Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
He Shiloh, ben je een beetje geslaagd met shoppen vandaag? Lekker veel roze, bloemen, krullen, pluchen kussentjes gescoord? (God! niet te erg toch? Zometeen krijg je een jongen! moet ie z'n vriendjes mee nemen naar een soort boudoir )

Nog maar een week of 4 he, dan weet je het... spannend! Voel je hem/haar al? Ik voelde het exact vanaf de 20-wkn echo. Ik moest mij in allerlei bochten wringen zodat vk goede opnames kon maken van de te checken lichaamsdelen. Hij lag nl op z'n rug en om te kunnen checken op een open rug moest ie zich draaien naar z'n buik. Dus is toen helemaal door elkaar geschud totdat ie idd op z'n buik (handen en knietjes eigenlijk) zat, arm kind.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Ja Monique, da's zeker triest. Lijken die jongens ook veel op hun pa, waardoor ze zo veel botsen/hebben gebotst?

Is het ooit een lieve vader geweest? En een lieve man voor jou? Hoe lang is hij al zo? Hij klinkt als een huge a......e! Dat het tussen jullie niet werkt, oke, maar dan hoef je je kinderen toch ook niet nog eens te belasten met jouw (zijn) frustraties... maar zoveel verstand en redelijkheid heeft hij natuurlijk niet (meer) om dat te bedenken, alleen nog met zichzelf bezig. Dat is echt een vreselijk punt vind ik: als je op een gegeven moment niet (meer) tot iemand kunt doordringen en hij de normaalste dingen niet inziet. Zó frustrerend. Soms gaan wij vrouwen daar ook niet goed mee om trouwens, ik bv ook niet: vrouwen haten dat wegloop/afsluitgedrag van mannen, waardoor ze nog meer gaan trekken aan die kerels, die zich op hun beurt nóg meer gaan afsluiten.... Maar die ex van jou klinkt alsof ie van zich zelf al een oen is. Sorry hoor...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Ik kom hier ook maar meepraten!

Ik ben sinds ruim een half jaar ook een 'single mum'. Ik woon nog wel samen met de vader van onze dochter (omdat ik geen andere woonruimte gevonden krijg) en dat gaat gelukkig heel erg goed. Voordeel van nog samenwonen is dat je gedwongen wordt om normaal met elkaar om te gaan, want dat zal toch moeten als je samen een kind hebt. Zijn gelukkig geen vervelende dingen gebeurd waardoor we uit elkaar zijn gegaan, het was gewoon 'op'. Ben benieuwd wat jullie verhalen zijn en hoe jullie het allemaal ervaren!
Lieve allemaal,

Ik heb het druk met leuke dingen. Dit topic komt daardoor even op de achtergrond, maar ik lees regelmatig even bij hoor. vandaag dus even reageren.

Wat een herkenning, al die verhalen. Voor wie er nieuw is: mijn ex heeft aangegeven weg te willen toen ons tweede zoontje een week oud was (7 weken te vroeg geboren, dus nog in ziekenhuis) en ik thuis kwam na 8 dagen ziekenhuis. Mijn klomp brak...... ikzelf ook, maar dat heb ik relatief snel om weten te zetten in een enorme oerkracht. Want ik moest alles wle zo goed mogelijk regelen voor mijzelf en mijn ukken. Dus heb ik maatschappelijk werk voor mezelf ingeschakeld, heb enkele verpleegkundigen in vertrouwen genomen, heb steun gezocht bij familie en vrienden en ben door gegaan. nadat zoontje thuis was gekomen heb ik hem steeds bij me gehouden en ben ik 2 dagen per week bij mijn zus gaan wonen. De andere dagen ging ex ergens anders zitten en enkele dagen per week waren we samen thuis. We wilden alles nog zoveel mogelijk stabiel houden voor onze oudste, die al genoeg te verstouwen had met een nieuw broertje. Na 3 maanden is hij verhuisd naar een apartement in de buurt en na mijn zwangerschapsverlof is het co-ouderschap voor beide kindjes in gegaan. Moeilijk, maar het blijkt echt voordelen te hebben! Ik baal er nog steeds verschrikkelijk van dat ik mijn kinderen zo weinig zie. Ik ben 4 dagen gaan werken ipv 3, om mijn huis te kunnen overnemen (kan het bijna officieel gaan regelen) en heb nu de kinderen 1 x in de twee weken een woensdag, ipv elke woensdag en vrijdag.... Dat is heftig! Aaan de andere kant merk ik dat er weer meer ruimte voor mij is en dat voelt ook goed. Ik merk dat ik goed alleen kan zijn en natuurlijk helpt het dat ik weet dat mijn ex net zo gek is op beide kids als ik en het beste met ze voorheeft. Anders zou ik er veel meer moeite mee hebben. Het gaat gelukkig goed.

En nu dus sinds een maandje heb ik via internetdating een man leren kennen die echt geweldig blijkt te zijn!!! Ik stapte erin met het idee van een vriendschap, maar inmiddels ben ik tot over mijn oren verliefd. Het voelt zo enorm goed. Wat wel mee helpt is dat ik mijn verhaal en mezelf heel goed bij hem kwijt kan. Hij herkent heel veel, is zelf gescheiden toen zijn jongste ene half jaar was en zijn oudste 4, exact hetzelfde als mijn situatie nu dus. Zijn partner was depressief en hij ging daar na 10 jaar aan onderdoor. Inmiddels is hij alweer drie jaar alleen, staat hun co-ouderschap stevig en was hij toe aan wat nieuws. En het klikt van beide kanten op alle fronten, dus ik kan mijn geluk niet op. Wat ook scheelt, is dat hij enomr duidelijk is in zijn communicatie. Hij laat mij heel duidelijk merken dat ik er mag zijn zoals ik ben, dat hij mij volledig accepteert, en dat hij mij helemaal ziet zitten. Wat een energie scheelt dat, dat ik niet hoef te denken of hij mij wel leuk vindt. Hij wist veel eerder dan ik dat het wat tussen ons zou worden, haha. En ook al is hij uiterlijk helemaal mijn type niet, ik vind hem echt zoooo leuk. Zijn karakter is heerlijk: licht, rustig, ontspannen, diepgang, ik geniet er zo van.

Mijn oudste houd ik hier voorlopig nog even buiten, evenals mijn ex. Zolang de scheiding nog niet rond is, houd ik me koest ;) Bovendien wil ik oudste hier nog helemaal niet mee belasten. Rustig aan, we hebben door het co-ouderschap voldoende tijd om elkaar te zien en nader te leren kennen.

Tot zover mijn ego-berichtje.

Het verbaast me trouwens hoeveel meiden hier zijn die door hun man verlaten zijn op een moment dat zij op hun kwetsbaarst zijn: zwanger of net bevallen..... Wat bezielt die mannen???? Ik persoonlijk heb er veel moeite mee dat ik zo weinig van mijn verlof en nieuwe kindje heb kunnen genieten. Er moest zoveel geregeld worden...... het voelt alsof me iets is afgenomen, iets waar ik me zo op verheugd had, en iets dat ik nooit meer terug zal krijgen.

Kijk, deze ex-man ben ik beter kwijt dan rijk, dat is me wel duidelijk... Ik verdien beter! En dat geldt voor jullie net zo goed! Dusse.. we laten ons niet kisten dames.

Dikke knuffel!
Ex heeft altijd alleen maar erg veel van zichzelf gehouden. Hij was "vroeger" al erg onzeker en in onze verkeringstijd dacht ik: ik "sleep" hem er wel doorheen. Steeds weer als er stappen gezet moesten worden die niet gemakkelijk waren werd hij ontzettend zwaar op de hand en haakte af in welk opzicht dan ook. Oudste zoon lag bv als kleuter zijnde veel in het ziekenhuis ivm epilepsie en keer op keer was ik alleen in dat ziekenhuis, sliep daar op een stretchbedje 10 nachten achtereen en dat terwijl ik hoogzwanger was. Och ik kan er een boek over schrijven. Deze man heeft me jarenlang enorm gekwetst.... nee ik heb me laten kwetsen. Dom!

Ik ben geloof ik hier dan ook de enige die er een streep onder zet. Ik bedoel : maak hele andere dingen mee dan jullie....

Jarenlang ben ik bang geweest om te scheiden, ook wel omdat hij dreigde een eind aan zijn leven te maken als ik besloot te gaan. Maar iedereen heeft totch recht op geluk?

Ik heb 2 heel verschillenden kinderen, lijken totaal niet op elkaar. Oudste lijkt op zijn vader, jongste sprekend op mij.Vooral qua doen en laten.

Nogmaals vroeger..... vroeger was het ook al zo. Ook toen er geen kinderen waren. Deze man had gewoon nooit aan een relatie moeten beginnen. Ik, domme gans heb gewoon gedacht dat ik wel om kon gaan met éénrichtingsverkeer, want dat is het tenslotte. Ik heb verloren!
He Suusje en andere meiden,

ik heb me ook (eindelijk) aangemeld voor de hyves. Hoop dat ik er bij mag!!!!!!
Ik moet wel lachen om jullie opmerkingen over datingsites, haha. Herkenbaar, want ik ging ook voor de aandacht. En die kwam wel, van mannen die ik niks vond, maar dus ook wel van leuke mannen. Ik vind de sites voor hogeropgeleiden (match 4 u enzo en e match ing) wel een aanrader. Duidelijk beter niveau van mannen. Heb ik ook mijn nieuwe vriend vandaan. Tip misschien?
Wat zijn wij vrouwen toch domme gansjes af en toe he! Te denken dat we die mannen wel kunnen veranderen, dat óns dat wel zal lukken om van hem een leuke lieve gelukkige man te maken. Maar meestal is iemand dus gewoon zoals ie is.... en verandert hij niet. In dat boek waar ik het net over had, heeft de schrijfster het ook over Foute Mannen: die willen meestal niet veranderen, want die vinden zichzelf immers fantastisch, bij gebrek aan zelfinzicht. En je hebt Moeilijke Mannen: deze zijn vaak wél bereid er iets aan te doen. Het verschil zit hem dus in wel of geen zelfinzicht denk ik. Mijn ex heeft daar ook veeeeel te weinig van. (en ik snáp t gewoon niet. Ik maak natuurlijk de fout door te denken dat -in de basis- iedereen net zo denkt en menselijk is als ik zelf)

@Elif, welkom!! Samenwonen met je ex is meestal erg lastig, maar in jouw situatie heb ik ook (maar dan nog zonder kinderen) gezeten. Met de ex vóór deze ex. Die ex woont ook nog steeds heeeeel erg in de buurt (ok ok, in de achtertuin, lett.) en dat gaat prima. Heeft ook nwe vriendin en we hebben we wel eens onenigheid, gaat altijd over de verbouwing van ons huis, dat nog steeds van hem en mij is. Maar verder gaan we respectvol met elkaar om. Soms heb ik ook wel heimwee, wist niet dat hij eigenlijk zo goed kon praten! Vergeleken met de meest recente ex is het een verademing! Is me nooit zo erg opgevallen toen ik nog met hem was...

@Kaboinkie, ook zo'n verhaal.... pffffffff, ongelooflijk! Die mannen! Maarrrr, met een happy end! Wat super dat je na alle ellende weer gelukkig aan het worden bent met deze nieuwe man. Je zult er wel helemaal van opleven. Je kunt nog zo gelukkig zijn met je kinderen, werk, leven en je gezondheid, maar verliefd zijn en een leuke relatie is toch wel de kers op de taart hoor, toch?!

Ik hoop dat dat hier ook ooit weer eens zal gebeuren (geloof er nog niet zo in, maar tis ook allemaal best vers eigenlijk...)
sorry dat ik zo over relaties praat eigenlijk, we zitten in de pijler Kinderen, vergeet ik soms een beetje...

Die 2 datingsites waar jij het over hebt, Kaboinkie, zijn niet gratis zeker? Ons ben zuunig... maar tis ook zo vers nog, dus dit was meer ff voor de aandacht. Heb nu (al!) wat meer contact met iemand die zegt dat ie piloot is, maar geloof 'm niet zo eigenlijk. Zei dat ie eergisteravond naar een stad in de US moest vliegen met die-en-die maatschappij en kon het niet laten: heb even op de site van Schiphol gekeken. Nou, de enige vlucht naar die stad was elke middag rond 13 uur... het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk piloot...
Dag allemaal, jullie verhalen gelezen!!

Kaboinki, fijn dat je ook op hyves komt schrijven, wat mij betreft ben je welkom hoor!!

Mijn jongste dochter was 6 weken toen ex aangaf weg te willen. Ik sta er nu wel achter hoor, al had ik het graag anders gezien. Ik merk dat ik al hememaal niet meer in zijn systeem zit. dan kan ik hem ook beter loslaten!

Vind de (zaterdag) avonden wel pittig!! Zo alleen. Maar... ik wil ook positief blijven. Dus vanavond heerlijk nog even gewandeld met mn meissie en onze hond,k dat deed me goed.En net nog gebeld met een vriendin, was gezellig!

Ik denk dat het heel belangrijk is dat we onszelf blijven. We zijn misschien te verzorgend,d at we onszelf wegcijferen.. dat we denken dat we de partner kunnen redden, ipv te denken dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk.

Ik ga nog even wta drinken, dan meisje flesje geven slapen.

Kaboinki, fijn da tje weer verliefd bent!! Heerlijk!!!

En monique, wat moeilijk zeg, zo'n man!! En dapper dat je gaat scheiden! Hoop dat ji jer kunt zijn voor je zoon!! Zoons!! Pittig hoor. Heb je ook hulp? van psycholoog of therapeut ofzo? Lijkt me wel belangrijk!!

ZIt ik zlef ook aan te denken, omdat ik heel snel aan de belangen van anderen denk... vind het moeilijk te bedenken wat ik wil. Ben een pleaser...
Mmm, jammer klussertje... van je piloot!!!
Ladies!

Ik wens jullie een goede avond hier vanaf mijn bank met lekkere (chocolade) geurskaarsjes, kopje thee en stukje zelfgemaakte speculaas :-)

Helemaal happy hier, ookal mis weer heel veel leuke feestjes in de stad.

Het shoppen ging moeilijker dan ik dacht, had er geen geduld voor, haha. Wil gewoon dat alles klaar en gedaan is.

Heb wel het een en ander kunnen halen, ga zo internet nog even afspeuren en een aantal aankopen kunnen ook nogwel even wachten.

Ik dacht eerst dat ik de kleine voelde in mijn buik, maar heb het de afgelopen dagen niet gevoeld. Vanochtend maar even heel gemeen met mijn buik geschud en toen voelde ik een ´pok´ soort van zacht stootje dus ga ervanuit dat het goed zit, haha.

7 oktober weer naar de verloskundige :-)

@Kaboinkie: Wat leuk dat het zo goed gaat!

@Klussertje: haha ja nu je het zegt, we zitten inderdaad op de kinderpijler, haha

@Elif: Welkom!

@Monique: Knuffel! Wat vervelend dat je dat hebt mee moeten maken.

Agh.. mijn laptop doet raar dus kan niet meer naar boven scrollen (en heb momenteel het geheugen van een goudvis dus weet niet meer wat er nu geschreven was, haha)
Alles net ff snel gelezen maar vanmiddag over doen...... moet eerst gaan werken nu.... de oudjes wachten weer

fijne zondag!!
Psst.. Ben vandaag Kerstliedjes aan het luisteren, heb geurkaarsjes aan, een dik vest en veel thee..

Am I losing my mind? haha Klaar voor het gekkenhuis, of gewoon klaar voor de winter :-)
Hoi, heb t even zwaar. Had heerlijke ochtend met de meisjes, lekker gewandeld, grote dochter op de fiets en toen grote dochter tekening laten maken voor vader van ex (zo noem ik hem nu maar, voelt nog beetje onwennig...), t is zijn geboortedag, maar hij leeft niet meer. Toen ex binnenkwam liet ze trots tekening zien dus vroeg hij: kan ze dan niet mee naar mijn moeder vanmiddag... terwijl ze met mij mee zou naar mijn ouders, die hebben haar ook al een paar weken niet gezien... NU kon ik kiezen tussen op mijn strepen blijven staan (afspraak hadden we immers samen gemaakt) of het hem gunnen dat dochter met hem mee ging, want t is immers al triest genoeg dat hij al heeel lang zijn vader missen moet. Dat heb ik dus maar gedaan. En het voelt ook goed hoor, ik vind juist dat ik ze allebei dingen gunnen moet, als ik alleen aan mezelf denk, dan komt het ook niet goed, maar man, wat doet dit zeer. Nu doen zij leuke dingen samen, even zwemmen, waar ik ook altijd zo van genieten kan als ik ze samen zie en nu ben ik er niet meer bij en daarna gaat ze dus naaar schoonfamilie waar ik ook niet meer bij hoor..... huil huil huil....

Ik ga zo naar mijn ouders en naar mn broer, maar die snappen er niets van, daar kan ik noooit mijn gevoel bij kwijt. Die stappen er zo weer overheen............. Ben er moe van (en ook van de nacht, M twee keer wakker, A 1 keer voor flesje om half 6)

Ik ga maar. Dag meiden. Houd het even bij dit ego berichtje.
quote:Shiloh schreef op 26 september 2010 @ 13:05:

Psst.. Ben vandaag Kerstliedjes aan het luisteren, heb geurkaarsjes aan, een dik vest en veel thee..

Am I losing my mind? haha Klaar voor het gekkenhuis, of gewoon klaar voor de winter :-)

Ik hoop dat laatste

brrr winter.... ik zit er niet op te wachten. In welk huis staat dit jaar mijn kerstboom??
Jeetje dames wat een verhalen weer!

Pluimke ik vind je wel ontzettend sterk hoor!! Dat je echt even aan je ex hebt laten weten dat je hem niet meer ziet zitten!! Maar het blijft super frusterend dat iemand zo daarmee om kan gaan. Je verwacht gewoon anders van mensen! En zeker van iemand waar je lief en leed mee hebt gedeeld.

geld ook voor jou monique jeetje dat je het zo lang hebt uitgehouden met die man. Hoe gevoel loos kun je omgaan met andere.

Is er geen optie dat hij even uit huis gaat wonen totdat jij iets voor jullie hebt gevonden?

Klussertje ik heb ook dat boek van foute mannen! Het is alweer even geleden dat ik het heb gelezen maar ik vond het toen zo'n eye opener.. echt heel herkenbaar allemaal!

en verder ben ik het met stiloh eens. misschien hier de basic dingen en op hyves de persoonlijke verhalen.

Nog een voordeel van sigle mum zijn.. 's avonds op de bank kunnen bunkeren en snoepen zonder comentaar:D
owjee. heb een hele pagina gemist.. even verder lezen!!
Hij gaat ECHT dit huis niet uit! Is tenslotte bijna zijn huis.....

Ohhh ik was heerlijk alleen vanmiddag met de jongens ( tot 18.30)

Weg spanning en "als dit maar niet, als dat maar niet"- gevoel.
Monique, nog even volhouden!

Heel vervelend om 24/7 op je tenen te moeten lopen.

2011 wordt jouw jaar, en zo te zien het jaar van de nieuwe start voor de meesten van ons :-)

@proumom: ah ja snoepjes!

ik heb trouwens nog steeds de sleutel van mijn nieuwe huis niet gekregen en zou eigenlijk aankomend weekend verhuizen.. stress.. stress.

Als ik woensdag nog niets weet dan verschuif ik het.

Ben echt niet blij met die onzekerheid, want hoewel het huis mij is toegezegd, zolang ik niets getekend heb en de sleutel niet heb kan het altijd nog stop gezet worden.

De positieve kant is dat ik dus ook nog geen hogere huur hoef te betalen, en vind dat stukje totaal niet erg.. elke dag bespaar ik een beetje
even een vraag, ik ben een beetje bezig met een geboortekaartje en op zoek naar een mooie zin of heel kort gedichtje wat omschrijft hoe welkom ze is bij mij.... ik hou er niet van als het te zoetsappig is en te lang, dus 2 zinnetjes ofso! Iemand creatieve ideeen??
Wij hadden er gewoon boven staan:

Welkom lieve....... bij mn andere dochter ook gedaan. Vond ik zo mooi.

Een vriendin van mij is net bevallen en heeft er boven staan: welkom lief meisje. Vind ik ook heel mooi.

Heb je al een kaartje uitgezocht? Vond beide keren een kaartje op de site van hipdesign.

Al iets gehoord van je woning Shiloh?

Waar woon je nu dan? Je was eerst toch regelmatig bij je ex? Je hebt nog wel iets voor jezelf? Wordt het heel krap straks metde nieuwe woning? Heb je dan twee slaapkamers? En staat de woning in een fijne wijk?
@ Suusje: Er is een topic op de Kinderpijler met allerlei zinnetjes en ideeen voor het geboortekaartje, ik weet niet helemaal wat je smaak is dus durf er niets voor je uit te pikken :-)

@ Zusje: Ik woonde eerst bij mijn ex, maar heb altijd mijn eigen studio in Amsterdam aangehouden (gelukkig maar!)

Het is wel heel klein en moet daarom gaan verhuizen.

Mijn nieuwe woning is helemaal niet krap! Althans ik vind het een hoop ruimte.. bijna 100 m2 voor mij en de baby :-)

Er is maar 1 slaapkamer, die we het eerste jaar gaan delen, en kan daarna ervoor kiezen om een tweede slaapkamer te creeren in de grote woonkamer, of daar een bedkast of iets dergelijks neer te zetten. Ik kan makkelijk in het woongedeelte gaan slapen aangezien het licht toch uit gaat als ik naar bed ga (geen rekening houden met een partner, wahoo!)

2 slaapkamers is niet te betalen in Amsterdam binnen de ring.

Ik woon dus nu nog in Oud Zuid en ga naar een andere buurt, het zal misschien even wennen zijn, maar ik zie er tot nu toe totaal niet tegenop :-)

Wil gewoon een fijn huis, een fijne basis voor ons tweeen.
He meiden,

Hier gaat het wel weer oke. Ben wel weer on speaking terms met ex (ook al wa sik afgelopen vrijdag WOEST op hem... ik relativeer me suf en stap er maar weer over heen want ruzie met iemand geeft mij altijd zo'n rot gevoel. Dan maar doen alsof het niet gebeurd is; voel ik me toch beter door). We zijn zondag zowaar met z'n 3-en naar Artis geweest. Ik weet t ik spoor niet, laat al die tekst op hyves vooral links liggen).

Anyway, normaal met elkaar omgaan zorgt dus dat ik me beter en opgeruimder voel en dus ga ik jullie op dit (kinder!)topic niet belasten met gezeur over hem (for now )

Zusje, ik leef met je mee hoor. Hoe voel je je nu inmiddels? Kinders zijn weer terug natuurlijk. Ik neem aan dat ie die nwe oude ex thuis had gelaten toen ie de kinderen kwam halen? ... oh, ik weet precies hoe rot je je voelt meid. En wat ik daarom ook zo verschrikkelijk vind is dat je familie de situatie niet begrijpt. Zoals jullei wel zullen begrijpen inmiddels heb ik meerdere malen uit zitten janken bij vriendinen, zelf collega's. Maar ik vind dat ik daar nu niet meer aan kan kloppen. Ze nemen het waarsch niet meer serieus. De enige die ik nog stalk is m'n moeder die altijd een luisterend oor biedt. Maar na de meest recente gebeurtenissen vind ik dat ik dat ook niet meer kan maken. M'n moeder zit er naderhand ook echt mee. En de ellende is dat het dan toch wel weer redelijk gaat met ex en mij en nu... m'n ouders hoeven hem eigenlijk niet meer te zien... terwijl ex altijd die kleine 1x per 2 weken naar m'n ouders bracht... Da's een beetje een probleem dat ik nu heb (gecreëerd)...

Maar zusje, ik hoop iig dat je gevóel weer wat beter is, kon je dat maar gewoon uit zetten he. Zou wel fijn zijn om ff niets meer te voelen. Maar probeer jezelf niet de put in de praten he, met dingen als: zij is zo slank, etc etc. Je weet zelf ook dat het daar niet om draait. En dat je een leuke, knappe lieve meid bent.

Is er niet een mogelijkheid om nog eens met je ex te praten over jullie verleden, wat jullie samen hadden. Ik heb bij hem niet het idee dat het écht een hele kwaaie is, toch? Misschien begrijpt hij dat hij je iets heel rots aan doet en is hij mss wel bereidt om je je iig wat beter te laten voelen. Een gesprek van: wat hadden we? Wat voelde je voor me? Kijk je terug op mooie jaren met mij? Open en eerlijk en menselijk. Mss opent dat tzt de deur naar een soort vriendschap...

Met m'n exex heb ik dat ook gedurende ± 2 wkn gedaan, al was daar geen nwe vrouw in het spel. Ik heb gezegd dat ik het fijn zou vinden als ik gewoon nog even m'n verhaal kwijt kon, kon huilen, boos kon zijn, en dat ie me even zou laten begaan. En dat deed ie. Het luchtte op en klaarde de lucht...

@Shiloh, ik denk niet dat je gek bent (al ken ik je verder niet ) ts toch ook echt weer om gezellig binnen met kaarsjes en thee in de weer te gaan. Kerstliedjes gaat me wel iets te ver trouwens...

Ben benieuwd welke buurt dat is waar je heen gaat (hyves hint hint) maar 100m2 is veel! Echt veel. Ook al is het maar 1 slaapkmr. Kun je niet ergens een simpel scheidingswandje (laten) maken? Heb je geen handige broer, neef, oom, vader die dat kan? Op den duur is het wel lekker als jij én je kindje elk een eigen slaapkamer hebben.

Maar wel erg fijn om je eigen huisje te hebben. En zolang je binnen de ring zit is dat toch helemaal top! Mss kom je wel in mij stadsdeel, laat ff weten als je wilt, erg nwsgierig!

En @Monique: voor jou duim ik ook echt HEEEL hard dat jij heel snel iets vindt!!!! Kunnen we niet een tv-programma inschakelen die je helpt!? (heb ik ooit eens gedaan toen ik een verbouwingstegenvaller had en wat extra cash nodig had, en een mazzel dat ik had! Je weet het maar nooit, als je écht gek wordt van de situatie mss een idee....
Tv-programma

Gisteren kreeg de wasmachine kuren, bleef maar wassen en maakte het programma nietaf. Ook dat nog zeg!! Vandaag issie gemaakt, onkosten vielen gelukkig mee.

Bij de inboedelverdeling staat de machine bij hem.... ding mankeert zo vaak iets dat ik dacht : hij is voor jou.

Heel vervelend geweest als er nu een nieuwe had moeten komen!!

Nog geen nieuws over een huis......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven