~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was zeker gezellig gisteren. Inderdaad jammer dat het relatief kort was. Volgende keer iets eerder plannen.

Wij zijn niet echt leuk weggegaan, maar ja het is niet anders. Hopenlijk hoeven we de volgende keer niet zo lang te wachten.

We zijn naar Nieuwegein gereden en daar bij de mcdrive een patatje gehaald. Deze heeft ze in de auto opgegeten (wat normaal niet mag, eten in de auto).

's middags naar een verjaardag daar ook gegeten. Bij thuiskomst kids onder de douche en Suzanne sliep gelijk.

Ze slaapt nog steeds.

Straks even hardlopen en daarna op naar de volgende verjaardag.

Maandag moet Suzanne naar de GGD en 's middags heeft ze studiedag.
Is ze altijd zo'n uitslaper of komt dat echt door de drukke dag gisteren?
Vond het ook erg gezellig, maar zo'n peuter erbij pffff, je komt weinig aan praten toe.

Ben benieuwd naar de foto's.

F. heeft vanochtend tot 9.00 uur geslapen: doet ze anders nooit...
Het is een combi van. Gisteren een hele drukke dag, en slapen kan ze altijd.

Vandaag de verjaardag van mijn schoonzus (1 1/2 uur rijden). Suzanne vraagt of ze mag slapen in de auto. Geen probleem, ze doet haar ogen dicht en slaapt. Ideaal hoor zo'n dochet die op "comando" kan en wil slapen.

Charly: Volgend jaar zijn ze weer een jaartje ouder, en wie weet komen we dan meer aan praten toe.
Ongepland er nóg een drukker weekend van gemaakt... Na Ballorig en verjaardag opa hebben we er gisteren ook nog een dagje Slagharen aan vastgeplakt. We hadden daar kaarten van gewonnen en we ontdekten gisterochtend dat er niet zoveel vrije dagen meer in onze agenda stonden voor een dagje petpark, dus tja...

Ging eigenlijk best goed, maar tis niet echt mijn soort park. Jurre vind ook veel attracties te spannend, pas nadat we hem meegesleept hebben geeft hij toe het toch 'best leuk' te hebben gevonden. Ach ja, hopelijk wordt komend weekend een beetje rustiger (al staan er wel alweer een verjaardag en een avondje vrienden gepland...).

En uitslapen? Nee hoor, om 7 uur zaten ze alweer lekker aan de duplo :-)

Morgen mijn eerste Zumbales... Nog meer dames aan de zumba?
Zumba? Ben je gek, daar wordt je moe van

Hier ook geen uitslapers in huis hoor. Als we heel veel mazzel hebben is het een keer half 8, maar meestal is het uiterlijk kwart voor 7 als de eerste uit bed komt.

Gisteren hebben we een goed gesprek gehad met de juffen van Ludo over hoe ze hem voldoende uitdaging kunnen bieden. Ze gaan kijken of hij met het leesonderwijs in kan stromen in een hogere groep en gaan hem ook in de klas op individuele momenten moeilijkere dingen aanbieden. Eens kijken of hij ook zijn aandacht er beter bij kan houden als het hem niet meer zo makkelijk wordt gemaakt.

Ze "schrokken" best van de IQ-scores en van wat wij vertelden over hoe ver hij thuis al is met lezen/schrijven en rekenen en waren het helemaal met ons eens dat hij een aangepast programma moet gaan volgen. Gelukkig hebben we wel goed over kunnen brengen dat het ons er helemaal niet om gaat dat Ludo binnen no-time van alles moet kunnen (lezen, rekenen o.i.d.), maar dat we bang zijn dat zijn faalangst anders alleen maar toeneemt en dat de leergierigheid die hij nu heeft verdwijnt als het allemaal te makkelijk is voor hem. Bovendien vermoeden we dat hij zijn aandacht er beter bij zal kunnen houden als het wat meer aansluit bij hoe ver hij is. Wel waren we het erover eens dat hij in de klassikale lessen vooral mee moet doen omdat hij daarin veel te leren heeft over aandacht erbij houden, de instructie van de juf omzetten naar zelf aan het werk gaan met de opdracht en van hoe het allemaal werkt in een groep en wat er dan van je verwacht wordt.
Zaterdag toch eigenlijk net te laat weg gegaan. Na een soort race over de snelweg om 13.50 uur in de sporthal. 5 minuutjes te laat, maar few had dat al niet eens verwacht. En toen weer richting Zeist. 3-1 verloren, maar heerlijk gespeeld. Dat was me het dagje wel.

Ik vond het ook erg gezellig. Inderdaad volgende keer nog iets eerder afspreken.

Nikki heeft morgen haar eerste gymles. Ben benieuwd. de woensdag middag is eigenlijk voor kids vanaf 6 jaar, maar de zaterdag is geen optie voor ons. We proberen het gewoon. Na 3 proeflesjes hebben we het snel genoeg door of ze zich er thuis voelt.

Ze heeft er in ieder geval erg veel zin in en loopt te huppelen door het huis in een gekregen gympakje

Ik heb net 2 uur staan schuren!! Mijn hele hoofd is wit. Tjeempie zeg, daar heb je toch best veel kracht voor nodig.

Vanavond herhaling kinder EHBO. Weer veel te druk van de week. Maar goed. Over 4 dagen is het weer weekend!!
Tomaatje: Spannend de eerste gymles.

Suzanne mag 9 oktober afzemmen voor B.

Ze is er zelf erg trots op, en zegt zelf al voor C te gaan.
Wow die gaat als een speer waterratje.

Ik ben benieuwd naar de eerste gymles. Volgens mij ziet dat er erg lief uit al die kleine meisjes in gympakje.
Foto geplaatst!

Tot later nu nog even wat in het hh doen.
Kijk, ben gelukkig niet de enige die druk is... Was even wat dingetjes op de computer ah doen, toen ik bedacht dat ik hier alweer een week mijn neus had laten zien, maar er is de afgelopen dagen door niemand veel gepost :-)

Hoe was Nikki's 1e gymles,Tomaatje? Kon ze het een beetje bijbenen?
Hier vliegen de dagen ook voorbij...

madootje; klinkt als een goed gesprek, fijn dat ze willen meedenken!

Spannend Truusje, alweer bijna afzwemmen. Vind Suzanne het ook spannend of ook wel leuk?

Hier doen ze A en B in 1 keer, als het goed is hebben ze na een programma van14 maanden beide diploma's, we zijn hard op weg, maar zal blij zijn als we klaar zijn....

Het is voor mij altijd een enorm geren en gevlieg omdat ik nu de zwangerfit lessen op woensdag geef: na de zwemles heel snel naar huis, eten naar binnen proppen, omkleden en weer hup in de auto.

Ik ga maar eens koken....
Dat klinkt als een logistieke uitdaging Charly.

Ik heb geen idee hoe lang de zwemles hier gemiddeld duurt tot aan het eerste diploma. Ludo zit in ieder geval sinds een paar weken in een speciaal klein zwemklasje. Hopelijk scheelt dat wat.

Vanmiddag hebben de juffen van Ludo overleg met de IB-er. Ik hoop dus in de loop van deze week meer te horen. We zijn benieuwd.
Vergeten te reageren op het school-verhaal over Ludo:

Super dat jullie serieus worden genomen en dat er stappen worden genomen om tot een passend aanbod te komen! Nu nog afwachten hoe het er in de praktijk uit zal komen te zien...
Ik was vooral opgelucht dat de juffen zelf al aangaven dat we totaal niet overkwamen als streberige ouders en dat ze blij waren dat we naar ze toe waren gekomen hiermee. Je hoort zo vaak dat het erg afhangt van de houding en welwellendheid van de leerkracht in hoeverre dit soort dingen worden opgepakt, dat ik bang was dat het opgevat zou kunnen worden als kritiek op hun capaciteiten en inzicht als leerkracht.
Charly: 14 maanden heeft Suzanne er ook over gedaan om A en B te halen. Ze vind het heel spannend en vraagt zowat dagelijks wanneer ze haar diploma krijgt. Inmiddels info opgevraagd voor schoonspringen. Het komt niet vaak voor dat ze op deze leeftijd gaan starten. Ze mag een proefles volgen. Dat duurd nog even, ze moet van mij doorgaan voor C. Ze zegt zelf dat ze C ook snel gaat halen.
Wordt er te weinig beleefd, of misschien teveel zodat er geen tijd is om te posten???

Zaterdag verjaardag van manlief gevierd, altijd weer blij wanneer het achter de rug is, haha. Maar ja niet vieren is ook niet gezellig he?

Nog 2 weekjes en dan is het alweer herfstvakantie, jemig voor we het weten zitten we alweer aan het kerstdiner

Verder weinig spannends, wel weer een heerlijk peuterpuberende dochter....

Ik ga de kamer maar eens poetsen, fijn, fijn...
Druk weekend achter de rug.

Zaterdag mocht Suzanne afzwemmen voor B. Uiteraard geslaagd, helemaal trots. Nu worden de zwemlessen voor C op andere dagen gegeven. Echt balen, want dan kunnen we niet. Nu naar een andere plaats om toch verder te gaan voor C.

Gisteren de verjaardag van Mellanie gevierd, 3 jaar alweer. Heerlijk buiten gezeten. De deur werd goed in de gaten gehouden, zodra er die open ging, erop af kado'tje uit de handen grissen en snel uitpakken. Bekijken en weer verder met waar ze mee bezig was. Gelukkig vond de visite het niet erg en moesen er om lachen.
Gefeliciteerd met zwemdiploma B! knap hoor.

Krijgt Suzanne geen schoolzwemmen? Bij ons halen ze daar meestal hun c-diploma.

Ook via hier nogmaals gefeliciteerd met Mellanie. Klinkt alsof ze lekker verwend is en zo hoort het ook!

En lekker mooi weer erbij, toch nog een klein beetje nazomer ook al is het oktober...
Gefeliciteerd met jullie meiske Truusje. En ook al diploma B op zak. Wat kanp van Suzanne. Hopelijk kan ze in een ander zwembad verder voor C.

Ludo is per zaterdag overgestapt op andere medicatie. Deze hoeft hij nog maar 1 x per dag in te nemen. Ik heb hem dus ingeprent op school geen medicatie te nemen als de juffen het aan hem zouden geven, maar ze in het schriftje te laten lezen. Wat doet de kleine schat? Neemt hij op weg naar huis het restant aan pillen in dat de juffen weer mee terug hadden gegeven naar huis, want "dan werkt het nog langer". De hemel zij geprezen zaten er (volgens hem, maar waarschijnlijk klopt het wel) maar 3 pilletjes in. Na overleg met de huisartsenpost hoeft er nu niets te gebeuren. Het zal grotendeels uitgewerkt zijn. Needless tot say dat ik nooit meer medicatie in zijn tasje mee geef. Die mag de chauffeur voortaan in bewaring nemen.
anoniem_30775 wijzigde dit bericht op 13-10-2010 14:14
Reden: Oeps
% gewijzigd
Madootje wat een nachtmerrie scenario!!

Gelukkig is het heel goed afgelopen!
Jeetje da's schrikken zeg!

Charly en Truusje nog gefeleiciteerd met jullie kleine en grote jarigen!

Hier is de herfstvakantie al begonnen. Ben dan ook enorm blij met de weersvoorspellingen: regen, regen en nog eens regen...

Nu wel nog even droog en gisteren op de valreep nog maar even een flinke herfstwandeling gemaakt met de mannen.

Het voordeel van beide kids thuis is wel dat ze elkaar nu even bezighouden en mama even tijd heeft voor een pc-momentje. Ik hou wel mijn oren gespitst zodat ik bij een hoop heisa (of verdachte stilte) meteen kan ingrijpen

Wie heeft er nog leuke vakantieplannen?
Fijne vakantie iedereen!

(zijn wij de enige die pas volgende week vakantie hebben???)

Hier is het trouwens erg mooi weer Ernie Na een nachtvorstje schijnt nu de zon.

Zal je zien regent het hier wanneer wij vakantie hebben, haha.

Wij houden de last minutes (in NL) in de gaten.

We hebben tenslotte ook maar heel kort zomervakantie gevierd.

Nog niets gevonden, anders gaan we gewoon daguitstapjes maken. Moet trouwens volgende week dinsdag ook nog wel werken, vrijdag wel lekkker vrij!
Ach, hier is het nu ook vakantie, maar ik moet gewoon werken. Wel ga ik morgen voor het eerst met Ludo naar de bioscoop. Zo eerst even kijken wat er allemaal draait, maar ik vermoed dat het die nieuwe Sinterklaas film wordt (nee, niet die van Dick Maas, maar gewoon de kinderfilm )
Charly: Nee hoor, je bent niet de enige. Suzanne moet morgen nog een dagje naar school, en daarna vakantie.

Al een last minute gevonden?

eMadootje: Zat er ook aan te denken om naar de sinterklaas film te gaan. Ben je al geweest en zo ja, is het wat.

Suzanne gaat zaterdag tot maandag logeren bij opa en oma. Mellanie volgend weekend. Verder voor de vakantie geen plannen, moet werken en de kids gaan naar de opvang toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven