
Winkel geeft zoon I-pod Nano mee ipv Shuffle,winkel wil nu..
donderdag 30 september 2010 om 10:31
Mijn zoon van 14 jaar heeeft gisteren in de Mac store een I-pod Shuffle gekocht voor 50¤. Bij thuiskomst bleek dat ze een I-pod Nano,de nieuwste,van 189,00¤ in zijn tasje hadden gedaan.
Zoon natuurlijk helemaal blij. Had er natuurlijk wel een dubbel gevoel over,want ik wil natuurlijk niet dat desbtreffende verkoper er problemen mee krijgt. Maar vind het wel hun fout.
Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld door de Ing. Het Macme winkel had contact met hun opgenomen ,want zoon had gepind met Ing pasje. ING heeft dus via zijn banknummer mijn banknummer met bijhorend 06nummer achterhaald.
Ik moet dus contact opnemen met de winkel.
Maar mogen zij de I-pod -nano nu terugeisen?
En wat hadden jullie gedaan,hadden jullie na deze fout eerlijk terug gegaan naar de winkel? Heel eerlijk?
Zoon natuurlijk helemaal blij. Had er natuurlijk wel een dubbel gevoel over,want ik wil natuurlijk niet dat desbtreffende verkoper er problemen mee krijgt. Maar vind het wel hun fout.
Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld door de Ing. Het Macme winkel had contact met hun opgenomen ,want zoon had gepind met Ing pasje. ING heeft dus via zijn banknummer mijn banknummer met bijhorend 06nummer achterhaald.
Ik moet dus contact opnemen met de winkel.
Maar mogen zij de I-pod -nano nu terugeisen?
En wat hadden jullie gedaan,hadden jullie na deze fout eerlijk terug gegaan naar de winkel? Heel eerlijk?
donderdag 30 september 2010 om 12:07
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 12:05:
[...]
Ik doe niet gemakzuchtig. Maar wat verwacht je dan? Als de man/vrouw de winkel al uit is....moet ik dan de winkel uit rennen en hem op straat na gaan roepen "meneer, meneer ik ben een blonde doos geweest en ik wil graag dus het geld terug". Ja kom op zeg.....Dat zeg ik, gemakzuchtig.
[...]
Ik doe niet gemakzuchtig. Maar wat verwacht je dan? Als de man/vrouw de winkel al uit is....moet ik dan de winkel uit rennen en hem op straat na gaan roepen "meneer, meneer ik ben een blonde doos geweest en ik wil graag dus het geld terug". Ja kom op zeg.....Dat zeg ik, gemakzuchtig.
donderdag 30 september 2010 om 12:08
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 30 september 2010 @ 11:47:
[...]
Maar bedrijven zijn laks tegenwoordig, leven weinig service en de meestal eerlijke klant heeft het nakijken
Bedenk wel: klant is koning, maar geen keizer! Als je zelf als klant meteen een grote bek hebt, is de bereidwilligheid van de andere kant (nl ook een mens met gevoelens) ook niet erg groot meer om een probleem op te lossen.Fijn dat je denkt dat als je beleefd bent en alles heel netjes doet, je dan krijgt waar je recht op hebt. Zo werkt het helaas niet. Ik heb op dit moment een zeer groot met een probleem met een zeer duur product (denk 1000 plus euries). Na maanden vriendelijk en zeer meewerkend te zijn geweest en nergens te zijn gekomen is nu de maat vol en sleep ik het geval voor de klachtencommissie van de betreffende branch. Dus kom bij mij niet meer aan met als je netjes doet, je netjes ontmoet. Grote onzin.
[...]
Maar bedrijven zijn laks tegenwoordig, leven weinig service en de meestal eerlijke klant heeft het nakijken
Bedenk wel: klant is koning, maar geen keizer! Als je zelf als klant meteen een grote bek hebt, is de bereidwilligheid van de andere kant (nl ook een mens met gevoelens) ook niet erg groot meer om een probleem op te lossen.Fijn dat je denkt dat als je beleefd bent en alles heel netjes doet, je dan krijgt waar je recht op hebt. Zo werkt het helaas niet. Ik heb op dit moment een zeer groot met een probleem met een zeer duur product (denk 1000 plus euries). Na maanden vriendelijk en zeer meewerkend te zijn geweest en nergens te zijn gekomen is nu de maat vol en sleep ik het geval voor de klachtencommissie van de betreffende branch. Dus kom bij mij niet meer aan met als je netjes doet, je netjes ontmoet. Grote onzin.
donderdag 30 september 2010 om 12:10
quote:meharis schreef op 30 september 2010 @ 12:03:
.Maar die zit er meestal niet mee. Normaliter ben ik gewoon beleefd, maar heb dat met 'klantenservices' van bepaalde bedrijven wel afgeleerd. Helaas moet ik dan wel een grote bek geven of op mijn strepen gaan staan. Het is net als in de reclame-campagne van aardige mensen, wat doen we er mee? Dat wil niet zeggen dat ik me op de schouder klop of zo, maar ik vind het gewoon moeilijk.
Ik snap je gevoel wel hoor. Soms denk ik ook weleens waar doe ik het voor ? Maar toch, dat stemmetje in mij kan ik niet negeren. En als ieder aardig mens denkt: laten we er maar mee ophouden, dan blijven er toch geen aardige mensen over? Je hoeft heus niet over je heen te laten lopen, maar er is ook nog een middenweg.
Er is trouwens ook een campagne over dat we ongemerkt steeds onbeschofter worden...
.Maar die zit er meestal niet mee. Normaliter ben ik gewoon beleefd, maar heb dat met 'klantenservices' van bepaalde bedrijven wel afgeleerd. Helaas moet ik dan wel een grote bek geven of op mijn strepen gaan staan. Het is net als in de reclame-campagne van aardige mensen, wat doen we er mee? Dat wil niet zeggen dat ik me op de schouder klop of zo, maar ik vind het gewoon moeilijk.
Ik snap je gevoel wel hoor. Soms denk ik ook weleens waar doe ik het voor ? Maar toch, dat stemmetje in mij kan ik niet negeren. En als ieder aardig mens denkt: laten we er maar mee ophouden, dan blijven er toch geen aardige mensen over? Je hoeft heus niet over je heen te laten lopen, maar er is ook nog een middenweg.
Er is trouwens ook een campagne over dat we ongemerkt steeds onbeschofter worden...

donderdag 30 september 2010 om 12:10

donderdag 30 september 2010 om 12:10
quote:himalaya schreef op 30 september 2010 @ 12:04:
[...]
Gelukkig kom ik blijkbaar in winkels waar het wél 99% van de keren goed gaat.
Zou het misschien ook aan de manier van bejegening liggen?
ik weet het wel zeker. Mensen die hier binnenkomen en melden dat iets niet goed is gegaan, worden met alle egards en vriendelijkheid behandelt en daar doe ik echt mijn uiterste best voor. Maar iemand die scheldend aan de lijn hangt omdat ik een fout heb gemaakt, tja, mijn gevoel is minder. Natuurlijk los ik het op, maar mijn gevoel heeft toch een knauw gekregen.
Ik denk ook, dat als je bij kleine bedrijven iets koopt, en niet bij de Mediamarkts en grote ketens, dat je beter behandeld wordt. Gewoon, omdat die mensen meer hart voor hun werk hebben, en zich meer verantwoordelijk voelen over het bedrijfsresultaat.
[...]
Gelukkig kom ik blijkbaar in winkels waar het wél 99% van de keren goed gaat.
Zou het misschien ook aan de manier van bejegening liggen?
ik weet het wel zeker. Mensen die hier binnenkomen en melden dat iets niet goed is gegaan, worden met alle egards en vriendelijkheid behandelt en daar doe ik echt mijn uiterste best voor. Maar iemand die scheldend aan de lijn hangt omdat ik een fout heb gemaakt, tja, mijn gevoel is minder. Natuurlijk los ik het op, maar mijn gevoel heeft toch een knauw gekregen.
Ik denk ook, dat als je bij kleine bedrijven iets koopt, en niet bij de Mediamarkts en grote ketens, dat je beter behandeld wordt. Gewoon, omdat die mensen meer hart voor hun werk hebben, en zich meer verantwoordelijk voelen over het bedrijfsresultaat.
donderdag 30 september 2010 om 12:11
quote:Guinevieve schreef op 30 september 2010 @ 11:52:
[...]
Waarom netjes zijn? Nou, ken je deze al: wie goed doet, wie goed ontmoet. Misschien zouden veel medewerkers van bedrijven kun klanten wat fatsoenlijker behandelen als ze zelf ook wat fatsoenlijker worden behandeld.
Ik weet het wel zeker eigenlijk.Wie goed doet, wie goed ontmoet is wel zo'n verschrikkelijke onzin Zie mijn post hierboven....
[...]
Waarom netjes zijn? Nou, ken je deze al: wie goed doet, wie goed ontmoet. Misschien zouden veel medewerkers van bedrijven kun klanten wat fatsoenlijker behandelen als ze zelf ook wat fatsoenlijker worden behandeld.
Ik weet het wel zeker eigenlijk.Wie goed doet, wie goed ontmoet is wel zo'n verschrikkelijke onzin Zie mijn post hierboven....
donderdag 30 september 2010 om 12:11
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 12:08:
[...]
Fijn dat je denkt dat als je beleefd bent en alles heel netjes doet, je dan krijgt waar je recht op hebt. Zo werkt het helaas niet. Ik heb op dit moment een zeer groot met een probleem met een zeer duur product (denk 1000 plus euries). Na maanden vriendelijk en zeer meewerkend te zijn geweest en nergens te zijn gekomen is nu de maat vol en sleep ik het geval voor de klachtencommissie van de betreffende branch. Dus kom bij mij niet meer aan met als je netjes doet, je netjes ontmoet. Grote onzin.Dús gaat het altijd fout en wordt het nooit netjes opgelost?
[...]
Fijn dat je denkt dat als je beleefd bent en alles heel netjes doet, je dan krijgt waar je recht op hebt. Zo werkt het helaas niet. Ik heb op dit moment een zeer groot met een probleem met een zeer duur product (denk 1000 plus euries). Na maanden vriendelijk en zeer meewerkend te zijn geweest en nergens te zijn gekomen is nu de maat vol en sleep ik het geval voor de klachtencommissie van de betreffende branch. Dus kom bij mij niet meer aan met als je netjes doet, je netjes ontmoet. Grote onzin.Dús gaat het altijd fout en wordt het nooit netjes opgelost?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 30 september 2010 om 12:13
Afgezien van de vraag of de iPod terugmoet, heeft zoon hem al uitgepakt en in gebruik genomen? Dan heeft de winkel er toch niets meer aan? Ik zou in elk geval geen gebruikt apparaat willen als ik voor nieuw betaal. Misschien kun je een dealtje met de verkoper maken om er wat geld bij te leggen en hem toch (eerlijk) te houden?
donderdag 30 september 2010 om 12:13
quote:Mikoshin schreef op 30 september 2010 @ 12:04:
Wat een misplaatste heiligheid hier zeg.
Apple is zelf bepaald geen fris bedrijf. Moet je eens iets gerepareerd proberen te krijgen als je er geen peperdure en volgens de wet overbodige garantie hebt bijgekocht. Dan kijk je de volgende keer wel drie keer uit om achter hen te gaan aanhollen om hun fouten te herstellen.
.Ja, en dus? Wat ik al eerder schreef: waarom koop je dan überhaupt nog bij dat soort bedrijven?
Wat een misplaatste heiligheid hier zeg.
Apple is zelf bepaald geen fris bedrijf. Moet je eens iets gerepareerd proberen te krijgen als je er geen peperdure en volgens de wet overbodige garantie hebt bijgekocht. Dan kijk je de volgende keer wel drie keer uit om achter hen te gaan aanhollen om hun fouten te herstellen.
.Ja, en dus? Wat ik al eerder schreef: waarom koop je dan überhaupt nog bij dat soort bedrijven?
donderdag 30 september 2010 om 12:14
donderdag 30 september 2010 om 12:14
quote:Mungow schreef op 30 september 2010 @ 12:02:
Hmmm... dilemma voor mij..
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hier een hoop (onbewust) niet eerlijke reacties tussen zitten van mensen die zeggen hem terug te brengen maar het niet zouden doen als het puntje bij paaltje komt. Ik denk dat je daar pas echt over kan beslissen als het je overkomt en dat de verleiding dan ineens veeeeeel groter is dan het zo te lezen hier op het forum. Ik weet niet wat ik zou doen. Als de bank me niet gebeld had, had ik 'm wellicht ook gehouden. Mijn gevoel zegt nu ook: terugbrengen, omdat we dat nou eenmaal zo geleerd hebben dat dat hoort en sociaal wenselijk is... maar ik heb geen idee wat ik zou doen als het me ook daadwerkelijk zou gebeuren...
Daar zit wel wat in.... Ik denk dat voor mij meespeelt dat het om een groot bedrag gaat en dat er een puber in meespeelt, die je normen en waarden bij moet brengen. Ik pretendeer ook niet zelf een heilig boontje te zijn in alle gevallen. Ligt echt aan de situatie en misschien zelfs ook wel aan mijn eigen bui.
Die nagellak die per ongeluk is meegenomen... dat zou ik denk ik niet terug brengen. Ja, wel die intentie hebben en het klaar zetten, maar waarschijnlijk zou ik nog 10 x naar die winkel gaan met nagellak keurig thuis klaar staand of zelfs gewoon dichtbij in mijn tas...
Hmmm... dilemma voor mij..
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hier een hoop (onbewust) niet eerlijke reacties tussen zitten van mensen die zeggen hem terug te brengen maar het niet zouden doen als het puntje bij paaltje komt. Ik denk dat je daar pas echt over kan beslissen als het je overkomt en dat de verleiding dan ineens veeeeeel groter is dan het zo te lezen hier op het forum. Ik weet niet wat ik zou doen. Als de bank me niet gebeld had, had ik 'm wellicht ook gehouden. Mijn gevoel zegt nu ook: terugbrengen, omdat we dat nou eenmaal zo geleerd hebben dat dat hoort en sociaal wenselijk is... maar ik heb geen idee wat ik zou doen als het me ook daadwerkelijk zou gebeuren...
Daar zit wel wat in.... Ik denk dat voor mij meespeelt dat het om een groot bedrag gaat en dat er een puber in meespeelt, die je normen en waarden bij moet brengen. Ik pretendeer ook niet zelf een heilig boontje te zijn in alle gevallen. Ligt echt aan de situatie en misschien zelfs ook wel aan mijn eigen bui.
Die nagellak die per ongeluk is meegenomen... dat zou ik denk ik niet terug brengen. Ja, wel die intentie hebben en het klaar zetten, maar waarschijnlijk zou ik nog 10 x naar die winkel gaan met nagellak keurig thuis klaar staand of zelfs gewoon dichtbij in mijn tas...
donderdag 30 september 2010 om 12:14
quote:Botervliegje schreef op 30 september 2010 @ 12:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb eens gegoogled op hoe die dingen eruit zien. Ik gok zomaar dat zoon wel degelijk zag wat er gebeurde, maar niets heeft gezegd. In de hoop het ding te mogen houden. En als ik de instelling (normen en waarden) van moeders zo eens lees, snap ik zijn redenatie en komt ij er inderdaad mee weg.
Ach, welnee; zoon vraagt om een huppeldepup.....verkoper gaat dat ding achter halen en stopt achter de kassa het doosje in een plastic tasje.
Tenminste, zo gaat het 9 van de 10 keer. Als - wijsgeworden volwassene - haal je voor je de winkel verlaat dat ding uit je tas, maak je het doosje open ( zit alles er wel in? ) en dan pas verlaat je de winkel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb eens gegoogled op hoe die dingen eruit zien. Ik gok zomaar dat zoon wel degelijk zag wat er gebeurde, maar niets heeft gezegd. In de hoop het ding te mogen houden. En als ik de instelling (normen en waarden) van moeders zo eens lees, snap ik zijn redenatie en komt ij er inderdaad mee weg.
Ach, welnee; zoon vraagt om een huppeldepup.....verkoper gaat dat ding achter halen en stopt achter de kassa het doosje in een plastic tasje.
Tenminste, zo gaat het 9 van de 10 keer. Als - wijsgeworden volwassene - haal je voor je de winkel verlaat dat ding uit je tas, maak je het doosje open ( zit alles er wel in? ) en dan pas verlaat je de winkel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 30 september 2010 om 12:15
quote:Botervliegje schreef op 30 september 2010 @ 12:10:
[[url="http://www.dirjournal.com/computers-journal/wp-content Ik gok zomaar dat zoon wel degelijk zag wat er gebeurde, maar niets heeft gezegd. In de hoop het ding te mogen houden. En als ik de instelling (normen en waarden) van moeders zo eens lees, snap ik zijn redenatie en komt ij er inderdaad mee weg.
Hmm. Je vind het dus moreel verwerpelijk om niet achter een winkel aan te hollen om hun fout te herstellen, maar je hebt er geen enkel probleem mee om zonder erbij te zijn geweest een slachtoffer in een dader te veranderen.
Over dubieuze moraal gesproken...
[[url="http://www.dirjournal.com/computers-journal/wp-content Ik gok zomaar dat zoon wel degelijk zag wat er gebeurde, maar niets heeft gezegd. In de hoop het ding te mogen houden. En als ik de instelling (normen en waarden) van moeders zo eens lees, snap ik zijn redenatie en komt ij er inderdaad mee weg.
Hmm. Je vind het dus moreel verwerpelijk om niet achter een winkel aan te hollen om hun fout te herstellen, maar je hebt er geen enkel probleem mee om zonder erbij te zijn geweest een slachtoffer in een dader te veranderen.
Over dubieuze moraal gesproken...
donderdag 30 september 2010 om 12:15
quote:Mungow schreef op 30 september 2010 @ 12:02:
Hmmm... dilemma voor mij..
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hier een hoop (onbewust) niet eerlijke reacties tussen zitten van mensen die zeggen hem terug te brengen maar het niet zouden doen als het puntje bij paaltje komt. Ik denk dat je daar pas echt over kan beslissen als het je overkomt en dat de verleiding dan ineens veeeeeel groter is dan het zo te lezen hier op het forum. Ik weet niet wat ik zou doen. Als de bank me niet gebeld had, had ik 'm wellicht ook gehouden. Mijn gevoel zegt nu ook: terugbrengen, omdat we dat nou eenmaal zo geleerd hebben dat dat hoort en sociaal wenselijk is... maar ik heb geen idee wat ik zou doen als het me ook daadwerkelijk zou gebeuren...
Spreek voor je zelf.
Ik ben wat dit soort dingen betreft altijd heel eerlijk, dus ik vind het niet leuk dat jij veronderstelt dat er heel veel mensen hier niet eerlijk zijn door te zeggen dat ze hem wél terug zouden brengen.
Ik zou dat namelijk wél doen.
Ik ben namelijk zelf zo'n muts die ooit is vergeten om een pakje kauwgum af te rekenen en die vervolgens de winkel weer is ingegaan, weer achteraan in de rij aan is gesloten en alsnog dat pakje kauwgum heeft betaald!
Hmmm... dilemma voor mij..
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hier een hoop (onbewust) niet eerlijke reacties tussen zitten van mensen die zeggen hem terug te brengen maar het niet zouden doen als het puntje bij paaltje komt. Ik denk dat je daar pas echt over kan beslissen als het je overkomt en dat de verleiding dan ineens veeeeeel groter is dan het zo te lezen hier op het forum. Ik weet niet wat ik zou doen. Als de bank me niet gebeld had, had ik 'm wellicht ook gehouden. Mijn gevoel zegt nu ook: terugbrengen, omdat we dat nou eenmaal zo geleerd hebben dat dat hoort en sociaal wenselijk is... maar ik heb geen idee wat ik zou doen als het me ook daadwerkelijk zou gebeuren...
Spreek voor je zelf.
Ik ben wat dit soort dingen betreft altijd heel eerlijk, dus ik vind het niet leuk dat jij veronderstelt dat er heel veel mensen hier niet eerlijk zijn door te zeggen dat ze hem wél terug zouden brengen.
Ik zou dat namelijk wél doen.
Ik ben namelijk zelf zo'n muts die ooit is vergeten om een pakje kauwgum af te rekenen en die vervolgens de winkel weer is ingegaan, weer achteraan in de rij aan is gesloten en alsnog dat pakje kauwgum heeft betaald!
donderdag 30 september 2010 om 12:15
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 30 september 2010 @ 12:14:
Het oog om oog, tand om tand -gehalte is bij sommige mensen wel erg hoog...om nog een gezegde de ruimte in te slingeren...
O, gaan we spreekwoorden er op los laten?
Lollig.
Eh............. "een brutaal mens heeft de halve wereld" ?
Het oog om oog, tand om tand -gehalte is bij sommige mensen wel erg hoog...om nog een gezegde de ruimte in te slingeren...
O, gaan we spreekwoorden er op los laten?
Lollig.
Eh............. "een brutaal mens heeft de halve wereld" ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 30 september 2010 om 12:15
quote:Senseo schreef op 30 september 2010 @ 12:11:
Misschien heb ik het gemist en hebben anderen het ook al gezegd maar ik vind het eigenlijk wonderlijk dat de bank jou belt over een transactie van jouw zoon.
Op mijn werk gaan er ook wel eens betalingen mis maar dan moet je hemel en aarde bewegen om met de ontvanger in contact te komen en dit gaat altijd schriftelijk bij mijn weten. Vooral omdat het over het rekeningnummer van je zoon gaat en jij als ouder wordt gebeld.
In ieder geval ben ik wel van mening dat de winkel beter had moeten opletten maar ik vind niet dat je zoon de Ipod mag houden. Hij moet of bijbetalen of omruilen en ik vind ook dat de winkel het initiatief moet nemen om dit te regelen en niet voor niets.
Wat staat er eigenlijk op de bon die je zoon heeft gekregen bij het afrekenen? Een Ipod Nano of Shuffle?Kijk, kijk ik ben dus niet de enige die hier over valt. En inderdaad goeie van die bon.
Misschien heb ik het gemist en hebben anderen het ook al gezegd maar ik vind het eigenlijk wonderlijk dat de bank jou belt over een transactie van jouw zoon.
Op mijn werk gaan er ook wel eens betalingen mis maar dan moet je hemel en aarde bewegen om met de ontvanger in contact te komen en dit gaat altijd schriftelijk bij mijn weten. Vooral omdat het over het rekeningnummer van je zoon gaat en jij als ouder wordt gebeld.
In ieder geval ben ik wel van mening dat de winkel beter had moeten opletten maar ik vind niet dat je zoon de Ipod mag houden. Hij moet of bijbetalen of omruilen en ik vind ook dat de winkel het initiatief moet nemen om dit te regelen en niet voor niets.
Wat staat er eigenlijk op de bon die je zoon heeft gekregen bij het afrekenen? Een Ipod Nano of Shuffle?Kijk, kijk ik ben dus niet de enige die hier over valt. En inderdaad goeie van die bon.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.

donderdag 30 september 2010 om 12:15
Dus iedereen die ooit een negatieve ervaring met een winkel heeft opgedaan, mag nu bij iedere andere winkel/verkoper zich als een hork gedragen, eventuele voordelen in eigen zak steken en flink klagen als het wel mis gaat? Hoe fout de ander dan ook zit, je bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen gedrag. En als jij je asociaal gaat gedragen is dat jouw eigen keuze. Dan kun je niet afschuiven op slechte ervaringen.
donderdag 30 september 2010 om 12:15
quote:Katherina schreef op 30 september 2010 @ 12:10:
[...]
ik weet het wel zeker. Mensen die hier binnenkomen en melden dat iets niet goed is gegaan, worden met alle egards en vriendelijkheid behandelt en daar doe ik echt mijn uiterste best voor. Maar iemand die scheldend aan de lijn hangt omdat ik een fout heb gemaakt, tja, mijn gevoel is minder. Natuurlijk los ik het op, maar mijn gevoel heeft toch een knauw gekregen.
Ik denk ook, dat als je bij kleine bedrijven iets koopt, en niet bij de Mediamarkts en grote ketens, dat je beter behandeld wordt. Gewoon, omdat die mensen meer hart voor hun werk hebben, en zich meer verantwoordelijk voelen over het bedrijfsresultaat.
Zo ontzetten mee eens...! ( en ja ik heb zelf ook een winkel. Waar we nog moeite doen voor mensen)
[...]
ik weet het wel zeker. Mensen die hier binnenkomen en melden dat iets niet goed is gegaan, worden met alle egards en vriendelijkheid behandelt en daar doe ik echt mijn uiterste best voor. Maar iemand die scheldend aan de lijn hangt omdat ik een fout heb gemaakt, tja, mijn gevoel is minder. Natuurlijk los ik het op, maar mijn gevoel heeft toch een knauw gekregen.
Ik denk ook, dat als je bij kleine bedrijven iets koopt, en niet bij de Mediamarkts en grote ketens, dat je beter behandeld wordt. Gewoon, omdat die mensen meer hart voor hun werk hebben, en zich meer verantwoordelijk voelen over het bedrijfsresultaat.
Zo ontzetten mee eens...! ( en ja ik heb zelf ook een winkel. Waar we nog moeite doen voor mensen)
donderdag 30 september 2010 om 12:17
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2010 @ 12:04:
[...]
" De stad " zou voor mijn zoon betekenen ; een bus, een metro - je wil niet weten wat een ov kaartje tegenwoordig kost- en al gauw een uur aan reistijd.
Zou ik gaan , dan ben ik minimaal net zoveel tijd kwijt en de parkeergarages in Rotterdam zijn ook niet van een prijs dat je zegt " kenmijhetschele" .
Ja.. nou.... dat is het voor mij niet dus... dus ik zeg al... voor mij is het een kleine moeite.
In jouw geval zou ik afspreken dat ik het ding op hun kosten zou terugsturen.
[...]
" De stad " zou voor mijn zoon betekenen ; een bus, een metro - je wil niet weten wat een ov kaartje tegenwoordig kost- en al gauw een uur aan reistijd.
Zou ik gaan , dan ben ik minimaal net zoveel tijd kwijt en de parkeergarages in Rotterdam zijn ook niet van een prijs dat je zegt " kenmijhetschele" .
Ja.. nou.... dat is het voor mij niet dus... dus ik zeg al... voor mij is het een kleine moeite.
In jouw geval zou ik afspreken dat ik het ding op hun kosten zou terugsturen.

donderdag 30 september 2010 om 12:17
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2010 @ 12:14:
[...]
Ach, welnee; zoon vraagt om een huppeldepup.....verkoper gaat dat ding achter halen en stopt achter de kassa het doosje in een plastic tasje.
Tenminste, zo gaat het 9 van de 10 keer. Als - wijsgeworden volwassene - haal je voor je de winkel verlaat dat ding uit je tas, maak je het doosje open ( zit alles er wel in? ) en dan pas verlaat je de winkel.Zoons alhier kijken toch echt wel wat ze kopen en wat er in het tasje gaat. Al was het alleen maar om zeker te weten dat wat ze kopen ook echt echt echt mee naar huis gaat. Misschien letten die van mij te goed op dan?
[...]
Ach, welnee; zoon vraagt om een huppeldepup.....verkoper gaat dat ding achter halen en stopt achter de kassa het doosje in een plastic tasje.
Tenminste, zo gaat het 9 van de 10 keer. Als - wijsgeworden volwassene - haal je voor je de winkel verlaat dat ding uit je tas, maak je het doosje open ( zit alles er wel in? ) en dan pas verlaat je de winkel.Zoons alhier kijken toch echt wel wat ze kopen en wat er in het tasje gaat. Al was het alleen maar om zeker te weten dat wat ze kopen ook echt echt echt mee naar huis gaat. Misschien letten die van mij te goed op dan?

donderdag 30 september 2010 om 12:18
quote:Mikoshin schreef op 30 september 2010 @ 12:15:
[...]
Hmm. Je vind het dus moreel verwerpelijk om niet achter een winkel aan te hollen om hun fout te herstellen, maar je hebt er geen enkel probleem mee om zonder erbij te zijn geweest een slachtoffer in een dader te veranderen.
Over dubieuze moraal gesproken...Zie post over mijn eigen zoons die wel degelijk kijken wat ze kopen en wat er in de tas gaat. En slachtoffer? kom op zeg. Zelfs als zou deze jongen niet hebben opgelet, dan is hij nog geen slachtoffer hoor.
[...]
Hmm. Je vind het dus moreel verwerpelijk om niet achter een winkel aan te hollen om hun fout te herstellen, maar je hebt er geen enkel probleem mee om zonder erbij te zijn geweest een slachtoffer in een dader te veranderen.
Over dubieuze moraal gesproken...Zie post over mijn eigen zoons die wel degelijk kijken wat ze kopen en wat er in de tas gaat. En slachtoffer? kom op zeg. Zelfs als zou deze jongen niet hebben opgelet, dan is hij nog geen slachtoffer hoor.
donderdag 30 september 2010 om 12:18
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 12:11:
[...]
Wie goed doet, wie goed ontmoet is wel zo'n verschrikkelijke onzin Zie mijn post hierboven....
"Stank voor dank " , hebben we die al gehad?
" Wie het laatst lacht lacht het best"
" Boontje komt om zijn loontje " ..... je kan er wel een hele zooi op loslaten, zeg.
[...]
Wie goed doet, wie goed ontmoet is wel zo'n verschrikkelijke onzin Zie mijn post hierboven....
"Stank voor dank " , hebben we die al gehad?
" Wie het laatst lacht lacht het best"
" Boontje komt om zijn loontje " ..... je kan er wel een hele zooi op loslaten, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.