus dat het ook voor oudere kinderen geldt die veel meer aan bijvoeding krijgen. Is ook weer logisch (waarom kom ik daar nu weer niet op? ).

Vervelend zeg, van je moeder! Praten jullie niet vaak dingen uit? Of was het gewoon even een houding "doen alsof je neus bloedt" proberen?

Ja, mijn tweelingbroer gaat trouwen! Ik ben hartstikke blij, want het meisje is erg leuk. Ik ben getuige, dus dat is ook leuk. Ik heb er zin in!

Finn ook al aan het zitten zeg! En dus ook kruipend door het huis heen. Knap!

Micha: als je het maar niet in je hoofdje haalt om naar Engeland te gaan! Dat je zo ver weg gaat verhuizen is tot daar aan toe (het is dat jullie het al gekocht hebben), maar het buitenland vind ik ongezellig. Zo. Dus.

Leen: geen nare opmerkingen meer gehad? En gaat het allemaal goed met Luna? Ben je er zelf al wat aan gewend?
Lara,

Hoektand boven idd. Ziet er straks vast heel gek uit met twee onder in het midden en een boven.

Moeder-verhaal is gebruikelijke kost hier. Helaas.

Mich,

Niet meer aan denken, sorry dat ik het oprakelde!!!

Ik doe de cursus babygebaren en daar kwam idd ter sprake dat het leren van een vreende taal veel makkelijker is als je jong bent dan wanneer je ouder bent. Voor de leeftijd van 12 (meende ik) zijn je hersenen namelijk nog meer ingesteld op taalverwerving etc.

Ik zat stiekem al te denken aan het opzetten van een cursus " Vreemde talen voor kinderen" (hoef ik niet meer terug in loondienst:))

Swissie,

Lekker je hart luchten hier hoor!Kan me voorstellen dat je je zo voelt, onrecht, daar kan ik zelf ook zooooo slecht tegen!
Lara, spannend hoor, morgen!

En wat fijn dat je een leuke schoonzus krijgt! Mijn broertje is nog loslopend op de markt en ik hoop ook zo op een leuke meid op den duur! De vriendin van mijn zwager is best aardig maar wel klikken niet. Daarbij is ze 8 jaar jonger (en hij 1 jaar ouder dan ik) en dat merk je toch wel.

HEEL VEEL PLEZIER MORGEN! en wat had je nou voor outfit?
Stelletje kletskousen.

Xaloy en Compli: Wat fijn dat jullie mannetje weer thuis is. Lekkere foto hoor. Je ziet zo ook helemaal nix aan hem. Gewoon een gezonde boy van 7 maanden.

Gisteren gezellig geknutseld. Was om de boel in Sinterklaassfeer te brengen.

Daarna een weer iets betere nacht. Koen werd wakker om 23 uur en om 2.30 uur en toen moest ik hem vanmorgen om 7 uur wakker maken omdat ik naar mijn werk moest. Ik ben echt blij dat alles wat meer ontspannen wordt.

En hier slaapt Koen ook best regelmatig bij ons in bed. Wij vallen dan allebei tijdens een nachtelijke voeding in slaap. En laatst was het zelfs zo vaag. Word ik sochtends wakker en kijk ik in zijn bed en toen zag ik hem niet liggen. Soort schok door mij heen en blijkt hij gewoon achter mij in bed te liggen.

Icke: Fijn dat het allemaal iets beter gaat.

Fachet: Knap dat jij zo goed met je nachtelijke voedingen om kan gaan. Ik kan er wel beter tegen sinds ik me erbij neergelegd heb en koen niet meer zo overstuur wakker wordt.

Arm framboosje: Heel veel beterschap.

Lievelust: Gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke avond voor de boeg?

Leuk om alle eetschema's ff te lezen. Iedereen doet het ook anders.

Koen houdt trouwens sinds gisteren hele gesprekken. Hij heeft de a-klank ontdekt. Helemaal gezellig.

En nog iets vaags. Heb ineens een heel klein beetje het gevoel dat ik zwanger ben. Heb steeds het gevoel dat ik bewegingen voel in mijn buik maar dat kan ook helemaal niet. Heel bizar. Ik moet toch maar eens een test gaan doen. Maar aan de andere kant kan ik me het helemaal niet voorstellen. Wordt vervolgd.

Lara: heel veel plezier morgen. Is de bruiloft in Adam?
Lara, leuk een bruiloft. Nu nog hopen dat Max niet net op het belangrijkste moment begint te huilen. Anders moet je hem echt even aan een vriendin ofzo geven hoor. Je hoort zo vaak dat mensen weg moeten op zo'n moment. Voor jou is het echt belangrijk er gewoon de hele tijd bij te zijn.

Maar Max gaat natuurlijk niet huilen. Die is zo lief!

Lievelust, GEFELICITEERD

Micha, weet niet precies wat de salarissen zijn, maar het zal zeker heel wat beter zijn dan in Nederland. Het gemiddelde loon vorr mensen tussen 30 en 39 is ¤ 4'000 (iets lager voor vrouwen).
Robbie heeft in badje net zijn piemeltje ontdekt :-) Zag er heel grappig uit!

Buitenmeisje zwanger?! Je gaat toch niet net zo lang wachten met die test als Framboos he?

Robbie kan PPP-en met iemand anders. Dan doe ik het, en dan doet hij het terug. En dat natuurlijk het liefst úrenlang :-)
Buitenmeisje???????...........

Ik ben een heeeeeeel ongeduldig typje...........:)Zou het zou het zou het?
Buitenmeisje: huh?! Een beetje het gevoel dat je zwanger bent?? Is dat besmettelijk ofzo? Of komt dat doordat het halve forum broeds is? . Even serieus; wanneer ben je ongesteld geweest?

Ik lag laatst trouwens op de bank en toen had ik zo'n gevoel als wanneer je de baby net voelt; van die kleine plopjes. Waren vast mijn darmen, maar voelde heel vreemd.

Uiteindelijk ben je dan 1 keer wakker geweest toch? Of lag je er al voor 23:00 in? Fijn dat hij niet meer zo in paniek wakker wordt, dat maakt het al een stuk minder lastig.

Ik heb Max nooit in bed laten slapen, want dat durfde ik niet. Veel te bang dat ik op hem zou gaan liggen. Ik ben wel een paar keer in paniek wakker geworden omdat ik hem niet in bed kon vinden. Nadat ik alle dekens van het bed had afgegooid begreep mijn vriend pas wat er was en kon me vertellen dat Max gewoon in de wieg lag. Tsja...

De bruiloft is in het oosten. Eerst in de het stadhuis en dan de kerk. Daarna hebben we een pauze van 2 uur en gaan we inchecken (ze hebben het hele hotel en restaurant afgehuurd!!). Dan is de borrel en het diner duurt tot middennacht. Echt leuk, echt een programma voor mij.

De kamers zijn zo vreselijk mooi! Het lijken allemaal wel bruidsuites! Nog een nachtje in ons oh zo gewone slaapkamertje en dan gaan we ervoor.

Ik heb een hele mooie jurk (die ik ook met die gala-avond aan had), en Max heeft een streepjesoverhemd met een spencer (mama en oom houden van kak...).

Tsja en 8 jaar verschil is ook wel heel veel hoor (zij schelen dus 9 jaar? -rekenwonder dat ik ben- Ook veel zeg!). Wij zijn even oud en het is gewoon een heel leuk meisje, dat ook nog eens verliefd is op Max, dat scheelt.
En nu houdt Swissie haar Zwitserse mondje, want Micha heeft een koophuis en Lara in de stad!

Buitenmeisje: helemaal eens met Icke; niet van die grappen uithalen als Framboosje deed hoor. Ik was toen in staat om naar het hoge noorden te rijden en die test onder dwang te laten doen.
Sorry Lara, ik hou mijn mond al.

Finn is aan het huilen, dus ik zal hem wel een fles geven.

Trouwens volgens manlief gaat mijn ex-baas uit Nederland mij binnenkort een aanbieding doen om terug te komen. Dus wie weet ...

Ons huis is nog steeds niet verkocht, dus daar kunnen we zo in.
Lara: klinkt goed.

Ik ben nog niet ongesteld geweest. Geef natuurlijk nog volledig bv.

Maar denk dat ik net zo'n twijfelkont ben als framboos. Heb geen megaverpakking zwtesten in huis (zag laatst zon verpakking bij de kruitvat en vroeg me af wie dat kocht '

Wordt vervolgd. Ik ga maar eens babyboom kijken
Buitenmeisje toch! Je gaat morgen toch wel een test doen of niet? Ehm, als je de baby al zou voelen moet je toch al minstens een week of 15 zwanger zijn. Of wil je het gewoon graag?

Lara, ik ga de komende tijd niet het land uit hoor!!! Binnen Nederland wil ik sowieso niet ergens anders wonen behalve ietsjes naar het westen, en vriend wil niet echt naar het buitenland. Eerst maar eens naar het nieuwe huis straks. Als ik je niet meer 'spreek', heel veel plezier morgen!!

Icke, wat leuk, vreemde talen voor kinderen! Als kinderen een tweede taal leren komt die in de linkerhersenhelft terecht, net als de eerste taal. Boven een bepaalde leeftijd (12?) sla je een nieuwe taal op in je rechterhersenhelft, dus die taal zal altijd anders blijven functioneren dan je eerste taal. Grappig toch?

Jij hebt volgens mij hetzelfde met je moeder, hier ook voor zolang ik me kan herinneren strijd. En het lijkt alleen maar erger te worden, bluuh.

Morris doet ook de PPP. En bababa. Maar een echte kletskous vind ik hem tot nog toe niet, hij wordt een beetje overstemd door z'n broer.
Swissie, niet terug gaan voordat wij die kerstboom hebben, hoor

Ga eigenlijk maar helemaal niet terug, zou ik zeggen. Zwitserland is immers veel leuker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven