Hoe maak jij het gezellig?

01-10-2010 21:55 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of , hoe cocoon je? Als je een vrij weekend voor de boeg hebt, hoe maak je je huis gezellig? moet het gezellig rommelig zijn of juist strak opgeruimd? Bak je appeltaart, koop je bloemen of van die geurdingen.....kortom met welke kleine details creeer jij je eigen sfeer.
Kaarsjes, wierook, niet teveel licht aan, wijntje erbij en lekkere muziek op. Of een goede film op televisie kijken.
Ik ben best chaotisch maar ik vind een opgeruimd huis gezelliger dan rommel. Bos bloemen fleuren de boel een beetje op. Ik kijk nu tegen een boeket aan die ik van mijn vriend heb gekregen (aaawh erg lief van hem, oke genoeg gekwijld). Geurkaarsjes aan als het donker wordt. Ga een beetje schuiven met spullen totdat het volgens jou gezellig oogt. Verder even geen tips.
Ja muziek is ook een goeie!
vrijdagavond: heerlijke rommelavond. Huis nog niet opgeruimd, beentjes omhoog. Zaterdag: boodschappen doen, huis opruimen, lekker eten halen, 's avonds opblijfavond voor de kids. Daarna een leuke film. Uiteraard kaarsjes aan. Zondag: uitslaapochtend. Samen ontbijten, 's middags lekker weg, wandelen, visite etc. En dan op tijd eten en klaar maken voor komende week....
Voor een vrij weekend: bij mij moet het helemaal opgeruimd zijn en alles schoon (standaard: bedden verschonen, hokken van de dieren verschonen, keuken schoonmaken; oven, koelkast, vriezer, koffiezetapparaat etc) Pas daarna kan ik lekker rustig zitten

Ik heb van die blanco/witte kerstlichtjes aan de muur hangen, die geven altijd wel veel sfeer. Verder; wijntje erbij en een leuke serie kijken met m'n vriend
Hier ook een chaoot eerste klas. Maar als ik het gezellig wil hebben moet het toch eigenlijk wel goed opgeruimd zijn. Pas dan heb ik ook de rust om lekker te gaan zitten. Op de bank, lekker warm woonkleed, bak koffie, stroopwafel, tijdschrift, goeie film en wat kletsen met mn man, laptop op schoot (alles een beetje tegelijk doen) Liefst met de kinderen fris gewassen, lekker slapend onder een net schoon opgemaakt dekbed. Vreselijk wat zoetsappig en burgelijk, haha... Maar dan geniet ik echt enorm!
Als er nog vanalles te doen is, kan ik niet relaxen. Dus het moet opgeruimd en schoon zijn. Weinig licht, veel kaarsjes. Leuke film op tv. Lekkere hapjes & een kopje thee. En lekker zittende kleding aan (lees: oncharmante trainingsbroek en oversized tshirt) en een dekentje op de bank. En natuurlijk leuk gezelschap!

Oh wat heerlijk, morgen avond is het weer zover.
toch wel lekker opgeruimd en schoon... en dan de verwarming aan, kaarsjes erbij, en koekjes liggen nu in de oven te bakken. morgen maak ik kokoskoekjes. krantjes en thee, en dan maar hopen op regen!
Oh heerlijk, nog meer mensen zo'n muts als ik ;)
quote:SeptemberGirl schreef op 01 oktober 2010 @ 22:11:

toch wel lekker opgeruimd en schoon... en dan de verwarming aan, kaarsjes erbij, en koekjes liggen nu in de oven te bakken. morgen maak ik kokoskoekjes. krantjes en thee, en dan maar hopen op regen!Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.
quote:Mirremara schreef op 01 oktober 2010 @ 22:13:

[...]

Hahaha dat heb ik ook wel eens dat ik echt toe ben aan een weekend met kaarsjes, hapjes en dekens en dan is het supermooi weer.....ligt gewoon niet zo lekker onder de deken als de zon schijnt.ja precies! en musea, wat dacht je daar van! zo lekker als het regent...
Ja regen en sneeuw is heerlijk zolang je binnen zit.

Oh, en de haard moet natuurlijk ook aan!
Basisingredienten: stapel goede boeken, pot thee, iets lekkers, plaid, laptop, kussens, kaarsjes en de hond aan mijn voeten.

Staat van mijn huis hangt af van mijn gemoedstoestand op dat moment. Soms wil ik het opgeruimd hebben en soms maakt 't me niets uit.

Feestvreugde verhogende elementen: weten dat ik de deur niet meer uit hoef en 'slecht' weer.
schoon huis. kaarsjes aan .. bloemen . R&B muziek op. .iets lekkers bij de koffie en een lekker tijdschrift. moet wel zeggen dat ik het vaker in de avond gezelliger vind. met lampen gedimpt enzo en ook als het dan buiten regent.geeft een extra sfeertje
Kaarsjes aan, wijntje of lekker donker abdijbier, iets te snaaien en lekker op de bank hangen met dvdtjes op en laptop om wat te internetten.
ja heerlijk, hou ook van die regenachtige dagen....

kaasjes aan, tijdschriften, muziekje aan....

heerlijk!

wordt het morgen eigenlijk slecht weer?
Ja, vooral zondag. Morgen 18 graden en regen. Zondag 15 graden en regen.
ik dacht juist dat het zondag hartstikke mooi weer werd!!!
Ja hoor, zondag mooi weer: 21 graden 'en de zomer komt voor even terug' aldus de weerman. Dus morgen allemaal cocoonen, en zondag zomer vieren, zodat we maandag in de regen weer hard aan het werk kunnen
volgens piet zondag mooi en maandag ook goed te doen nog slaap lekker
Thee en chocola binnen handbereik, één of ander flutblaadje en ik ben er klaar voor.

Het huis hoeft niet persé opgeruimd te zijn.
Moet toch wel netjes zijn en stofgezogen... leuk kleedje voor op de bank, lekkere koffie en daarna aan de wijn... Open haard aan (vind ik eigenlijk eng, want het is gas...)

Kaarsjes en bloemen zijn hier even niet te doen ivm 1-jarige die hier rond loopt en het dan steeds hoog moet worden weggezet.
scenario:

ik kom zaterdag thuis van mijn werk.

het huis is gezogen en gedweild.(ik heb mijn man zover dat hij het belang daarvan ziet)

houtkachel aan.

patatje eten.

in bad met zijn tweeen.

kaarsjes aan.

joggingbroek aan.

krantje lezen.

cryptogram maken.
gezelligheid maak je samen door te doen wat je knus en lekker vindt. Wat, . . . dat kan van alles zijn. Let op ! Zet je deurbel, je telefoon en je pc uit dan duurt het het langst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven