Ik maak indisch stoofvlees
zondag 3 oktober 2010 om 13:12
Uhm, rond een uur of zes, vermoed ik
Heb het gebrek aan gember maar opgelost met iets van zoet er in (in dit geval bruine suiker). En ik heb er extra kruidnagel in gedaan (stond niet in recept), om er toch iets "kruidigs" extra aan toe te voegen.
Misschien nog een beetje meer zoet erbij, straks. Hoort indisch stoofvlees zoetpittig of alleen pittig te zijn?
Heb het gebrek aan gember maar opgelost met iets van zoet er in (in dit geval bruine suiker). En ik heb er extra kruidnagel in gedaan (stond niet in recept), om er toch iets "kruidigs" extra aan toe te voegen.
Misschien nog een beetje meer zoet erbij, straks. Hoort indisch stoofvlees zoetpittig of alleen pittig te zijn?
668, the neighbour of the Beast
zondag 3 oktober 2010 om 13:18
zondag 3 oktober 2010 om 13:25
Mijn moeder maakt altijd als ze teveel aardappels over heeft van een dag ervoor, een makreelsalade. Het lukt me bijna helemaal op haar manier, maar er mist altijd nog iets. Dus moet nog een paar keer oefenen
*aardappels
*makreel
*augurk
*appel
*uitje
*mayonaise
eigenlijk heel simpel, maar de verhoudingen moet ik dus nog oefenen.
*aardappels
*makreel
*augurk
*appel
*uitje
*mayonaise
eigenlijk heel simpel, maar de verhoudingen moet ik dus nog oefenen.
zondag 3 oktober 2010 om 13:44
quote:nlies schreef op 03 oktober 2010 @ 13:30:
en volgende keer als je gember koopt, gewoon een stukje schoonmaken en invriezen, heb je altijd voorraadOf een potje vers gehakte gember.
Ik heb deze, de lemongrass en de knoflook altijd in mijn koelkast staan
en volgende keer als je gember koopt, gewoon een stukje schoonmaken en invriezen, heb je altijd voorraadOf een potje vers gehakte gember.
Ik heb deze, de lemongrass en de knoflook altijd in mijn koelkast staan
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 3 oktober 2010 om 13:45
quote:Marels schreef op 03 oktober 2010 @ 13:32:
Ik wilde eigenlijk gewoon gemberpoeder erdoor doen, volgende keer
Of is verse echt veel veel veel lekkerder?
't Is wel teringpittig trouwens, mijn stoofvlees.Pittig maak je minder scherp door er een schep suiker in te gooien.
Ik wilde eigenlijk gewoon gemberpoeder erdoor doen, volgende keer
Of is verse echt veel veel veel lekkerder?
't Is wel teringpittig trouwens, mijn stoofvlees.Pittig maak je minder scherp door er een schep suiker in te gooien.
zondag 3 oktober 2010 om 13:50
Knoflook in potje heb ik ook altijd. Gember nog niet, maar dat gaan we eens doen dan. Kan ik dat ook door de satémarinade mikken of is dat weer raar?
Enne, Poes, dan heeft het niks meer met stoofvlees te maken he Dan ist stroganoff met draadjesvlees
Ik gooi trouwens nooit pakkies en zakkies door mijn stoofvlees. Zie ik 't nut niet van in.
Enne, Poes, dan heeft het niks meer met stoofvlees te maken he Dan ist stroganoff met draadjesvlees
Ik gooi trouwens nooit pakkies en zakkies door mijn stoofvlees. Zie ik 't nut niet van in.
668, the neighbour of the Beast
zondag 3 oktober 2010 om 13:53
quote:Marels schreef op 03 oktober 2010 @ 13:50:
Knoflook in potje heb ik ook altijd. Gember nog niet, maar dat gaan we eens doen dan. Kan ik dat ook door de satémarinade mikken of is dat weer raar?
Ja hoor, ik gooi het ook overal doorheen, ook de lemon grass doe ik in een marinade.
Ik heb slechte ervaringen met rode pepertjes schoonmaken, dus die heb ik ook, maar dan in een tube.
Ja hoor, ik gooi het ook overal doorheen, ook de lemon grass doe ik in een marinade.
Ik heb slechte ervaringen met rode pepertjes schoonmaken, dus die heb ik ook, maar dan in een tube.