Hoe maak jij het gezellig?
vrijdag 1 oktober 2010 om 21:55
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:05
Ik ben best chaotisch maar ik vind een opgeruimd huis gezelliger dan rommel. Bos bloemen fleuren de boel een beetje op. Ik kijk nu tegen een boeket aan die ik van mijn vriend heb gekregen (aaawh erg lief van hem, oke genoeg gekwijld). Geurkaarsjes aan als het donker wordt. Ga een beetje schuiven met spullen totdat het volgens jou gezellig oogt. Verder even geen tips.
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:08
vrijdagavond: heerlijke rommelavond. Huis nog niet opgeruimd, beentjes omhoog. Zaterdag: boodschappen doen, huis opruimen, lekker eten halen, 's avonds opblijfavond voor de kids. Daarna een leuke film. Uiteraard kaarsjes aan. Zondag: uitslaapochtend. Samen ontbijten, 's middags lekker weg, wandelen, visite etc. En dan op tijd eten en klaar maken voor komende week....
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:09
Voor een vrij weekend: bij mij moet het helemaal opgeruimd zijn en alles schoon (standaard: bedden verschonen, hokken van de dieren verschonen, keuken schoonmaken; oven, koelkast, vriezer, koffiezetapparaat etc) Pas daarna kan ik lekker rustig zitten
Ik heb van die blanco/witte kerstlichtjes aan de muur hangen, die geven altijd wel veel sfeer. Verder; wijntje erbij en een leuke serie kijken met m'n vriend
Ik heb van die blanco/witte kerstlichtjes aan de muur hangen, die geven altijd wel veel sfeer. Verder; wijntje erbij en een leuke serie kijken met m'n vriend
Hier ook een chaoot eerste klas. Maar als ik het gezellig wil hebben moet het toch eigenlijk wel goed opgeruimd zijn. Pas dan heb ik ook de rust om lekker te gaan zitten. Op de bank, lekker warm woonkleed, bak koffie, stroopwafel, tijdschrift, goeie film en wat kletsen met mn man, laptop op schoot (alles een beetje tegelijk doen) Liefst met de kinderen fris gewassen, lekker slapend onder een net schoon opgemaakt dekbed. Vreselijk wat zoetsappig en burgelijk, haha... Maar dan geniet ik echt enorm!
Als er nog vanalles te doen is, kan ik niet relaxen. Dus het moet opgeruimd en schoon zijn. Weinig licht, veel kaarsjes. Leuke film op tv. Lekkere hapjes & een kopje thee. En lekker zittende kleding aan (lees: oncharmante trainingsbroek en oversized tshirt) en een dekentje op de bank. En natuurlijk leuk gezelschap!
Oh wat heerlijk, morgen avond is het weer zover.
Oh wat heerlijk, morgen avond is het weer zover.
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:13
quote:SeptemberGirl schreef op 01 oktober 2010 @ 22:11:
toch wel lekker opgeruimd en schoon... en dan de verwarming aan, kaarsjes erbij, en koekjes liggen nu in de oven te bakken. morgen maak ik kokoskoekjes. krantjes en thee, en dan maar hopen op regen!Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.
toch wel lekker opgeruimd en schoon... en dan de verwarming aan, kaarsjes erbij, en koekjes liggen nu in de oven te bakken. morgen maak ik kokoskoekjes. krantjes en thee, en dan maar hopen op regen!Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:15
quote:Mirremara schreef op 01 oktober 2010 @ 22:13:
[...]
Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.ja precies! en musea, wat dacht je daar van! zo lekker als het regent...
[...]
Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.ja precies! en musea, wat dacht je daar van! zo lekker als het regent...
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:24
Basisingredienten: stapel goede boeken, pot thee, iets lekkers, plaid, laptop, kussens, kaarsjes en de hond aan mijn voeten.
Staat van mijn huis hangt af van mijn gemoedstoestand op dat moment. Soms wil ik het opgeruimd hebben en soms maakt 't me niets uit.
Feestvreugde verhogende elementen: weten dat ik de deur niet meer uit hoef en 'slecht' weer.
Staat van mijn huis hangt af van mijn gemoedstoestand op dat moment. Soms wil ik het opgeruimd hebben en soms maakt 't me niets uit.
Feestvreugde verhogende elementen: weten dat ik de deur niet meer uit hoef en 'slecht' weer.
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:24
zaterdag 2 oktober 2010 om 00:11