Wat moet ik hiermee?

27-09-2010 09:13 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames (en heren wellicht)

Ik zit met een groot dilemma: twee jaar geleden heb ik contact gehad met een man.

Deze man schijnt verhalen te verzinnen en leugens te vertellen omdat hij aandacht wil. Zo heb ik het begrepen van hem zelf, want hij loopt bij maatschappelijk werk hiervoor. Nou beschuldigd hij mij al twee jaar lang ervan dat ik in zijn email lees en dus zijn wachtwoord heb. Zelf verdenk ik hem ervan dat hij juist mijn email leest omdat er soms berichten worden gestuurd vanaf mijn adres die ik NIET verzonden heb,

Echter, ik heb hem nog nooit hierop aangesproken, terwijl hij mij wel steeds hierop aanspreekt. Juist daardoor denk ik dat hij bezig is mij de schuld in de schoenen te schuiven, ook door zijn verleden van verhalen verzinnen en leugens vertellen.

Ik wil dit graag uitpraten maar ik besef ook wel dat dit misschien niet veel zin heeft. Hij doet heel afstandelijk maar ondertussen blijft hij me wel beschuldigen. Waarom doet deze man dit allemaal en waarom kan hij niet normaal doen? Zijn ex heeft hij ook al van alles beschuldigd en nu mij. Wat moet ik hiermee doen?
Niet happen en dood laten bloeden. Wijzig je wachtwoord en zet het hem eventueel op nonactief en open een nieuwe. Je houdt hem verder toch niet tegen, dus voedt het vooral NIET.
negeren !
Aliquando et insanire lucundum est
Jij word zwanger maar vind dat hij te snel gaat?? Ok..........

En zijn kind mag hij zeker niet zien?

Maar goed, verander je wachtwoord, ben je ook van dat probleem af.
Hij ging te snel, maar jullie raakten zwanger?

Tegen wie zegt hij dat jij zijn email leest? Ik zou het lekker negeren, hij wil toch alleen maar aandacht. Zolang het maar bij vage praatjes blijft lekker negeren en het contact tot een minimum beperken.

Z.s.m. je wachtwoord veranderen!
Negeren is toch de beste optie denk ik en wachtwoord wijzigen, maar dat had je al gelijk moeten doen toen er mailtjes via jou verstuurd waren.

Hij klinkt als een enge man bij wie je beter uit de buurt kan blijven. En hopelijk lijd je kind niet teveel onder deze situatie.
:puke:
Betaald hij alimentatie en bezoekt hij het kind?
quote:Troeta schreef op 27 september 2010 @ 09:23:

Jij word zwanger maar vind dat hij te snel gaat?? Ok..........

En zijn kind mag hij zeker niet zien?

Maar goed, verander je wachtwoord, ben je ook van dat probleem af.Volgens mij stond er bij dat deze man niks met de zwangerschap te maken wil hebben, nou lijkt me niet het prototype vader waar je als kind mee om wil gaan.
Nee hijbetaald niks en wil dus ook geen contact ermee. Trouwens wachtwoord veranderen hebik al 100 keer gedaan en steeds weer wordt er opnieuw ingelogd, ik zeg niet dat hij dat heeft gedaan maar ik heb wel mn vermoedens. Kan dus ook iemand anders zijn.

Bedankt tot zover.
ander email adres is een optie???
hij heeft helaas mijn zakelijke emailadres, kan dat dus niet veranderen. En blokkeren kan blijkbaar ook niet. Maar mijn vraag is: moet ik dit met hem uitpraten of iets anders ondernemen? Negeren heeft geen zin omdat hij al twee jaar lang mij blijft beschuldigen.
Ik heb onlangs ook mogen ontdekken dat het inbreken in hotmail kinderlijk eenvoudig is voor sommigen, whatever you do om het te beveiligen.

Een nieuw mailadres is ook makkelijk te achterhalen schijnbaar. Ik zou hem vooral negeren.
Als je al zo vaak je wachtwoord hebt veranderd en er blijft ingelogd worden in je mailbox dan zou er een keylogger op je pc kunnen staan. Die kun je verwijderen met software die malware herkent en opruimt.

Afhankelijk van wat er in de berichten staat die vanaf dat mailadres zijn verzonden maar die jij niet hebt verstuurd zou ik of dat doen, òf aangifte doen bij de politie. Het is namelijk gewoon strafbaar om je voor te doen als iemand anders. De politie heeft een speciale afdeling voor computercriminaliteit. Die zullen er denk ik wel bij gebaat zijn als een eventuele keylogger nog op je pc aanwezig is.
quote:stifttand schreef op 27 september 2010 @ 09:34:

hij heeft helaas mijn zakelijke emailadres, kan dat dus niet veranderen. En blokkeren kan blijkbaar ook niet. Maar mijn vraag is: moet ik dit met hem uitpraten of iets anders ondernemen? Negeren heeft geen zin omdat hij al twee jaar lang mij blijft beschuldigen.Indien het zakelijk is zou ik even naar IT lopen ivm bedrijfsrisico.
quote:twinkeling schreef op 27 september 2010 @ 09:37:

Als je al zo vaak je wachtwoord hebt veranderd en er blijft ingelogd worden in je mailbox dan zou er een keylogger op je pc kunnen staan. Die kun je verwijderen met software die malware herkent en opruimt.

Afhankelijk van wat er in de berichten staat die vanaf dat mailadres zijn verzonden maar die jij niet hebt verstuurd zou ik of dat doen, òf aangifte doen bij de politie. Het is namelijk gewoon strafbaar om je voor te doen als iemand anders. De politie heeft een speciale afdeling voor computercriminaliteit. Die zullen er denk ik wel bij gebaat zijn als een eventuele keylogger nog op je pc aanwezig is.

Keylogger kan, remote je hotmail kraken en werkelijk alles nagaan is kinderlijk eenvoudig als je een IP adres hebt (makkelijk te achterhalen) Politie doet niks helaas.

Echter is dit zakelijke mail en daar zijn wellicht meer mogelijkheden.
Hij denkt dat jij zijn mail controleert, jij denkt dat van hem. Dat is dus je verhaal? De rest van je openingsbericht doet er dus niet toe.

Volgens mij doe jij hetzelfde als je ex. Je bent dus net zo vreemd bezig als dat hij is.
Oh, ik zie nu dat ik nog zat te tikken toen je schreef dat het je zakelijk mailaccount is. In datgeval zou ik sowieso naar de poltie gaan als er berichten werden verzonden die ik zelf niet heb gestuurd. Zolang hij (of wie dan ook) niet fysiek achter jouw computer zit om die berichten te sturen is aan het IP adres te zien dat ze niet vanaf jouw adres(sen) zijn verzonden.
Voor zakelijke mail, naar IT stappen inderdaad.

Kan het ook zijn dat je gewoon paranoia bent?

Neem anders een nieuw mailadres met een wachtwoord wat niet de naam van je huisdier/kind/moeder is, maar iets als ZonnebankAX94 oid.

Als je verder geen contact nodig hebt, uit je leven bannen die handel. Reageer nergens meer op. Zal je een hoop rust geven.
quote:Schattekop schreef op 27 september 2010 @ 09:38:

Keylogger kan, remote je hotmail kraken en werkelijk alles nagaan is kinderlijk eenvoudig als je een IP adres hebt (makkelijk te achterhalen) Politie doet niks helaas.

Dat is niet mijn ervaring. In mijn nabije omgeving heeft iemand veel en prettige medewerking gehad van de politie. Dader is veroordeeld tot een taakstraf en een schadevergoeding.
Scroppino de rest doet er wel toe omdat ik daarmee aan wil geven dat ik geen moeder ben die kind bij vader weg houdt..dat ik wel een goede wil heb.

Ik ben al bij de politie geweest hiervoor en idd doen die niet heel veel, behalve een melding ervan maken. Hun zijn van mening dat het het beste is om het geschil onderling uit te praten, ook gezien het kind.

Overigens, heb ik hem nooit ervan beschuldigd dat hij mijn emails leest, ik heb slechts een vermoeden omdat hij mij juist ervan beschuldigd, maar ik heb hem nooit hierop aangesproken, ik uit geen valse beschuldigingen.
Naar wie toe uit hij dan die beschuldigingen?
Fransisca mss ben ik wel paranoia haha maar ik zeg alleen maar dat hij mij steeds mailtjes stuurt dat ik zijn emails lees, want nogmaals, ik heb nooit naar hem toe geuit dat hij dat bij mij zou doen.

Mijn vermoeden is ontstaan juist omdat hij mij ervan beschuldigd en dan denk ik: hoe komt hij daarop?

@Boarn hij stuurt mij mailtjes erover dus ik denk alleen naar mij toe? Ik weet niet met wie hij nog meer erover praat of mailt.
Je kan toch gewoon je wachtwoord veranderen, of denk ik nou zo simpel?

En hij ook, dan kunnen jullie elkaar niet meer beschuldigen. Wat dat betreft zie ik het probleem echt niet.
quote:stifttand schreef op 27 september 2010 @ 09:45:

Fransisca mss ben ik wel paranoia haha maar ik zeg alleen maar dat hij mij steeds mailtjes stuurt dat ik zijn emails lees, want nogmaals, ik heb nooit naar hem toe geuit dat hij dat bij mij zou doen.

Mijn vermoeden is ontstaan juist omdat hij mij ervan beschuldigd en dan denk ik: hoe komt hij daarop?

@Boarn hij stuurt mij mailtjes erover dus ik denk alleen naar mij toe? Ik weet niet met wie hij nog meer erover praat of mailt.

Oh, storm in een glas water dus?

Niks mee doen, negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven