IUI, wie ook?

20-08-2010 14:03 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die ook in het IUI traject zitten:

NaamPogingZwangerReden van IUIJill2JAAAA onbegrepen infertilitietVechtertje3JAAAA Sbanini3Puck1JAAAA Roos2Rhona2i312Piplilly5Stephanietje1Ignormagirl1

Wil degene d]ie in de tabel wil dit aangegeven
Jill, wat stom dat ze dat niet doen in het weekend, zoiets valt toch niet te plannen?

Ik zou ook zeker weten zelf nog aan de slag gaan, je weet maar nooit, dus have fun!

Nathalie, spannend, bij jullie gaat er dus eindelijk iets gebeuren.

IUI doet geen pijn hoor, maak je geen zorgen, de eendebek is wat onprettig, maar pijn is een groot woord.

Stephanie, goed dat je het aan je zusje hebt verteld, als je nu de behoefte hebt om er met iemand over te praten kan het tenminste

Ik ben in de wachtkamer van de Gyn in gesprek geraakt met een meid die ook IUI doen, we hebben sinds een paar weken heel leuk contact, en we gaan zaterdag iets drinken, is echt fijn om met iemand te praten die hetzelfde meemaakt.

SBanani, ik ga voor je duimen maandag voor een goede echo, actie, dat willen we!

Puck,hopelijk is de echo goed bij je en kun je heerlijk gaan genieten, zit je ook vake rop de wc nu, bang dat er toch bloed gaat komen?

Hier zitten de boys er wee rin, dus het grote afwachten kan weer beginnen, dit zijn de ergste weken..

Fijn weekend allemaal!
Dubbel..
Hallo iedereen,

Allereerst gefeliciteerd Puck en Vechtertje dat jullie zwanger zijn!!! Was echt blij dit te lezen!

De rest die nog aan het wachten is of opnieuw aan iui gaat beginnen, heeel veel succes!!!

Ook ik heb net afgelopen woensdag 29 sept mijn 1e iui zonder extra hormonen, alleen dag ervoor pregnyll spuit. Vind het erg moeilijk allemaal net als ik bij jullie ook lees, al die emoties en die onzekerheid :( ik durf eigenlijk niet te hopen dat het de 1e keer gelijk raak is maar wil wel hopen en dat gaat ook beetje vanzelf eigenlijk he?

Tazzle volgens mij hebbe wij op dezelfde dag iui gehad, spannend he!!! Hoeveelste iui ben jij?

Succes allemaal! X Roos
Tazzle, ik hoop met je mee! Het begint bij jou al routine te worden of niet? Ik merk dat ik de eerste keer echt heel spannend vond en nu loop ik steeds relaxter het ziekenhuis in.

Roos, ik hoop voor je dat het in 1 keer raak is!

Bij ons doen ze wel inseminatie in het weekend maar geen metingen. Wel wat stom!

Maar goed, ik heb toch nog even gebeld en ze verzekerde me dat we wel op tijd waren maandag.

Ik denk dat we vanavond en zondag gaan sexen , voor het geval er toch iets springt en omdat het gewoon lekker is, hihi.

Dan hebben we hopelijk volgende week optimaal zaad!
hehe, ja, moet sowieso om half uur naar toilet (blaasontsteking, of al uitzetting baarmoeder? geen idee). Durf geen donkere slipjes aan te doen omdat ik dan misschien bloedverlies niet opmerk, dus draag alleen spierwit ondergoed. Stom he? lol. Bij elke steek denk ik, oh jee, gaat het wel goed? Word eigenlijk helemaal gestoord van mezelf. En steeds als ik dan geweest ben en mijn man ziet dat ik weer van toilet kom: "en alles nog goed?" hehe. We zijn helemaal op en top nerveus. Mijn god, nog 2 weken dit tot aan eerste echo...pffff. Dus dames, we gaan ervan uit dat jullie dit ook nog krijgen hoor!!! Ik hoop het voor jullie allemaal!!!

Jill, jammer dat je in weekend niet heen mag, maar ze doen de IUI liever 1 of 2 dagen na de eisprong dan ervoor, dus wat dat betreft... Je moet ook vaak de Pregnyl zetten 2 of 3 dagen vóór de IUI en vaak is dan dus als je de IUI krijgt de ei-sprong al geweest. Ik had de ei-sprong op maandagavond (voel hem altijd) en had dinsdagmiddag om 14:30 uur de IUI. En ben nu zwanger!

Stephanie: Wel prettig hoor, om het met iemand te delen. Wij zijn 6 jaar bezig en op den duur moest ik op mijn vorige werk ook wel, ik was steeds om de 2 dagen weg. En soms is die meting om 11 uur 's ochtends, dan ben je dus de hele ochtend niet op het werk. Inmiddels heb ik andere baan en ben ik heel vrij in inplannen van werktijden, dus dat is wel heel makkelijk. mijn 2 beste vriendinnen weten al heel lang dat we dit doen en weten nu dus ook dat mijn test positief was. Ze leefden zo mee, kon ze moeilijk niks vertellen. Mijn ouders weten het ook en mijn 2 schoonzusjes en broer. Ze vinden het bijna allemaal net zo spannend als wijzelf!

Voor diegene die voor de 1e IUI gaan, bij mij was de 1e IUI direct raak. Het moet nog wel blijven zitten, maar ben wel voor het eerst in mijn leven echt zwanger. De IUI zelf vond ik niet vervelend ofzo, het doet ook totaal geen pijn. Het is net zoiets als wanneer je voor de follikelmeting gaat, alleen blijf je iets langer liggen en is het met een eendebekje ipv met zo'n staaf. Dus beetje combi gyn/meting zeg maar.
Jill81, mijn eiblaasje was op dag 8 en 10 nog klein, 11/12mm en toen trug op dag 13 toen was die 15mm en toen meteen dag erna terug dus dag 14 en toen was ie ineens 20/21mm dus ik dacht onee straks heb ik nu al mn eisprong maar de gyna zei dat ik meteen naar zh moest voor pregnyl spuit en dag erna smiddags de iui. Ik ben ook erg onzeker of ik dan niet toch mn eisprong gehad heb snachts al maarja hij zal het wel weten wat het beste is. Maar die van mij was dus al bijna 22 en nog niet gesprongen dus ik denk dat je maandag zeker nog wel 1 eitje hebt dat nog niet gesprongen is, maar dat is per persoon ook verschillend zei mijn gyna. En anders kan je misschien maandag meteen naar zh voor pregnyll net als ik en dan di iui of meteen maandag de iui smiddags als je eitjes heel groot zijn. Echt spannend he! Hoeveelste iui ben jij bezig?
Stephanietje2, ik lees net dat ook jij voor de 1e iui gaat, spannend he? Ik vond het helemaal geen pijn doen de inseminatie. Heb jij extra hormonen? Ik merk wel dat dit een vruchtbaar Topic is hoop echt dat het ons allemaal gegunt is!
Puck, je moet het nu toch echt gaan geloven hoor!!!

Je bent gewoon kei zwanger, maar kan me voorstellen dat je heel graag bevestiging wilt via een echo.

Wel goed om van jou even te horen dat je dus ook zwanger kunt worden met de inseminatie nadat je ei al is geweest. De vorige keer kon ik rond 9.00 heel goed mij ei voelen, en ik had de inseminatie om 10.00. Heb toen nagevraagd of het dan te laat was maar ze zei van niet. En nu jij het bewijs levert geloof ik het echt.

Roos, bij ons moeten er altijd twee nachten tussen de pregnyl injectie en inseminatie zitten. Dus als het maandag goed zou zijn dan is de inseminatie woensdag, niet eerder.

Omdat ik hormonen spuit, kan ik de pregnyl ook zelf doen. Dit gaat op dezelfde manier.
We zitten inderdaad echt allemaal in hetzelfde schuitje Roos! Ik hoef ook geen extra hormonen te slikken en krijg vooraf ook een spuit. Bij ons was eigenlijk alles goed behalve de samenlevingstest. Er was niet 1 goed zwemmend zaadje te zien. Dat was vorige maand, we hoeven gelukkig niet te wachten en kunnen meteen beginnen.

Ben vandaag door mm rug gegaan op mn werk, kan niet meer rechtop staan en heb hartstikke pijn, maar ben er blij mee omdat ik nu een perfecte smoes heb volgende week, achterlijk hè!

Het komt steeds dichterbij ;)
Hi allemaal, heb nu ook soort van bevestiging via die Clearblue digital met week indicator. Toen ik dinsdag testte gaf hij 1-2 weken aan, net weer getest en nu geeft hij 2-3 weken, wat betekent dat hcg dus gestegen is t.o.v. dinsdag Ben zo blij!! Op naar 15 oktober! Zal hier niet teveel meer posten nu, maar zal wel beetje blijven kijken hoe het met jullie gaat. En als jullie willen, laat ik natuurlijk weten hoe het gegaan is de 15e. Dikke kus allemaal, Puck
Hè Puck. Je moet ons natuurlijk wel op de hoogte houden. Wat super dat de test meeloopt in de zwangerschap. Super meid. Helemaal van gaan genieten hoor!!!
@puck even een vraagje hoelang moet je blijven liggen na die insiminatie eigenlijk? Ik hoor Maandag hoelaat ik Dinsdag terecht kan voor een FM en dan wordt er besproken waneer de 1ste IUI gaat plaats vinden eindelijk na 3 jaar nu alleen nog hopen dat het steeds positief uit gaat pakken

xxx
hoi ignoramagirl, bij ons ging het als volgt, misschien ook leuk voor de andere dames om te lezen:

Normaal heb ik uit mezelf rond dag 16 eisprong, deze maand was ik laat, ondanks de hormonen (kreeg Menopur voor extra stimulatie). Follikels hadden groeispurt vanaf dag 16.

- hormooninjecties vanaf dag 4 (75ie Menopur)

- dag 10: geen follikels (alleen ieniemini's)

- dag 12: geen follikels (alleen ieniemini's)

- dag 14: 1x 11mm rechts (omhoog naar 125ie Menopur)

- dag 16: 1x 12mm rechts

- dag 18: 1x 17mm rechts (snel gegroeid) en 1x 11mm links (was op zaterdag) > bloedprikken voor waardebepaling ei-sprong. Nog niet hoog genoeg. Dus terugkomen.

- dag 20: 1x 20mm rechts en 1x 14mm links> weer bloedprikken waardebepaling ei-sprong. Superhoog, zou waarschijnlijk diezelfde dag (maandag) uit mezelf ei-sprong krijgen. Moest direct Pregnyl spuiten ter ondersteuning en volgende dag (dinsdag) al inplanning IUI.

Maandagavond: ei-sprong, voel het altijd

- dag 21 - dinsdag 14 sept: IUI

13:30 : We moesten om 13:30 in het ziekenhuis zijn. Mijn man moest eerst zaad produceren en dat leverden we in. De bewerking hiervan zou ongeveer 1 uur duren. Ze gaan het 'wassen' en alleen de sterke zwemmers blijven over. We moesten uur wachten in de wachtkamer.

14:40 : opgeroepen voor de IUI behandeling. Met benen omhoog in zo'n gynaecologen stoel. 14:45 Verpleegkundige bracht zaadjes in middels zo'n soort spuitje met slangetje eraan. Kon 10-15 minuten op die stoel blijven liggen. Ondertussen ging zij van alles uitleggen en hebben we gewoon gepraat. Kreeg dekentje over, omdat je daar toch maar ligt te liggen open en bloot. 15:00: We mochten weer vertrekken.

Nog gevraagd of alleen die van 20mm meedeed, maar verpleegkundige gaf aan dat ook die van 14 waarschijnlijk mee was gesprongen.

Vanaf dinsdagavond: buikkrampen en hele gevoelige borsten. Dit duurde nog tot ongeveer zaterdag, toen was alles weg.

13 dagen na IUI (ma 27e) flinke steken rechts onderin buik, bij lies. 14 dagen na IUI (di ochtend 28e) positieve test.

Sinds afgelopen maandag elke dag zo nu en dan wat steken bij mijn lies, zowel links als rechts, maar met name rechts, verder nergens last van. Geen buikpijn meer, geen gevoelige borsten. (heb anders altijd gevoelige borsten als mijn menstruatie eraan kwam, deze keer had ik dat dus juist totaal niet). Gisteren nog een testje gedaan, met weekindicator en gaf nog steeds Zwanger aan, met daarbij 2-3 weken (= 4-5 weken).

Hoop dat dit verhaal opsteker is voor iedereen!

kus, Puck
Thanks Puck

dit is zeker een mooie uitleg ik heb het met veel plezier gelezen oh ik ben zo benieuwd bij mijn FM dinsdag en dan te horen krijgen dat de eerste IUI gaat plaats vinden ik hou jullie op de hoogte

Succes dames
Jill81, Zit het in de grootte eiblaasjes wanneer je de Pregnyll moet spuiten? Of ligt dat er misschien ook aan of je extra hormonen gebruikt? Ik las ergens dat als je de eisprong gehad hebt dat het rond de 8/10uur erna de meeste kans heeft om bevrucht te worden, daarna wordt het steeds minder de kans, klopt dat wel? Jill succes morgen en tijdens de iui!!!

Stephanietje, Hoeveel dagen voor de iui moest jij Pregnyll spuiten? Ook wij hebben 2x negatieve samenlevingstest gehad :( Wanneer ga jij een zwangerschapstest doen als je niet ongi wordt? Wordt je ook zo gek van dat wachten :(

Puck, Jij hebt ook de dag voor de iui de Pregnyll gespoten toch? Zoals ik ook al aan Jill vraag, ligt dit aan de grootte van de eiblaasjes denk jij? Vind het zo appart dat het zo verschillend is :( wordt er in de war van, jullie ook?

Bedankt voor je verhaal Puck, het is zeker een opsteker en dat hebben we af en toe nodig:) Heel veel succes de 15e!!!

Ignoragirl, succes morgen en ben benieuwd wanneer jij de eerte iui hebt! spannend he?

Sbanani, jij morgen ook voor de 1e FM van deze ronde toch? Ook succes morgen!

Tazzle, jij bent ook aan het wachten he? wanneer kan jij zwangerschaps test doen?

Vechtertje, donderdag 1e echo toch? Heeeel veel succes!!!

Ik ben hier nog maar net maar vind het nu al erg fijn jullie stukjes te lezen! Groetjes Roos
Roos: het ligt aan je bloedwaarden wanneer je de Pregnyl moet zetten en hoeveel dagen er tusen de spuit en de IUI zit. Als je follikels ong rond de 18 mm zijn, moet je bloedprikken. Dan meten ze de waarde van je eigen hormonen. Hiermee kunnen ze oa de rijpheid van je eigen eitjes bepalen. Hoe hoger die waarde, hoe minder Pregnyl je nodig hebt en hoe minder kort voor de IUI je de spuit zet.

Is de hormoonwaarde laag, maar zijn de follikels groot genoeg, dan krijg je bv 10.000ie Pregnyl en krijg je 2 of 3 dagen daarna de IUI. De eisprong komt dan 24-36 uur na die Pregnyl spuit. Dus net voor, zelfde dag of paar uur na IUI. Het beste is dat je de ei-sprong hebt in de uren vóór !! de IUI (de meeste mensen denken erna, maar ervóór is beter).

Is je hormoonwaarde uit jezelf al heel hoog, dan krijg je minder pregnyl. Bijvoorbeeld 5000ie ter ondersteuning. Het ligt dan aan de hoogte van die hormoonwaarde of je de IUI de dag erna, of 2 dagen na je pregnylspuit krijgt. Bij mij waren mijn eigen bloedwaarden al heel goed, rijpheid eitjes was al op heel hoog niveau (kunnen ze blijkbaar aflezen uit je bloed) en eisprong zat er al aan te komen. Ik moest toen direct diezelfde dag de spuit nog zetten (17:00 's middags, 5000ie), had 's avonds de eisprong al, en volgende dag om 14:30 IUI.

Bij diegenen bij wie de eigen hormoonwaarde heel erg laag is, wordt ook ná de IUI nog wel Pregnyl ter ondersteuning gegeven. Bijvoorbeeld op dag 3 en 6 na de IUI nog 1.500ie. Je mag dan echter pas 16 dagen na IUI voor eerst testen, anders kan die Pregnyl nog in je bloed zitten.
Puck bedankt voor je uitleg!!! Nu begrijp ik het inderdaad beter waarom dat zo verschillend is!

Alleen bij mij is er geen bloed getest voor de iui... Geen idee waarom niet eigenlijk.

Alleen 1x tijdens al de onderzoeken voorafgaand aan de iui.

Ik heb 4x voor de iui inwendige echo's gehad en toen bij de laatste was mn eiblaasje opeens erg gegroeid en toen moest ik meteen naar zh voor pregnyll 5000 en toen dag erna de iui.

Heb mn eisprong dit keer niet gevoeld dus hoop maar dat het goed is gegaan en dat ik niet veel te vroeg of veel te laat mijn eisprong gehad heb. Maar dat hebben jullie allemaal denk ik he dat onzeker gevoel? Bedankt in ieder geval groetjes
Puck, dus na de eisprong is beter? Dat is goed om te weten, dan heb je toch iets meer tijd. Maar bij ons prikken ze geen bloed om te kijken hoe hoog je hormoonwaarde is. Wanneer de follikels tussen 18-20 mm zijn zijn ze groot genoeg en krijg je afhankelijk van het moment van de inseminatie de tijd door voor het prikken van de pregnyl. Dit is een standaard hoeveelheid, weet zo even niet hoeveel.

Ik hoop echt dat het morgen bij mij goed is. We hebben gisteravond gesext. Dus als de eisprong toch eerder zou zijn ligt er een voorraadje zaad

Hoe voel je je verder?

Roos, ik vind het ook erg fijn om over anderen te lezen hoe zij het ervaren. Ik heb al een heel leuk clubje meiden om mee te kletsen over zwanger worden / zijn. Daar zijn ook meerderen bij wie het niet gaat zoals we zouden willen maar ik ben de enige die bezig is met IUI en soms heb je toch wat onzekerheden / vragen. Erg fijn om dan hier even je hart te kunnen luchten.

Tazzle, hoe voel je je? Wat gaat het bij jou dan snel zeg. Alweer de iui achter de rug, terwijl ik nog steeds op mijn eieren zit te wachten.... Heb jij altijd zo'n korte cyclus?

Vechtertje en Puck, k snap het wel wanneer jullie hier niet zoveel meer langskomen maar willen jullie nog wel even laten weten of het er 1 of 2 zijn?
ok, sorry, dacht dat bloedprikken voor iedereen standaard was. Bij mij werd bijna elke keer bloed afgenomen. Soms in 1 week, wel 3x. Steeds om te kijken wat mijn eigen hormoonwaarden waren.

Jill: ik voel me verder goed, voel eigenlijk helemaal niks meer... zo nu en dan beetje buikkrampen, maar heel lichtjes. Stik spannend dit. Ik hoop zo dat dit kindje blijft zitten! In gedachten ben ik al een kinderkamertje aan het inrichten, terwijl ik aan de andere kant juist tegen mezelf zeg dat ik het nog niet echt geloof.. maar ja, luister maar eens naar jezelf.. hehe
Puck, geeft niets hoor!!! Hoef geen sorry te zeggen hoor, jij kan dit ook niet weten dat dat niet overal hetzelfde is!!!

Elk zh heeft toch zijn eigen manier natuurlijk.

Echt spannend bij jou! Duim voor je dat het allemaal goed gaat!

Jill, zo gaat dat bij mij inderdaad ook! Ben benieuwd of je eiblaasjes morgen groot genoeg zijn. Goed dat je toch ff gesext heb inderdaad, je weet maar nooit he en ja inderdaad fijn om je hart te luchten en je vragen te kunnen delen hier. En hier begrijpt iedereen elkaar toch beter, omdat je hetzelfde meemaakt. Erg fijn!
Hoi allemaal,

Wat een verhalen weer allemaal. Ik voel de spanning en leef helemaal met jullie mee.

Wat vervelend om te lezen dat niet ieder ziekenhuis ook behandelingen en onderzoeken in het weekend doen. Bij ons was dat wel het geval. Het zkh dat het meest in de buurt was, deed dat niet. Daarom hebben wij voor een zkh gekozen dat iets verder weg lag. Je krijgt anders nog meer spanning, ga ik die maandag wel halen.... of is mijn eisprong al geweest. Lijkt me echt verschrikkelijk.

Jill, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Ik lees nog dagelijks het forum maar reageer niet altijd omdat ik me dan toch een beetje opgelaten voel. Ik herken jullie situaties en gevoel zo erg, ik voel me dan soms zelfs een beetje schuldig.

Verder gaat het hier prima. Heb regelmatig last van mijn buik aan de rechterzijde. Was bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar als ik rust, gaat het over. Hoogwaarschijnlijk heb ik last van mijn banden? Weet het ook niet wat ik er allemaal van moet denken. De spanning voor donderdag loopt langzaam op. We zijn zo nieuwsgierig of alles goed is en natuurlijk naar het aantal.

Ik hou jullie op de hoogte. Succes allemaal en hou jullie taai!
Hallo allemaal

Ik zou graag met jullie meeschrijven. Wij zijn 2 jaar geleden gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Na alle onderzoeken (behalve samenlevingstest) is gebleken dat alles goed is en na 7 maanden Clomid te hebben gehad, hebben we afgelopen zaterdag onze 1e IUI poging gehad. Nu gebruik ik Puregon en Pregnyl.

Weten jullie hoeveel zaadcellen normaal zijn na opwerking? Het was bij ons goed zei de gynaecoloog, maar ben benieuwd naar de waardes...

Succes allemaal!! En Puck ik zat net je verhaal te lezen, dat geeft hoop!! Veel succes en ik duim met jullie mee!
I31, leuk datje mee komt kletsen.

Bij ons was het aantal zaadcellen volgens mij 90 miljoen, na opwerking nog 75 miljoen. Dat was een A score.

Hoe voel je je na je eerste iui?
@Jill81; hoe ik me voel.. Ik voel nog niks ;)... Ik heb niet alles terug gelezen van jou, alleen je begin verhaaltje en daarna zie ik staan dat je nu een langere cyclus hebt. Heb je al 1x IUI gehad?? Onnatuurlijk he?? Echt raar om zo (mogelijk) een kind te verwekken..

Ik hoop heel erg dat we snel zwanger zijn, ik vind dat we lang genoeg hebben moeten wachten... Maar ik moet zeggen dat ik het belangrijkste vind dat het OOIT gaat lukken.. Die onzekerheid vind ik het ergste.. Ik heb al die behandelingen en romslomp er wel voor over..
He meiden,

Net in het ziekenhuis geweest. Was met m'n domme hoofd een uur te vroeg hahaha. Nou ja, beter te vroeg dan te laat. Gelukkig kon ik even tussendoor.

Heb links 1 eiblaasje van 15 en rechts 1 van 17 mm. Moet morgenavond pregnyl prikken en dan donderdag de 2e IUI.

Wat niet zo leuk is, is dat mijn man er dan niet bij kan zijn... Baal daar wel een beetje van, want het is toch wel iets dat je met z'n tweetjes hoort te doen. Zijn afspraak kan echt niet verzet worden. Gaat om een nieuwe baan, dus behoorlijk belangrijk wel... Gelukkig is het wel mijn vrije dag, dus hoef geen vrij te nemen en kan daarna gewoon heel rustig om de bank blijven liggen. Moet alleen nog even snel iets bedenken voor mijn kleine draak. Wil haar nog niet confronteren met het ziekenhuis, want ze wil nu alles weten. Waarom, waarom, waarom zijn haar belangrijkste vragen deze dagen. hihi

Nou ja, ik vind wel een oplossing.

Er is veel geschreven. Weet niet meer priecies wie en wat dus:

De nieuwe meiden: Welkom! en heel veel succes

De meiden in de wachtweken: Ik blijf duimen en hopen dat het gewoon raak is.

De meiden met mislukte IUI: BALEN!!! Balen en weer doorgaan... Pfff. Ooit komt de dag....

De meiden die heerlijk zwanger zijn: GENIET en heel veel plezier bij jullie eerste echo. Ik blijf hopen dat het allemaal super goed bij jullie blijft gaan. Gaan er gewoon vanuit.

Tot laterssss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven