Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Pff.. Baukje! Respect!

Ik denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen: trainen voor een marathon, de kids naar sport brengen, jureren en dan ook nog met ziekenhuisbezoekjes/zorg thuis. Echt, respect!
Eens met caroliefje, snap ook niet zo goed waar Baukje al die energie van daan haalt. Heb daar ook veel respect voor. En nu nog de zorg van je man erbij!! Hoop dat het goed gaat met zijn genezing!!

Ik zit weer eens in de baalmodus!! Krijg allemaal leuke mailtjes binnen over hardlopend de lichtjesroute doen, mijn afhaalbewijs voor de halve marathon, de heidemarathon van oirschot dwars over de hei, maar heb gisteren net een half uur kunnen lopen zonder pijn!!!! in mijn knie.

Met wandelen heb ik er geen last van maar zo gauw als ik weer ga rennen dan begint het weer langzaam aan pijn te doen. Dus volgende week toch maar weer eens de fysio bellen.

"zucht" moest het toch even kwijt.
Hallo fanatiekelingen!

Ik breek even in in jullie topic. Zo nu en dan lees ik hier eens een pagina en ik heb diep respect voor jullie zeg! Knap dat jullie zoveel kilometers maken!

Zelf heb ik vanaf mijn 4e gesport, waarvan 13 jaar teamsport. Ik ben trouwens 24. Vervolgens een tijdje niet gesport en toen begonnen met hardlopen met Evy op de mp3. Helaas haakte ik elk jaar af zodra het in de zomer boven de 25 graden werd... Naast de sportschool ben ik nu ook weer opnieuw begonnen met hardlopen. Dit maal met Renate Wennemars. Tot nu toe bevalt het goed! Ik heb alleen even een vraag...

Vorige week heb ik in één les 3x 5 minuten moeten hardlopen. Dit hield ik zowaar vol! I know, ik ben een beginner

Vervolgens moest ik de les daarop 6x 2 minuten lopen. Ik ben nu net terug van 3x 3 en 3x 4 minuten lopen. Bij die 4 minuten was ik elke keer erg blij dat het er weer op zat! Ik merk wel dat ik snel genoeg herstel om weer een blokje te rennen, maar toch... Vond die 4 minuten wel weer pittig. En dan nu de vraag: de volgende les moet ik 2x 8(!) minuten lopen! En eigenlijk nog op een iets hoger tempo dan de vorige lessen... Hoe ga ik dit in hemelsnaam volhouden? Is dat echt realistisch? Het schema is samengesteld met de atletiekunie, dus er zal wel een logica achter zitten, maar ik zie er nu al tegenop... Of kan het lichaam vreemde sprongen vooruit maken en hoef ik me geen zorgen te maken?

Verder loop ik vaak 's ochtends en dan zonder ontbijt... Ik krijg anders zo snel last van steken in mijn zij. Echter ik begin wel te merken dat mijn lichaam tijdens het lopen nu wat te kort komt. Wat kan ik het beste 's ochtends even eten voordat ik ga lopen? Ik lust helaas geen bananen...

Dus iemand nog advies? Tips, trics?
Simoon: Inbreken mag van mij. Ik ben zelf ook ingebroken . Ik eet altijd gewoon wat me uitkomt. Brood, crackertjes, gekookt eitje erbij! Geen melkproducten. Daar krijg ik van dat stugge slijm van, en dat vind ik dan weer niet fijn.

Maar wat bij mij altijd erg goed hielp was ademen via m'n neus. Als ik moe werd begon ik altijd te hijgen en dat hangt bij mij dus weer samen met die steken. Bovendien is het ook praktisch: Geen vliegjes in je mond Inmiddels is dat helemaal eigen en hoef ik er eigenlijk niet meer over na te denken.

Tja, en over je schema. Dat weet ik niet. Ik ben begonnen met de straat uitrennen totdat ik bij de bosjes was (waar niemand me zag lopen). En dat dan net zo lang uitstellen tot ik niet meer hoefde te lopen... Maar de andere dames weten het vast wel! Succes!

Oh, nog even over dat afhaken. Ga volgend jaar vroeg rennen. Rond een uurtje of 7. Dan is het nog fris en met het mooie weer is het toch geen straf om eerder je bedje uit te gaan. Heb je het zonnen daarna zeker verdiend .
Bedankt voor je reactie Caro

Ik probeer ook netjes door mijn neus in te ademen hoor, maar het vervelende bij mij is dat ik met hardlopen altijd erg veel last krijg van een loopneus! Moet dus standaard om de zoveel minuten mijn neus snuiten, zelfs de huisarts weer niet waar het doorkomt Ja, wellicht raakt mijn neusslijm buiten geirriteerd ofzo... Toen ik nog buiten teamsportte had ik daar nooit last van! Erg raar dus. Denk niet dat jullie daar ook een oplossing voor hebben?
otrivin?
Heb vooral geen respect voor me want eerlijk gezegt zie ik als een berg op tegen de maanden die komen gaan. Bij dit soort dingen groeit het me boven het hoofd.

Maar met een wat groter gezin is er heel vaak toch wel wat en als daar dan vervolgens anderen steeds voor moeten wijken hebben die ook geen leven. Dat jureren had ik toegezegt (en vind ik erg leuk), voor de kinderen waren deze wedstrijden ook belangrijk en het lopen voor mij is voor mij ook belangrijk.

Maar weer goede resultaten gehaald. 10 jarige dochter gewonnen bij de dames op de 3000m, 14 jarige zoon tweede geworden bij de heren. (15 jairge zoon was uitgestapt). En vandaag was 6 jarige dochter 3de geworden bij de meerkamp. Zelf vanmorgen mijn tempo duurloop gedaan ipv de lange duurloop. Heb die laatste gisterenavond namelijk samen met clubgenoten voor morgenochtend afgesproken. Lopen ging weer lekker. Maar voel me gewoon algemeen vermoeid. Dus komende week echt op tijd naar bed.

Vandaag heel veel kou geleden. Een paar keer zeiknat geregend. Had een blouse, een trui , een winter fietsjack, een regen jack en een jury hesje aan. Maar het mocht allemaal niet baten.

Kan me voorstellen hoor lauwe dat je er ontzettend van baalt. Zo erg he die pijntjes terwijl je gewoon zo graag lekker wil rennen.

Simoon, dat kan nooit de bedoeling zijn dat je in de opbouw die 2x8 minuten sneller gaat rennen dan de 3x3 en 3x4 van vandaag. Het is bij de opbouw echt de bedoeling (en dat is volgens mij ook de bedoeling van renate wennemars) dat je je duur uitbouwt in een tempo waarin je nog een gesprek kunt voeren. Tempo verhogingen komen pas na de uitbouw van de duur bij het inter vallen aan de orde. dus al je in de een dergelijk schema serieus moeite krijgt het vol te houden ligt je tempo gewoon te hoog.

Ik zelf eet 's ochtends een voor mij normaal ontbijt (2 boterhammen en twee plakken ontbijtkoek) voor ik ga lopen. Laat het wel eerst een uur zakken en voor een tempo loop liever nog langer. Maar vanmorgen dus een stevige tempo loop gedaan en al na 3 kwartier op pad gegaan.

Bij steken concentreer ik me altijd goed op de uitademing. Als je niet goed uitademd blijft er lucht in je longen achter dus bij de voglende ademhaling kan er minder verse lucht bij waardoor je in een negatieve spiraal komt. Dus even wat tempo vermindering, bewust goed uitademen en dan weet je dat het na maximaal 10min helemaal over is. gelukkig maar zelden meer last van maar voorheen hielp dat bij mij prima.

Bij een rustig duurloopje adem ik ook hoofdzakelijk alleen door mijn neus maar bij tempo versnellingen red ik het daar echt niet mee hoor.

Wat betreft de loopneus daar hebben de heren in de groep een hele creatieve oplossing voor. Een neusgat dichthouden en uitsnuiven Moet altijd oppassen waar ik loop. Maar helaas waar je mee omgaat daar wordt je mee besmet. Alleen ik kijk tenminste altijd nog om of er niemand achter me loopt. Nu heb ik gelukkig alleen maar bij vrieskou last van loopneuzen tijdens het lopen.
Haha, uitsnuiven! Tja, daarom loop ik dus steeds met een tissue rond! Laatst was ik deze onderweg kwijt geraakt en toen moest de mouw van mijn shirt toch maar dienst doen Komt ook eigenlijk niks groens uit ofzo hoor, maar beetje doorzichtig snot wat dus 'loopt' en dat is vervelend! Blijkbaar toch niet geheel ongewoon, dat de neus net zo hard meeloopt als de benen dat doen...

Bedankt trouwens voor je uitgebreide post! En knap dat het hele gezin zo goed aan het lopen is. Lekker hoor, als al die inspanningen ook nog worden beloond met prijzen!

Ik vind het trouwens maar wat logisch dat je moe bent! En dan ook nog de pech dat je man momenteel ook niet mobiel is... Ik kan wel zeggen: denk om jezelf! Maar ik neem aan dat je dat wel weet. Helemaal als je al jaren zo'n groot gezin moet runnen! Ondanks dat je het misschien niet nodig vindt, ik heb echt respect voor hoe je het doet hoor!

Edit: ik zal die 2x 8 minuten wel gewoon gaan proberen, maar dan wel gewoon in mijn eigen tempo en zeker niet het tempo die les ook nog eens gaan opvoeren.
anoniem_82267 wijzigde dit bericht op 25-09-2010 17:58
Reden: edit
% gewijzigd
haha, het is mega onvrouwelijk, maar wat kan dat snot uitsnuiten toch lekker opluchten! Vooral op de racefiets (dan zit mn hoofd naa beneden) heb ik er wel eens last van, met lopen valt mee..

@ Baukje.. die sportieve kinderen van jou zijn weer goed bezig! En ik heb het gevoel dat het best wel weer goed gaat komen. Gewoon lekker blijven lopen en naar je lichaam blijven luisteren. Maar volgens mij heb jij inmiddels wel de leeftijd en het verstand dat gewoon te doen. Is je man alweer uit het ziekenhuis?

@ Simooon.. juist leuk dat je in komt breken! (maar je mag ook gewoon blijven en je niet de inbreker voelen)

Je moet je sowieso geen zorgen maken over je schema. Lukt het niet, dan doe je die les gewoon daarna nog een keer voor je verder gaat.. Geen punt. Je moet je alleen wel aan de rustdagen houden en het liefst geen trainingen overslaan. Dan wordt het effect namelijk minder. Je kunt natuurlijk evt wel een dagje schuiven, zolang je maar rust houdt.

Alleen je volgende zin verbaasd me een beetje: "Vond die 4 minuten wel weer pittig. En dan nu de vraag: de volgende les moet ik 2x 8(!) minuten lopen! En eigenlijk nog op een iets hoger tempo dan de vorige lessen" Hoe weet je dat dat op een hoger tempo moet? Volgens mij is dat bij beginnersschema's nog van totaal ondergeschikt belang. EN verder EN harder lijkt me niet gepast. (en ik heb er wel een beetje verstand van want ben afgestudeerd bewegingswetenschapper en fysio in opleiding)

Ow, ik lees net de Baukje hetzelfde zegt. Loop inderdaad maar gewoon belachelijk langzaam. Je moet als beginner nog een gesprek kunnen voeren onder het lopen. Dat wordt tegen jezelf praten;)

Verder zou ik geen otrivin gebruiken.. daar raak je alleen maar verslaafd aan.

Ik loop 's ochtends haast nooit dus echt tips voor eten heb ik niet. Ik fiets of zwem wel s'ochtends en dan ontbijt ik gewoon. Je hebt energie nodig als je gaat sporten want anders begint je lichaam aan andere voedingsbronnen zoals je spieren. Zonde!

Ben vandaag echt moe! T was superdruk in de winkel dus ik doe een relaxed avondje met mn zieke vriendje. Die houdt mij met zn gekuch en gehoest en gedraai ook uit mn slaap. Morgen 2 van de 3 sporten doen.. ik denk fietsen en lopen..

Fijn weekend!
Fiekes mijn man is sinds vrijdag middag al weer thuis. Binnen 24 uur na de operatie dus dat was snel. Is nu wel handig want nu hoef ik in ieder geval niet op en neer naar het ziekenhuis.

Woensdag moet hij terug voor gips en dat moet er 7 weken om blijven. Als het goed is is dan de pees weer helemaal vastgegroeid aan de knieschijijf. Maar dan komt er nog een langdurig procres om weer buiging in die inmiddels stijve pees te krijgen. Dus heel veel fysiotherpeut bezoekjes (waar ik dan steeds voor moet rijden). Dat is dan gelijk weer het nadeel van buitenaf wonen. Op krukken kom je niet ver.

Heb vanmorgen 1 1/2 uur gelopen. Ging lekker. Achteraf toch wel een beetje onrustige benen. Maar niet meer specifiek de kuiten. Denk dus toch een beetje algemene vermoeidheid. Maar ik ga deze week niet veel meer doen. Wil zaterdag goed uitgerust aan de start staan. Heb er wel zin in hoor. Nu maar hopen op goed loop weer of echt slecht weer. Bedoel als weer dan toch tegen moet zitten dan moet het gelijk maar goed tegen zitten. Als we dan toch af gaan zien dan gelijk maar heel erg afzien.
Hoi Simooon, gezellig dat je meeschrijft.

Ik heb zelf nog nooit met een Evy of Renate gelopen. Ik had een schema van runinfo.nl. Dat begon (klassieker) met 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen. En dat bouwde zich zo vanzelf uit naar een half uur lopen.

Ik was zover dat ik driekwartier achtereen op gematigd tempo liep, maar inmiddels ben ik teruggezakt omdat ik zo weinig gelopen heb (ook door de warmte van de zomer) en door m'n verhuizing. Mijn pauze van 3, 4 weken mag nu wel eens afgelopen zijn....En de posts hier motiveren me wel weer om een stukje te gaan lopen. Misschien morgen!

Mooie prestaties weer Baukje! Geweldig, zo'n sportief gezin waarbij alle neuzen één kant op staan. We hebben het wel eens gehad over de gezinnen waarin we opgegroeid zijn. De een veel met sport bezig, de ander helemaal niet...

Ik vind het dan heel leuk dat jullie zo'n gezamelijke sport hebben thuis!

Met de pup gaat het goed. Hij is nu weer van de diarree af. Even schrikken, maar hij doet 't goed. Ik merk dat het echt een ventje is met karakter. Hij kan best fel zijn, niet op eigen speeltjes, maar bijv. op een tissue of een pantykousje. Mooi niet dat-ie die zonder grauwen of grommen loslaat! Voor een pup van 9 weken is-ie nu al niet makkelijk. Ik mag hem ook niet te veel vertroetelen...hij is nu al mama's kindje omdat ik de hele dag thuis ben, maar later kán dat je parten gaan spelen.

Oja, trouwens, Otrivin mag je nooit langer dan 2 weken achtereen gebruiken. Het liefst zo kort mogelijk. Op een gegeven moment kunnen je slijmvliezen geirriteerd raken, daardoor zwellen ze steeds op, en heb je steeds meer Otrivin nodig om ze weer te doen slinken.

Eventueel zou je de Baby variant kunnen gebruiken, die is minder heftig qua werking.
Oja, over eten voor het sporten: Ik eet meestal 2 boterhammetjes of een paar crackers met een kop thee/koffie en een glas water. Ik wacht meestal een half uur tot een uur voordat ik dan ga lopen. Maar dat is vaak lastig als je 's morgens vroeg wil gaan.

Er zijn (volgens mij) véél lopers die 's morgens op de nuchtere maag hardlopen. Als je dat doet, dan zou ik de avond ervoor een koolhydraat rijke maaltijd eten denk ik.

Denk zelf dat je er juist goed aan doet om licht ontbijten, om je verbranding op gang te helpen. Als je van te voren eet, zou je wel dat eerst moeten verbranden voordat je overgaat op daadwerkelijke vetverbranding. Maar je hebt ook gewoon energie nodig.

Ik geloof dat Meds eens ergens heeft geschreven dat hardlopen op een lege maag (zelfs de wat kortere afstanden) erg onverstandig is.
Bedankt allemaal voor de feedback!

Neusspray ga ik in elk geval niet gebruiken tijdens het hardlopen. Ik ben helaas maar al te bekend met neusverkoudheden en neusspray en wat ik tijdens het hardlopen ondervind is absoluut geen verkoudheid en ook geen verstopte neus... Waarschijnlijk wat extra snot door irritatie van het slijmvlies oid. Ik denk dat ik maar moet blijven snuiten dan. Neusspray is in elk geval niet de oplossing en iets anders kan ik zelf nog niet verzinnen. Het blijft raar... Maar misschien heb ik er straks minder last van als ik meer conditie heb???

Ik was eigenlijk van plan vandaag die 2x 8 te gaan proberen, maar het komt hier zo met bakken uit de lucht vallen! Niet dat ik bang ben voor een beetje water... Maar om nu bewust die plensbuien op te gaan zoeken... Morgen weer een dag en anders moet ik het maar voor één keer op de loopband in de sportschool doen...

Wat betreft het ontbijt. Ik denk inderdaad wel dat het beter is dat ik wel iets neem. Anders breekt je lichaam geloof ik de verkeerde dingen af ofzo? Heb wel eens wat opgevangen van de tips van Meds. Misschien dat ik wat yoghurt moet gaan proberen? Lijkt me niet zo zwaar als een boterham en toch wel voorzien van goede voedingsstoffen...

Ik zal wat dingetjes gaan proberen :-)

Bedankt allemaal voor de reacties en succes met lopen deze week!
Crackers is ook een optie. Kun je het beste volkoren nemen met mager beleg.

Ben vandaag wezen lopen. Kwartiertje, 5 min. pauze, toen 10 minuten, met 2 min. pauze en toen nog eens 5 min. uitlopen.

Rustig aan gedaan dus. Gelukkig was het droog. Vanaf hier weer opbouwen naar 30 min. dus.

Raar is dat, als je eerst in staat bent om bijna 50 minuten te lopen...

Echt een leuke route vond ik het niet. Langs wegen en stoplichten, fietsers...mehh...

Succes trouwens Simooon, soms kan hardlopen in de regen ook heel veel voldoening geven. Nou ja, ik zou het niet fijn vinden als je stortregen op je kop krijgt, maar lopen in een buitje en daarna thuiskomen en denken: kijk dat heb ik dus maar mooi even gedaan!
quote:dreamlogic schreef op 28 september 2010 @ 12:08:

Succes trouwens Simooon, soms kan hardlopen in de regen ook heel veel voldoening geven. Nou ja, ik zou het niet fijn vinden als je stortregen op je kop krijgt, maar lopen in een buitje en daarna thuiskomen en denken: kijk dat heb ik dus maar mooi even gedaan!Klopt hoor, maar het gaat me momenteel nog even om technische redenen, dat ik niet met regen loop Mijn draadloze mp3-speler is momenteel stuk en opgestuurd en mijn prehistorisch apparaatje van 128MB kan ook niet zo best tegen regen... En aangezien Renate mij momenteel nog moet vertellen wanneer ik moet lopen en wandelen ligt daar dus mijn bezwaar om met hevige regenval te gaan lopen...
dreamlogic kun je niet gewoon met de fiets naar een mooi stukje natuur fietsen om te gaan lopen? Opbouwen komt vanzelf weer goed joh.

Hier dus altijd eten voor het hardlopen. Als je enkel af wil vallen kun je wel op lege maag aan joggen. Maar voor echte opbouw en snel herstel zul je toch brandstof moeten hebben.

Dat geirriteerde neusslijmvlies; denk niet dat het een relatie heeft met al dan geen conditie. Ken inderdaad mensen met goede conditie die het hele jaar door snotteren.

Vanmiddag nog een interval training gedaan. Moet zo naar school dus meot de clubtraining laten schieten. Het intervallen ging lekker. Nu staat er alleen voor komende donderdag een half uurtje op en dan zit mijn schema erop. Nou ja op het laatste onderdeel na dan...de marathon. Heb er wel zin in.
@ Baukje, het klinkt best heftig die blessure van je man. Hoe komt dat toch dat zijn pees is afgescheurd? Door het sporten? Je hebt het in ieder geval druk ermee. De kinderen ook maar inzetten bij het uitlaten van de hond. Veel succes komend weekend met de marathon.

@ Dreamlogic, mijn partner heeft hetzelfde probleem. Door blessures moet hij telkens weer opnieuw beginnen met opbouwen. En toch gaat dat best snel. In ieder geval niet meer zo langzaam als toen je ooit begon. Maar te snel opbouwen moet je natuurlijk ook weer voorzichtig mee zijn. Maar dat weet je zelf ook wel....ik vind dat je het goed opbouwt.

@ Simoon, als het al regent dan ben ik ook geneigd om het hardlopen uit te stellen. Als het onderweg begint te regenen vind ik het soms zelfs wel lekker.

Wat betreft de lopende neus. In het begin had ik ook altijd een zakdoekje bij me, maar nu ben ik dus ook van de makkelijke. Gewoon neusgat dichtduwen en uitsnuiten. Het is toch maar wat vocht. Ik let wel altijd op dat ik het niet doe als er mensen komen aangelopen. Kijk toch altijd even om mij heen voordat ik ga snuiten. En als ik op zaterdag in de groep loop dan moeten we regelmatig een lusje maken voor de langzamere en dan loop ik gewoon even richting een struik of zo.

Ik eet altijd wat voordat ik ga lopen. Heb ik iets meer tijd dan wordt het een boterham, heb ik minder tijd dan wordt het de banaan en/of yoghurt. Daarop kan ik goed lopen.

Afgelopen zaterdag met de hardloopgroep een pittige training weer gehad. Er zat intervallen en heuvels in. Dus ik ga deze week een intervaltraining vervangen door een duurloop. Maar een aantal dames van de hardloopgroep gaan 31 oktober de ladiesrun lopen in Landgraaf. Nu hebben ze mij bijna zover dat ik mijn eerste wedstrijd wellicht dan ook ga lopen :-)

Maandag een klein uurtje gelopen en wat heb ik veel ganzen gezien! Ze waren hun ontbijtje aan het nuttigen op een pas omgeploegd akkerveld. En een kabaal dat die ganzen maken! Wel heel leuk.

Had eigenlijk vanochtend mijn training moeten lopen maar ik heb de halve nacht wakker gelegen en was geradbraakt. Dus die verschuif ik naar morgenvroeg. Ik pieker momenteel teveel. En gelukkig is hardlopen daar juist heel goed voor.

Loop ze allemaal en geniet.
Zo, even een egopostje hoor! Ben nl best trots op mezelf!

Gister heb ik voor het eerst een les pilates gevolgd en ik heb me toch een potje spierpijn! Verschrikkelijk!

Ondanks dat vanmorgen toch gelopen en heb de 2x 8 minuten vol kunnen houden!
haha Simooon, goed bezig toch!

wat betreft het eten voor het lopen. Zoals ik eerder al zei is het echt beter om eerst te eten. Wat je precies lekker vind moet je gewoon proberen! Ik hoef zelf bijvoorbeeld geen banaan of yoghurt te hebben. Dat valt niet zo lekker. Banaan ligt als een blok op de maag en yoghurt is zo zurig als het wat omhoog komt zeg maar.. Dunne brinta gaat wel goed bij mij!

@ dream.. ik ben vandaag ook met de fiets ergens heen gegaan om daar te gaan lopen. Voor t eerst! Best een aanrader! En ik ben eht met je eens dat lopen in de regen heerlijk is! Soms doe ik wel een petje om dat het niet zo in mn ogen regent.

@ Kyon.. leuk dat je (misschien) een wedstrijd gaat doen! Gewoon opgeven! Je kunt altijd achteraf nog zeggen dat je het niks vond en dat je het nooit weer doet, maar dan weet je dat in ieder geval;)

@ Baukje.. zit je man nu in t gips? En komt de fysio niet toevallig in de buurt op huisbezoek? Kan die daarna mooi even bij jullie langs komen.. En kan hij nu wel werken of zit hij nu thuis? Dat kan best gezellig zijn lijkt me.. (tenzij hij niet te genieten is natuurlijk)

Ik heb afgelopen zondag een duurloopje van 12 km gedaan maar had mega zijsteek. Geen idee waarvan! Maandag op school fitness, shuttle run test en training van aeroob uithoudingsvermogen. Daarna nog een hepatitis vaccinatie en zwemmen. Zere armen dus!

Dinsdag rustdag!

Vandaag heb ik eigenlijk baantraining maar ik heb vanavond een bruiloft dus ben vanmiddag even geweest.

Kreeg weer die zijsteek maar kon hem er nu uitlopen. Toen het weg was nog wat tempootjes gedaan. Ging helaas niet zo makkelijk! Nog anderhalve maand voor het NK wintertriathlon is..
Allemaal goed bezig zeg.

Fiekes, toch goed bezig ook al ging het moeizaam, en nog anderhalve maand om te trainen, zonder verdere pijntjes moet het vast goed komen.

Simooon, en dan gaat het toch vanzelf ook al dacht je dat het zo zwaar zou worden. Goed gedaan!!

Kyon, volgens mij ben je er toch wel klaar voor om een wedstrijdje te doen, hoeveel km is het?

Baukje, de marathon komt nu langzaam dichterbij, doe je wel rustig aan, ook al moet je nu er veel zorgen voor je man!?

Dreamlogic, ja dat is weer wenen in een nieuwe omgeving, leuke rondjes zoeken valt dan niet mee. En ook weer opnieuw opbouwen is ook altijd weer vervelend.

Ik heb mezelf erbij neer gelegd dat ik even wat rust moet nemen. Heb hier en daar op het internet wat opgezocht en het lijkt erg op een overbelasting probleem en daar kan ik me wel in vinden. Ook altijd aan de zelfde kant van de weg lopen stond er nog bij en dat doe ik dus ook nog. Altijd links en die kant is het dus ook. Nou moet ik morgen nog naar de dokter, en die is ook sportarts en daar zal ik ook eens mee overleggen. Maar voorlopig ga ik even voorzichtig een beetje fietsen en koelen.
Baukje, heel veel sucses morgen!!!! Weer wordt lekker volgens mij.
Hier nog even voor de grote dag. Wel spannend hoor. Tja het weer, hij geeft wel vrij veel regen af maar in de middag zou het redelijk droog zijn. En windkracht 4 is natuurlijk toch behoorlijk stevig als je hem tegen hebt. En als ik het goed begrijp krijgen we hem schuin van voren.

De laatste trainingen zijn goed gegaan. Lichamelijk de nodige rust gehad de laatste dagen dus ik zou er klaar voor moeten zijn. Toch zijn mijn verwachtigen niet al te hoog voor morgen. Trainen doe je met je benen maar de marathon goed uitlopen is toch na een goede training vooral een mentale kwestie. En door de nodige stress factoren heb ik het idee dat dat stukje op dit moment niet echt optimaal is.

Maar ik probeer rustig van start te gaan. Dat zal moeilijk zijn want ik mertke het bij de laatste traingen. ben te opgejaagd en ga daardoor te hard. Maar dus toch proberen de eerste km's in ieder geval rustig op te bouwen. En dan hoop ik zo veel mogelijk km's te kunnen genieten van de wedstrijdsfeer en de omgeving.

Fiekes mijn man is nog niet in het gips. Was wel de bedoeling maar been is te dik om in te gipsen. De planning was 7 weken ingipsen. Maar het is nu nog twijfelachtig hoe het verder moet.

Lauwe wat vervelend.En eindhoven? Laat je dat nu schieten?

Wat leuk kyon een wedstrijd. Nu ben ik persoonlijk erg anti ladiesruns (ja ja de TTM zit me nog steeds dwars) dus wat dat betreft zou ik een andere wedstirjd hebben uitgekozen.

En nee de afscheuring van de pees van de knieschijf had niets met sport te maken. Was toevallig tijdens de hondentraining gebeurd, maar de vorige keer was het geberud toen hij van een trapje afliep. Gewoon slijtage door te hoog liggende knieschijven.
Baukje, oh ik dacht dat iemand op de radio het over 18 gr. had, maar dat is dus niet zo, sorry.

Ja eindhoven ga ik laten schieten, ben wel naar de fysio geweest en die denkt dat het misschien toch wel aan mijn nieuwe schoenen ligt. Als er nog iemand een startbewijs wil voor eindhoven, laat maar weten!!
Die 18 graden klopt wel hoor. Dus de temperatuur is wel goed. Al had ik liever een graad of 16 gehad. Maar ik denk dat wind en regfen toch de bepalende factoren gaan zijn. Maar wie weet valt het uiteindelijk mee. Voor de liefhebbers, volgens mij is de wedstijd live te volgen via omroepzeeland.nl.

Tja eindhoven, dat gaat niet lukken denk ik volgende week. Wel jammer. Dat je het moet laten schieten.
Baukje, heel veel succes! En gelukkig zijn de omstandigheden voor iedereen gelijk. En jij kan bikkelen, dus die voorsprong heb je sowieso!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven