Hebben jullie dat ook?
woensdag 29 september 2010 om 11:30
De laatste tijd heb ik steeds zo'n onrustig gevoel. Ik voel me soms zo saai. Als ik om mij heen kijk lijkt het wel alsof iedereen een boeiender leven heeft als ik. Op Hyves zie ik alleen maar partyfoto's en WWW'tjes van mensen die weekendjes weggaan of een verre vakantie hebben geboekt. Ik heb het idee dat ik vanalles mis ofzo. Heel irritant.
Een jaar geleden maakt mijn ex het uit na 5 jaar en nu ben ik nog vrijgezel. Ik onderneem ook veel met vriendinnen maar al mijn vriendinnen hebben een vriend. Dus verre vakanties of weekendjes weg is vaak lastig te plannen.
En ook veel vrienden hebben het niet superbreed dus hier een concert en daar een dagje shoppen is niet heel gewoon.
Wie kent dit onrustige gevoel ook wel een beetje?
Een jaar geleden maakt mijn ex het uit na 5 jaar en nu ben ik nog vrijgezel. Ik onderneem ook veel met vriendinnen maar al mijn vriendinnen hebben een vriend. Dus verre vakanties of weekendjes weg is vaak lastig te plannen.
En ook veel vrienden hebben het niet superbreed dus hier een concert en daar een dagje shoppen is niet heel gewoon.
Wie kent dit onrustige gevoel ook wel een beetje?
woensdag 29 september 2010 om 11:34
Op hyves doen veel mensen zich ook wel interessanter voor dan dat ze zijn. Ik zou me daar niet aan afspiegelen. Belangrijker is wat je zelf vindt: zou je zelf meer willen doen in je weekenden/vrije tijd? of denk je dat het zou moeten als je je vergelijkt? Belangrijkste is dat jij zelf tevreden bent met hoe jij je tijd besteed, niet wat anderen denken/vinden/doen.
woensdag 29 september 2010 om 11:37
quote:SeptemberGirl schreef op 29 september 2010 @ 11:35:
Ja precies. Ik zet het ook niet op hyves als ik naar de dokter moet of helemaal ben verregend, of een saai (LANG!) weekend bij mijn schoonouders heb gehad. Maar het overkomt me wel degelijk....Jouw weekendje bij je schoonouders kun je juist mooi verbloemen: 'Ik ga weer een weekendje weg!'. Waar je heengaat doet er niet toe
Ja precies. Ik zet het ook niet op hyves als ik naar de dokter moet of helemaal ben verregend, of een saai (LANG!) weekend bij mijn schoonouders heb gehad. Maar het overkomt me wel degelijk....Jouw weekendje bij je schoonouders kun je juist mooi verbloemen: 'Ik ga weer een weekendje weg!'. Waar je heengaat doet er niet toe
woensdag 29 september 2010 om 11:38
Ik zet op hyves ook alleen de leuke foto's, ga geen foto's plaatsen van mezelf op de bank omdat ik niets doe omdat iedereen al iets te doen heeft die dag. Niet onder de indruk van raken.
Ik kan altijd iets leuks doen als ik wil, hoef niet te overleggen thuis, hoef niet elke zondag bij schoonouders door te brengen en zo kan ik nog wel een paar voordelen opnoemen.
Met vakanties had ik ook een probleem, iedereen die ik ken heeft een relatie of zelfs al een gezin. Ik ga graag met mijn ouders weg, maar wilde eens iets anders. Ik ben voor het eerst op singlereis geweest dit jaar en dat was top. Allemaal mensen zoals ik, die gezellig op vakantie willen maar niemand om mee te gaan. Ik ga volgend jaar zeker weer zo'n reis boeken!
Ik kan altijd iets leuks doen als ik wil, hoef niet te overleggen thuis, hoef niet elke zondag bij schoonouders door te brengen en zo kan ik nog wel een paar voordelen opnoemen.
Met vakanties had ik ook een probleem, iedereen die ik ken heeft een relatie of zelfs al een gezin. Ik ga graag met mijn ouders weg, maar wilde eens iets anders. Ik ben voor het eerst op singlereis geweest dit jaar en dat was top. Allemaal mensen zoals ik, die gezellig op vakantie willen maar niemand om mee te gaan. Ik ga volgend jaar zeker weer zo'n reis boeken!
woensdag 29 september 2010 om 11:39
woensdag 29 september 2010 om 11:42
Het gevoel komt redelijk overeen met wat ik zelf vind, alleen vind ik dat ikzelf niet genoeg uit het 'leven' haal van wat er in zit.
Zoals Keeprunning zegt op hyves doen ze zich interessanter voor, neem gerust die www'tjes met een korrel zout.
Ik zet ook eerder iets positiefs daar neer dan wanneer ik ergens van baal.
Waarom zou het leuk zijn voor een ander te lezen dat ik het niet naar mijn zin heb...
Ik kijk op het moment trouwens wat meer naar wat ikzelf leuk vind en graag wil doen.
Is dat alleen gaan shoppen dan ga ik alleen shoppen en dan ga ik ook gewoon ergens wat drinken bijv.
Een andere keer vind ik het heerlijk even het bos in te gaan met iemand, dan vraag ik mijn zus of ze mee gaat of ik leen haar zoontje van 3.
Bedoel eigenlijk dat ik denk dat je het beeld dat je hebt zelf goed kan veranderen.
Net zoals iemand net zei, wil je op vakantie? Ga op vakantie!
Zoals Keeprunning zegt op hyves doen ze zich interessanter voor, neem gerust die www'tjes met een korrel zout.
Ik zet ook eerder iets positiefs daar neer dan wanneer ik ergens van baal.
Waarom zou het leuk zijn voor een ander te lezen dat ik het niet naar mijn zin heb...
Ik kijk op het moment trouwens wat meer naar wat ikzelf leuk vind en graag wil doen.
Is dat alleen gaan shoppen dan ga ik alleen shoppen en dan ga ik ook gewoon ergens wat drinken bijv.
Een andere keer vind ik het heerlijk even het bos in te gaan met iemand, dan vraag ik mijn zus of ze mee gaat of ik leen haar zoontje van 3.
Bedoel eigenlijk dat ik denk dat je het beeld dat je hebt zelf goed kan veranderen.
Net zoals iemand net zei, wil je op vakantie? Ga op vakantie!
woensdag 29 september 2010 om 11:46
quote:SeptemberGirl schreef op 29 september 2010 @ 11:40:
[...]
Zit jij in de marketing ofzo?! Of werk je voor TellSell?
Wel in de communicatiehoek...
*voorziet een carriere bij TellSell*
Heb je nog meer saaie activiteiten, waar je een spannende hyvesswing aan wil geven, Keeprunning weet de oplossing...
[...]
Zit jij in de marketing ofzo?! Of werk je voor TellSell?
Wel in de communicatiehoek...
*voorziet een carriere bij TellSell*
Heb je nog meer saaie activiteiten, waar je een spannende hyvesswing aan wil geven, Keeprunning weet de oplossing...
woensdag 29 september 2010 om 11:47
woensdag 29 september 2010 om 11:59
Op hyves lijkt mijn leven juist supersaai, want daar meld ik nooit wat. Ik ben namelijk te druk (;)) met de dingen doen die ik leuk vind en die mijn leven leuk maken. Dat doe ik nu ik getrouwd ben, dat deed ik ook toen ik single was. Inderdaad op georganiseerde vakanties, veel vrienden en vriendinnen opzoeken, veel sporten en daarvoor dingen ook organiseren. Met mijn sport kun je ieder weekend ergens anders onder de pannen zijn, dus vele spannende weekendjes weg, waarbij ik overigens alleen maar sporthallen van binnen zie, maar he, ik vind het geweldig!
Mijn advies: kijk naar binnen in jijzelf wat jij wilt, waar jij energie van krijgt en waar jij energie in wilt stoppen. Als dat thuis op de bank alles over historie lezen is of stambomen opzetten dan doe je dat. Wil je slangen gaan houden dan ga je dat doen, wil je sporten ga dat dan doen, wil je creatief aan de slag, leren dansen, schilderen, toneelspelen, zingen, improviseren? Ga het doen. Als jij er blij van wordt, sta je stevig genoeg in je schoenen om je niets aan te trekken van of de rest het suf vindt of geweldig. De rest leeft namelijk niet jouw leven en jij wel!
Mijn advies: kijk naar binnen in jijzelf wat jij wilt, waar jij energie van krijgt en waar jij energie in wilt stoppen. Als dat thuis op de bank alles over historie lezen is of stambomen opzetten dan doe je dat. Wil je slangen gaan houden dan ga je dat doen, wil je sporten ga dat dan doen, wil je creatief aan de slag, leren dansen, schilderen, toneelspelen, zingen, improviseren? Ga het doen. Als jij er blij van wordt, sta je stevig genoeg in je schoenen om je niets aan te trekken van of de rest het suf vindt of geweldig. De rest leeft namelijk niet jouw leven en jij wel!
woensdag 29 september 2010 om 12:12
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gewoon erg gevoelig voor dat soort onzin feitjes
. Misschien komt het ook wel door mijn ex. Hij heeft nu een nieuwe vriendin waar hij een verre reis mee gaat maken. Wij deden dat nooit omdat ik toen nog vliegangst had haha. Verder doet hij veel leuke dingen met haar en haar vrienden (festivals etc) Het lijkt allemaal zo mooi he. Mooier dan toen hij met mij was. Misschien spiegel ik mij hier wel teveel aan. Zo'n gevoel dat iedereen interessanter is.
woensdag 29 september 2010 om 12:15
quote:keeprunning schreef op 29 september 2010 @ 11:34:
Op hyves doen veel mensen zich ook wel interessanter voor dan dat ze zijn. Ik zou me daar niet aan afspiegelen. Belangrijker is wat je zelf vindt: zou je zelf meer willen doen in je weekenden/vrije tijd? of denk je dat het zou moeten als je je vergelijkt? Belangrijkste is dat jij zelf tevreden bent met hoe jij je tijd besteed, niet wat anderen denken/vinden/doen.Eens. Die www's zijn totaal niet representatief. Bedoeld om anderen een 'kijk eens wat een leuk leven ik heb' beeld te geven. Het gaat er niet om hoe flitsend anderen leven, maar wat jij vind van je leven momenteel. Vergelijk dat niet met anderen, dat is totaal onrealistisch! Vind je je leven echt saai, doe er dan wat aan.
Op hyves doen veel mensen zich ook wel interessanter voor dan dat ze zijn. Ik zou me daar niet aan afspiegelen. Belangrijker is wat je zelf vindt: zou je zelf meer willen doen in je weekenden/vrije tijd? of denk je dat het zou moeten als je je vergelijkt? Belangrijkste is dat jij zelf tevreden bent met hoe jij je tijd besteed, niet wat anderen denken/vinden/doen.Eens. Die www's zijn totaal niet representatief. Bedoeld om anderen een 'kijk eens wat een leuk leven ik heb' beeld te geven. Het gaat er niet om hoe flitsend anderen leven, maar wat jij vind van je leven momenteel. Vergelijk dat niet met anderen, dat is totaal onrealistisch! Vind je je leven echt saai, doe er dan wat aan.
woensdag 29 september 2010 om 12:16
quote:SeptemberGirl schreef op 29 september 2010 @ 12:01:
Ik ga overigens stoppen met hyves denk ik zo... heb nu facebook, en daar kan ik leuke artikeltjes / foto's op zetten, en i.d.d. ook wat je aan het doen bent. Maar dat is niet zo'n issue als bij de www's van hyves. Weet iemand hoe je je krabbels kan bewaren?Kopieren naar een documentje op je computer?
Ik ga overigens stoppen met hyves denk ik zo... heb nu facebook, en daar kan ik leuke artikeltjes / foto's op zetten, en i.d.d. ook wat je aan het doen bent. Maar dat is niet zo'n issue als bij de www's van hyves. Weet iemand hoe je je krabbels kan bewaren?Kopieren naar een documentje op je computer?