Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
vrijdag 24 september 2010 om 19:04
vrijdag 24 september 2010 om 20:19
Ik heb mijn wol in mijn gehaakte Lucybag en in één van de manden in onze kast zitten. Mijn vulmiddel heb ik in de inloopkast staan.
Leuke Elmo muts. Ik kan me wel voorstellen dat je de neus hebt weggelaten.
Ik heb vandaag ook nog een muts gefabriceerd.
Leuke Elmo muts. Ik kan me wel voorstellen dat je de neus hebt weggelaten.
Ik heb vandaag ook nog een muts gefabriceerd.
sun.lover wijzigde dit bericht op 24-09-2010 20:21
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 25 september 2010 om 18:57
zondag 26 september 2010 om 12:48
Heb het patroontje voor het mobiel hoesje nog niet opnieuw geprobeerd. Wel het boek happy hooker binnen. Wat een gaaf boek. Lach me rot om de grappige dingen. En super duidelijk. Ik kwam erachter dat ik vals haakte en ben nu bezig met een proeflapje. Om alle steken en basis enz. te leren. Heb er lol in. Geloof dat ik na het lezen van dit boek opnieuw ga proberen mijn mobielhoesje te maken. Dan komt het vast goed.
Update: Het proeflapje fungeert nu als boekenlegger.
Update: Het proeflapje fungeert nu als boekenlegger.
zondag 26 september 2010 om 14:33
Ik ben sinds kort ook aan het haken geslagen, geinspireerd door mooie 'granny'dekens die ik zag op internet. Inmiddels heb ik 30 vierkantjes van zo'n kleine 10x10 cm af, en ik haak met wol (70% wol) in 12 verschillende kleurtjes en met naald 2.5.
Erg leuk om te doen, maar ik rem mezelf wel wat af omdat ik toch merk dat ik vrij snel pijn in m'n schouder en nek krijg. Op de site van 'de Hobbydoos' zag ik van die haaknaalden met een ergonomisch gevormde greep. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van de vierkantjes die ik nu heb!
Erg leuk om te doen, maar ik rem mezelf wel wat af omdat ik toch merk dat ik vrij snel pijn in m'n schouder en nek krijg. Op de site van 'de Hobbydoos' zag ik van die haaknaalden met een ergonomisch gevormde greep. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van de vierkantjes die ik nu heb!
zondag 26 september 2010 om 16:41
Ik heb ook weer 2 projecten die ik wil maken.
Een dekentje voor mijn zwangere schoonzus. Ze houdt het geslacht geheim, dus moet neutrale kleurtjes gaan kiezen.
Ik wil er een maken met deze vierkantjes, alleen de smileys niet.
Ik wil denk ik veel wit/ecru gebruiken. Voor de beertjes bruin en voor de katjes oranje en misschien nog een ander kleurtje.
Wat vinden jullie leuke kleuren?
Verder ben ik een enorme kattenliefhebster en zag ik deze deken.
Alleen hou ik niet zo van roze/zwart. Daar moet ik dus ook nog kleuren voor bedenken.
Jammer dat de wolwinkels op maandag dicht zijn
Een dekentje voor mijn zwangere schoonzus. Ze houdt het geslacht geheim, dus moet neutrale kleurtjes gaan kiezen.
Ik wil er een maken met deze vierkantjes, alleen de smileys niet.
Ik wil denk ik veel wit/ecru gebruiken. Voor de beertjes bruin en voor de katjes oranje en misschien nog een ander kleurtje.
Wat vinden jullie leuke kleuren?
Verder ben ik een enorme kattenliefhebster en zag ik deze deken.
Alleen hou ik niet zo van roze/zwart. Daar moet ik dus ook nog kleuren voor bedenken.
Jammer dat de wolwinkels op maandag dicht zijn
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 26 september 2010 om 16:45
Ah die kattendeken is gaaaf!
Inderdaad jammer dat ze op maandag dicht zijn
Ik weet dat ze hier van het plaatselijke wolwinkeltje op maandag op hun kleinkind passen (tsja, dat krijg je als je er wekelijks komt ).
Ik ben bezig met kerststerren voor in de kerstboom
@Katelin Ik heb ergonomische naalden (ik heb de Clovers) en ik wil niet anders meer. In het begin kreeg ik meer kramp, maar nu geen last meer
Inderdaad jammer dat ze op maandag dicht zijn
Ik ben bezig met kerststerren voor in de kerstboom
@Katelin Ik heb ergonomische naalden (ik heb de Clovers) en ik wil niet anders meer. In het begin kreeg ik meer kramp, maar nu geen last meer
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zondag 26 september 2010 om 17:52
Oh die kattendeken is gaaf!
Grappig dat je vroeg naar de haaknaalden katelin.
Ik kwam net even hier om dezelfde vraag te posten. Niet meer nodig dus. Op eBay zijn veel haaknaalden te krijgen. De clovers zijn wel duur. Maar goed, als ze fijn werken is het dat natuurlijk wel waard. Iemand nog andere fijne opties? Of is iedereen verslaafd aan clover?
Grappig dat je vroeg naar de haaknaalden katelin.
Ik kwam net even hier om dezelfde vraag te posten. Niet meer nodig dus. Op eBay zijn veel haaknaalden te krijgen. De clovers zijn wel duur. Maar goed, als ze fijn werken is het dat natuurlijk wel waard. Iemand nog andere fijne opties? Of is iedereen verslaafd aan clover?
zondag 26 september 2010 om 17:57
Ik heb 1 ergonomische haaknaald, en ik merk dat ik die ook het vaakst gebruik.
Het merk weet ik niet meer, maar er staat Prym op.
Ik wil nog meer ergonomische naalden kopen.
Dinsdag ga ik weer op pad voor wol en naalden.
Dinsdag ga ik weer op pad voor wol en naalden.
zondag 26 september 2010 om 17:58
quote:hompeltjepompeltje schreef op 26 september 2010 @ 17:54:
Trouwens, die muts zou ik nu nog niet aandurven. Omdat je moet meerderen en minderen enzo. Ik ben tot nu toe alleen nog met recht werk bezig. Maar goed, wie weet stelt het allemaal niet veel voor. Vind hem wel gaaf!
Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen, haha.
Denk dat ik regelmatig me ma erbij ga halen. 'En nu....wat moet ik nu doen...'
Trouwens, die muts zou ik nu nog niet aandurven. Omdat je moet meerderen en minderen enzo. Ik ben tot nu toe alleen nog met recht werk bezig. Maar goed, wie weet stelt het allemaal niet veel voor. Vind hem wel gaaf!
Denk dat ik regelmatig me ma erbij ga halen. 'En nu....wat moet ik nu doen...'
zondag 26 september 2010 om 18:10
quote:Sun lover schreef op 26 september 2010 @ 17:57:
Dinsdag ga ik weer op pad voor wol en naalden.Prym is ook een merk
Dinsdag ga ik weer op pad voor wol en naalden.Prym is ook een merk
zondag 26 september 2010 om 18:18
quote:wendy1983 schreef op 26 september 2010 @ 17:58:
[...]
Denk dat ik regelmatig me ma erbij ga halen. 'En nu....wat moet ik nu doen...'Altijd handig zo'n moeder in de buurt. De mijne zegt alleen maar: hmz... vind het niet zo mooi. haha. Waar ze dan op zich wel een punt heeft hoor. Mijn grannysquare kleedje is vrij mislukt. Maar ach, eerste projectje met haken dus vond het eigenlijk niet slecht voor een beginneling. LOL
[...]
Denk dat ik regelmatig me ma erbij ga halen. 'En nu....wat moet ik nu doen...'Altijd handig zo'n moeder in de buurt. De mijne zegt alleen maar: hmz... vind het niet zo mooi. haha. Waar ze dan op zich wel een punt heeft hoor. Mijn grannysquare kleedje is vrij mislukt. Maar ach, eerste projectje met haken dus vond het eigenlijk niet slecht voor een beginneling. LOL
zondag 26 september 2010 om 18:22
quote:hompeltjepompeltje schreef op 26 september 2010 @ 18:18:
[...]
Altijd handig zo'n moeder in de buurt. De mijne zegt alleen maar: hmz... vind het niet zo mooi. haha. Waar ze dan op zich wel een punt heeft hoor. Mijn grannysquare kleedje is vrij mislukt. Maar ach, eerste projectje met haken dus vond het eigenlijk niet slecht voor een beginneling. LOL
Dan mag het ook nog mislukken
Ik ben gedwongen om weer thuis te gaan wonen, dus erg handig nu ik wil gaan haken.
Mijn moeder zegt dat haken makkelijker en sneller is dan breien. Maar goed, ik kan maar 1 ding breien en dat zijn sjaals, haha.
Denk dat ik me ook aan zo'n granny square ga wagen, maar eerst het mutsje
[...]
Altijd handig zo'n moeder in de buurt. De mijne zegt alleen maar: hmz... vind het niet zo mooi. haha. Waar ze dan op zich wel een punt heeft hoor. Mijn grannysquare kleedje is vrij mislukt. Maar ach, eerste projectje met haken dus vond het eigenlijk niet slecht voor een beginneling. LOL
Dan mag het ook nog mislukken
Ik ben gedwongen om weer thuis te gaan wonen, dus erg handig nu ik wil gaan haken.
Mijn moeder zegt dat haken makkelijker en sneller is dan breien. Maar goed, ik kan maar 1 ding breien en dat zijn sjaals, haha.
Denk dat ik me ook aan zo'n granny square ga wagen, maar eerst het mutsje
zondag 26 september 2010 om 18:26
zondag 26 september 2010 om 18:28
quote:Rrrianne schreef op 26 september 2010 @ 18:26:
Hey !
Superleuk jullie creaties! Ik vind vooral die kleine beestjes echt heel gaaf .
Ik wil ook gaan haken.. En ga morgen spulletjes kopen (heb al boeken gehaald), maar wat is zal ik maar zeggen goed als "starters"pakketje? wat voor naald etc. is het wol van de markt ook oke?Ik zou voor een haaknaald 3 gaan en goedkope wol. Wol van de markt is prima om mee te beginnen . Ik vind dat van de Wibra ook erg fijn.
Hey !
Superleuk jullie creaties! Ik vind vooral die kleine beestjes echt heel gaaf .
Ik wil ook gaan haken.. En ga morgen spulletjes kopen (heb al boeken gehaald), maar wat is zal ik maar zeggen goed als "starters"pakketje? wat voor naald etc. is het wol van de markt ook oke?Ik zou voor een haaknaald 3 gaan en goedkope wol. Wol van de markt is prima om mee te beginnen . Ik vind dat van de Wibra ook erg fijn.
zondag 26 september 2010 om 18:40
Ik ben begonnen met nigar wol van de zeeman 99ct. per bol en haaknaald 5,5. Vrij grove wol en steken dus. Gaat lekker snel. Nu ook ander garen gehaald, nova katoen van de wibra met haaknaald 3,5 maar dat gaat me een stuk lastiger af omdat het allemaal zo dun en klein is. Om het een beetje te leren vind ik dus prettiger te werken met dik garen/wol en een grote naald. Denk er wel aan dat je meer wol nodig hebt dan bij breien. Daar heb ik me ook flink op verkeken.