Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
zondag 26 september 2010 om 21:18
Ik kwam op ebay de addi swing haaknaald tegen. Die ziet er erg comfortabel uit zeg! Is ook net op de markt.
Heb er gelijk 1 besteld. 3mm aangezien ik straks met katoen wil gaan haken. Ben zeer benieuwd. Hij komt uit Duitsland dus het zal allemaal wel even duren voor hij binnen is. Heb ik mooi nog even de tijd om e.e.a. aan technieken te leren.
Heb er gelijk 1 besteld. 3mm aangezien ik straks met katoen wil gaan haken. Ben zeer benieuwd. Hij komt uit Duitsland dus het zal allemaal wel even duren voor hij binnen is. Heb ik mooi nog even de tijd om e.e.a. aan technieken te leren.
maandag 27 september 2010 om 12:42
maandag 27 september 2010 om 13:23
Hallo happy haaksters,
Hier een notoire meelezer
Kwam via Ravelry op dit topic terecht(meestal gaat dat andersom geloof ik) en nu dus dapper genoeg om mijn neus hier eens te laten zien,want tja...ook ik ben hardstikke hooked.Vooral winter bezigheid eigenlijk,van september tot april dus.
Helemaal van de grannies,nu ook bezig met een roze/witte deken van Katia katoen met naald 2,5
ongeveer op 1/3 nu en hoop het af te hebben voor december
(op de foto toevallig ook mijn zelf 'ergonomisch' gemaakte no.2,5 naald...met een rolletje fimo,afgebakken in de oven.Voelt heel prettig en kan helemaal naar je eigen hand...was noodoplossing,maar zo kan ik ook mijn oude naalden hergebruiken )
Dit was tot zover even mijn bijdrage.
groetjes Jilli
Hier een notoire meelezer
Kwam via Ravelry op dit topic terecht(meestal gaat dat andersom geloof ik) en nu dus dapper genoeg om mijn neus hier eens te laten zien,want tja...ook ik ben hardstikke hooked.Vooral winter bezigheid eigenlijk,van september tot april dus.
Helemaal van de grannies,nu ook bezig met een roze/witte deken van Katia katoen met naald 2,5
ongeveer op 1/3 nu en hoop het af te hebben voor december
(op de foto toevallig ook mijn zelf 'ergonomisch' gemaakte no.2,5 naald...met een rolletje fimo,afgebakken in de oven.Voelt heel prettig en kan helemaal naar je eigen hand...was noodoplossing,maar zo kan ik ook mijn oude naalden hergebruiken )
Dit was tot zover even mijn bijdrage.
groetjes Jilli
anoniem_92998 wijzigde dit bericht op 27-09-2010 13:32
Reden: kleine toevoeging,lunchpauze was nèt tekort ;p
Reden: kleine toevoeging,lunchpauze was nèt tekort ;p
% gewijzigd
maandag 27 september 2010 om 14:13
Hey Droomz
Dat het handige bleek pas later op hoor werd voor gek versleten dat ik door zat te prutsen terwijl ik werkelijk geen naald meer vast kon houden van de kramp.
Nu werkt deze toch het fijnst,vorige maand duim gebroken maar ging eigenlijk prima.
Zag pas op YouTube dat ik niet de enige slimmerd ben,daar een hele uitleg gevonden met een toch wel handige tip: zet het nr. er ook meteen in...dat was ik dus glad vergeten.
Zo'n Lucy bag is ook precies wat ik bedoel met 'het gaat kriebelen'
Leuk om van de restjes af te komen,maar weet dat ik hem dan net als mijn laptop sleeve bijna niet zou gebruiken
Dat het handige bleek pas later op hoor werd voor gek versleten dat ik door zat te prutsen terwijl ik werkelijk geen naald meer vast kon houden van de kramp.
Nu werkt deze toch het fijnst,vorige maand duim gebroken maar ging eigenlijk prima.
Zag pas op YouTube dat ik niet de enige slimmerd ben,daar een hele uitleg gevonden met een toch wel handige tip: zet het nr. er ook meteen in...dat was ik dus glad vergeten.
Zo'n Lucy bag is ook precies wat ik bedoel met 'het gaat kriebelen'
Leuk om van de restjes af te komen,maar weet dat ik hem dan net als mijn laptop sleeve bijna niet zou gebruiken
maandag 27 september 2010 om 14:41
maandag 27 september 2010 om 15:20
quote:Sun lover schreef op 27 september 2010 @ 14:41:
De Lucy bag is zo leuk en gemakkelijk om te maken.
Ik heb net bij de Wibra een lading Saskia wol ingeslagen. Ik ben nu bezig met mijn eerste berenvierkantje.
Ik houd alleen niet zo van alsmaar streepjes. Heb liever beestjes om te haken
Heb genoeg katoen liggen, maar weet niet hoeveel ik nodig ga hebben voor de Lucybag.
Foto's zijn niet allemaal even duidelijk: sorry!
De Lucy bag is zo leuk en gemakkelijk om te maken.
Ik heb net bij de Wibra een lading Saskia wol ingeslagen. Ik ben nu bezig met mijn eerste berenvierkantje.
Ik houd alleen niet zo van alsmaar streepjes. Heb liever beestjes om te haken
Heb genoeg katoen liggen, maar weet niet hoeveel ik nodig ga hebben voor de Lucybag.
Foto's zijn niet allemaal even duidelijk: sorry!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
dinsdag 28 september 2010 om 01:54
Hoi,
Wat heeft iedereen toch weer een ontzettend leuke dingen gemaakt. Ik heb ondertussen ook weer twee dingen af en heb eindelijk eens de tijd genomen om er een foto van te maken.
Ik heb het bekende lavender bunny gemaakt en het was inderdaad makkelijker dan ik verwachte.
Verder heb ik een sjaal voor mijn oudste zoon gemaakt. Voor mijn verjaardag had hij allemaal haakspulletjes voor me gekocht, oa deze camoeflage acryl en een bood met golf patronen. De sjaal is dus gemaakt met de acryl die hij kocht (plus 2 bollen ) en gemaakt met een patroon uit het boek dat hij voor me gekocht heeft. De sjaal is heerlijk zacht en hij is er erg blij mee.
Wat heeft iedereen toch weer een ontzettend leuke dingen gemaakt. Ik heb ondertussen ook weer twee dingen af en heb eindelijk eens de tijd genomen om er een foto van te maken.
Ik heb het bekende lavender bunny gemaakt en het was inderdaad makkelijker dan ik verwachte.
Verder heb ik een sjaal voor mijn oudste zoon gemaakt. Voor mijn verjaardag had hij allemaal haakspulletjes voor me gekocht, oa deze camoeflage acryl en een bood met golf patronen. De sjaal is dus gemaakt met de acryl die hij kocht (plus 2 bollen ) en gemaakt met een patroon uit het boek dat hij voor me gekocht heeft. De sjaal is heerlijk zacht en hij is er erg blij mee.
dinsdag 28 september 2010 om 10:21
Wat een mooie sjaal en lief konijntje.
Ik ben er nog niet over uit of ik die dieren vierkantjes ga gebruiken voor een babydekentje. Ik vind ze wat aan de groffe kant.
Ik ben nu met deze uiltjes bezig geweest. Misschien leuk om op een effen dekentje te naaien in verschillende kleurtjes?
Wat vinden jullie?
Ik ben er nog niet over uit of ik die dieren vierkantjes ga gebruiken voor een babydekentje. Ik vind ze wat aan de groffe kant.
Ik ben nu met deze uiltjes bezig geweest. Misschien leuk om op een effen dekentje te naaien in verschillende kleurtjes?
Wat vinden jullie?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 28 september 2010 om 15:31
quote:katelin schreef op 27 september 2010 @ 17:06:
Hier dan mijn 30 eerste Granny-squares! Was/ben van plan een deken te gaan maken, maar twijfel nog of ik zo lang door wil gaan met blokjes haken!
[afbeelding]
Mooi!!
Heb even een (dom) vraagje.
Wat voor een wol gebruiken jullie voor een granny squares?
Gewoon de breiwol van de zeeman? Kan dat?
Hier dan mijn 30 eerste Granny-squares! Was/ben van plan een deken te gaan maken, maar twijfel nog of ik zo lang door wil gaan met blokjes haken!
[afbeelding]
Mooi!!
Heb even een (dom) vraagje.
Wat voor een wol gebruiken jullie voor een granny squares?
Gewoon de breiwol van de zeeman? Kan dat?
dinsdag 28 september 2010 om 18:52
Ik heb voor mijn eerste babydeken katoen gebruikt. Maar ik ga voor de volgende wol van de wibra gebruiken.
Ik heb vandaag een leuke tashangertje gemaakt.
Het geld voor het patroontje wordt gebruikt voor een goed doel.
Ik heb vandaag een leuke tashangertje gemaakt.
Het geld voor het patroontje wordt gebruikt voor een goed doel.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 28 september 2010 om 20:25
dinsdag 28 september 2010 om 21:04
woensdag 29 september 2010 om 16:01
@lieslian: dank je . De kleurencombinaties doe ik gewoon vrij lukraak. De wol die ik heb gekocht was er in een beperkt aantal kleuren, en daarvan heb ik de meest sprekende kleuren gekocht. Ik wilde eigenlijk als basiskleur gebroken wit hebben, maar het is nu lichtgrijs geworden en dat pakt ook best goed uit denk ik.
O ja, ik weet inmiddels wat ik ervan ga maken : een hoes voor een poefje ! Heb vandaag bij de Hema een vilten kubuspoef van 35x35x35 gekocht en daar ga ik dan een hoes omheen trekken!
Hoop dat het lukt. Zo ja, dan plaats ik wel weer een foto.
Lieslian, wat ben jij aan het haken?
O ja, ik weet inmiddels wat ik ervan ga maken : een hoes voor een poefje ! Heb vandaag bij de Hema een vilten kubuspoef van 35x35x35 gekocht en daar ga ik dan een hoes omheen trekken!
Hoop dat het lukt. Zo ja, dan plaats ik wel weer een foto.
Lieslian, wat ben jij aan het haken?