Londen - leuke hotels en tips

04-10-2010 11:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Allereerst, ik weet dat er onderwerpen zijn met eenzelfde soort oproep. Maar daar komt niet uit wat ik zoek. Vandaar dit nieuwe topic.

Begin december ga ik met een vriendin naar Londen van donderdag t/m maandag. Nu ben ik op zoek naar een leuk hotel. Niet te gek qua prijs. Zit zo te denken aan ongeveer 50 euro per nacht. De wijk Notting Hill lijkt mij leuk te verblijven maar dat komt natuurlijk door de film en de markt. Misschien hebben jullie veel leukere tips om te verblijven.

Dus mijn vraag: hebben jullie tips voor hotels en wijken om te verblijven in Londen begin december?
50 euro per nacht? Daar ga je niets voor vinden.

Je kent London? London is prijzig.
Sorry scroppino, dat is een beetje kort door de bocht. Als ik via internet kijk naar hotels in Londen kan ik zeker wel wat voor deze prijs vinden in redelijke buurten. De vraag is of het beter kan voor die prijs.
Ja natuurlijk kun je iets vinden voor 50 euro.

Buiten slapen is zelfs gratis.

Je snapt toch wel dat ik bedoel dat je voor die prijs niet iets gaafs zult vinden?
Ik ben echt onwijs fan van de site www.couchsurfing.org Het moet wel echt iets voor je zijn, maar mijn ervaringen zijn buitengewoon goed. (Kwam laatst nog zoiets tegen, het is een beetje off topic maar misschien voor in de toekomst, het is een variant op couchsurfing en het heet Backseatsurfing).

Daarnaast kun je ook naar een hostel gaan. Hostels zijn ook goed, hebben vaak ook privé kamers en je maakt gezellige contacten. Ook dat moet echt iets voor je zijn, maar het zijn twee tips die je reis een stuk goedkoper kunnen maken.

Ik ga eigenlijk altijd couchsurfingen of in een hostel, ook samen met m'n vriend, en het bevalt mij/ons altijd fantastisch.
Ik heb (met een goede aanbieding) vier nachten in the regency (south kensington) doorgebracht incl vlucht op london city airport met british airways voor nog geen 600 euro voor twee personen. Dat was via arke.nl, maar goed zoeken is dus gewoon mijn tip
Graag een gewone reactie. Ik hoef niets 'gaafs' te vinden. Ik wil een hotel met twee bedden en een badkamer op een beetje een goede locatie. En het moet schoon zijn.

Neem het St Giles Hotel. 55 euro per nacht. Helemaal prima maar zit vol. Dus ja, je kan best een hotel vinden voor deze prijs maar geen designer hotel. Pluspunt voor mij: dat hoeft ook niet.
Ik heb een paar weken terug via een reisbureau vijf dagen in Londen gezeten in hotel Empire. Leuke buurt, vlakbij Earl's Court. (Kensington dus) Hotel was simpel maar prima, netjes en schoon en een goed ontbijt.

Voor die 5 dagen moesten we inclusief vlucht en luchthavenbelasting etc. ongeveer 350 p.p. betalen. Er zitten trouwens ook een hoop leuke cafeetjes, restaurantjes en cocktailbars in de buurt. Echt een aanrader!
quote:liesse schreef op 04 oktober 2010 @ 12:10:

Graag een gewone reactie. Ik hoef niets 'gaafs' te vinden. Ik wil een hotel met twee bedden en een badkamer op een beetje een goede locatie. En het moet schoon zijn.

Neem het St Giles Hotel. 55 euro per nacht. Helemaal prima maar zit vol. Dus ja, je kan best een hotel vinden voor deze prijs maar geen designer hotel. Pluspunt voor mij: dat hoeft ook niet.

Bericht was voor Sroppino.

De rest ook hartelijk dank voor de reacties!
quote:liesse schreef op 04 oktober 2010 @ 12:10:

Ik wil een hotel met twee bedden en een badkamer op een beetje een goede locatie. En het moet schoon zijn.

Helaas is de combinatie van eisen die je stelt vaak aan de prijzige kant. In london zit je niet voor een duppie op de eerste rang. Als je goedkoop maar wel goed schoon dan zit je al gauw wat verder van het centrum. Goede locatie moet je nou eenmaal voor dokken. Ook het tijdstip waarop je heen wil gaan is ook duurder vanwege het populaire christmas-shoppen. Wij zaten in het jolly st ermins, hartje zomer. Wij konden lopend naar westminster abby en buckingham palace, st james park was bij ons om de hoek. Daar hebben we dan ook flink voor betaald.

Maar goed dat is een keuze die je maakt, en dat is ook wat iedereen zelf wil. Wij wouden wel int centrum en het maakte niet uit wat dat kostte. Aangezien jij schoon, goed, en goede locatie wil, maar niet er voor wil betalen tja dan denk ik dat je moet kiezen:

of meer betalen voor een goede locatie, of genoegen nemen dat je vaker (verder) met de metro moet voor een goedkopere prijs. Je kan een metro 3-dagenkaart kopen voor iets van 25 pond ofzo. Dan kun je onbeperkt overal heen crossen. succes
Londen is erg leuk, maar ook erg duur.

Ik heb een keer in hotel Caswell geslapen bij Kensington. Het is echt heel basic en vond het voor 1 nachtje prima te doen. Ontbijt moet je niet veel van voorstellen, maar het bed vond ik goed liggen.

En vooral, de locatie vond ik geweldig.

Maar zoals eerder aangegeven, kun je misschien beter een persoonlijke kamer in een hostel boeken.

http://www.hotellondon.co.uk/ en http://caswellhotellondon.com/index.asp
Probeer eens wat hotels te vinden rondom Lancaster Gate en Bayswater Road. Dat is vlakbij Oxford Street (loopafstand) en tegenover Hyde Park. Daar zitten zat redelijk betaalbare en schone hotels. Het kan alleen zijn dat je een beetje te laat bent want December is een korte toeristen surge vanwege de feestdagen.
Ik woon in Londen, maar ben niet heel erg bekend met de hotels.

Wil je ¤50 pp betalen of in totaal?

Ik ben net in Nederland geweest en had zo nu en dan een hotel nodig en ik heb dat via Dreizen geboekt en had in hartje Rotterdam een 2 persoon deluxe kamer in een 4 sterren hotel voor totaal ¤50.

Het is goedkoper om via dit soort sites te boeken, dan rechtstreeks bij het hotel.

Expedia, cheap tickets, etc Kijk daar eens.

Met een beetje geluk moet het te doen zijn.

En de metro is erg gewillig en brengt je overal en snel. En London heeft niet echt een centrum, er zijn veel wijken en in alle wijken is wat te beleven. Ik zou gaan voor een punt waar vele metro lijnen elkaar kruizen, zo kun je veel richtingen op.

Veel plezier, het is een geweldige stad.
Dank voor alle reacties.

Inmiddels geboekt voor 270 euro p.p. in de wijk Paddington voor 3 nachten hotel + vlucht. Lijkt mij schappelijk!
Dat vind ik een zeer goeie prijs.

Op welke luchthaven vlieg je?

Vamaf Paddington zit je met 2 stops al op de Central Line en ook in Notting Hill.
quote:liesse schreef op 06 oktober 2010 @ 16:57:

Dank voor alle reacties.

Inmiddels geboekt voor 270 euro p.p. in de wijk Paddington voor 3 nachten hotel + vlucht. Lijkt mij schappelijk!Waar heb je dat geboekt? Wil in het voorjaar naar Londen en vraag me af waar ik het beste kan boeken: alles los boeken of een pakketreis.
Vluchten kunnen soms echt goedkoop zijn, altijd de moeite waard om even rond te neuzen.
In de wijk Bayswater zitten heel veel hotels, in verschillende prijsklassen. Het is een levendige wijk, op loopafstand van Notting Hill. Zorg dat je er op een zaterdag bent, dan is in Notting Hill de beroemde antiekmarkt op Portobello Road.

Het centrum van de wijk Bayswater vormen het winkelcentrum Whiteleys, met veel mooie winkels en een hele verdieping met restaurants en een bioscoop en Queensway, een gezellige multiculti straat.
Bayswater is een erg leuke wijk en je hebt er 2 metro lijnen lopen, erg makkelijk. Veel leuke restaurantjes ook, bijna ieder land is wel vertegenwoordigd.

Ik ontwijk Notting Hill/Portobello Market op zaterdag, want het is er zo ontzettend druk, je kunt je gewoon niet bewegen. En op zondag staat de markt er ook gewoon, maar is het 10x minder druk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven