Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
@lisa077,ik word ook wakker van de stuwing of een nat bed.

Heb nu zo'n celstofmatje uit het kraampakket onder mijn laken liggen.(anders ruikt m'n matras straks zo zuur)

Dochter heeft meestal ook na de 6.30 voeding zoiets van nou heb ik wel weer lang genoeg in mijn mandje gelegen!
Goedemorgen. Hier was ze vanmorgen om 0430 wakker...dat is wel heel vroeg. Gelukkig heb ik haar na de voeding en wat gepruttel zo ver gekregen om toch tot 800 door te slapen. Al met al maak ik dan toch best een redelijke nacht. Maar....een hele nacht als een blok doorslapen.....dat is toch wel lang geleden ;) Zelfs als ze doorslaapt, dan nog slaap ik zelf te licht om dat voor elkaar te krijgen.

Nu ligt ze te spelen in de box. Het verbaast me hoe actief ze aan het worden is de laatste dagen.
@lisa.Zelf slaap ik gelukkig goed.Ook na een voeding slaap ik redelijk snel weer in.

Vervelend dat je zo licht slaapt.Misschien onbewust toch een beetje aan het luisteren?

Slaapt ze op een eigen kamer,of nog bij jullie?

Hier ook een goede nacht. Ze kwam om 5uur en sliep daarna nog tot 8uur.Ze ligt nu weer in haar bedje maar ze wil nog niet echt.Meestal slaapt ze smorgens zo weer tot 13uur.

Ga maar weer ff kijken
Lisa ik heb 1 oordop op mijn nachtkastje en als ik merk dat ik alleen naar hem luister doe ik hem in. Beetje ontaarde moeder maar het werkt en huilen gaat er toch wel doorheen. Ik lig dan op mijn niet-oordop-oor en als je toch even wilt luisteren til ik mijn hoofd op.

Meestal slaap ik meteen verder of val in slaap tijdens het voeden.

Kwa lekken, ik heb vooral na een goede nacht dat tijdens het voeden de andere zo gaat lopen. Als ik slaap blijft alles droog, ook na ruim 6 uur.
@Phoehee,Ik heb dat altijd dat de ander gaat lopen tijdens het voeden.

Mijn tieten zijn nog niet zindelijk.

In slaap vallen tijdens het voeden? Hoe doe je dat?
Ik voed 's nachts liggend, lichtje zachtjes aan en dan is het zo gebeurd. Ik zet een timer om te voorkomen dat ik echt te lang in slaap val.
Oh Phoehee...dat durf ik echt niet! Ik ben dan bang dat ik op haar ga liggen of haar uit bed duw haha! Maar soms lig ik wel even te doezelen. Toch ben ik nog nooit echt in slaap gevallen tijdens het voeden. Hoe zit het bij jou dan met stuwing in de ochtend? Ik lek ook niet enorm, maar heb echt tieten als ballonnen in de ochtend en word daar dus ook echt wakker van. Als ze echt nog diep slaapt zet ik de kolf er soms maar op.
ff geen hoofdletters want baby op schoot.

liggend voeden is hier geen succes.kind verdwaald tussen mijn dubbel e cup. liggend kan ze er niet goed bij.

ik voed zittend op de rand van het bed.als ze dan in slaap valt kan ik zo gaan staan en haar in haar wieg leggen.

heb voor snachts nog steeds de ideale houding niet gevonden.
@Hvm,

die voeding voor hongerige baby’s, heeft hij daar geen last van?

Ik heb het namelijk ook in huis staan, na overleg met het cb, maar ik doe niet een hele voeding ervan. Heb het idee dat ze er last van hebben omdat het een heel stuk zwaarder is. Maar ik ga het misschien toch maar eens proberen. Het mocht tenslotte, mocht er zelfs elke voeding van geven, maar dat vind ik nog niet nodig.

Gefeliciteerd met jullie huis!

@Lisa,

ja die van mij huilen ook alleen van de honger en bij het uit bad komen totdat ze aangekleed zijn en weer een fles krijgen, dus plan het badderen wel echt haha

Gister avond hebben we ze om 21uur op bed gelegt, na de fles van 19.30 en om 1uur kwamen ze beide voor een voeding en daarna weer lekker meteen inslaap gevallen alle 4. Tot vanmorgen 6uur. Hebben dochter wakker gemaakt, wil ze een beetje aan een schema houden anders is het voor mij niet te doen overdag. En daarna hebben ze weer geslapen tot 8.30 en hebben we ze aangekleed en om 10uur een fles, want we moesten om 10.45 met zoon in het ziekenhuis zijn. Hij kreeg een controle echo van zijn hoofd, of hij geen hersenbloedinkjes heeft gehad. Dit ivm zijn vroeggeboorte en zijn lage geboortegewicht. Dochter hoefde niet want haar gewicht was een stukje hoger. Maar voor nu leek het er allemaal goed uit te zien. Woensdag definitieve uitslag, maar we hoefde ons geen zorgen te maken en dat doen we dus ook niet, was het fout geweest hadden ze ons vast niet laten gaan.

Woensdag kinderarts en kinderfysio bezoek. Allemaal controles omdat ze zo vroeg zijn geboren, maar het is allemaal hollands welvaren haha

Daarna snel een Puckababy voor zoon gekocht, want dochter heeft er echt baat bij. Slaapt lekker door en valt direct in slaap als ze hem aan krijgt.

En we hebben een weekend weg geboekt, vrijdag middag gaan we lekker met z'n 4en naar Limburg. Man wilde eigenlijk met ons 2en gaan, maar dat weiger ik. Ik vind het nog veel te vroeg om zonder de kindjes weg te gaan voor een weekend. Dan weet ik zeker dat ik zaterdag ochtend weer terug ben! Maar even een weekend in een andere omgeving in een bungalow, heerlijk!!

Vandaag ga ik proberen productief te zijn, ga 'even' het hele huis opruimen. Tenminste proberen, want ik zeg dat al een poosje haha.
@Vlindertje; Waar zou hij dan last van moeten hebben? Zoon had eerst namelijk ook moeite om te poepen (nog steeds). Wel heel veel scheten en lucht, maar geen poepluiers. Of heel af en toe, maar we konden merken dat hij er heel veel last van had, en daardoor ook niet kon slapen en wel minstens 3 keer per nacht om een voeding kwam vragen. In overleg met het CB geven we nu de laatste voeding voor de nacht en de nachtvoeding voeding voor hongerige baby's. En ik moet zeggen dat we hem nog steeds moeten helpen, maar dat het gemakkelijker gaat, en dat hij af en toe ook zelf luiers produceert. Lucht raakt hij nu gemakkelijker kwijt, en hij heeft nu s nachts 4 uur tussen de voedingen zitten ipv 2 - 2,5 uur. Want daar werden wij op een gegeven moment helemaal tureluurs van. Maarja, ik denk zo; Iedere baby is weer anders, dus ze zullen ook allemaal anders op voeding reageren..

Ik ben in ieder geval blij...

Hvm
Daar ben ik weer. Vorige week zijn we een midweek naar Texel geweest, echt heerlijk uitgewaaid. Daarna druk geweest met hier bij lezen...was echt wel veel De paar dagen weg waren erg leuk. Madelief is zo makkelijk, ze slaapt overal, lekker in de kinderwagen of draagdoek op het strand, in een restaurant, zwembad, het maakt haar niet uit. Ik kan haar ook overal voeden. Is wel super fijn hoor. Merk wel dat als ze overdag veel op pad is geweest het slapen s nachts wat minder gaat, maar dat kan ook komen omdat ze verkouden is.

Verder heb ik vandaag eindelijk een nieuwe draagdoek besteld, een hoppediz (geweven doek), hopelijk is hij woensdag ofzo binnen, ben benieuwd naar het verschil tussen mn tricot doek en de geweven. Ik draag M in huis eigenlijk niet veel (komt ook omdat de tricot teveel zakt), maar wel altijd buiten zodat ik J in de wagen kan doen.

Las allerlei dingen over een mobiel in de box. Hier ook 2 meisjes dol op de mobiel. Madeliefje ligt er echt naar te spartelen en lachen, ze houdt het niet heel lang vol hoor, max 15 minuten. En ook J wil weer regelmatig even rustig in de box naar de mobiel kijken.

Hoe lang zijn jullie kindjes nu tussen de voedingen wakker? hier vaak maar een uurtje, alleen s avonds wat langer..

Ik ben ook nog steeds in dubio over inbakeren, ze zwaait zoveel met haar armpjes...morgen even overleggen op het CB.

Ik voed s nachts ook gewoon liggend, val eigenlijk niet echt in slaap, maar dommel wel een beetje. In het begin was het wel erger, dan werd ik soms ineens wakker en was ik M kwijt...die bleek dan gewoon naast mn bed te liggen in de kinderwagenbak...gewoon netjes weggelegd, maar was ik dan vergeten ofzo.

Hvm gefeliciteerd met jullie huisje!! lekker hoor een huis met tuin.

Ik heb trouwens echt een bv-dip...iemand een idee hoe ik het kan opkrikken??want nu heeft M elke keer niet genoeg aan 1 kant.
Wisselvoeden is een goede techniek om het signaal van 'meer melk' door te geven (na de twee kanten nog een keer van kant wisselen terug naar de eerste borst, en eventueel nog een paar keer wisselen tot ze tevreden is).

Nakolven is ook een optie. Dat werkt bij mij erg goed.

En ik heb van de lactatiekundige de tip gehad om Fennegriek te nemen.

Is er in thee of capsules.

Ik drink ook thee van De Tuinen. Speciale Borstvoedingsthee. Deed ik bij de andere twee ook. Ben wel gek op kruidenthee.

Texel!! Wauw, lekker even eruit zeg!

Wij waren in het Dolfinarium zondag. Hij gedroeg zich voorbeeldig en 's nachts was geen probleem ondanks alle herrie van overdag. (hij kwam 1x na 4,5 uur en sliep toen weer 4,5 uur)

Zat tijdens de show wel met mijn handen over zijn oren :-)

Het was heerlijk weer en erg fijn om eens met het hele gezin even weg te zijn. Thuis doet iedereen toch zijn eigen ding en is de quality-time vaak ver te zoeken.
Dwr welke hoppediz heb je besteld? Ik heb een dunne Kairo en wil nog een gewone bestellen. Misschien de Kaapstad of Oslo. Voeding opkrikken is zoals B. zegt, vaker aanleggen. Waarom niet 2 kanten per keer?

Bernadette leuk het dolfinarium en nog leuker dat hij rustig was.

Volgens mij zit hij hier in een sprongetje, hij is echt nieuwe dingen aan het leren en is wat hangerig. Dingen pakken gaat met steeds minder hulp en hij kan zijn benen optrekken en recht uitstrekken. Gister slapen overdag was wel echt bagger maar vannacht was weer goed.

Inbakeren werkt nog niet echt goed. Gister sliep hij wel na 7 minuten huilen maar was na 22 min. weer wakker. Tja. Zijn record is een uur, ook niet echt om van naar huis te schrijven.

Wakker is hij echt super vrolijk, soms ligt hij echt in een deuk.
Wisselvoeden deed ik ook (ben nu aan het afbouwen ivm werk, zal wel op hyves zetten wat ik doe voor de nieuwsgierigen)

Bernadette, je hebt me aangestoken: heb nu ook keelpijn!

M heeft al 2 nachten doorgeslapen! Van half 10 tot 6 uur. Het was eigenlijk wel suf want hij was de eerste nacht om 3 uur wakker maar ik had even een minuutje nodig om wakker te worden dus had M even een speentje gegeven. Word voor mijn gevoel na een minuut weer wakker is het opeens 6 uur en vannacht heeft hij het weer zo goed gedaan. Voel me helemaal verkwikt en ben zo trots op mn mannetje!

Fellowes: Ik gebruik ook difrax flesjes maar om water/voeding in de flessenwarmer op te warmen gebruik ik een goedkoop flesje van de etos waarna ik na het opwarmen de vloeistof overgiet in de difraxfles. Niet ideaal maar geen water in de ring!

Lisa, M huilt ook in en na het badje. Mijn ander kinders deden het ook en zijn nu nog steeds geen fan van het badje (om het over haren wassen nog maar niet te hebben)
Hier is L. opeens gestopt met huilen na het badje sinds een week. Dus kan zomaar goed komen, hij lacht nu zelfs.

Elke ik ben wel nieuwsgierig en ga snel op Hyves kijken.
@ Phoehee, ik voed 's nachts ook met een wekkertje, ik val echt zonder problemen gewoon in een diepe slaap en dat vind ik toch wel eng. Ben al een paar keer een paar uur later wakker geworden en dan lag ons meisje nog naast me of tussen ons in.

Nu een wekkertje na 15 of 20 minuten, ff verschonen, nog ff drinken n daarna terug dr eigen bedje in. Gaat veel beter en slaapt rustiger.

A. geniet echt van dr badje. Zo leuk om te zien, ze begint nu ook te spetteren en vind dat ook leuk. Met een van ons in het grote bad vindt ze nog veel leuker is dan direct helemaal ontspannen en houdt het echt lang vol.

Ik wil gaan babyzwemmen, maar dat moet wel goed komen met ons waterratje :-)

Gisteren voor het eerst een flesje gekolfde melk gegeven. Ging er zonder problemen in. Had daarna alleen nog wel de behoefte om nog even bij mama te drinken.

ANEMBernadette, wat leuk met zijn allen naar t Dolfinarium. Ik weet niet of ik dat aan zou durven met mn meisje.

Ik ben toch steeds erg bang dat ze onrustig wordt of t op een krijsen zet als ik ergens heen ga. Terwijl ze eigenlijk bijna niet huilt, dus ik denk dat ik me voor niks druk maak. Maar ja, komt vanzelf.

DWR klinkt als een heerlijk weekje. Fijn hoor dat M zo makkelijk is!
Eksner, ik had dat ook in het begin, zorgen maken over het huilen met een dagje uit maar de eerste keer met een sirene over straat is het ergste! Een huilende/driftbui peuter in de ah is ook leuk. Je moet maar zo denken: iedereen met kinderen heeft het wel eens meegemaakt. En je zal zien het valt vast mee!
Ik was er ook bang voor, maar dat bleek dus nergens voor nodig!

Ik had ook voor de zekerheid de draagdoek bij me.

Alleen gebruikt tijdens de show binnen, omdat je daar niet met wagen naar binnen mag.
Meiden...de Puckababy is binnen en ik durf het bijna niet te zeggen...maar geloof dat het werkt! Normaal is hij aan het eind van de middag altijd huilerig en wil hij niet echt slapen. Nu heb ik hem na het flesje erin gelegd...hij heeft een paar minuten gejengeld, maar is nu al bijna een uur stil!!! Ben benieuwd of het zo blijft...fingers crossed!

Heerlijk al die verhalen van uitjes en weekendjes weg! Wij gaan in de herfstvakantie een weekje naar een huisje in Yhorst..veel zin in! Ook leuk, omdat mijn familie in het noorden van het land woont en we dus dan wat makkelijker even op bezoek kunnen daar..nu is het een rit van 2,5 uur.
2 dagen zonder laptop en meteen weer wat bij te lezen hier.

@Fellowes, volgens mij heeft ze elke keer wel echt honger, maar ik vraag me af of ze wel doordrinkt totdat ze echt verzadigd is of alleen maar tot ze geen honger meer heeft. Ik bied altijd twee borsten aan, maar meestal hoeft ze de tweede niet meer. Ze valt dan even later in slaap en is dan na een uurtje weer wakker want weer honger. Probeer wel eerst wat andere dingen uit, maar ze is pas tevreden met de borst. Heb vandaag trouwens mijn draadoek gekregen en daar ligt ze nu al twee uur in de slapen (normaal slaapt ze 's avonds niet), dus hopelijk heeft ze straks zo veel honger dat ze even flink veel drinkt zodat ze daarna ook weer een aantal uur in bed kan, maar even afwachten dus.

Leuk zeg, al die weekjes, weekendjes en dagjes weg. Lijkt me ook wel weer eens lekker, maar eerst maar wat minder voedingen dan heb ik er ook wat aan ipv dat ik continu met kind aan borst zit.

Las op hyves ook al zulke goede nachten (11 uur?!), ben eigenlijk best een beetje jaloers. In de kraamweek heb ik één keer 5 uur achter elkaar geslapen, sindsdien staat het record volgens mij op ongeveer 3,5 uur. Hopelijk wordt het snel weer een keertje wat meer.

Oh, en ik val altijd in slaap tijdens het voeden en dochter slaapt nu al 2 weken elke nacht bij ons in bed. Als ik haar probeer terug te leggen wordt ze steeds wakker en aangezien ze veel nachten elke 2 uur komt heb ik geen zin om ook nog tijd te besteden om haar in haar eigen bedje in slaap te krijgen. Dat komt wel als ze een poosje ongeveer 4 uur tussen twee voedingen laat.
Oef Jsd, dat klinkt zwaar.

Toen Boris steeds in slaap viel tijdens de eerste 2 weken, moest ik hem steeds uitkleden van de lactatiekundige tot zijn rompertje tijdens het voeden om hem zo alert te houden tijdens het drinken.

Ook compressie hielp toen wel.

En ik zou 's nachts ook geen tijd besteden aan het in slaap laten vallen. Ook jij hebt je rust hard nodig.

Heeft een lactatiekunidige in de buurt geen idee wat je nu het beste kunt doen?
@Jsd, ik moest in het ziekenhuis tussendoor verschonen zodat ze weer even wakkerder werd.

Hoe is het afgelopen na het slapen in de doek?

Zolang ze idd nog om de 2uur komt zou ik haar ook niet te ver leggen anders slaap je zelf nooit.

Dochter slaapt ook naast mij maar dan wel in een wieg naast het bed.Ze groeit er bijna uit vandaan ,maar zolang ze s'nachts nog komt wil ik haar op onze kamer.

Ik raak op zoek naar een extra ledikantje voor op onze kamer.

@Polletje, Hoe gaat het met de puckebaby?

Lekker een weekje er tussenuit!

Wij willen ook in november nog een weekendje doen.

@eskner,Hier ook een badliefhebber! Ze wordt helemaal relaxt.

Maar ik las toen ik info zocht over babyzwemmen ook dat het vrij slecht is om met kleintjes al te zwemmen ivm chloor.

Google het maar eens.

Na het avontuur na haar geboorte durf ik met haar longen geen risico te nemen.

Dochter krijgt vandaag haar prikjes!! Zie er wel tegenop.

gelukkig ben ik door haar verblijf in ziekenhuis al wel wat gewend...maar toch!
Gister hebben we een bezoek gebracht aan de kinderfysio en de kinderarts.

Daar zouden we de uitslag krijgen van de echo van het hoofd van ons zoontje, echter toen wij weer in de auto zaten bedachten wij ons dat we die uitslag helemaal niet hebben besproken. En vanaf het begin dat hun in de couveuse lagen was er gezegd dat er alleen iets gezegd zou worden over een uitslag als er iets niet goed zou zijn, dus zoontje heeft geen hersenbloedinkjes gehad en heeft geen hersenafwijkingen overgehouden aan zijn dys- en prematuriteit.

Zoon weegt met zijn 8wkn 3200 en dochter 3700, dus ze groeien erg hard en ze zijn dan ook uiterst tevreden. Zoon heeft wel een lichte hartruis. Tijdens mijn ziekenhuis opname bleek tijdens de laatste opname week (2 weken voor hun geboorte en een week voor de overplaatst naar het streekziekenhuis) in het academisch ziekenhuis, dat er een lichte afwijking te zien was op de ctg. Daarvoor kreeg ik meerdere ctg’s op een dag en de artsen keken mee en als die afwijking dan te zien was, dan moest ik gelijk een echo om daarmee van alles te checken en doorbloedingen ed te bekijken. Dan was er natuurlijk niks te zien en daarna direct weer aan de ctg en dan was die afwijking er wel. Echter mocht er op de echo wel iets te zien zijn dan was het zo minimaal dat het geen gevolgen zou hebben en dat het geen kwaad kon. Werd dan ook overgeplaatst naar een streekziekenhuis en daar zagen de ctg’s er op zich goed uit en was die afwijking niet meer te zien. Tijdens de 4 weken couveuse opname is die afwijking niet 1 keer geconstateerd, maar gister dus wel. Ook nu zeiden ze dat het zo minimaal was dat het geen kwaad kon en dat ze er niks aan gaan doen. Bleek na een telefoontje van mijn vader dat hij het ook al vanaf zijn geboorte heeft en dat ze er nooit iets aan hebben gedaan.

Elke drie maanden hebben we een algehele check bij de kinderarts, is standaard bij veel te vroeg geboren kinderen en wij hoeven dus ook alleen naar het CB voor de prikjes en als we vragen hebben.
Polletje heerlijk dat de puckababy werkt!

Fellowes ik zie hem ook zo de wieg uitgroeien. Had gehoopt op langer, totdat hij op zijn kamer zou slapen. Maar nee.

Hoe waren de prikjes?

Vlindertje jij hebt best vaak in onzekerheid gezeten dan! Fijn dat alles nu goed is.

Vannacht heeft zoontje 7.37 tussen de voedingen gelaten! Dat is lekker slapen. Ik voelde al aan mijn borsten dat we lang hadden geslapen. Hij dronk ze goed zacht en wilde daarna nog in zijn wieg slapen.

Overdag stop ik even met de pogingen, ik ben het zat en ga me concentreren op wat juist heel goed gaat. Doek overdag en wiegje 's nachts, als hij maar aan zijn uren komt.

Ik heb gister bijna 10 km gelopen, naar de stad, gewinkeld en terug. En maar een draagdoek bijbesteld.
Lekker hoor Phoehee, zo lang geslapen. Hier gaat het de laatste dagen ook prima moet ik zeggen. E was steeds toch behoorlijk onrustig met haar armpjes tijdens het voeden en slapen (eigenlijk de hele tijd dus), ik heb haar gisterochtend "ingebakerd" in een lakentje om even te proberen of dat hielp, prompt 2,5 uur in de kinderwagen liggen slapen, gistermiddag weer en aan het eind van de middag nog 2,5 uur in de doek. En ook gisteravond weer ingebakerd en weer geslapen. Zo heb ik gister en vannacht keurig om de drie uur gevoed, echt lekker. Heb net ook maar een snug en tug besteld want blijkbaar vindt ze het prettig om zo strak te liggen want ook nu ligt ze alweer 1,5 uur te slapen.

Dat is trouwens een flinke wandeling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven