Good Luck!

29-08-2010 20:35 2513 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:mamax schreef op 27 september 2010 @ 10:07:

Dat heb ik ook al aangekaart bij juf. Ik wil sowieso binnenkort een uitgebreid gesprek over hoe en wat. Hij blijkt nu al wel mee te draaien met groep 2 af en toe. Binnenkort gaan ze met het alfabet aan de gang, dat kent hij al bijna helemaal. Hij maakt thuis ook al korte woordjes met de letterbak, alleen op school speelt hij liever. Ik heb gezegd dat ze hem dan misschien wat meer moeten stimuleren.

Gaat Maatje na de kerst over naar groep 2?

Dat klinkt idd wel goed Mamax.

Heb jij zo,n letterbak, die de letters van school ook hebben? zo ja wil ik graag weten waar je die vandaan hebt.

Ik wil er graag 1 voor Juul, maar ik vind ze alleen maar met hoofdletters, of die nergens op lijken.
Maxi heeft deze deze Bam. Tenminste, mijn ouders hebben hem thuis voor hem staan, maar ik wil hem zelf ook nog hebben.

Van mij hoeft hij niet perse door naar groep 3 volgend jaar als hij er niet aan toe is, maar ik wil niet dat dat op basis van zijn geboortedatum bepaalt word. Zoals hij thuis bezig is met letters, cijfers en kleine woordjes en sommetjes maakt, ben ik bang dat hij zich volgend jaar gaat vervelen als hij een derde keer de kleuterklas moet doen.

Trouwens bij de houten speelgoed winkel een puzzel gezien van Nederland met alle provincies als puzzelstukje. Onwijs leuk, die krijgt Maxi op een zaterdag in z'n schoen van de Sint.
Zo Juul heeft hem met de klaas ook , net besteld.

Ik had een andere gezien bij de Hema.

Thx Mamax

Die is ook goed idd, die gaat ook op mijn lijstje. Ik vond alleen van europa etc.

Dat ben ik wel met je eens Mamax, daar ben ik met Juul ook wel een beetje 'bangig' voor, want die is thuis ook allemaal al met dat soort dingen bezig.
Gek hè, dat ze op school dan zo anders zijn. Zo zei juf ook dat Maxi de beschikking heeft over een letterplankje, maar die nooit pakt. Ik hoop voor hem dat het in groep 5 nog steeds zo is dat hij mag voetballen als hij dat liever doet . Nee hoor, ik vind dat hij bovenal gelukkig moet zijn en als hij dat is als hij 3 jaar kleutert, dan kleutert hij lekker 3 jaar. Maar ik ben bang dat hij zich toch gaat vervelen op een gegeven moment. Ik ben ook wel benieuwd of hij zich anders ontwikkelt als hij z'n bril heeft. Ik hoorde van een medeforummer met een zoon met dezelfde sterkte dat haar zoon van met de letters amper meedoen naar kleine zinnetjes lezen ging.

Ik heb de letterbak nagekeken voor ik hem plaatste, het zijn bij Maxi precies dezelfde letter als op school. Grappig, in mijn tijd gebruikten we nog andere letters.
Goedemorgen dames.

Bridges, GEFELICITEERD!!!!

Wat een slimme kindjes allemaal. T is met dat soort dingen helemaal niet bezig, hij vindt er niks aan. Hij heeft het allemaal in zijn hoofd, is dol op klokhuis en het programma "how it's made"op Discovery enzo. Volgens mij is T meer van het praktische dan het theoretische.

Gisteren ontzettend gelachen in de auto, we reden bij vrienden vandaan en ineens zegt

T "Toen we van Italie kwamen hadden we toch een boete?"

Wij "Ja, dat klopt in Zwitserland voor te hard rijden

T "hoeveel euro was dat dan?

Wij 180 euro

T "Oh, konden jullie dat betalen?

Wij ja hoor dat konden wij wel betalen

T, mam, de lego trein is toch ook 180 euro? (had ik ooit eens gezegd)

Ik, ja

T nou dan kunnen jullie die dus toch ook voor mij betalen?!

Ik roep dus steeds dat die trein veeeeeeel te duur is

Oh nou kom straks weer terug even L uit bed plukken en weer naar school
Hoi!

Kokos, rottig dat je je zo voelt. Hoop dat je je snel ok voelt, sterkte hoor!

Amalia, ik zit blijkbaar gespannen idd. Heb voedingskussen, maar niet altijd bij de hand (b.v. in de stad).. Het gaat nu weer beter, maar blijft aandachtspuntje.

Kolven gaat goed! En hij drinkt ook goed uit de fles.

Gaat dat bij D. ook goed?
Bridges jarig? Zie het niet op de kalender.. Nouja, gefeliciteerd in elk geval!
Zo hee, bijdehand Enka!! Erg doortastend haha.

CG ziet de babyfoon als broertje. Loopt ermee door het huis, troosten etc..

Van de week huilde hij heel hard in de box en weer ging ze met de babyfoon aan de gang. Keek ze daarna heel vreemd op dat ze hem in de kamer zag liggen!
quote:enka schreef op 27 september 2010 @ 11:23:

Wij 180 euro

Ik, ja

Lief dat CG zo zorgzaam is voor de babyfoon Compu

Bam, die letterdoos die jij plakte heeft de letters zoals wij ze vroeger leerden. Ik heb van school een letterbriefje mee gekregen met de letters en de schrijfrichting, en die heeft de letters uit de letterdoos die ik plakte.
Oooo, Bridges, gefeliciteerd ja!!

Hahaha, Enka, kijk, dan blijkt ineens dat ze heel goed kunnen rekenen...

Balen Compu, zere nek en schouders van het voeden - ook gehad (allemaal heel natuurlijk enzo die bv, maar de houding dan toch minder blijkbaar). Maar hij drinkt goed, da's mooi! Fles en kolven ook goed, dus dat opent weer perspectieven voor een avondje weg voor jou. Of heb je dara nog ehelmaal geen behoefte aan?

Dat vind ik ook het belangrijkste Mamax, dat ze met plezier naar school blijft gaan. Niet dat het tegen gaat staan, of dat nou door verveling is of doordat het te moeilijk is, of ze geen aansluiting heeft met klasgenootjes. Waren ze maar gewoon in augustus jarig.

Mmm, leuk, die letterbakken. Moet zo toch nog even langs de Hema....
quote:compu schreef op 27 september 2010 @ 11:30:

Zo hee, bijdehand Enka!! Erg doortastend haha.

CG ziet de babyfoon als broertje. Loopt ermee door het huis, troosten etc..

Van de week huilde hij heel hard in de box en weer ging ze met de babyfoon aan de gang. Keek ze daarna heel vreemd op dat ze hem in de kamer zag liggen! Grappig!! En ook erg lief, zo zorgzaam...
quote:mamax schreef op 27 september 2010 @ 11:16:

Gek hè, dat ze op school dan zo anders zijn. Zo zei juf ook dat Maxi de beschikking heeft over een letterplankje, maar die nooit pakt. Ik hoop voor hem dat het in groep 5 nog steeds zo is dat hij mag voetballen als hij dat liever doet . Nee hoor, ik vind dat hij bovenal gelukkig moet zijn en als hij dat is als hij 3 jaar kleutert, dan kleutert hij lekker 3 jaar. Maar ik ben bang dat hij zich toch gaat vervelen op een gegeven moment. Ik ben ook wel benieuwd of hij zich anders ontwikkelt als hij z'n bril heeft. Ik hoorde van een medeforummer met een zoon met dezelfde sterkte dat haar zoon van met de letters amper meedoen naar kleine zinnetjes lezen ging.

Ik heb de letterbak nagekeken voor ik hem plaatste, het zijn bij Maxi precies dezelfde letter als op school. Grappig, in mijn tijd gebruikten we nog andere letters.

het is hier ook dezelfde als op school ( die van de hema dus), maar die andere slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Stempels idem dito, ook zo lastig om aan een goede set te komen!
Ik vind met 3 jaar kleuteren ook niks mis mee hoor, leuk juist.

Want oudste zijn is natuurlijk ook erg stoer.

Ik vind het wel best, zolang hij maar met plezier naar school gaat idd.

Hier heeft de juf hem wel door, ze zegt heel vaak, die man van jou kan veeeeeeeel meer dan hij laat zien, hahaha
quote:enka schreef op 27 september 2010 @ 11:23:

Goedemorgen dames.

Bridges, GEFELICITEERD!!!!

Wat een slimme kindjes allemaal. T is met dat soort dingen helemaal niet bezig, hij vindt er niks aan. Hij heeft het allemaal in zijn hoofd, is dol op klokhuis en het programma "how it's made"op Discovery enzo. Volgens mij is T meer van het praktische dan het theoretische.

Gisteren ontzettend gelachen in de auto, we reden bij vrienden vandaan en ineens zegt

Wij 180 euro

Ik, ja

Oh nou kom straks weer terug even L uit bed plukken en weer naar school

geweldig!

en daar sta je dan ......
wat schattig compu!
quote:Helenita2 schreef op 27 september 2010 @ 11:35:

Balen Compu, zere nek en schouders van het voeden - ook gehad (allemaal heel natuurlijk enzo die bv, maar de houding dan toch minder blijkbaar). Maar hij drinkt goed, da's mooi! Fles en kolven ook goed, dus dat opent weer perspectieven voor een avondje weg voor jou. Of heb je dara nog ehelmaal geen behoefte aan?

Oh Hel, dat stadium is allang al geweest. Was al gauw lekker op pad. Tussen voedingen door. Ik zie overal mogelijkheden als er een persoon mijn huis instapt.

Mal, hoe is het met J. op school? Heb je al ouders ontmoet?

Letterbakken...weet niet wat het is. Ken ze wel van vroeger aan de wand.
Oja Bam, CV is helemaal thuis in printen, wat ik laatst van je las. Dus als je nog wat te vragen hebt, ben je welkom hoor!
quote:compu schreef op 27 september 2010 @ 11:50:

Oja Bam, CV is helemaal thuis in printen, wat ik laatst van je las. Dus als je nog wat te vragen hebt, ben je welkom hoor!Ik mis hier even de link geloof ik?
Compu, ik denk D? D? Ha ha Desteny! Ja drinkt ook wel de fles maar dat gaat haar te snel. Veel liever drinkt ze de borst .

ENKA, L is ook nog heerlijk aan het kleuteren hoor. Ik moet er niet aan denken dat hij al in groep 2 zou zitten! Hij vindt het allemaal wel best. Kan trouwens wel al goed sommetjes tot 10 maken, - en +. best knap.

Zo 180 euro? Flink te hard gereden .
O en Bridge, gefeliciteerd!!

Bam, dat is net als met die kinderlaptops. Maxi heeft hem ook, maar ze spreken alle letters verkeerd uit. Ook niet handig.

Hel, ik ben erg blij dat ik ook nog een april kind heb Hema is leuk! En mocht je nog in H. komen, die houten speelgoedwinkel bij de Hema om de hoek is ook erg leuk!
Huh Bridges Jarig?

Gefeliciteerd Bridges!
Ah, kraambezoek wordt gelijk oppas Compu? Doe je goed.

Letterbakken ja, ik schiet meteen in m'n bruin/oranje allergie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven