Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Ik heb mijn lijf een week rust gegunt...

Vanmorgen begonnen met een korte loop in de hoop dat ik morgen dan weer terug kan naar 4 keer 8 minuten.

Iemand had het hier over Renate op de mp-3 waar kan ik die vinden en voor wie is dat geschikt? Ik heb nu bedacht da tik neit zozeer ga opbouwen, maar wel wil varieëren. Maar zonder mp3 gaat het lopen toch minder fijn.

Ik vind lopen met motregen en regen wel fijn... maar met stortregen starten is zo moeilijk! Hoe doen jullie het met openin het donker? Ik voe me dan niet zo veilig? Ik loop in een park...
ik zou graag de evy start 2 run willen downloaden kan iemand mij hierbij helpen?

mvg
Poohoo, de trainigen van renate staan op atletiekunie geloof ik, nee op dutchrunners.nl Daar moet je wel voor betalen geloof ik. Dus misschien even kijken of je die van iemand kunt overnemen.

MeFunny, staan er geen links op de andere topic over hardlopen, ik weet niet of die nog ergens zijn te downlaoden.

Heb vandaag mijn garmin 305 binnen gekregen. Je kunt die ook gebruiken op de fiets, dus ben ben erg benieuwd. Lopen stel ik nog maar even uit, tot ik deze week nog 2x naar de fysio ben geweest.
Even snel want behalve dat ik moe ben heb ik ook veel te veel wijn naar binnen gewerkt. Maar het is super gegaan vandaag. De weersomstandigheden vielen alles mee, de wind was goed te doen en daar waar hij echt wel flink tegen zat had ik een heel harem van mannen om me hee gecreeerd. We begonnen zelfs met zon en de regen op het eind was een welkome verkoeling. Het parcours was zwaarder dan verwacht. Maar ondanks dat ging het zo lekker. Toen we bij 26km het strand af kwamen en de duinen ingingen heb ik alleen maar mannen ingehaald. En schijnbaar heb ik wat sadistische trekken want hoe meer ik mannen ik om me heen kapot zag gaan hoe sterker ik me ging voelen. Het publiek was ook zo enthousiast. Dus ondanks dat de duinen hoger waren dan verwacht en dat we bij bijna 40km weer het losse zand richting strand in gestuurd werden ben ik toch door blijven gaan. Zelfs nog twee dames geklopt. Bij 41,5 km gingen we het strand af. In het losse zand omhoog. Oh man wat is dat afzien. Maar ik wilde mijn plekje niet meer afstaan dus ben door blijven buffelen tot de laatste meter. En....3de geworden! In zelf geklokt 3hr30:54. De prijsuitreiking heb ik gemist. Die is namelijk vanavond na achten pas. Maar dat kon ik echt niet opbrengen. Kon ik ook mijn broer en clubgenoot niet aandoen.

Maar ondanks de gigansitsche blaar die al voor de 10km ging opspelen (waarschijnlijk door het losse zand op het eerste stuk strand) en de wapperende teennagels helemaal euforisch.

Parocurs was gigantisch mooi, organisatie perfect. dus voor een ieder die een bijzondere marathon wil lopen een advies. Reis niet af richting af richting rotterdam of New York maar zoek de schitterende zeeuwse stranden en duinen op. Dan krijg je er een heel enthousiast publiek als toetje bij.
Baukje, heb je hele dag aan je lopen denken, was zo benieuwd hoe het was gegaan!!! Maar wel heel goed dus. En ook nog een leuke tijd. En ja wat jij zegt, die massale dingen zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk. Alhoewel ik heel jaloers ben dat jij zo'n strand marathon loopt geloof ik niet dat het voor mij ooit is weggelegd. Alleen al een training van trap op, trap af en mijn knie is weer aan gort.

Maar ben blij voor je dat het zo goed ging!!!! En dat het ook leuk was!
Wauw Baukje, wat een kracht straalt je bericht uit! Maar ik ken me nog niet voorstellen dat je door zo'n pijn van wapperende teennagels door kan lopen, door blaren lopen ken ik wel van lange afstand wandelen.

Ik heb ergens een link van alle evy's..

evy ergens

Ik heb vandaag 4 x 8 gelopen, maar ik ging als een slak. Mijn zoontje was op de fiets mee en die haakte halverwege bij de kastanjebomen af om kastanjes te zoeken en spelen. en op weg terug naar huis (ik loop altijd heen en halverwege keer ik om, omdat ik nog geen rondje kan maken) mopperde hij dat ik zo langzaam ging...

Helpt 2 x 25 minuten fietsen (op een avond heen en weer naar school) om je conditie op pijl te houden??
hey baukje.. ik heb de hele tijd aan je gedacht! Leuk om te lezen dat het zo goed ging en mooi dat je (alweer :D) op een podium staat! Jij bent wel de prijzentrekker van dit topic! Had je broer ook gelopen? Zoja, dan zit die sportiviteit bij jullie wel heeel erg in de familie!

Ik heb zelf wel een sportieve vader maar mijn moeder volleybalt alleen maar voor de kantine na die tijd. Mn ene zus is wel sportief (ook schaatsen, triathlon en nog roeien) maar mn andere zus een stuk minder. Ik heb onlangs loopschoenen gewonnen met een circuit en die geef ik aan haar (heb mn andere zus ook eens schoenen gegeven) Nu kunnen we straks met zn drietjes lopen. Lijkt me leuk! We wonen sinds september ook nog maar 5 minuten fietsen uit elkaar.

@ Lauwe.. hou die moed er in hoor! Hoop voor je dat de fysio zn werk goed doet en dat jij snel weer blessure vrij kan lopen.

@ poohoo.. langzaam lopen is voor beginners juist goed! De meeste mensen lopen veel te hard en dan krijg je snel blessures. Die snelheid komt nog wel als je gewoon vol houdt. Laat je zoontje maar lekker;)

Je schrijft dat je niet zozeer op wil bouwen maar wil varieren. Die beginners schema's zijn vooral bedoeld om op te bouwen en je moet eerst ook wat basis hebben voor je verstandig kunt varieren. Waar je dat kunt downloaden weet ik niet.

Lopen in het donker vind ik zelf geen punt. Alleen jammer dat ik dan wel ind e stad/park moet lopen ipv de onverharde achteraf wegen waar ik het liefst loop. Heb een reflecterend jasje en een lichtgevende armband om. Heb me nog nooit onveilig hoeven voelen gelukkig.

Wat betreft het fietsen.. dat helpt zeker om je algemene uithoudingsvermogen op peil te houden. Je moet alleen wel je hartslag flink omhoog jagen. Je mag dus best warm worden en een hogere ademhaling krijgen van eht fietsen, anders heeft het weinig zin.

Jullie ook allemaal zo genoten van het weer? Ik vandaag wel. Zou eigenlijk wat leuks doen met mn vriend maar het waaide en dat wil hij toch vooral kitesurfen. Ik heb vanochtend lekker een rondje gefietst met vrienden (75 km MET appelgebak stop) en daarna bij gekletst met een vriendin op een terrasje. Heerlijke dag!

Gisterochtend heb ik samen met een collega meegelopen met verschillende beginnersgroepjes en daarna een clinic gegeven. Ook kon men vragen stellen over blessures. Was leuk! Wel zeiknat geregend en daarna nog van 12-17 uur gewerkt. Nog 1 week en dan is de 4 mijl van Groningen. Daarna zal het wel weer rustiger worden.

Zo, nu naar bed! Morgen weer een hele lange schooldag! (van 8.30 tot 19.30!)
Wat ben ik blij met dit topic, ik krijg zoveel informatie en tips! Dank jullie wel!

MIjn spierpijn lijkt me vanmorgen mee te vallen. Maar ik heb nog een lange dag voor de boeg.
Baukje, wat een mooi verslag! Ik zie het helemaal voor me. En natuurlijk dan zo'n prachtig resultaat weer neerzetten. Gefeliciteerd en geniet er van!!

@ Poohoo, ben het eens met de tips van fiekes. Ik ging in het begin ook vaak veel te hard en wilde ook te snel te veel. En ook al ga je als een slak, je doet het toch maar! De snelheid komt uiteindelijk vanzelf, eerst je uithoudingsvermogen uitbouwen.

Over slak gesproken...ik heb zowel zaterdag als gisteren ook voor mijn gevoel als een slak gerend :-) Was zo moe in mijn benen. Alleen tijdens de intervallen ging ik goed. Ik merk dat de kracht er wel in zit, maar de duur niet. Zal vast door het slechte slapen komen en de stress die de noodgedwongen verhuizing met zich meebrengt. Anders heb ik er geen verklaring voor. Ik ga het deze week maar rustig aan doen. Alleen maar korte duurloopjes om in vorm te blijven.

En ja Fiekes, ik heb ook genoten van het buitenweer! Heerlijk, hopelijk blijft het nog een paar dagen zo.
Balen Lauwe met je blessure. Nu heb je wel de tijd om de Garmin uit te proberen op de fiets. Als je dan straks weer gaat lopen, kan je hem door en door
anoniem_108464 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 07:37
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Hier ook nog even een berichtje van mij!

Heb alweer 3x gelopen sinds de laatste keer dat ik op dit topic schreef. Moest na de 2x 8 minuten 2 trainingen weer heel rustig aan doen met alleen maar 1 en 2 minuten lopen... Maar Renate legde uit dat het de bedoeling was dat ik met deze rustige trainingen weer bij zou komen van de inspanningen van de afgelopen weken en nieuwe energie op zou gaan doen voor de komende weken. Gister moest ik 18 minuten achter elkaar lopen!!! Was de 12e training nog maar en ik zag er best tegen op, maar heb het vol gehouden! Was zo trots op mezelf!

Morgen laat ik een tattoo zetten op mijn voet en ik heb nog geen idee wanneer ik weer kan gaan lopen. Ik hoop toch echt na paar dagen weer, want wil het lopen nu zeker doorzetten! Voel me de laatste tijd weer een stuk fitter en het lopen werkt al een beetje verslavend...

Baukje, wil je nog even zeggen dat ik het echt een topprestatie van je vind! Echt ontzettend knap! Dat je het uberhaupt hebt vol gehouden vind ik al super en dan ook nog gewoon 3e worden, petje af hoor! Ben je weer vlot hersteld van de inspanning?

En er vroeg hier nog iemand naar de lessen van Renate? Ik heb het hier vandaan: Renate

Je moet dan je naam en e-mailadres invullen. Ik ben niet aangesloten bij deze zorgverzekeraar en heb na het aanmelden helemaal geen e-mailberichten ontvangen oid, maar kon wel de lessen gratis downloaden. Zo heb ik het dus gedaan.
@ simooon.. goed bezig! Hoeveel weken is het programma in zn totaal? En een tattoo! Deed het pijn? en wat is het? Altijd als ik een tattoo zie, ben ik benieuwd hoe het nou voelt om er een te zetten. Maar ik vind mezelf niet echt een tattoo typ dus ik denk niet dat ik er ooit achter ga komen;)

@ Baukje.. hoe staat het met je herstel na de wedstrijd? En hoe denk je nu over de 60 van texel?

@ Kyon.. ik zag op een ander topic dat jij ook wel verstand hebt van krachttraining.. Sport jij ook nog in een sportschool iod naast het hardlopen? Ik ga deze winter voor het eerst aan krachttraining doen maar daarnaast wil ik zelf ook wat gaan fitnessen om wat meer kennis op te doen met het schrijven en het effect van trainingsschema's. Dat lijkt me wel handig als fysiotherapeut want ik heb wel gemerkt dat de meeste fysio's niet verder komen dan kennis uit boekjes.

Gister heb ik gezellig met wat mensen gegeten van mijn werk. Daarna hebben wel met een loopgroepje van een collega meegelopen. Heeeel rustig! Vanavond had ik baantraining. Het is wel leuk want mn zus is nu ook lid geworden van de triathlonvereniging. Vanavond dus gezellig bijgekletst tijdens het inlopen. Toevallig hadden we ook nog eens dezelfde outfit aan.

Duimen jullie voor me? Morgen of vrijdag krijg ik het cijfer van mn scriptie!
Wee even een snelle reactie. Kom steeds wel toe aan leven maar dan niet meer aan reageren. Het is steeds al zo laat voor ik achter de computer schuif. Dus morgen wel een uitgebreidere reactie.

Herstel lijkt prima te gaan. Ongelooflijk maar ik heb echt helemaal geen spierpijn gehad. Dinsdag dus al weer een klein rondje gedaan. Ging op zich goed maar voelde toch wel dat de benen nog wat vermoeid waren. Morgen ga ik opnieuw een rondje doen.

Ik ga voor je duimen hoor Fiekes.

En die 60 van Texel, moet zeggen dat ik er nu na deze marathon wel vertrouwen in heb. Maar om strakjes helemaal fris en goed uitgerust en hersteld aan de training te kunnen beginnen wil ik nu dus twee maanden rustig aan doen.
@ Fiekes, mijn duimen draaien voor je! Ik heb inderdaad jaren heel intensief krachttraining beoefend. Nu doe ik het ook nog maar minder, naast het hardlopen 1 a 2 keer per week. Ik kom uit een gezin waar krachtsport op heel hoog niveau werd uitgevoerd door mijn vader (bondstrainer) en broer (geselecteerd voor de OS). Mocht je te zijner tijd trainingsschema's willen hebben dan kan ik je er wel tig bezorgen

@ Simoon, de eerste 18 minuten achter elkaar gelopen! Super. Hopelijk heb je weinig tot geen last van je tattoo zodat je snel weer je schoenen aan kan.

@ Baukje, wat fijn dat je geen spierpijn hebt. Toch wel een teken dat de voorbereiding supergoed is geweest. Je lichaam kon het dus gewoon goed aan. Gaat thuis nog alles goed met al het geregel?

Vanochtend mijn rustig duurloopje gedaan. Voel mij daarna toch altijd heerlijk. Begin dan zo energiek aan mijn dag. Alleen slaap ik helaas nog steeds zo slecht, wordt 's nachts wakker en kan dan de slaap niet meer vatten. En dat terwijl ik altijd een superslaper ben. Hoop dat dit snel weer voorbij is.
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik loop zelf al best een tijdje, maar wel met tussenpozen. Ik heb namelijk af en toe wel last van blessures. Heb al overbelasting gehad van mn kuiten en nu speelt mn bovenbeenspier (voorkant) op.

Mijn vraag is, heeft het zin om mijn spieren nog extra te trainen om blessures te voorkomen? Zoja, wat voor training zouden jullie aanraden?
Even speciaal voor Fiekes.

Het voelde niet bepaald prettig. Heb de tattoo aan de binnenkant van mijn voet, bij de hak en daar zit dus echt geen vet... Vandaar dat het ook een extra pijnlijke plek schijnt te zijn. Weet je hoe het voelt als je bij de tandarts een verdoving krijgt? Even zo'n geniepig prikje in je tandvlees wat een beetje trekt? Zo voelde het dus de hele tijd dat de tattoo werd gezet. Ik kan het niet anders omschrijven

Na een half uurtje was het gelukkig alweer klaar. Mocht ook gewoon mijn schoen weer aan en heb toen nog met vriend de laatste dingetjes in huis gehaald voor de kittens die we zaterdag gaan halen. Enneh tijdens het lopen had ik wel steeds het liedje: Burn baby burn! In mijn hoofd Was dus best pijnlijk. Die pijn is nu gelukkig weg. Geen idee of ik nog erge last ga krijgen. Hoop wel dat ik zo snel mogelijk weer kan hardlopen!
Caat het is wel mogleijk bepaalde spieren te trainen om bepaalde blessures te vookomen. Dat zijn dan vaak spiecifieke oefeningen bij bepaald blessures. Zo ontstaan bv vaak kuitblessures door te korte kuitspieren. Ook die zijn door oefeningen langer te maken. Als het goed is geeft de fysiotherpeut je bij een blessure ook gelijk advies betreffende bepaalde oefeningen. Alleen daarom al bij blessure langs de fysio. Ik zou daar dus ook gericht advies gaan vragen.

Fiekes mijn broer loopt niet hard hoor. Maar omdat we op het ene punt van start gingen en 42,195km verderop gingen finishen hadden we vervoer nodig die ons ibj de start afzette en vervolgens bij de finish weer ophaalde. Nu is mijn broer zo lief geweest om me onderweg ook nog eens op twee plaatsen van drinken te voorzien.

En de thuis situatie. Tja het is gewoon niet leuk om een maand of zeven alles alleen te moeten doen en dan ook nog eens steeds extra te moeten rijden naar ziekenhuis fysio ed. Met de kinderen en mijn werk zitten mijn dagen gewoon vol dus sommige zaken blijven nu eindeloos liggen. Daarbij nog wat praktische problemen op de dagen dat normaal gesproken mijn man de kinderen naar school brengt/van school haalt.

Maar vanmiddag toch gewoon de tijd genomen om voor mezelf een rondje bos te doen. Z'on 12km gelopen. En het ging zo heerlijk!
Ben ik even actief, verdwijn ik weer.. Niet netjes van mij. Bovendien mag je dan ook zo veel bijlezen.

Baukje, wat onwijs gaaf, je verslag! Echt super! En gefeliciteerd met die 3e plaats! Waneer is je 60K van Texel?

Nog een week en dan mag ik voor de halve. Ik heb geen idee of ik genoeg door heb getraind, na de DtD. Morgen ga ik een rondje maken van 20K. Net als bij de DtD. Dat stelde me gerust, omdat ik dan weet hoe mijn lijf reageerd.

Zondag kiten (als de voorspellingen zo mooi blijven) en dan maandag of dinsdag een kort rondje, om even in beweging te blijven.

Na m'n halve ga ik beginnen met krachttraining, naast het hardlopen. Ik heb dat in het voorjaar ook gedaan, en ik merkte dat ik daar wel winst uit haalde met 't lopen. Maar ja.. toen kwam die heerlijke zomer en trok die warme zweterige sportschool me niet meer.

Simooon, ik vond mijn tattooo ook wel lijken op het gekras van een naald, scherp potlood o.i.d. over je huid. En als het al pijn doet, dan doorgaan... Ik heb er 1 op mijn ruggengraad en al die botjes voelde ik heel goed. Daartussen was het inderdaad beter te doen.
Hoi allemaal,

Nou ik werd zondag ziek (griepje) dus van mijn goede voornemens om lekker te gaan lopen is niks gekomen. Vandaag pas voor het eerst kunnen gaan.

Ik merk alleen dat ik het echt minder leuk vind. Heb dan wel 2 x 15 minuten hardgelopen en 1 x 10 minuten, maar de route die ik vandaag nam was ook niet echt leuk. Dus alles bij elkaar toch nog 40 minuten. Was toen ook wel op. Wel een groene route, maar allemaal langs de weg. Volgende week maar eens een ander stuk uit proberen.

Ik durf dus niet alleen in het bos te gaan lopen, terwijl ik wel daar met de puppy ga wandelen. Alsof dat enig verschil maakt als er een enge man uit de bosjes springt!

Het lopen zelf ging redelijk, maar merk dat de motivatie wat minder is :(
Mag ik even inbreken met een vraag?

Ik loop al een paar jaar hard, maar met ups en downs. De laatste tijd vooral een down Ik korfbal wel 3x per week, dus conditioneel zit het wel goed bij mij. Verschil met korfbal is dat je daar voornamelijk aan sprintwerk en tempoverschillen doet ipv duurloop. Nou doe ik dit weekend mee aan een hardloopwedstrijd (doe ik elk jaar aan mee) en ter voorbereiding daarop heb ik het korfballen even op een lager pitje gezet, en het hardlopen weer op een hoger pitje. Ik merk alleen dat ik enorme last heb van verzuring na ongeveer 3 km. Erdoor heen lopen of rustiger aan doen helpt weinig. Ook rek/strek ik altijd wel goed. Die wedstrijd is dit weekend al, en ik zie er hierdoor erg tegenop. Het is puur die zere benen, qua conditie is het geen probleem.

Iemand tips tegen verzuring??
Marriss als je verzuurt dan loop je gewoon veel te hard. Bij een 5km wedstrijd mag je bij de 3km langzaam gaan verzuren maar verzuren tijdens een trainings duurloop dan zou je je tempo aan moeten passen waarmeeje van start gaat. Want ja eenmaal verzuurt dan lost tempo terugdraaien niet zo heel veel meer op. Maar ik denk eigenlijk dat er niet echt sprake is van verzuring maar gewoon van een te snelle hartslag stijging door onvoldoende warming up en onvoldoende inlopen. Als je dan gelijk op redelijk tempo van start gaat heeft je lichaam zich daar niet op aan kunnen passen en vlieg je hartslag aanvankelijk omhoog. Langzaam went je lichaam er dan weer aan en zal de hartslag weer wat dalen maar zal hoger blijven dan wanneer je dezelfde snelheid zou hebben gelopen naar gedegen inlopen op heel rustig tempo.

Dus mijn tip is om een half uurtje voor de wedstrijd een minuut of 10 tot 15 in te lopen en kort ovor de start een paar korte steigerungen te maken. Vervolgens iets onder je wedstrijd tempo van start te gaan de eerste km, dat maak je dan later weer ruimschoots goed. Welke afstand ga je lopen.

Overigens kun je een hele goede conditie hebben en een slecht duurvermogen. Ook voor een duurvermogen moet je specifiek trainen. Echte sprinters hebben een optimale conditie maar lopen echt niet zomaar een marathon. Het duurvermogen zit namelijk ook in de langdurige belasting van pezen en spieren.

Dreamlogic nu dus weer helemaal opgeknapt? ik heb er geen enkel probleem mee op in het bos te lopen. Maar ik loop altijd in een heel afgelegen bos en daar staat echt niemand in de bosjes te wachten op die ene figuur die daar bij utizondering eens langs komt. Hoe gaat het met de pup?

Caroliefje de DTD zelf was toch al een hele goede voorbereiding. en nu nog een 20km , dan moet het goedkomen. Zou overingens zelf niet een week voor een halve marathon een 20km lopen. Het weekend voor de halve marathon breng ikmijn duur al drastisch terug om juist uitgerust te zijn.

De 60km wedstrijd is 24 april pas. Dus dat is nog heel ver weg. Ik wil in febr. nog de midwinter marathon van apeldoorn lopen.

Krachttraining geeft zeker effect voor het lopen. Sterke borst en buikspieren zorgen voor een goede stabiele loophouding. Doe zelf iedere dag wel kracht oefeningen. Alleen deze week even niet.
Hmmm.. Baukje, dus als ik het goed begrijp kan ik beter rust nemen? Maar is dat ook zo als ik 't psychologisch hard nodig heb? Dit is net zo spannend als die DtD. Het is de eerste keer dat ik naar de halve ga. Nu alweer kleine kriebels in m'n buik. Ik kijk wel hoe ik mij maandag/dinsdag voel... 't wordt een drukke week, dus rust nemen kan geen kwaad.

Ik ga overigens toch maar de halve van Egmond doen. Als ik bij blijf, kan dat prima. Wie weet kan ik zelfs zo trainen dat ik mijn tijd verbeter en dat ik daarmee het strand compenseer..?!

En mocht ik, tegen de tijd dat het januari is, toch twijfelen, mag ik altijd de 10,5 doen.

Overigens ben ik zelf ook niet zo'n fan van 't bos/struikjes. Ik loop liever over de dijken dan dat ik door de bosjes moet... Hoewel ik op die dijken ook vaak alleen loop. Maar dan kan ik de boel goed overzien.'Zomers heb ik er trouwens veel minder moeite mee. 's Winters kies ik in het algemeen meer het 'bevolkte deel' op. Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die dat heeft. Ik vroeg me al af of ik het alleen had...
anoniem_82986 wijzigde dit bericht op 08-10-2010 19:03
Reden: Kleine aanvulling
% gewijzigd
Caroliefje daar zeg je wat. Ik doe vaak dingen binnen de trainingen waarvan andere zeggen dat het niet verstandig is. En dan geloof ik ze ook wel en dan wil ik niet eigenwijs zijn maar dan doe ik het toch op mijn manier enkel omdat ik weet dat ik daar echt het vertrouwen uit put. Het mentale aspecht is natuurlijk ook heel belangrijk.

Maar in deze als je niet met regelmaat die afstand loopt dan houdt dat in dat je van die training moet herstellen. Zo kort voor de wedstrijd heb je er dan als training voor de wedstrijd geen profijt van. Sterker nog het kan averechts werken omdat je lichaam nog aan het herstellen is. De langste duurloop kun je daarom beter een drie tot twee weken voor de wedstrijd doen.

Maar als je die 20km op zich in een rustig tempo gemakkelijk aan kunt en je voelt je daardoor zekerder bij de wedstrijd heeft het voor jou misschien wel een positief effect.
Baukje bedankt voor je antwoord! Ik neem je tips zeker ter harte en ik zal laten weten hoe het ging.
hey allemaal, net terug van een dagje+nachtje bij mn ouders om de verjaardag van mn zus te vieren. Heb wel bijgelezen maar een beetje te moe uitgebreid om op iedereen te reageren.

@ Marriss... toevallig de 4 mijl? Die moet ik morgen ook lopen.. Heb er niet zo heel veel mee maar ik ben min of meer verplicht mee te lopen.

@ caroliefje.. ik zou ook niet nu je lange duurloop nog maken. Het herstel kost dan veel te veel tijd. Pak lekker die rust en loop liever een paar keer wat korter maar lekker op tempo. Daar heb je meer aan. Ik ga deze winter trouwens ook krachttraining doen. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven