Geld & Recht alle pijlers

Winkel geeft zoon I-pod Nano mee ipv Shuffle,winkel wil nu..

30-09-2010 10:31 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 14 jaar heeeft gisteren in de Mac store een I-pod Shuffle gekocht voor 50¤. Bij thuiskomst bleek dat ze een I-pod Nano,de nieuwste,van 189,00¤ in zijn tasje hadden gedaan.

Zoon natuurlijk helemaal blij. Had er natuurlijk wel een dubbel gevoel over,want ik wil natuurlijk niet dat desbtreffende verkoper er problemen mee krijgt. Maar vind het wel hun fout.

Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld door de Ing. Het Macme winkel had contact met hun opgenomen ,want zoon had gepind met Ing pasje. ING heeft dus via zijn banknummer mijn banknummer met bijhorend 06nummer achterhaald.

Ik moet dus contact opnemen met de winkel.

Maar mogen zij de I-pod -nano nu terugeisen?

En wat hadden jullie gedaan,hadden jullie na deze fout eerlijk terug gegaan naar de winkel? Heel eerlijk?
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 11:21:

Ben ik nou zo erg als ik zeg dat ik het ding niet terug zou brengen? Het winkelmeisje of de winkeljongen heeft gewoon een fout gemaakt. Om TO dan achterna te gaan jagen om maar te zorgen dat zij haar fout weer kan herstellen vind ik nogal raar. Soms moet je gewoon op de blaren zitten.

En inderdaad, ik weet niet wie het zei, maar als jij wat van een winkel wil omdat ze iets fout hebben gedaan krijg je ook vaak zat nee op het rekest. Dat is nou eenmaal het risico van het vak van winkelmeisje zijn.
Ja, dat vind ik Katharina. Je mag van mij best een poging wagen, maar ik vind dat je iemand niet kan verplichten hiermee terug te gaan om haar probleem op te lossen.

Ik heb ook in een winkel gewerkt en ook weleens teveel geld teruggegeven bijvoorbeeld. Tsjah....dan had ik zelf maar beter moeten rekenen. Zo moeilijk is dat toch niet? Bovendien zit er nogal een groot verschil tussen een nano en een shuffel, dus ze heeft gewoon haar ogen in haar zak gehad.
Ik zei eerder dat ik hem ook niet terug zou brengen.

Ik zeg ook nooit wat in restaurants of een cafe als de rekening ten gunste van mij niet klopt.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar het voorbeeld wat je stelt volgens Kiekendief?

Welk voorbeeld stel ik dan? Hij heeft hem niet gestolen.
Oh, en degene die aangaf dat die er naar haar extra gepinde maar niet ontvangen geld kon fluiten: Als ik bij een supermarkt extra pin, moet ik altijd een bonnetje tekenen ter ontvangst.

Als ik niks ontvang is er dus geen bonnetje van mij....
Mogen zij de i-pod nano nu terugeisen?

Serieus? Jij overweegt om dat ding te houden? Goed voorbeeld voor je zoon.

En ja, ik had mijn kind teruggestuurd. Direct. Wat een flauwekul zeg. Je brengt iemand in moeilijkheden die een stom foutje heeft gemaakt. Denk je eens in hoe je je voelt als jouw kind die fout had gemaakt. Echt niet te geloven.
quote:Yraatje schreef op 30 september 2010 @ 11:20:

[...]

Maar zoon heeft niet contant betaald, en de bank mag dit doen.

En je gaat niet in op mijn vraag of je ook zo zou redeneren als jij de benadeelde was en de winkel zou jou op deze manier willen benaderen om het geld terug te storten c.q. het apparaat te verstrekken waar je voor betaald hebt....

Het is mij nog nooit gebeurd dat een winkel mij benadeelde, eerder andersom. En dat ik heeeeeeeeeel lang kon wachten voordat ik wat terug zag. Maar goed, ik zou dan terug zijn gegaan naar de winkel en het feit hebben voorgelegd. Nee, ik vind dat er in Nederland te makkelijk met gegevens wordt gedaan. Ik weet dat er camera's zijn en als ik pin dat men kan zien waar ik pin. Maar programma;s als RADAR van de tros waarschuwen daar al jaren voor. Ik zal een mooi voorbeeld geven, hoe simpel het gaat.

Ex had laatst een wijzigings formulier van een instantie, er valt een papier uit, daarin blijkt dat er van een ander gezin de namen, de bankrekeningnummers, indentiteitspasnummers enz,enz inzitten.

Dus hij belt naar de des betreffende instantie en verteld wat hem overkomen is, aan de andere kant van de lijn werd het erg stilletjes en toen vroegen ze aan hem of hij het heel klein wilde verscheuren. Dus dat onze gegevens makkelijk te verkrijgen zijn, ja, en jammer voor de i-store, als de zoon contant had betaald dan hadden ze pech tenzij hij terug kwam. Ook ben normaal eerlijk, als ik mijn bril ophaal en er blijken er 2 in te zitten met het adres van de ander lever ik het in bij de winkel, omdat het gaat om een ander zijn bril. Maar bedrijven zijn laks tegenwoordig, leven weinig service en de meestal eerlijke klant heeft het nakijken.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 11:25:

Ja, dat vind ik Katharina. Je mag van mij best een poging wagen, maar ik vind dat je iemand niet kan verplichten hiermee terug te gaan om haar probleem op te lossen.

Ik heb ook in een winkel gewerkt en ook weleens teveel geld teruggegeven bijvoorbeeld. Tsjah....dan had ik zelf maar beter moeten rekenen. Zo moeilijk is dat toch niet? Bovendien zit er nogal een groot verschil tussen een nano en een shuffel, dus ze heeft gewoon haar ogen in haar zak gehad.

Ze wordt toch ook niet verplicht door de bank? Er staat toch geen boete op als ze het niet doet? Het is haar eigen eer en geweten dat haar terug doet gaan. de bank verzoekt slechts om contact op te nemen met de winkel. TO weet zelf dat ze fout is, als ze dat niet doet.

Ik werk in een winkel, sterker nog, het is mijn eigen winkel en ik zou ook op deze manier proberen om mijn fout te verhelpen. Als de klant dan vervolgens terug zou komen, zou die zeker een cadeautje krijgen. Zelfs al vind ik het lullig dat ze niet direct terug zou zijn gekomen.

Ben ik nou zo erg als ik zeg dat ik het ding niet terug zou brengen? .

Ja. Ik vind dat erg. En ik vind het al helemaal erg als je dat in een opvoedsituatie doet.

Ik heb zoiets ook wel eens gehad en ik ben zélf naar de winkel terug gegaan, daar hoefden ze me niet voor te bellen. Eerlijk duurt het langst. En iets stoms doen we allemaal wel eens. Lekkere wereld, als foutjes niet meer rechtgezet kunnen worden maar de ander de winst meteen in zijn zak steekt en weigert weer terug te geven.

In elk geval, de mevrouw die achter mij in de rij stond bij het pinapparaat en de 120 euro die ik per ongeluk heb laten zitten in haar zak heeft gestoken in plaats van mij even te waarschuwen, dacht er ook zo over . Dus het is geen verrassing voor me dat zulke mensen bestaan. Je, het is stom om zo'n fout te maken. En ja, het is aardiger, netter, eerlijker en een beter voorbeeld voor je kinderen om dan eerlijk te zijn.

"Behandel andere mensen zoals je zelf ook behandeld zou willen worden".
quote:koko67 schreef op 30 september 2010 @ 11:25:

Ik zei eerder dat ik hem ook niet terug zou brengen.

Ik zeg ook nooit wat in restaurants of een cafe als de rekening ten gunste van mij niet klopt.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar het voorbeeld wat je stelt volgens Kiekendief?

Welk voorbeeld stel ik dan? Hij heeft hem niet gestolen.Wat bedoel je precies?
quote:nessemeisje schreef op 30 september 2010 @ 11:28:

En ja, ik had mijn kind teruggestuurd. Direct..Ik zou dan de winkel hebben gebeld, dat zij dat ding bij zoon thuis op de stoep om mogen komen ruilen. Ik vind niet dat je kind dan op en neer zou moeten om hún fout te herstellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Ben ik nou zo erg als ik zeg dat ik het ding niet terug zou brengen? (...) Dat is nou eenmaal het risico van het vak van winkelmeisje zijn.Een mentaliteit om te kotsen. Echt.
Nessemeisje, ik vind het geen stom foutje. Het is gewoon een dikke blunder en het geeft aan dat ze haar werk niet goed heeft gedaan. Laat wel even de verantwoordelijkheid liggen bij de persoon die er verantwoordelijk voor is hè.

En inderdaad, ik weet niet wie het zei, maar als jij wat van een winkel wil omdat ze iets fout hebben gedaan krijg je ook vaak zat nee op het rekest. Dat is nou eenmaal het risico van het vak van winkelmeisje zijn.Wat een kul redenatie... omdat mijn naaste buren in mijn tuin schijten is het maar normaal dat ik bij mijn overburen in de tuin ga schijten. Mijn naaste buren doen dat toch immers ook bij mij....
Ja, het is een blunder.Maar je weet dondersgoed dat dat ding niet van jou is. En je houdt 'm toch. Ik vind dat ontzettend lelijk gedrag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2010 @ 11:30:

[...]

Ik zou dan de winkel hebben gebeld, dat zij dat ding bij zoon thuis op de stoep om mogen komen ruilen. Ik vind niet dat je kind dan op en neer zou moeten om hún fout te herstellen.Kijk daar ben ik het nu helemaal mee eens.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ikzelf zou zoon met zo een duur item meteen terug laten gaan en omruilen. Ik wil mijn kinderen het goede voorbeeld geven (heb ooit als kind eens 5 gulden teveel terug gekregen bij de winkel en werd, toen ik het thuis vertelde, meteen terug gestuurd naar de winkel :=).

Ik ben ondertussen wel heel benieuwd wat TO en zoon gaan doen. En ik vraag me ook af of ze uberhaupt al tegen zoon had gezegd dat de nano niet terug gebracht hoefde te worden? Daar heeft ze namelijk niks over gezegd. En is daar thuis dan geen discussie over geweest met vader of zo?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2010 @ 11:30:

[...]

Ik zou dan de winkel hebben gebeld, dat zij dat ding bij zoon thuis op de stoep om mogen komen ruilen. Ik vind niet dat je kind dan op en neer zou moeten om hún fout te herstellen.Dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant, misschien komt kind wel wekelijks in de stad. Ik zou er samen heen gaan, en misschien telefonisch overleggen dat ik de parkeerkosten vergoed krijg ofzo. Of dat ik hem naar een antwoordnummer opstuur.
quote:meharis schreef op 30 september 2010 @ 11:29:

[...]

Maar bedrijven zijn laks tegenwoordig, leven weinig service en de meestal eerlijke klant heeft het nakijken.Precies mijn punt!
Ik kan alleen maar dingen vinden over geleverde artikelen via internet....

http://blog.iusmentis.com ... -geleverd-moet-het-terug/
quote:Katherina schreef op 30 september 2010 @ 11:33:

[...]

Dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant, misschien komt kind wel wekelijks in de stad. Ik zou er samen heen gaan, en misschien telefonisch overleggen dat ik de parkeerkosten vergoed krijg ofzo. Of dat ik hem naar een antwoordnummer opstuur.Ik zou in ieder geval eerst zelf bellen, voordat ik zoon er heen liet gaan.
Ik zal wel heel bijzonder zijn, maar als het hun fout is, dan kunnen ze het apparaat bij mij thuis komen omruilen. Waarom zou ik moeite moeten doen om hun fouten te herstellen? Ik maak kosten om dat apparaat om te ruilen! Duh! Zij fout, ik werk mee, zij herstellen.

Ook zou ik niet direct contact hebben opgenomen met de winkel. Denk ik nu. Ik zou mijn kind wel hebben gewaarschuwd dat het kan voorkomen dat het apparaat omgeruild moet worden en dat zijn muziek die er dan al opstaat, weer moet worden afgehaald en op het andere apparaat gezet worden. Ofzo.

Aan de andere kant weet ik het ook niet. Ik sta niet voor dit probleem. Ik weet niet hoe ik zou reageren. Ik zou in ieder geval als ik terug ga een compensatie vragen voor de te maken kosten. Wellicht in de vorm van een tasje voor mijn I-pod ofzo. Ik zou het niet "zomaar" doen. Ik heb geen fout gemaakt, want in de winkel had ik het niet opgemerkt. En als ik contant had betaald, wat bij zo'n bedrag ook makkelijk zou kunnen, hadden ze me never nooit getraceerd.

Waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Dit valt onder bedrijfsrisico in mijn ogen.
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Snormel schreef op 30 september 2010 @ 11:29:

[...]

Ja. Ik vind dat erg. En ik vind het al helemaal erg als je dat in een opvoedsituatie doet.

Ik heb zoiets ook wel eens gehad en ik ben zélf naar de winkel terug gegaan, daar hoefden ze me niet voor te bellen. Eerlijk duurt het langst. En iets stoms doen we allemaal wel eens. Lekkere wereld, als foutjes niet meer rechtgezet kunnen worden maar de ander de winst meteen in zijn zak steekt en weigert weer terug te geven.

In elk geval, de mevrouw die achter mij in de rij stond bij het pinapparaat en de 120 euro die ik per ongeluk heb laten zitten in haar zak heeft gestoken in plaats van mij even te waarschuwen, dacht er ook zo over . Dus het is geen verrassing voor me dat zulke mensen bestaan. Je, het is stom om zo'n fout te maken. En ja, het is aardiger, netter, eerlijker en een beter voorbeeld voor je kinderen om dan eerlijk te zijn.

"Behandel andere mensen zoals je zelf ook behandeld zou willen worden".Helemaal mee eens!!!
quote:Kiekendief schreef op 30 september 2010 @ 11:30:

[...]

Wat bedoel je precies?

In een eerder post van jou vraag je je af wat van voorbeeld je aan je kind geeft als je de I-pod niet terug laat brengen.

ik vraag me af welk voorbeeld ik dan aan mijn kind geef als ik het goed zou vinden als hij de I-pod zou houden.

Hij heeft hem niet gestolen of zo.
Wat erg om te lezen dat er zoveel mensen zijn die er serieus over nadenken het apparaat te houden.

Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze mensen. Zijn jullie slecht opgevoed of hebben jullie heel weinig geld?

Stel; je pint een groot bedrag. Je laat het geld per ongeluk zitten. Dan wil je toch ook dat de persoon die na jou is dat geld eerlijk aan je geeft?

Of denk je dan: 'Laat maar, eigen stomme schuld?'
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 11:30:

Nessemeisje, ik vind het geen stom foutje. Het is gewoon een dikke blunder en het geeft aan dat ze haar werk niet goed heeft gedaan. Laat wel even de verantwoordelijkheid liggen bij de persoon die er verantwoordelijk voor is hè.

Bah, bah, bah.

En het is de verantwoordelijkheid van TO en haar zoon om een ding waar ze niet voor betaald hebben bij de rechtmatige eigenaar af te leveren, of medewerking te verlenen aan het afleveren. Ze weet toch dat ze een veel duurder ding heeft gekregen dan waar ze voor betaald heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven