Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
@thee: leuk te lezen dat de hutspot je zo beviel .

@winnie: welterusten en we wensen je een ongestoorde nacht toe.

Ik heb ook (nog) geen Zilveren Lepel. Mss toch maar ns voor mijn verjaardag vragen ofzo, lijkt me een mooi cadeau!

Ik ben inmiddels wel goed bijgekomen van het Leidens Ontzet. Ik werd wat ontzet wakker vandaag, maar ik ben weer helemaal bijgetrokken .

@sabbb: fijn dat je wel blijft schrijven.
Ontzettend om ontzet wakker te worden teigera

en ja de hutspot was echt lekker.

Morgen tussen de middag in elk geval zelfgemaakt rundvlees/groente soepje met afbakbroodje of zo (had ruimte in de vriezer nodig voor de hutspot).

Denk dat ik 1 hutspot voor dinsdag bewaar en morgen misschien iets met aardappelkroketjes, vis en worteltjes of koolraap of zo.
Ik woon nu in de VS, Winnie.
Goodmorning, ik ben morgen jarig dus ben al lekker taarten aan het bakken haha. Het wordt een chocolade/kokok/marsepein taart en een bananentaart.
Ik zie een paar van mijn grootste vleesverschrikkingen langskomen in de afgelopen pagina's: lever, bloedworst, speklappen en zure zult... Iiiieeeeeks!

Vandaag eten we een geroosterde kipfilet met haricots verts. Beetje chilisaus erbij. Ik weet nog niet of ik de haricots verts beetgaar kook in een beetje bouillon of wok met een of ander iets.

Fijne (dieren)dag allemaal!
Goedemorgen!

Ik ben natuurlijk nog niet bijgelezen maar kwam al wel het verhaal van Winnie tegen. Wat een schrik zeg! Hoop dat je vannacht wat beter geslapen hebt. Zulke dingen kunnen volgens mij best een impact hebben!

Ik heb een erg leuk weekend met heel veel eten achter de rug. BBQ, pannenkoeken, veel gebak en het betere snaaiwerk...pfff. ik mag dan wel 90 km gefietst hebben vrijdag, dat is ruimschoots gecompenseerd dit weekend! Vandaag dus ook maar even een balansdagje, iets uit de vriezer. Denk stamppot koolraap ofzo.

Kat krijgt vandaag overigens gewoon z'n droge brokjes
Stamppot koolraap? :puke:

Bah, echt een trauma van vroeger!

Lief is ziek, dus ik denk dat ik iets met broccoli kook vanavond. Heb nog bratwurst uit Duitsland, en een zakje met curryworst-saus erbij. Dus wellicht maak ik dat met gebakken aardappelen erbij.
Ik heb gisteren patat met allemaal meuk op en ook nog chips.

Weten jullie nog dat ik die vispie van Kay had gemaakt en de smaak wel heel lekker was maar het iets teveel babyvoer vond.

Nou, moet je eens als je brak/verkouden/ziekjes op de bank ligt aan het eind van de ochtend zo'n bakje uit de vriezer halen en in de magnetron doen en dan uit een kommetje oplepelen. Hemels en zaaaaalig.

Gisteren gedaan en vandaag weer en nu is het op. Binnenkort dus maar weer eens voorraadje maken. Veel werk, maar dus wel goed om altijd op voorraad te hebben.
Hiltje
Fijn dat je zo'n leuk familieweekend hebt gehad, Twijfelmeid!

Hiltje! Dat is nog 'ns wat anders dan de geijkte kippensoep... Vispie voor de zwak, ziek en misselijken... Beterschap!
Ik eet alleen en maak een met groente gevulde burrito. En stoofpeertjes met vanillevla na, mjam!!
Ik heb op de markt 2 kippenbouten gehaald en daarbij maak ik gebakken aardappels en heb sla.
Ik heb een zak puur en eerlijk zalm gekocht net. Eens kijken wat ik daarmee ga doen. Gister tofu, champignons en rode kool in de wok gedaan. Noodles erbij. Fles sojasaus op tafel en eten maar!
Witlof uit de oven met ham & kaas, kipschnitzel en aardappelgratin. En vriend kookt dit keer, fijn!

Heb net een heel groot stuk kwarktaart op met slagroom. BURP.
Mag ik jullie even gebruiken voor een vraag? Ik vind het wat overdreven er een compleet nieuw topic voor te openen namelijk.

Ik geef binnenkort een hightea voor 12 volwassenen en 3 kinderen. Ik heb het volgende in de planning:

scones met clotted cream en jam, brownies, 2 soorten taart (denk appel en chocolade/walnoot), slagroomsoesjes, bonbons, 2 soorten quiche, 2 soorten sandwich (gerookte zalm en kip/ei), mini saucijzebroodjes, minikaashapjes.

Wat denken jullie? Te veel/weinig? Te veel/weinig zoet? Te veel/weinig hartig?

Er zijn trouwens geen vegetariers in the house.

Ik weet het niet zo goed, dus hoor graag een paar meningen.

Dank u!
Ik heb een heerlijke Griekse salade gemaakt met alles erop en eraan en erin. Erbij een warm afgebakken pompoenbroodje met roomboter.

En een glaasje witte wijn.

Hiltje heeft de verwarming hoog gezet en doet alsof het nog gewoon zomer is....
Hihihi lekker Hiltje, nog even het zomergevoel vasthouden!

Heb ik ook gedaan... Heb gebakken aardappeltjes met sla gegeten, bij ons thuis vroeger altijd echt avondeten voor in de zomer. Mijn woonkamer is nu lekker warm door het zonnetje dat er de hele dag op gestaan heeft, dus hoef de verwarming nog niet aan te zetten.

Al heeft die wel al een paar keer aangestaan.
Marriss,

Klinkt als meer dan genoeg, maak je geen zorgen.... heerlijk!
@Mariss: klinkt heerlijk, je high tea. Lijkt me gevarieerd en ruim voldoende.

@Hiltje: geweldig, je vispie!! Komt ie toch nog van pas.

Ik eet vanavond hutspot (het restant van afgelopen zaterdag) met een gehaktschnitzel. Lekker simpel.
Mariss, klinkt als meer dan genoeg en verhouding zoet/ hartig lijkt me ook prima. Waar en hoe laat moet ik me melden?
Lijkt me helemaal prima Mariss, ook de verhoudingen zijn goed!

En ik typ langzaam want ik heb mijn linkerhand verbrand aan de pan met broccoli. Argh!!
Au AgentL!

Is t erg verbrand?
Die Teig, ontzet wakker worden. Dat lijkt me zwaar.

@Sabbb, hoe laat moet ik morgen waar zijn? Die taarten van je klinken mjammie!!

Grappig, Winnie is morgen toch ook jarig?

@Age, sterkte met je zieke Lief. Is ie net zo zielig als alle zieke mannen?

En sterkte met je verbrande hand.

@Hiltje ook al brak!! Geniet van je Griekse gevoel.

@Mariss, stoofpeertjes met vanillevla. Daarvoor mag je me 's nachts wakker maken. Dat is het enige positieve van de herfst: dat er weer verse stoofpeertjes zijn!

Ik denk dat je zat en voldoende variatie hebt voor iedereen!

Hier vandaag rijst met kip, boontjes en tikka masalasaus.

Ben naar boven verbannen. Lief heeft zichzelf een PS3 kado gedaan. Wat een herrie!
Age auw! Ik heb me pas geleden flink gebrand aan de stoom van de sterilisator (attribuut dat moeders gebruiken ) dat deed echt gemeen pijn!

Mariss, ik heb vorige zomer een high tea voor 30 pers gemaakt, had ik 4 taarten en wat koekjes erbij en dat was zat genoeg! En scones, oei die moet ik zelf weer eens maken binnenkort.

Hiltje ik kan ook doodziek zijn en dan nog flink eten, op een of andere manier echt het állerlaatste dat ik verlies! (behalve toen ik zwanger was en 4 mnd boven de pot doorbracht, mén wat vond ik dat erg!)

Met het tijdperk werken is ook het tijdperk manlief doet boodschappen aangebroken, hieruit ontstaan vaak de prachtigste combinaties vanavond lag klaar: peultjes, een tonijnsteak die ik moest carmeliseren met vissaus, ketjap en sesamzaad (tot zover lijkt het nog prima) maar erbij: aardappelgratin met kaas en knoflook

Ach het smaakte lekker en ik wilde niet gelijk de zuurpruim uithangen!
@Koreveen: weer helemaal opgeknapt of nog steeds enigszins gammel?

Yep ik ben morgen ook jarig.... Weer een jaartje dichter bij de big 30.

Fijn he zo'n spelcomputer? Had ooit een vriendje die totaal niet los te wrikken was van zo'n apparaat. Zat ie met mijn broertjes te gamen.... Zo erg dat ik op een gegeven moment mijn bed maar in dook en hij pissig was dat ik al sliep als hij eindelijk naar bed kwam.

Hihihihi Suuz, briljante combi inderdaad... Maar ach hij doet z'n best en daar gaat het om toch? Gewoon heel voorzichtig beetje bij beetje "heropvoeden"...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven