Gezondheid alle pijlers

Jeuk door antibiotica / allergische reacties

29-09-2010 11:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had op de eerste soort een ernstige reactie. Ook jeuk maar daarbij ook moeite met slikken.

Nu een ander soort en wel weer lichte jeuk. Ik wil het nog even aanzien. Bel vanmiddag mijn dokter wel even tijdens telefonisch spreekuur.

Maar voel me verder wel prima.

Omdat ik een blaasontsteking heb, moet ik wel iets slikken.

En wat als ik tegen geen 1 soort meer kan? Kan er dan niks meer bij mij behandeld worden (dus als ik bacteriële infectie of ontsteking heb)?

Die vragen komen nu in me op.

Omdat ik twee jaar geleden al allergische reactie had op Trimotheprim. Ook Amoxicilline viel niet goed.

Eergister kreeg ik Nitrofurantoïne. Daar kreeg ik een heftige reactie op en ben gelijk gestopt.

Ik baal hier wel wat van. is hier wat aan te doen? Het rare is dat ik tien jaar geleden een keer blaasontsteking had en toen kon ik wel tegen Trimotheprim.

Nou ja iig hoop ik wat ervaringen te lezen hier.

Ben ik de enige die zo "gek" reageert op de AB?

En ga denken of het toch de vlooien zijn van mijn kat
Waar heb je die jeuk?
Heb ik ook gehad, na amoxicilline. Ik leek op een paddestoeltje, met allemaal jeukende vlekjes over heel mijn lijf. Bij mij was het na een week weer over.
nee hoor je bent niet de enigste!

ik heb het ook,gelukkig bestaan er best wel een hoop AB,s en ik kreeg een pilletje voor die allergische reactie aangezien ik die medicijnen echt moest gebruiken,was geen pretje overigens.sterkte!
Mijn vriend kreeg eens naast een antibioticakuur anti-histamine tabletten. Misschien even informeren. Of vragen om andere antibiotica?
Heb ik ook gehad... afgelopen jaren vaak blaas en nierontstekingen gehad waarvoor ik dan verschillende ab´s kreeg. De laatste keer reageerde ik ook erg heftig op een, ik kreeg veel last van mijn gewrichten (soort jeuk bij mijn knokkels bijvoorbeeld) en meer vage bijwerkingen.

Maar uiteindelijk sloeg er dan toch een aan waarbij ik geen bijwerkingen had... de huisarts vindt vast de goede voor je.
Ik haal altijd Cranberry sap bij de reform winkel tegen blaasontsteking. Werkt fantastisch, liter wegdrinken en af en toe eens een paar glazen preventief en ik heb nergens last van of het is snel over!

Is niet echt een antwoord op je vraag, wel een goede tip. Mijn tante had al jaren last van blaasontstekingen en werd er helemaal gek van, drinkt nu ook regelmatig cranberry sap en die heeft nergens last meer van.
1. er is verschil tussen veel last van bijwerkingen en allergie

2. allergie betekent: rest van je leven die variant niet meer

3. er zijn zoveel verschillende soorten, er is er idd vast eentje waar je wel tegen kunt. Je krijgt dan iets wat minder vaak voorgeschreven wordt, wat normaal voor de bijzondere beestjes bedoeld is.

Overigens zijn rode vlekken en jeuk vaak wel allergisch.

En nitrofurantoïne en penicillines staan bekend om hun allergische reacties. Dus darin ben je zeker niet de enige. Gewoon een andere van de HA vragen! Beterschap en suc6!
quote:Zef schreef op 29 september 2010 @ 11:45:

Waar heb je die jeuk?

Weer op mijn bovenlichaam. Dus rug en buik en af en toe hals. Het is net of je vlooien hebt

Oh ja en armen.

Maar voel me verder wel lekker. Ga de dokter wel even vragen.

Ik vind het wel irritant dat ik nu overal op lijk te reageren.

Net of ik tien keer zo gevoelig ben voor alles na mijn zwangerschap (en dat is toch echt al bijna 3 jaar geleden!)

Misschien zijn die anti-histaminetabletten nog iets.

Maar ik vind het gewoon een vervelend idee. Stel je voor dat je niks meer kan hebben.

En misschien moet ik het even de tijd geven, gaan die verschijnselen wel weer weg??
quote:SeptemberGirl schreef op 29 september 2010 @ 11:46:

Heb ik ook gehad, na amoxicilline. Ik leek op een paddestoeltje, met allemaal jeukende vlekjes over heel mijn lijf. Bij mij was het na een week weer over.

Jij bedoelt na de tijd denk ik.. Ik krijg het al na 1 of 2 pillen, dus dan is er sprake van een allergische reactie. Anders is het een bijwerking volgens mij. Dat je uitslag en jeuk kunt krijgen na afloop van de kuur is bekend (bij mij in ieder geval). Maar ook vervelend hoor

Nou ja maar even wachten, ik kan half twee bellen.

Ook wel in mijn gezicht jeuk. Irritant weer hoor! Nu loop ik al vanaf zondag te klooien. En de blaasontsteking is nog niet over.

Maar eens even kijken wat hij zegt.

En moet je dit allemaal zelf betalen? Ik weet dat AB best duur is. Maar goed je betaalt al een eigen risico natuurlijk. Daar zit ik nog niet overheen dit jaar geloof ik
Ik heb ook verschillende allergische reacties op verschillende antibiotica.

De ergste die ik heb gehad was dat al het vel van me handen en voeten los liet. Alles wat je dan vast pakt is gevoelig. In bad gaan of onder de douche niet te heet, en liefst niet de handen en voeten nat. Ik ben er heel voorzichtig mee geworden zeker omdat ik er de eerste keer dat ik het had 2 weken mee in het ziekenhuis heb gelegen.
Heb je de dokter al gebeld Sparkle?
quote:Goonynl schreef op 29 september 2010 @ 14:00:

Ik heb ook verschillende allergische reacties op verschillende antibiotica.

De ergste die ik heb gehad was dat al het vel van me handen en voeten los liet. Alles wat je dan vast pakt is gevoelig. In bad gaan of onder de douche niet te heet, en liefst niet de handen en voeten nat. Ik ben er heel voorzichtig mee geworden zeker omdat ik er de eerste keer dat ik het had 2 weken mee in het ziekenhuis heb gelegen.

Jemig zeg dat is ook niet best! Zo erg had ik het gelukkig nog niet. Al vond ik het moeite met slikken ook wel eng.

Ik heb de dokter nog gebeld. Maar hij was weg naar een spoedgeval tijdens het telefonisch spreekuur.

Assistente vond het nog niet echt meteen alarmerend.

Wel wat slecht van de praktijk, want ik zou teruggebeld worden door de dokter zelf nog even vanmiddag, maar dit is niet gebeurd.

En toen heb ik zelf maar niet meer gebeld, want het zal wel heel druk zijn dan..

Inmiddels wel wat minder jeuk. Voel me verder ook wel prima.

Dus kijk wel weer hoe het morgen gaat.
Vandaag toch weinig last nog. Misschien was die andere nog niet helemaal uit mijn lichaam.. of moest ik gewoon even wennen.

Soms hier en daar nog even krabben maar niet heel ernstig.

Dus er zijn gelukkig nog soorten waar ik tegen kan
Een poosje geleden heb ik Dalacin C antibiotica 300 mg geslikt (voor ontstoken kies) maar daar had ik geen bijwerkingen van. Je mag zelfs gewoon alcohol drinken tijdens 't gebruik.

Was erg tevreden over 't snelle resultaat zonder bijwerkingen. Misschien werkt dat ook bij blaasontsteking?
miss sparkle, echt een dooddoener waarschijnlijk maar heb je regelmatig last van blaasontstekingen? Ik wel, iedere maand was het wel 1 en soms zelfs 2 keer raak. Ik gebruikte ook cranberry sap, cranberry pillen vit c e.d. Dat hielp dacht ik niet. Maar ik moet zeggen ik heb nu de dosis van cranberry capsules overschreden toen weer een ontsteking had (niet urine laten controleren het was weekend en ik dacht ik zing het wel uit tot maandag) ik had iets van 6 capsules ingenomen over de dag verspreid en het is toen vanzelf over gegaan!

Nu doe ik dat iedere keer als ik weer voel dat een ontsteking aankomt en het heeft niet meer doorgezet. Het zal vast niet supergezond zijn maar beter dan die antibiotica die mijn darmen plat gooit! Mag het merk waarschijnlijk niet noemen maar zit in een rode verpakking met zilveren dekstel erop. Hopelijk helpt het je, ik werd er ZO moedeloos van..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven