Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Ik heb de laatste pagina aangeklikt, omdat ik op zoek ben naar Jody. Post zij hier nog wel? Ik heb haar even nodig
Ik zie haar op het moment niet echt veel meer, Helianthus2106.

Mijn helikopter is bijna af! Alleen nog 5 propellers, alles in elkaar zetten en hem ogen geven.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
*
Niemand?
Sunlover & Droomz, echt leuk hè dat uiltje. Zag 'm hier en heb 'm gisteren meteen gekocht en gemaakt!

Bedankt voor de tip! Hij is ook lekker makkelijk als cadeautje.

Helianthus, mutsjes heb ik nog nooit gehaakt, wel gebreid. Maar dat is alweer een tijd geleden en qua maatvoering ben ik een ramp.. Kan je dus helaas niet helpen.

Oh trouwens ik heb hier nog niet gepost met deze nick geloof ik. Vorige was Jumpsje, je mag me gerust zo noemen.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 september 2010 @ 13:17:

Sunlover & Droomz, echt leuk hè dat uiltje. Zag 'm hier en heb 'm gisteren meteen gekocht en gemaakt! [afbeelding]

Helianthus, mutsjes heb ik nog nooit gehaakt, wel gebreid. Maar dat is alweer een tijd geleden en qua maatvoering ben ik een ramp.. Kan je dus helaas niet helpen.

Oh trouwens ik heb hier nog niet gepost met deze nick geloof ik. Vorige was Jumpsje, je mag me gerust zo noemen.

Leuk he die uiltjes.

Ik zit er aan te denken om ze te gebruiken voor een mobile of zo'n ding voor aan de kinderwagen voor mijn zwangeren schoonzusje. Dat in plaats van een dekentje. Want ze is zelf ook aan het haken geslagen en is bezig met een dekentje.

Ik was aan het oefenen met het vlindertje van de mobile uit het boekje Vrolijke beestjes haken. Maar weet niet of ik die zo leuk vind, daarom het idee om het met de uiltjes te maken.

Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ja dan vind ik uiltjes denk ik ook leuker dan vlindertjes. Wel een heel leuk idee!

Wat is haken toch leuk!

Nog één bol wol (van de 4) in m'n sjaal verwerken en die is ook af. Yes..
Helianthus,

heb nog nooit n mutsje gehaakt. Ben ook bang voor de maatvoering als ik dat op afstand moet doen....

Dat uiltje is leuk, ga dat patroon ook kopen! Kan ik dat mooi binnenkort als bedankje geven aan iemand die gek is van uilen.....
Wat een leuke ideeen allemaal weer. Ik heb gewoon geen tijd om verder te gaan met haken :'( Heb nog zoveel leuke projectjes waar ik aan wil beginnen maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat ik het zelf niet kan maken. Een hele tijd geleden meldde ik in dit topic dat ik met het haken aan de slag zou gaan. Ik wilde simpel beginnen, met een dekentje (steeds halve stokjes). Maar zelfs dat is niet gelukt. Ik ga het binnenkort wel weer een keer proberen.

Ik vind dat uiltje heel erg leuk!

Succes verder, dames!
Helianthus, als je echt een mutsje wilt, is het mss de moeite waard om het te vragen op het Fok!-forum. Daar zitten meer mensen die wel eens mutsjes hebben gehaakt, dus wie weet vind je daar iemand :-)
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 september 2010 @ 13:17:

Sunlover & Droomz, echt leuk hè dat uiltje. Zag 'm hier en heb 'm gisteren meteen gekocht en gemaakt! [afbeelding]

Ik heb het uiltje al een tijdje, maar nog niet gehaakt. Veel te druk met andere dingen

Ik ben bezig met mijn lucybag, maar mijn bodem golft een beetje. Heb gewoon het patroon gevolgd enzo, maar die 'golven' zijn door het meerderen alleen maar erger geworden .
Ik was vandaag bij mijn moeder, die al jarenlang haakt. Had een boek met hondjes om te haken meegenomen om te laten zien (geleend uit de bieb) en ze was dolenthousiast.. En wat zegt de muts? 'Maak me er maar een zooi, kan ik ze hier in het verpleeghuis aan mensen kado doen.'

Wacht maar tot ze het uiltje (ja ja, ik heb het patroon ook besteld) ziet!

Vandaag in de trein hele leuke reacties gekregen, dat ik gewoon een haaknaald en katoen meegenomen had en zat te freubelen. Zelfs de conducteur glimlachte: Ik heb veel meegemaakt wat mensen doen maar dit is voor mij de 1e x dat ik het zie.

Oh, als mensen interesse hebben in de patroontjes voor minihondjes, klik dan hier
anoniem_106565 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 09:30
Reden: andere link
% gewijzigd
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Stefanie, ik ken niemand op het FOK-forum. En ik 'ken' Jody een beetje. Vandaar dat ik hier kwam. Maar het was nogal korte-termijn zeg maar

Maar mocht iemand nog graag een mutsje willen haken of breien voor mijn meisje: Leuk! Ik ben regelmatig te vinden op het moestuintopic.

En ik denk aan een wit mutsje met een roze bloemetje erop. Maar andere variaties mogen ook
Ik word ook vaak aangesproken als ik in de trein haak. Vooral door oudere dames
Toevallig afgelopen zondag in de trein gehaakt.....en op de één of andere manier heb je inderdaad gelijk aanspraak. Alleen dan weer niet door een kanppe man, dat is dan weer minder hahaha! ;-p

Hmpf.....heb de hele avond aan mijn administratie gezeten en geen stokje gehaakt! Het enige dat ik gedaan heb is een bolletje bruine katoen gehaald en het uiltjes-patroon besteld....En morgen mag ik weer de hele dag werken, schiet niet op zo!
Hallo Dames!

Haken is zo leuk!! Ik ben ook sinds een paar maanden 'hooked'

Ik heb wat amigurumi's gemaakt en ben nu met granny squares bezig. Het lukte me steeds niet, maar heb het eindelijk door. Behalve hoe ik de eindjes wegwerk. Ik wissel steeds van kleur maar weet niet zo goed hoe dat netjes kan. En hoe werk je dat uiteindelijk weg?

Ook merk ik dat de 'achterkant' uiteindelijk er mooier uitziet, maar dan nog dus die eindjes die ik weg moet werken,

Heeft iemand hier een tip voor, hoe doen jullie dat?

Bij de Amigurumi's kun je de eindjes gewoon naar binnen trekken en dan zie je er na het opvullen of dichtnaaien niks meer van, maar de squares zijn natuurlijk plat en gedeeltelijk open.

Ik kan van mn amigurumi's wel een keer een fotootje plaatsen als dat leuk is.

Ik vind hier ook veel leuke tips
Hoi kozoo.

Ik doe dat met een stopnaald....en dan die draad een stukje door het gemaakte werk `heenborduren`....

Maar er zijn vast mensen die dat wat duidelijker uit kunnen leggen vrees ik..
@Kozoo, ik doe hetzelfde als Lieslian. Gewoon met een borduurnaald door de achterkant halen en je ziet er niks meer van.
quote:Helianthus2106 schreef op 30 september 2010 @ 21:56:

Stefanie, ik ken niemand op het FOK-forum. En ik 'ken' Jody een beetje. Vandaar dat ik hier kwam. Maar het was nogal korte-termijn zeg maar

Je kent mij En Jody zit ook op Fok! maar ze reageert daar momenteel ook niet zo vaak..

Maar je kan het steeds vragen, het zijn hardstikke lieve meiden! (ik ben niet aan mutsjes breien, nu toch nog niet)

Kozoo, hihi grappig om te horen dat je ook verslaafd bent! :D
Heeft iemand toevallig het patroon van Vera het varken van amigurumis.nl/dierenvriendjes haken? Ik wil deze graag maken voor mijn broertje.... Maar heb dit boek niet. Hij houdt namelijk erg veel van varkens en hij is bijna jarig...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
quote:StefanieV schreef op 01 oktober 2010 @ 19:34:

[...]

Je kent mij (En nu ben ik weer weg, hoor!)
quote:amandroe schreef op 01 oktober 2010 @ 19:35:

Heeft iemand toevallig het patroon van Vera het varken van amigurumis.nl/dierenvriendjes haken? Ik wil deze graag maken voor mijn broertje.... Maar heb dit boek niet. Hij houdt namelijk erg veel van varkens en hij is bijna jarig...Ze verkoopt hem ook los he En ze is altijd vrij snel met verzenden.
Ik dacht dat iemand hem misschien heeft liggen en hem ff in wil scannen/mailen... scheelt weer wat geld....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Dat zijn nou net de 2 (Albert mol is de andere) van het boekje die ik niet heb, dus ik kan je niet helpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven