~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verliefde kleuters... aaah, wat lief!

Hier nog geen verliefde mannetjes in huis, alhoewel...er komen wel vaak meiden spelen. Misschien geheime liefdes??

Schminken ging prima. Sint had weinig nodig (ik hou wel van een Klaas met een beetje kleur, die mannen worden zo vaak te wit geschminkt, alsof oude mannen er meteen uitzien als een lijk... )

Was nog wel een heel gedoe om op school alles in goede banen te leiden. We zitten nu met 4 basisscholen bij elkaar en dus ook met 4 Klazen op 3 december. We liepen net weg bij de ene Sint toen we bijna omver gereden werden door een SInt van een andere school die net in een sportwagen aan kwam rijden. Gelukkig zijn de kinderen met een redelijk eenvoudig antwoord tevreden te stellen, maar toch...

Hier ook een erg leuk Sintweekend gehad. Pakjesavond zowaar over 2 uur uit kunnen smeren. Kids tussendoor na elk pakje kort laten spelen met hun nieuwe aanwinsten en daarna pas een volgend pakje: werkte super! De "hoofdcadeaus" (lego en een klei-machine) wel tot op het einde bewaard.
Wij hebben zaterdagmorgen al pakjesochtend gevierd samen met mijn ouders en broers. Het was erg gezellig. Ludo heeft vanavond met een stralend gezicht in bed al zijn cadeautjes opgenoemd. Naar eigen zeggen waren het precies die dingen die hij wilde krijgen van Sinterklaas.

Toen de pakjes waren uitgepakt arriveerden mijn 2 nichtjes voor een logeerpartij. Die konden mooi helpen om alle nieuwe spullen uit te pakken en uit te proberen. Ludo is inmiddels al 2 dagen bijna non-stop met zijn nieuwe lego in de weer. Ik durf voorzichtig te beweren dat het een geslaagde Sinterklaas was

Cado is ook verliefd. Zo noemt hij het niet, maar er wordt heftig gekust als ze samen op het kinderdagverblijf zijn. Het is een vreselijk schattig stel om te zien.
Iedereen sinterklaas overleefd?? De kids zijn goed verwend. Weten gewoon niet waar ze mee moeten gaan spelen.

Zaterdag een kerstboom gekocht en gelijk versierd. De kids leken wel 2 stuiterballen, wat waren die druk zeg. Maar goed, boom versiert en met z''n allen naar het restultaat kijken. Valt die boom met pot en al om......... veel ballen kapot. Suzanne kon wel huilen. We waren allemaal perplex, en wisten even niet wat te doen. Met z'n allen alles opgeruimd en de boom weer opnieuw versierd.

Zondag heeft Suzanne haar eerste skiles gehad. Ze was heel erg zenuwachtig. Het is binnen op een lopende band. De eeste 5 minuten moest ze erg wennen en ging het niet zo heel goed. Maar je zag verbetering en op een gegeven moment ging ze helemaal bovenaan de baan staan. Ze had er veel plezier in en het ging ook goed.

Ze vroeg gelijk wanneer ze weer mocht skieën.

Sander en Suzanne nemen 6 lessen en daarmee moeten ze het doen. Dan in de sneeuw voor het "echte" werk.

Sander kan al skiën , maar die neem lessen om zijn techniek te verbeteren.

Heb wat foto's op hyves gezet.
Jurre had het vanochtend ookineens over skiën. Misschien over een paar jaartjes. Na een klein persoonlijk ski-trauma van een aantal jaar geleden, trekt het me eigenlijk niet zo, maar ik heb mijn man (wel een ski-liefhebber) wel beloofd dat ik het nog één keertje zou gaan proberen...

Ben nu thuis, voelt als "officieel spijbelen".. Ik ben gisterochtend door collega's naar huis gestuurd, omdat ik weer stond te huilen op school (nog geen kids in de klas hoor). Weet eigenlijk al een hele poos dat ik over al mijn grenzen heen aan het gaan ben, maar ik hoopte dat ik in ieder geval de kerstvakantie nog zou gaan halen, niet dus. Hoop dat ik na de vakantie een begeleidingstraject in kan gaan om kritisch te kunnen kijken naar mijn huidige werk en werkdruk en naar mogelijke oplossingen te gaan zoeken. Weet zelf ook wel dat het zo niet kan.

Gelukkig kan ik het thuis nu (redelijk) loslaten in de wetenschap dat er nog maar 2 dagen school is. Komend weekend gaan we voor een paar daagjes naar Duitsland (kids bij opa en oma) en daar verheug ik me wel op. Even mijn hoofd (hopelijk) helemaal leeg maken...
Ernie, ik hoop dat je goed kunt uitrusten en toch kunt genieten van de kersttijd. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om op goed jezelf te passen, je grenzen aan te geven en tijd voor ontspanning te vinden. Als werkende moeder ben je zelf toch vaak het sluitstuk. Eerst wil je de rest tevreden stellen. Een hele dikke voor jou.
Ernie: Denk aan jezelf!!!! Luister naar je lijf.

Heerlijk een paar dagen weg, geniet ervan en natuurlijk van de kerstvakantie.

Hopenlijk kun je na de kerst het begeleidingsproject ingaan.

Ook ik kan hierover meepraten. Als partner van....

Manlief slikt al jaren antidepressieva.

Suzanne moet volgende week nog naar school toe. Op haar school begint de kerstvakantie 24 december.
Oei Ernie, dat klinkt niet goed Pas je een beetje op jezelf? In ieder geval een lekker vooruitzicht dat je er een paar dagen tussenuit gaat met de kinderen. En als het na de kerstvakantie niet beter gaat is er niks mis met een tijdje gas terugnemen op je werk. Liever nu op de rem dan later helaam uitvallen voor langere tijd.

Hier hebben we inmiddels de kerstviering op school achter de rug. Gisteren hield Ludo's klas samen met twee andere onderbouwgroepen een voorstelling. Erg leuk om te zien.
Dank voor jullie lieve reacties...

Die paar daagjes Duitsland zijn inmiddels erg onzeker geworden. We hadden 3 maanden geleden geboekt via Hotelbon. Ondanks meerdere telefoontjes en mails met het hotel had ik nog steeds geen bevestiging ontvangen. Ook een telefoontje met Hotelbon leverde verder niks op, maar zij gaven wel aan dat het in Duitsland wel vaker voorkomt dat hotelreserveringen niet schriftelijk bevestigd worden. Oké, afwachten dan maar.

Gisteren aan het eind van de middag kwam er, voor het eerst deze week (lang leve de stakingen) een postbode door de sneeuw aangelopen met (jawel!) een brief van het hotel. Ik vermoedde dat het een erg late, maar toch: bevestiging van onze reservering zou zijn, maar helaas: een kopie van onze voucher en een kort briefje met daarin de excuses dat ze een foute reservering hebben aangenomen en dat hun hotel komende week dicht is ivm betriebs-ferien....

Krap 3 dagen voor vertrek!!!

Ben nu aan het wachten op een telefoontje van Hotelbon om te kijken wat zij voor ons kunnen betekenen, maar ik vind dit echt geen stijl. Bovendien lijkt het me sterk dat in een tijd van kerstmarkten in Duitsland een hotel zijn deuren sluit. Vermoed dat er sprake is van een overboeking, maar dat kan ik natuurlijk niet hard maken.

We hebben wel besloten in eder geval een paar daagjes weg te gaan (oppas is imers geregeld), maar het zal wel een duurdere vakantie gaan worden.

Zucht, sorry voor (weer) een ego-verhaal...
Ernie een hele dikke voor jou!

Neem je tijd, het is inderdaad beter om op tijd aan de bel te trekken dan straks voor een hele lange tijd uit de roulatie.

En dan ook nog eens zo'n domper.....

Hoop dat jullie nog een leuk alternatief kunnen vinden, wordt misschien wel moeilijk nu de situatie op de wegen zo slecht is en het vliegverkeer groetendeels plat ligt.

Maar een hele fijne vakantie!!

Truusje, ik wist niet dat de kerstvakantie ook gespreid was: T. heeft ook afgelopen donderdag vakantie gekregen.

Was er ook erg hard aan toe, pffff wat was/ is hij prikkelbaar en snel boos, het is ook zo'n drukke tijd geweest voor die kinderen.

Voor iedereen alvast hele fijne dagen en dat iedereen het komend jaar het geluk mag vinden of behouden.

Zo, nu maar eens aan de strijk....
Balen zeg dat de hotelreservering nu ineens in de soep blijkt te zijn gelopen. Op weekendjeweg.nl zijn een hoop goedkope hotelletjes te boeken zowel in Nederland als daarbuiten. Hopelijk lukt het om low-budget iets leuks uit te zoeken. Die paar dagen samen heb je wel verdiend zo te horen.
Hoe was jullie weekendje weg Ernie? Hopelijk kunnen genieten. Hoop ook dat je via je werk goede begeleiding krijgt.

Fijne vakantie gewenst in ieder geval! En

Hoe is het met jullie Jannes?

Al een beetje gewend om nu met zn 5-en te zijn?

Marit heeft vrijdag vakantie gekregen. Afgelopen dagen naar de NSO. Ze heeft genoten, haar vriendinnetje was er ook en er stonden leuke dingen op het programma.

Vandaag lekker vrij, lijkt wel wel een weekenddag..lekker in pyama.. kijkend naar Zappelin.. en nu dansen op K3... met knutsels op tafel... het huishouden van..

Ach je, wij vinden het heerlijk... en daar gaat het om

Begin volgend jaar heb ik een gesprek met het KDV omdat zij graag zouden zien dat Lotje geobserveerd word door iemand van het consultatiebureau. Zij heeft soms vanuit het niets buien waarmee zij niet goed weten wat te doen. WIj herkennen dit wel. Mn als ze iets in haar hoofd heeft dan moet het zo gebeuren. Zoals gisteren uit het KDV. De jasjes hangen buiten de groep. Lotje rent dan door het gebouw naar de uitgang en als ik dan aan kom met haar jas etc dan wil ze terug naar de groep om het daar aan te trekken. Gekke Gerrit denk ik dan. Ga ik met haar mee dan is er niets aan de hand maar goed dat wil ik niet altijd. Schoppen, slaan huilen is dan het gevolg. Het is de hele tijd laveren. Probeer haar goed voor te bereiden en te zeggen wat ik van haar verwacht maar soms vergeet je het en als het dan niet gaat zoals Lotje wil (of denkt dat het gaat) dan is het mis.

Soms vraag ik me af, heeft zij een vorm van autisme... of is het gewoon peuterpuberen...

Op het KDV zeggen ze dat ze ook gewoon heel lief kan zijn ook met andere kindjes, soms ook gewoon goed luistert..

Dat ze ver is qua dingen kunnen en zeggen, spreken we haar op een "te hoog" level aan?

Nou kortom veel vragen waarvan ik nu wel denk het is goed om daar eens met een orthopedagoog naar te kijken alleen vind ik het ook wel moeilijk. Waar komt alle info terecht?

Wat een verhaal. Maak me soms echt zorgen om haar en kan er vaak om huilen als ik zo'n strijd met haar heb gehad en denk als je het anders had aangepakt dan...

Soms lukt het me gewoon niet.

Op mn werk weet ik dan heel goed hoe het moet...hier zit je er zo midden in.

Wie weet kan iemand vanuit een helicopterview handvaten geven hoe met Lotje om te gaan. Zowel thuis als op het KDV.

Marit heeft gisteren van haar 2 paar schoenen de rits stuk getrokken. Moet nu dus echt nieuwe kopen. Nou eerst maar eens terug naar de winkel. Weet wel dat ze geen garantie geven op risten maar van dure schoenen mag je toch iets meer verwachten... we zullen zien!

Vanmiddag nog kerststukjes maken en hopelijk al iets aan kerstinkopen doen. Morgen ga ik naar een afscheid van een collega en dan met mn eigen collega's een hapje eten in het dorp waar het afscheid is. Gezellig! Dan komt er niets van boodschappen doen en om nu de 24e in een lange rij te staan... ehh liever niet!

Nog even genieten van het witte weer (pff ben niet zo'n held met gladheid dus ga ruim op tijd weg zodat ik rustig kan rijden maar toch kost het veel energie, jullie ook?).

Jullie nog plannen met de kerst of lekker thuis?
Lot: Wat een herkenbaar verhaal. Het lijkt wel alsof je mijn dochter (Mellanie) omschrijft. Die heeft precies hetzelfde. Zij bepaald waar ik bijv. moet gaan staan, doe ik dat niet , dat "breekt de hel los". Huilen, gillen, krijsen. Laat zich echt ter aarde storten. Geen land mee te bezeilen.

Ze komt vanzelf naar me toe, wil op schoot , ogen dicht, en knuffel erbij. Het lijkt wel alsof ze zich afsluit voor iedereen.

Mocht jij tips voor ons hebben, graag.

Suzanne heeft vanavond kerstdiner, morgen ochtend naar school en dan heeft ook zij vakantie. Ben in conclaaf met de NSO. Die hebben toegezegd op te zijn en komen er nu op terug met als excuus "communicatie stoornis". Foutje, bedankt. Baal hier echt heel erg van.

Vanmorgen naar de ha geweest. Ik heb blaasonsteking. Au au, en veel te lang gewacht met langs gaan. Kreeg even een standje van de ha. Moet bij klachten eerder komen.
Balen Truusje, zowel van de NSO als van de blaasontsteking. Hopelijk heb je het nog op kunnen lossen met de NSO.

En zorgen om Mellanie en Lotje is ook niet leuk. Hopelijk lukt het om vopor beiden de gebruiksaanwijzing een beetje in elkaar te krijgen.

Hier zijn de kerstboodschappen gelukkig allemaal al in huis. Moet er ook niet aan denken om vandaag een supermarkt of bakker/slager/groenteboer in te moeten.
De problemen met je NSO niet op kunnen lossen. Nu andere opvang aan het regelen.

De blaasontsteking is nog steeds niet over. Het wordt er niet beter op. Eind van de middag maar de huisartsenpost gebeld. Manlief heeft andere antibiotica gehaald. Nu maar hopen dat dit wel helpt. Echt de tranen staan in mijn ogen na elk wc bezoek.

Maar goed, ondanks dat, toch een leuke kerstdag gehad. Met de kids naar de kerk geweest. Vonden het leuk en de kerstliedjes werden luidkeels meegezongen.

Morgen naar tweede kerstdag bij mijn schoonouders. Gelukkig gaan we niets bijzonders doen.
Gezellige dagen gehad. Gisteren bij mn ouders gebrunched. Samen met mn zusje en haar gezin. Nog lekker buiten naar de speeltuin geweest daar en daarna naar huis. Thuis gegourmed met de meiden. Je denkt dat je niet zoveel meer hoeft maar toch nog heerlijk gesmikkeld zoals Lotje dat zei..!

Vandaag thuis ontbeten en het dessert voor vanavond voorbereid (ijstaart) en daarna naar mn schoonouders.

Met de broer van vriendlief met zn gezin. Daar lagen pakjes onder de boom. Marit was helemaal zenuwachtig dat ze er buikpijn van kreeg. Gelukkig leuke kadootjes voor haar (en ons allemaal) allemaal blije kindjes (4).

Morgen weer werken. Dinsdag vrij ga ik met Marit naar de stad met de echte bus. Ze heeft er al helemaal zin in. Ze mag (weet ze nog niet) een vriendenboekje uitzoeken - de hare kan ik nergens vinden (gelukkig nog niets in geschreven).

Hopelijk hebben jullie ook fijne dagen gehad!

En gaat het met je blaasontsteking beter met de nieuwe medicatie!

Genieten jullie kids een beetje v.d. vakantie?
Voor jullie allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Liefs, Charly
Mag ik de eerste zijn om iedereen in dit nieuwe jaar een heel mooi jaar te wensen? Dat 2011 voor iedereen maar bol mag staan van de mooie momenten, gezondheid, voorspoed en gezelligheid.
De beste wensen voor 2011.

Iedereen genoten van het vuurwerk.

Wij in ieder geval wel. Het vuurwerk was erg mooi, heel veel siervuurwerk, schitterend om te zien.

Helaas ook triest nieuws gehoord.

Opa is gisteren om 23:55 uur overleden. Het trieste nieuws hoorde we om 00:15 uur en de feestvreugde sloeg gelijk om in verdriet. We waren bij de zus van manlief en zijn ouders waren er ook. De familie was kompleet, maar geen leuk nieuws om te horen. Opa is 90 jaar geworden, een mooie leeftijd en was al een paar dagen ernstig ziek (lekkende hartkleppen, dubbele longontsteking en een gebroken heup). Hij is nu verlost.

Volgende week is de crematie.

Al met al was het niet echt ons jaar. januari 2010 oma overleden, mei: hond laten inslapen, eind juni: zaak failliet, en nu opa overleden. Geen leuke opsomming zo.

Na regen komt zonneschijn , 2011 wordt ons jaar, alhoewel we met een crematie beginnen.

Hoop dat jullie een beter jaar hebben gehad en het leuker hebben afgesloten.
Gecondoleerd Truusje. Wat een rare, akelige manier om het jaar te moeten starten
Truusje gecondoleerd met het verlies van je opa.

Het nieuwe jaar kan voor jullie alleen maar beter gaan!
Truusje wat een nare manier om van het ene in het andere jaar te duiken. 90 jaar is wel een hele mooie leeftijd, maar lieve mensen wil je nooit hoeven missen...

Dikke knuffel en veel sterkte bij de crematie gewenst.

Verder sluit ik me aan bij Charly: dit jaar wordt vast alleen maar beter! Voor iedereen verder de allerbeste wensen!
En ik maar denken dat er niet was geschreven ..

Nog gecondoleerd Truusje. Hopelijk was het een "mooi" afscheid.

Hoop ook dat het voor iedereen een fijn en goed 2011 wordt!

Weinig te melden eigenlijk. Met Lotje zijn we nog niet veel verder. Gaat met zn ups en downs.

Marit moest afgelopen week naar de kinderarts. Alles weer goed. Dacht zelf dat ze wel om hoog kon qua medicatie, vond haar wat slomer, trager. Maar het bloedbeeld zegt iets anders. Daarom voor over 4 maanden weer afgesproken ipv 6.

Ze weegt 22,5 kg en is 119 cm.

Grappig voorheen hielden we dit netjes bij, toen moesten we natuurlijk met zn allen regelmatig naar het CB :-)

Marit had weer veel zin om naar school te gaan. Ook erg fijn. Vanmiddag weer zwemmen. Heeft ze ook weer zin in. Gelukkig.

Nu ik zelf nog hard sporten... komt er niet van.

Gisteren migraine en vandaag een hoofd vol watten zo lijkt. Ben me toch moe. Bleh.

Nou ja hopelijk slapen de meiden morgen wat uit. Vanmorgen stond Marit al voor 6-en aan mn bed..grr

Fijn weekend alvast!
Lot: De crematie is "pas" aankomende maandag.

Het is erg druk bij het crematorium.

Suzanne heeft nog vakantie (als een van de weinige scholen hier). Dinsdag een gesprek met de NSO, over diverse voorvallen die er zijn geweest.

Mellanie is overdag zindelijk. Alleen bij het slapen nog een luier. Dat scheelt weer. Alhoewel ze zelf nog erg graag een luier om wil. Denk dat het haar een vertrouwd gevoel geeft.

Zit op mijn werk een beetje duimen te draaien. De pc doet het wel, alleen internet werkt. De rest werkt niet (netwerk ligt eruit). Erg lastig, en dan te bedenken dat ik tot 17:30 uur werk.
Truusje, heb je "goed" afscheid kunnen nemen?

Vanaf nu dan alleen positief he?

Wat is er op de BSO gebeurd? Volgens mij heb ik wat gemist...

Kan je het in het kort nog eens vertellen of is het teveel?

Volgens mij heeft de griep ook ons huisje bereikt

Hopelijk een goede nacht en morgen gezond weer op (T)
Het afscheid was mooi en erg emotioneel. Na de crematie met de familie gegeten, dat was een mooie afsluiting van de emotionele dag. Inmiddels gaar op de bank.

Charly: zal even een kleine opsomming geven van de gebeurtenissen op de bso. Ze zit vanaf februari 2010 op de bso.

Alle "extra dagen / vrije dagen / vakantiedagen moeten via email doorgegeven worden. Wij hebben alle dagen doorgegeven, hier is het principe geen bericht, dan "goedgekeurd" dus kind mag komen.

* Studiedag bso dicht. Communicatie foutje.

* Opgegeven voor sport BSO (vakantietijd) staat niet op de lijst vermeld, wordt tegen je gezegd, neem haar maar weer mee naar huis.

* Brengen in vakantieperiode, vraagt een medewerker: Hoe heet je eigenlijk???

* Brengen (tijdens vakantie), geen medewerker te bekennen, moet je zelf iemand gaan zoeken.

* Suzanne had de eerste week januari vakantie (andere scholen niet), geen probleem, bso is open. Krijg een mailtje: communicatie fout we zijn gesloten.

Aangegeven hier niet mee eens te zijn, had gebeld / gemaild, mondeling navraag gedaan, dat dit toch niet zomaar kan.

Gevraagd of er een andere oplossing is voor de opvang. Tot op heden moet ik nog steeds bericht krijgen. Nu zelf andere opvang geregeld, moet nog antwoord van hun krijgen.

Zo zijn er nog een aantal dingen die niet lekker lopen. Het voornaamste probleem is communicatie. Alles verloopt via een centraal bureau, die het dan door moet geven aan de juiste vestiging. En dat gaat niet altijd goed. Rechtstreeks contact met de vestiging kan niet, je wordt altijd verwezen naar het centraal bureau.

Suzanne geeft al een tijdje aan niet meer naar de bso te willen. Maar helaas heb ik geen andere keuze. Deze bso is de enige die kinderen van deze school ophaalt.

Heb helaas geen andere keuze, dit is de enige bso die kinderen van deze school ophaalt. Als er een andere bso komt, ben ik de eerste die gelijk de overstap maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven